Terve,
Harkinnassa muutto luhankaan,
Viihtyykö siellä muuten kuin kesällä?
Luontoa ja vesistöä löytyy kyllä,
Entäs mahdollisuudet työllistyä?
Paikalliset ihmiset kommenttia kiitos 🙂
Luhanka asuinpaikkana
6
636
Vastaukset
- Anonyymi
Onko vielä Suomen kuntaa johon et ole "muuttamassa" ?
- Anonyymi
On niitä pari vielä spede!!! 🤣
- Anonyymi
Että tuollaiset kyssärit . Älä muuta mihinkään on se viisainta .
- Anonyymi
Luhangan uusi lupalautakunta kunnostautui; kaksinkertaistavat hinnan sille, että saa itse viedä roskansa kunnan roskalaatikoihin. Kiva ylläri. Ja muistuttavat verkkosivuillaan, että ei sitten saa tuoda 'siivouspäivän roskia' isoissa jätesäkeissä. Koska kukaan ei näitä kilometrejä lähde ajamaan joka pussukan takia, ne kerätään edelleen isoihin jätesäkkeihin ja viedään pari kertaa vuodessa roskalaatikkoon. Pitänee sitten tästä lähtien muistaa avata säkki ja sirotella roskat laatikkoon irrallaan. Mikähän siinä isossa säkissä niin Luhangan kuntaa korpeaa?
- Anonyymi
Voi valita jätteiden keruun yksityiseltä yritykseltäkin. He sitten pistäytyvät niin usein kuin haluavat ja laskuttavat, olipa kerättävää tai ei.
Tai voi viedä ne 'siivouspäivän isot säkit' jäteasemalle Joutsaan. Sinne viennistä laskutetaan. Ei siis vastaanottamisesta, vaan viemisestä. Alkavatkohan ruokakaupat kohta laskuttaa siitä, että ajat 30 kilometriä sinne, ostokset tehdäksesi? - Anonyymi
Korotuksesta esityksen lupalautakunnalle on tehnyt ympäristövirkailija. Lautakunta vain laittaa nimensä alle. (Moniko jäsenistä on yksinasuva; heillehän jätemaksuja pudotettiin parikymppiä.)
Kunnan kannattaisi ryhtyä keräämään roskat kiinteistöiltä, kuten ennen hyvään aikaan tehtiin. Silloin voisi periä maksun jätemäärien mukaan. Nyt ei kannusteta vähentämään jätettä, vaan yritetään ajaa perheitä pois. Mitä järkeä? 195 euroa sen päälle, että itse joutuu kiikuttamaan roskansa pariin keräyspisteeseen laajassa kunnassa on mielestäni kohtuutonta. Kunnallisveroprosenttia eivät kuitenkaan aikoneet nostaa, koska kunnan talous muka on niin hyvässä kunnossa. Ottavat siis rahat pois muita teitä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295500
- 1701999
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141334Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281278Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan561176- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701154viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121078- 41940