Varsinais-Suomen alueelta ? Kirjassa kerrotaan mm. siitä miten valkoiset hakivat
kotoakin ihmisiä ja kävelyttivät heitä pyssyllä uhaten Halikon Märynummelle
hiekkakuopan reunalle ammuttaviksi. Minulla on joku haalea muistikuva, että
kirjailija olisi saattanut olla Leena Lander, mutta tutkittuani hänen teosluetteloaan,
en ole varma, enkä muista kirjan nimeä, Olen lukenut kirjan aikoja sitten,
ja nyt se kiinnostaisi minua kovasti uudelleen. Jäi mieleen, että kirjaa
ei ollut kirjoittanut kukaan historioitsija, mutta jos joku tietää jonkun muun kirjan
aiheesta ko. alueelta, olen siitäkin kiinnostunut.
Muistaako kukaan, kuka on kirjoittanut kirjan sisällissodan/vapaussodan ajoilta
Anonyymi
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys: Kirja on kuitenkin muistaakseni enempi kertomus, vaikkei romaani,
ettei sitä tietäisi historia-osiossakaan ehkä kukaan.- Anonyymi
En ole lainkaan varma, mutta kokeile hakua nimellä Mikko Uola. Hän on kirjoittanut Varsinais-Suomen tapahtumista 1918.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä164321Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1694023Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk163243Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst211470Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk451210- 821100
- 1151097
- 641060
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111032- 1631009