Kyläkoulu.

Anonyymi

Vieläkö Hyrynsalmella kyläkoulut on toiminnassa, itse kävin -60 luvulla Ilveksen koulua, pelaattiin jalkapalloa Tapanikylää ja Kypärävaaraa vastaan. Täällä Vaasassa ei juuri Kainuun uutisia kuule.

7

551

Vastaukset

• Hyvä että lähit ilvekseltä hevonvittuun, kuka nyt haluaa asua lähelläkään hyrynsalmee

• Kyllähän Hyrynsalmi erinomaisen viihtyisä ja luonnonrikas asuinpaikka on. Mutta viime viikolla vaasalainen ylilääkäri toivoi, että kaikki olisivat Vaasassa syysloman aikana. Niinpä mekin olemme juuri pakkaamassa tojotaamme ja matkaamme Vaasaan, kuten tohtori toivoi!

• Minä tulin hyrylle vaasasta eilen

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tulin hyrylle vaasasta eilen

Tällä hyryllä ihmiset ovat kateellisia ja oikein vittumaisia toisia kohtaan. Haukutaan ja juorutaan toisista paskaa ja vääristellään asioita jotka eivät ole niin.. Hyrynsalmi on raukkamaisista ihmisistä koostuva ihmisröykkiö. Mitä maanpäällä voi kantaa. Asia on näin mitä sitä vääristelemään.

• On Hyryllä joka kylällä oma koulu, joissakin on kaksikin. Lapsia on niin paljon että eiväthän he mitenkään mahtuisi yhteen kouluun kirkonkylälle. Suurin koulu taitaa olla Moisiovaarassa. Yleisestikin mainitsemastasi 60 luvun lopusta pitäjän väkiluku on moninkertaistunut kuten muuallakin Kainuussa määrätietoisen ja onnistuneen kunnan työllisyys ja elinvoima politiikan ansiosta. Pitkäjänteinen työ kantaa nyt hedelmää ja kylille tosiaan rakennetaan lisää kouluja ja päiväkoteja jatkuvasti kasvavan väestömäärän tarpeisiin.

• Liitupää osti luvankoulun

• Ja osti tapanikylän koulun kans.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      68
      4135
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      72
      2445