Takarengas

VARMER

Mistä kiristetään takarenkaan välys kiristetään, ku ruvennu vähä olemaan välystä?

Siinä on taka-akselin päällä joku täyttöaukko ja sen alapuolella tyhjennysaukko, joten onko sinä akselin päässä öljyt vai vaseliinit sisällä?

10

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klappius

      TakaRENKAAN välykseen eivät ainakaan mitkään taka-akseliin liittyvät täyttö- ja tyhjennysaukot vaikuta.

      Jos rengas on oikeaa kokoa, se yleensä istuu levypyörällä (vanteella, "valssilla") hyvinkin tiiviisti eikä välystä muodostu edes ajan myötä.

      • VARMER

        Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.


      • VARMER

        Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!

        LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!!


      • Klappius
        VARMER kirjoitti:

        Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.

        Että rengas ei ole pyörä eikä pyörä ole rengas, vaikka molemmat olisivat ympäripyöreitä.


      • Mafe
        VARMER kirjoitti:

        Niin ja en kyllä meinannu asijaa korjata minkään täyttöaukon kautta, vaan kysymys oli että ONKO SIELLÄ MILLASET ÖLIJYT SISÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!

        LUKISIT ENSIN ENNENKU RUPIAT SELITTÄÄN klappius!!

        Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.


      • juuso-2
        Mafe kirjoitti:

        Jos niitä alennusvaihteita tarkotat niin tommosta vaihteisto ööliä.

        Sen alennusvaihteissa on vaihteistoöljy 80 tai moottoriöljy 30 ___EI EP-öljyä___

        Ei takapyörässä saa olla välystä. Siellä on laakerivikaa tms. Se alennusvaide on niin erikoinen, että ei kannata selittää.


      • VARMER kirjoitti:

        Välys on vanteen ja akselin välissä eikä kumin ja vanteenvälissä.

        ja jos ei asetu, niin sitten on keskiölevy/mutterit kulunut jos välys kerran akselin ja vanteen välissä. Vai onko siinä laakerissa väljää? Luulen, ettei sinulta onnistu sen säätäminen.Yrittää voit avaamalla sen alennusvaihteiston (mf 65?)epäilen kovasti)
        ja sen sisällä olevan laakerin ulkokehän taakse säätölevy ohuesta pellistä.Mutta jos stefa ei vuoda unohda koko juttu.


    • Paavo

      menee pelkässä remontissa.... ei kai värkki ole MF 65... eikö siinä pysy takapyörätkään mukana. Tuo on jo outoa minullekin, vaikka monenlaista Massikkani kanssa aikoinaan jouduin kokemaan.. Anteeksi vain, mutta on se jokseenkin surkia peli.

      • VARMER

        Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.


      • siltä
        VARMER kirjoitti:

        Oisit lukenu paremmin nuo viestiti niin ois saattanu tulla seleväksi ettei siinä mikään tuommonen vika oon että kumit pyöris vanteellaan vaan kyseoli siinä että pitäs saaja takavantteitten välys piennemäksi jotaki kautta vaan miten. Eturenkaista sain ku aukasin navan ja sieltä kiristys holokki kiini.

        että navan laakerit pitäisi vaihtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe