Varsinais-Suomen alueelta ? Kirjassa kerrotaan mm. siitä miten valkoiset hakivat
kotoakin ihmisiä ja kävelyttivät heitä pyssyllä uhaten Halikon Märynummelle
hiekkakuopan reunalle ammuttaviksi. Minulla on joku haalea muistikuva, että
kirjailija olisi saattanut olla Leena Lander, mutta tutkittuani hänen teosluetteloaan,
en ole varma, enkä muista kirjan nimeä, Olen lukenut kirjan aikoja sitten,
ja nyt se kiinnostaisi minua kovasti uudelleen. Jäi mieleen, että kirjaa
ei ollut kirjoittanut kukaan historioitsija, mutta jos joku tietää jonkun muun kirjan
aiheesta ko. alueelta, olen siitäkin kiinnostunut.
Muistaako kukaan, kuka on kirjoittanut kirjan sisällissodan/vapaussodan ajoilta
Anonyymi
2
50
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys: Kirja on kuitenkin muistaakseni enempi kertomus, vaikkei romaani,
ettei sitä tietäisi historia-osiossakaan ehkä kukaan.- Anonyymi
En ole lainkaan varma, mutta kokeile hakua nimellä Mikko Uola. Hän on kirjoittanut Varsinais-Suomen tapahtumista 1918.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773671
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271375- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191048- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90999Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk111921- 62775