Mistä kiristetään takarenkaan välys kiristetään, ku ruvennu vähä olemaan välystä?
Siinä on taka-akselin päällä joku täyttöaukko ja sen alapuolella tyhjennysaukko, joten onko sinä akselin päässä öljyt vai vaseliinit sisällä?
Takarengas
10
1199
Vastaukset
- Klappius
TakaRENKAAN välykseen eivät ainakaan mitkään taka-akseliin liittyvät täyttö- ja tyhjennysaukot vaikuta.
Jos rengas on oikeaa kokoa, se yleensä istuu levypyörällä (vanteella, "valssilla") hyvinkin tiiviisti eikä välystä muodostu edes ajan myötä.- VARMER
Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.
- VARMER
Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!
LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!! - Klappius
VARMER kirjoitti:
Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.
Että rengas ei ole pyörä eikä pyörä ole rengas, vaikka molemmat olisivat ympäripyöreitä.
- Mafe
VARMER kirjoitti:
Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!
LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!!Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.
- juuso-2
Mafe kirjoitti:
Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.
Sen alennusvaihteissa on vaihteistoöljy 80 tai moottoriöljy 30 ___EI EP-öljyä___
Ei takapyörässä saa olla välystä. Siellä on laakerivikaa tms. Se alennusvaide on niin erikoinen, että ei kannata selittää. VARMER kirjoitti:
Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.
ja jos ei asetu, niin sitten on keskiölevy/mutterit kulunut jos välys kerran akselin ja vanteen välissä. Vai onko siinä laakerissa väljää? Luulen, ettei sinulta onnistu sen säätäminen.Yrittää voit avaamalla sen alennusvaihteiston (mf 65?)epäilen kovasti)
ja sen sisällä olevan laakerin ulkokehän taakse säätölevy ohuesta pellistä.Mutta jos stefa ei vuoda unohda koko juttu.
- Paavo
menee pelkässä remontissa.... ei kai värkki ole MF 65... eikö siinä pysy takapyörätkään mukana. Tuo on jo outoa minullekin, vaikka monenlaista Massikkani kanssa aikoinaan jouduin kokemaan.. Anteeksi vain, mutta on se jokseenkin surkia peli.
- VARMER
Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.
- siltä
VARMER kirjoitti:
Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.
että navan laakerit pitäisi vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624