miten vaihdan kovalevyn toiseen tietokoneeseen niin että ei tarvitse asentaa windowssia uusiksi?mulla on tässä kovalevyllä juuri asennettu windows xp pro ja en jaksaisi taas laittaa sitä uusiksi kun ei ole omaa asennuslevyäkään.tiedän että jotenkin sen saa kun joskus vein koneen liikkeeseen ja sielä vaihdettiin emolevy,prosessori ja virtalähde eli koko kone oikeestaan ilman että kovalevyllä ollut windows olisi pitänyt asentaa uusiksi.mielellään haluaisin rautalanka versiona ohjeen kun en ole pahemmin koneella muuta tehnyt kuin pelannut ja surffannut.
kovalevy toiseen koneeseen
4
473
Vastaukset
- gürü
useimmiten pidä asentaa uusiksi, kun emolevy vaihtuu.
Joskus onnistuu ns. korjaava asennus, mutta sinullahan ei ole asennus-CD:tä, joten...
Yksi mitä voisit yrittää on se, että poistat laitehallinnan kautta kaikki emolevyyn liittyvät ajurit yms. ja sitten HETI sammutat koneen ja laitat kiintolevyn toiseen koneeseen.
Eli sieltä "IDE ata- tai Atapi ohjaimet" ja "järjestelmälaitteet"-kohtien alta kaikki mahdollinen pois.
Myös esim. integroitu äänikortti, verkkokortti, suoritin yms. pois (klikkaa ominaisuudet-kohtaa laitteen kohdalla).
En ole itse kokeillut em. juttua, mutta eräs tuttavan tuttava kuulemma oli onnistunut tuossa operaatiossa.
Mutta, kannattaisi ottaa ensin image Norton ghostilla winxp-asennuksesta! Saa sitten nopeasti palautettua, jos pitääkin laittaa kovis takaisin vanhaan koneeseen.
(vaikka kyllähän Windows Xp silloinkin "löytää" emolevyn muut vermeet uudestaan) laitat vaan uuden kovon jolle se xp on asennettu masteriksi, siis isännäksi ja kone toimii...
- nyt onnistuisi
kaveri jolla asennuslevy on niin tuleekin viikonloppuna käymään että jos ei suoraan toimi niin silläkö pitäisi ainakin saada toimimaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435