yliaktiivinen 2 v uros.

Anonyymi

Onko hyviä ideoita tosi aktiivisen riekkujan rauhoittamiseen,nyt vielä pari päivää tötterö päässä mutta sen jälkeen voisi jotain tekemistä keksiä jolla saisi hiukan tasoiteltua menoa. 2 tunnin maastolenkin jälkeen ei merkkiäkään rauhoittumisesta kun kotiin päästään alkaa vähintään puolentunnin ravaaminen ja toisen koiran härnääminen yms levoton touhu. jos laittaa sisällä hihnaan tai muulla tavoin koettaa rajoittaa niin alkaa mahdoton ärripurri, kyseessä hysky ja ehkä karhukoira sekoite. joten juoksuttamalla ei heti väsy pitänee keksiä jotain aivojumppaa jos sillä mahdollisesti on miillä jumpata. jos kokemuksia vastaavasta niin mielellään niitä lueskelen.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuliko sinulle yllätyksenä, että kahden työkoiran mixi on erittäin eläväinen ja tarvitsee juuri sitä mihin se on jalostettu - työtä?

      Jollain tasolla olet näemmä itsekin hoksannut, että sellaista määrää et itse jaksa lenkkeillä, että tuollainen mixi siitä väsähtäisi. Mutta siltikään et näytä käytännössä hyväksyneen, että vain pään käyttö voi millään muotoa toimia. Lisäksi voi olla harkinnan arvoista ottaa alle vaikka polkupyörä tai talvella potkukelkka ja lähteä juoksuttamaan rekkua kunnolla.

      • Anonyymi

        Toivotaan että tulisi hyvä talvi jotta pääsisi kelkkaa käyttämään. polkupyörän käyttö hiukan arvelluttaa kun tuo on kaikesta liikkuvasta kiinnostunut voi olla että löytää itsensä jostain pusikosta pyörineen, ei tuo yllätys ole. ainoastaan Hyskyn luonne ja rodun mukainen käytös ei ole tuttu. vaikka koiria on ollut aika monta tähään ikään mennessä 60 v. uskon kyllä että tämänkin kanssa yhteis peli alkaa sujumaan kun kunnolla kotiutuu ja ikää karttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan että tulisi hyvä talvi jotta pääsisi kelkkaa käyttämään. polkupyörän käyttö hiukan arvelluttaa kun tuo on kaikesta liikkuvasta kiinnostunut voi olla että löytää itsensä jostain pusikosta pyörineen, ei tuo yllätys ole. ainoastaan Hyskyn luonne ja rodun mukainen käytös ei ole tuttu. vaikka koiria on ollut aika monta tähään ikään mennessä 60 v. uskon kyllä että tämänkin kanssa yhteis peli alkaa sujumaan kun kunnolla kotiutuu ja ikää karttuu.

        Osta hyvät vetovaljaat ja vetoköysi (oltava joustava), joista sitten virittelet koiran tukevasti kiinni potkukelkkaan. Myös pyörillä kulkevia "potkukelkkoja" on saatavilla, joten sillähän huitelee lumettominakin aikoina ympäri vuoden.

        Koira kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa vetäessään kuin vain juostessaan, joten kannattaa tosiaan ostaa vermeet sitä varten, että koira oikeasti vetää sinua ja kelkkaa. Jos käy niin, että koiruus päättää syöksähtää pöpelikköön, niin ehdit hyppäämään kelkasta alas ihan eri tavalla kuin polkupyörästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta hyvät vetovaljaat ja vetoköysi (oltava joustava), joista sitten virittelet koiran tukevasti kiinni potkukelkkaan. Myös pyörillä kulkevia "potkukelkkoja" on saatavilla, joten sillähän huitelee lumettominakin aikoina ympäri vuoden.

