Femoston univaikeuksiin

Anonyymi

Hei! Aloitin juuri syömään femoston 1/10 tabletteja lähinnä univaikeuksien takia. Minulla ei ole vielä menopaussia, mutta olen 53 v ja oletan, että oireet liittyvät vaihdevuosiin tässä iässä. Onko muita, jotka ovat aloittaneet lääkkeen ennen kuukautisten loppumista? Entä onko auttanut unettomuuteen. Mitä muita vaikutuksia lääkkeestä on ollut?
Lisäksi erityisesti kiinnostaa mihin kellonaikaan otatte lääkkeen? Pitäisikö ottaa aamuisin vai ottaako joku esim. illalla. Onko lääkkeen ottoajalla vaikutusta uneen tai johonkin muuhun?
Tässäpä olikin paljon kysymyksiä. Kiva jos joku viitsisi kommentoida :)

4

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä aloitin myös Femoston 1/10-valmisteella ja minulla oli vielä säännölliset kuukautiset. Ultrassa todettiin, että toinen munasarja oli vaihdevuositilassa. Minulla oli tuolloin jo oireita, pelkästään psyykkisiä. Femoston ei kuitenkaan auttanut erityisesti ja vaihdoin Trisekvensiin. Tällä hetkellä käytän Femoston 2/10:tä ja sen lisäksi geeliä. Otan pillerit aamulla, koska keltarauhashormoonijakso tuntuu aiheuttavan minulle unettomuutta. Se aiheuttaa myös muita epämiellyttäviä psyykkisiä oireita. Jos pystyt nukkumaan, niin keltarauhashormonipilleri kannattaa ehkä ottaa mieluummin illalla, niin vältyt pahimmilta psyykkisiltä oireilta päivällä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta :). Joo, enpä tiedä onko näistä pillereistä apua mihinkään omalla kohdallani. Unettomuuteen luulin auttavan, mutta aamuyön heräilyä on edelleen. Täytynee jatkaa jonkin aikaa ja miettiä sitten vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :). Joo, enpä tiedä onko näistä pillereistä apua mihinkään omalla kohdallani. Unettomuuteen luulin auttavan, mutta aamuyön heräilyä on edelleen. Täytynee jatkaa jonkin aikaa ja miettiä sitten vaihtoehtoja.

        Estrogeeni auttaa vaihdevuosien univaikeuksiin, kunhan annos ja antotapa on sopiva. Ihon kautta annosteltuna on turvallisin. Itse käytän geeliä tuubista ja sopivan annoksen löydyttyä olen nukkunut todella hyvin. Alku oli tosi vaikeaa parin-kolmen tunnin unilla pätkissä, mutta vaihdevuosioireisiin perehtyneen lääkärin huomaan pääatyäni asia korjaantui kokonaan parissa viikossa. Voimia Sinulle ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Estrogeeni auttaa vaihdevuosien univaikeuksiin, kunhan annos ja antotapa on sopiva. Ihon kautta annosteltuna on turvallisin. Itse käytän geeliä tuubista ja sopivan annoksen löydyttyä olen nukkunut todella hyvin. Alku oli tosi vaikeaa parin-kolmen tunnin unilla pätkissä, mutta vaihdevuosioireisiin perehtyneen lääkärin huomaan pääatyäni asia korjaantui kokonaan parissa viikossa. Voimia Sinulle ❤️

        Kiitos ❤ Täytyy varmaan olla pian lääkäriin yhteyksissä, jos vaikka annoksen säätäminen auttaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe