Vieläkö Hyrynsalmella kyläkoulut on toiminnassa, itse kävin -60 luvulla Ilveksen koulua, pelaattiin jalkapalloa Tapanikylää ja Kypärävaaraa vastaan. Täällä Vaasassa ei juuri Kainuun uutisia kuule.
Kyläkoulu.
7
1082
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä että lähit ilvekseltä hevonvittuun, kuka nyt haluaa asua lähelläkään hyrynsalmee
- Anonyymi
Kyllähän Hyrynsalmi erinomaisen viihtyisä ja luonnonrikas asuinpaikka on. Mutta viime viikolla vaasalainen ylilääkäri toivoi, että kaikki olisivat Vaasassa syysloman aikana. Niinpä mekin olemme juuri pakkaamassa tojotaamme ja matkaamme Vaasaan, kuten tohtori toivoi!
- Anonyymi
Minä tulin hyrylle vaasasta eilen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tulin hyrylle vaasasta eilen
Tällä hyryllä ihmiset ovat kateellisia ja oikein vittumaisia toisia kohtaan. Haukutaan ja juorutaan toisista paskaa ja vääristellään asioita jotka eivät ole niin.. Hyrynsalmi on raukkamaisista ihmisistä koostuva ihmisröykkiö. Mitä maanpäällä voi kantaa. Asia on näin mitä sitä vääristelemään.
- Anonyymi
On Hyryllä joka kylällä oma koulu, joissakin on kaksikin. Lapsia on niin paljon että eiväthän he mitenkään mahtuisi yhteen kouluun kirkonkylälle. Suurin koulu taitaa olla Moisiovaarassa. Yleisestikin mainitsemastasi 60 luvun lopusta pitäjän väkiluku on moninkertaistunut kuten muuallakin Kainuussa määrätietoisen ja onnistuneen kunnan työllisyys ja elinvoima politiikan ansiosta. Pitkäjänteinen työ kantaa nyt hedelmää ja kylille tosiaan rakennetaan lisää kouluja ja päiväkoteja jatkuvasti kasvavan väestömäärän tarpeisiin.
- Anonyymi
Liitupää osti luvankoulun
- Anonyymi
Ja osti tapanikylän koulun kans.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san271630Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621147- 501130
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731019Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182960Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58955Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153942Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu114878- 89877