        Koira kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa vetäessään kuin vain juostessaan, joten kannattaa tosiaan ostaa vermeet sitä varten, että koira oikeasti vetää sinua ja kelkkaa. Jos käy niin, että koiruus päättää syöksähtää pöpelikköön, niin ehdit hyppäämään kelkasta alas ihan eri tavalla kuin polkupyörästä.

        Tuo vetäminen onkin mielenkiintoinen juttu. kun koiran historiasta ei ole tietoa niin jos joku on sitä yrittänyt opettamaan vetämään jotakin ja minä koetan sitä opettaa että älä vedä ainakaan hihnassa niin oletan että töitä on tiedossa! mutta kuten aiemmin kommentoin niin ihan hyvältä vaikuttaa tuohon hihnan kanssa ulkoileminen, lyhyt kova hihna toimii saa hyvän vasteen. ja nyt menee jo hetkittäin lyhyessäkin vetämättä. toivottavasti vielä mahdollista että voin kokeilla sitä työ moodia valjailla ja jollain hinattavalla laitteella.


    • Anonyymi

      Polkupyörällä saat lenkeistä reippaita, kunhan hallitset homman.
      Sisällä voit piilotella pikkurerkkuja sinne, javaikka tänne, wc
      rulliin ,kennoihin jne.
      Ulkona voit kylvää niitä turvalliseen paikkaan, ja annat koiran etsiä. Teetmakkaraa raahaten jälkeö, ja koira liinassa etsii jne.
      Ulkona voi myös jäljestää ihmis tai koirakaveria. Eli joku lähtee edeltä metsään ja piilottautuu sinne. Ja sitten etsimään, herkkupalkalla.

      • Anonyymi

        Pyöräillessävoi käyttää kuonopantaa, kunhansen käytön osaa. Hiihtäessä koiralle voi laittaa valjaat ja toisen hihnan kuonopantaan josta hätätilanteessa saa jarrutettua. Laakeapeltoaukea hyvä paikka, tai pyörällä hiljainen tienpätkä . Kunhomma toimii, ja jos tassut kestää, voikierrellä missä haluaa. Alkuun ohitukset kävellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräillessävoi käyttää kuonopantaa, kunhansen käytön osaa. Hiihtäessä koiralle voi laittaa valjaat ja toisen hihnan kuonopantaan josta hätätilanteessa saa jarrutettua. Laakeapeltoaukea hyvä paikka, tai pyörällä hiljainen tienpätkä . Kunhomma toimii, ja jos tassut kestää, voikierrellä missä haluaa. Alkuun ohitukset kävellen.

        No ei kyllä todellakaan voi käyttää kuonopantaa sen enempää pyöräillessä kuin hiihtäessä. Siinä ei voi olla yhtään painetta tai lihasjumit tai jopa pahemmat loukkaantumiset ovat enemmän kuin mahdollisia. Siinä vaiheessa, kun koira on ehtinyt jo ryssimään, on aivan turha enää alkaa miettimään kuonopannasta nykimistä, sillä ihmisen reaktiokyvyllä ollaan jo ojassa.

        Tästä päästäänkin siihen, miksi ihmisillä pitäisi ehdottomasti olla vain koiria, joiden kanssa pärjää. Sekä koiralla että omistajalla on kurjaa, jos koti on epäsopiva koiralle ja sen tarpeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan voi käyttää kuonopantaa sen enempää pyöräillessä kuin hiihtäessä. Siinä ei voi olla yhtään painetta tai lihasjumit tai jopa pahemmat loukkaantumiset ovat enemmän kuin mahdollisia. Siinä vaiheessa, kun koira on ehtinyt jo ryssimään, on aivan turha enää alkaa miettimään kuonopannasta nykimistä, sillä ihmisen reaktiokyvyllä ollaan jo ojassa.

        Tästä päästäänkin siihen, miksi ihmisillä pitäisi ehdottomasti olla vain koiria, joiden kanssa pärjää. Sekä koiralla että omistajalla on kurjaa, jos koti on epäsopiva koiralle ja sen tarpeille.

