Suomen tulli on arvioinut, että lisäkustannus suomalaisille yrityksille voi olla
joka sata miljoona euroa vuodessa.
Kun britit lähtevät tulliliitosta ja sisämarkkinoilta, kaupankäynti hidastuu ja kallistuu
22
107
Vastaukset
- Anonyymi
Moni suomalainen halusi Britannian eroa, niin on varmaan myös valmis
maksamaanbrexitin kustannukset esimerkiksi veroina,
jotka voidaan lahjoittaa/korvamerkitä yrityksille ?
100 milliä vuodessa ei ole mikään iso lahja ? - Anonyymi
Tuo kulu siirretään hintoihin, jotka brittikuluttaja maksaa. Brittikansalaisen rasite suomalaisista tuotteista on yhteensä 1,5 euroa/vuosi.
Britti varmasti mielellään maksaa sen saadessaan mm. laadukasta vessapaperia. - Anonyymi
Suomalainen kuluttaja maksaa yritysten kustannukset Suomessa.
- Anonyymi
....hinnoissa.
- Anonyymi
Juu, kaiken viennin ulkomaille maksaa suomalainen kuluttaja......
Onko sulla muuta yhtä fiksua kerrottavaa?
- Anonyymi
Missä mielessä kaiken Suomen viennin ulkomaille maksaa kuluttaja ?
- Anonyymi
Ainakin maatalouden. Palkansaaja on maatalouden sossu.
- Anonyymi
Juu, ja me suomalaiset saadaan ilmaiseksi ulkomailta tuotu tavara. Telkkarit, puhelimet, autot......
Tuotteet maksaa tuottajamaan asukkaat. Eix niin........- Anonyymi
Ehkä sun mielestä.
- Anonyymi
Eu niitä tulleja asettaa.
- Anonyymi
Ei ole tullimaksuja kuten nyt tiedämme.
Arvonlisävero briteiltä poistuu, joten sikäläisen kaupan ja verkkokaupan tuotteet halpenee 16 %, jos poistuva vero siirretään alennuksena tuotteisiin. - Anonyymi
Ei ostella yhtään mittää ja lihan syönti minimiin, muuten on kohta luonnonvarat finaalissa??😹😹😹😹
Marin maksaa velalla kaikki kulut, niin myös nuokin sadat miljoonat kuittaantuu varmasti hänen allekirjoituksellaan.
Sehän olisi oikeus ja kohtuus, kyllä yrityksiä täytyy tukea ja varsinkin vienti on mualiman tärkeintä tuettavaa.- Anonyymi
Yrityksiä on tuettava. Jos vientiä ei olisi eli jos Suomen yritykset kaatuisivat,
Suomikin kaatuisi.
Persunkin kannattaisi opetella kansantaloutta, ettei ihan pölhöjä päästele.- Anonyymi
Kansantaloutta ei kannata opiskella typerintä on yle jossa erilaiset virkamiehet korkmanit jauhavat soopaansa
Siis ellei hae virkaa professoriksi
Sen sijaan sijoittamista kannattaa opetella ja sitten odtaa muutama kansantslous- ja optiotalouskirja joita lukee joskus vapaa-aikoina
Jo Keynes ja Marx ovat aivan turhia siis jos ei hse virkaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansantaloutta ei kannata opiskella typerintä on yle jossa erilaiset virkamiehet korkmanit jauhavat soopaansa
Siis ellei hae virkaa professoriksi
Sen sijaan sijoittamista kannattaa opetella ja sitten odtaa muutama kansantslous- ja optiotalouskirja joita lukee joskus vapaa-aikoina
Jo Keynes ja Marx ovat aivan turhia siis jos ei hse virkaaOn ihmisellä hyvä olla yleissivistystä, voi oppia ymmärtämään syy-seuraus-suhteita
eikä nolaa jatkuvasti itseään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihmisellä hyvä olla yleissivistystä, voi oppia ymmärtämään syy-seuraus-suhteita
eikä nolaa jatkuvasti itseään.Miksei jos ei ole muuta tekemistä
Mutta kansantalous on sillä tavalla ongelma että siitä ei saa töitä yliopistojen ulkopuolella Siimes oli pikkuruinen peruskurssiluennoitsija ja pääsi poliittisesti virkaan ja Koivisto oli sosiologi ja pääsi Suomen pankkiin
- Anonyymi
Jatkan vielä
Mistä tänään keskustellaan, kello ei vilelä ole 13 USAssa
talouskanavilla, ei ainakaan brexitistä
1. jakaantuuko internet osiin siis tyyliin sininen twitter punainen twitter
2. onko bitcoin nhenkilöiden ja vähemmistön lokaalinen ase itsemääräämiseen
3. ovatko kurssit venyneet yli äyräiden, tuleeko rotaatio, miksi pankit ovat aliarvostettuja - Anonyymi
Usa valtionvarainministeri myy juuri nyt 10 vuoden bondia 38 miljardia dollaria alennuksella ts. nousevaan tuottoon
Eli tämä voi olla alkusoittoa korkonousulle
Voi vaikuttaa lapsienne asuntolainoihin tulevaisuudessa - Anonyymi
Jos yhdestä sekopäästä pääsee toinen tulee tilalle.
- Anonyymi
Tulit sitten jo kolmanneksi sekopääksi.
- Anonyymi
Brittirekkakuskeilta takavarikoitiin kinkkuleivät . Tervetuloa Brexit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492