        Minä oon nähny monesti näyttelyissä niitä suurilla koirilla, jäteillä, ja pysyvät hyvin käsissä ja vieressä . Kehissä tietty eri välineet.Pannalla oon nähny innokkaiden nuorien koirien vievän isoakin miestä niin että napa laahaa maata. Ja nuori koira sitten käy iloisena moikkaamassa haluamansa koirat, omistajan kiroillen ja keräillen itseään maasta. Kyllä, nuoret koirat innostuessaan vievät helposti omistajaa mukanaan. Kaiken mailman ketjupannat on vaaraksi koiran niskalle. Ja kyllä kuonopantaakin on osattava käyttää, että se on turvallinen.
        Hiihtäessä tai pyöräillessä koira ei siis vedä kuonopannassa, vaan valjailla. Olen noita nähnyt myös ja tuttavalla suuri pystykorva kulkee rauhallisesti ja turvallisesti valjas kuonopantayhdistelmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä oon nähny monesti näyttelyissä niitä suurilla koirilla, jäteillä, ja pysyvät hyvin käsissä ja vieressä . Kehissä tietty eri välineet.Pannalla oon nähny innokkaiden nuorien koirien vievän isoakin miestä niin että napa laahaa maata. Ja nuori koira sitten käy iloisena moikkaamassa haluamansa koirat, omistajan kiroillen ja keräillen itseään maasta. Kyllä, nuoret koirat innostuessaan vievät helposti omistajaa mukanaan. Kaiken mailman ketjupannat on vaaraksi koiran niskalle. Ja kyllä kuonopantaakin on osattava käyttää, että se on turvallinen.
        Hiihtäessä tai pyöräillessä koira ei siis vedä kuonopannassa, vaan valjailla. Olen noita nähnyt myös ja tuttavalla suuri pystykorva kulkee rauhallisesti ja turvallisesti valjas kuonopantayhdistelmällä.

        Nyt sinulla on vellit ja muussit sekaisin, joten älä neuvo muita ennen kuin olet itse kartalla.

        Esim. lenkkeillessä ihan _jalkaisin_ kuonopanta voi olla hyvä apuväline, jotta koira pysyy hallinnassa. Silloin sen käyttö on turvallista, koska koira ei hiljaisessa vauhdissa ja lyhyellä normaalilla hihnalla ehdi saamaan yhtäkkiseen nykäisyyn niin paljoa vauhtia ja voimaa, että sille kävisi huonosti.

        Kun vauhti esimerkiksi potkukelkkaillessa kasvaa ja hihna koirasta ohjastajaan on väkisinkin pitkä, niin kuonopanta muuttuu hyvin vaaralliseksi, sillä koira saa riuhtaisuun aivan liian paljon voimaa. Ei siis todellakaan kuonopantaa käyttöön milloinkaan muulloin kuin _kävellessä_ ja silloinkin vain lyhyellä hihnalla, ei esimerkiksi fleksillä tai vastaavalla.


    • Anonyymi

      Valoa näkyvissä! koira vastaa hyvin lyhyellä hihnalla lenkitykseen olen saannut sen hyvin reagoimaan pieneen nyppäisyyn kun se yrittää lähteä vetämään minulla on tupla viritys ,pidempi hihna vyössä kiinni varmuuden vuoksi ja sitten lyhyt hihna jonka kanssa harjoitellaan rinnalla kulkemista kyllä se tuntuu hyvin reagoivan koulutukseen, ottaa jopa katse kontaktia että mitä pyydetään elikkä seuraa ohjaajaa jonkun verran. tänään osuin lenkillä peurojen suosimaan alueeseen oli aika hurjaa menoa,kun oli kaksi koiraa käsissä niin piti ihan tosissaan pistää jarrua ettei lähtenyt mukaan,mutta oli ihan tehokasta menemistä koirien ja itseni kannalta hiki tuli meille kaikille!

    • Anonyymi

      Ota asioista selvää äläkä kysele tyhmiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe