Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuleeko hylkimisjoulu

Anonyymi

Korona kiihtyy ja leviää, sairaala- ja tehohoitopaikat täyttyy. Meidän vanhojen täytyy yhä enemmän eristäytyä kotiin, ettei olla rasittamassa sairaanhoitoa. Talvea kohti pahenee vaan, ei saada myöskään rokotetta. Edessä on yksinäinen joulu. Tuskin seurakunnatkaan mitään joulujuhlia uskaltaa järjestää.

15

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä että saa viettää joulun omassa rauhassa, kerrankin oikein suositusten kautta.

    • Anonyymi

      Eikö Jumala suojelekaan uskovaisia sairauksilta ?

    • Anonyymi

      Miten minusta "kuulosti" itkuiselta ja itsesääliltä aloitus. Väärässäkö olen?
      Itse ajattelen niin, että en missään nimessä ehdoin tahdoin haluaisi sairastua kivuliaaseen koronaan.
      Eihän lasten, lastenlasten ja muidenkaan sukulaisten velvollisuutena ole viihdyttää minua jouluna, eikä minun heitä. Olen jo sen verran iäkäs ihminen, että minun osaan ja minun oletetaan osaavan olla itsekseni ja huolehtia itsestäni, joulunakin.

      vikinääkö

    • Anonyymi

      ,,, minä osaan,,,

      vaan oppisin kirjoittamaan virheettömästi :)

    • Ainakin tulossa on poikkeavat bileet!
      Vajaaseen 20:een vuoteen emme ole olleet joulua kotona.
      Kylpylät, urheiluopistot, jouluiset kiertomatkat ja pari joula Espanjassa ovat olleet ohjelmassamme.
      Emme säiky koronaa mutta se on asettanut rajoituksia.
      "Normaalijoulut" on täytynyt unohtaa ja saa nähdä tuleeko tämän vuoden varatusta joulustakaan mitään.
      Jo syyskesällä varasimme läheseen, vajaan 100km:n päässä olevaan hoitolaitokseen ohjelmallisen joulun. Miten käynee?
      Mainostivat mm. kuntosaliaan mutta, kun kävimme katsomassa paikkaa muutenkin niinheidän kuntosalinsa on kuntouttamissali peruspuutteineen.
      Mutta mitäpä en uhraisi vaimoni viihtyvyyden eteen!

      • Anonyymi

        Onko ihan pakko joulunakin huhkia kuntosalilla? Eikö ole yhtään mielikuvitusta tehdä jotain kivaa yhdessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan pakko joulunakin huhkia kuntosalilla? Eikö ole yhtään mielikuvitusta tehdä jotain kivaa yhdessä?

        Kurjasti olisivat asiat jos se "kiva" yhdessä tekeminen rajoittuisi kuntoilujouluun.
        Teimme yhdessä "kivoja" asioita useana jouluna peräkkäin joten nyt olisi ollut jo "kiva" panostaa perusteellisesti kuntoiluun ja rentoutumiseen.
        Kotioloissa päivittäiset rutiinit määrittävät tekemiset hyvin pitkälle. Rutiinien joukossa on aimo annos yhteisiä "kivoja" asioita joten lähimenneisyyden jouluista poikkeava on vaihtelua vaimollekin.

        Tuolla kuntouttamissalilla ei pysty huhkimaan. Suuri sali on täynnä hienoja vekottimia mutta tietenkin puuttuu nostolava, normitanko levyineen, jalkajumppatelineet.
        Ei ole esimerkiksi rekkiä. Hienojen vehkeiden painopakat ovat lapsellisia eikä ole edes käsipainoja niiden lisukkeiksi.

        Normaalisti olisi treenit aamu- ja iltapäivällä. Väleissä lepo ja syöminen. Illalla perusteellinen saunominen ja allasosastolla muhiminen. Karanteeni-ikäinen vaimonikaan ei ole pannut pahakseen noita hänen lepopäiviä. Hauras, vanha ukko on kuitti ja aloittaa yöunet klo22 tienoissa.


    • Kotona kuntovälineet, pyrkinyt tunnin päivässä vaikka ei aina viittis, kuntoilun jälkeen on mieliala parempi, reipas iloinen.
      6-7 vuotta yksin elänyt kyl tähän on tottunut, oikeesti käymä vieraatin on parempi häipyvät matkoihinsa yhden yön jälkeen.
      Talvet mennee kuten ennenkin, joulun vietto jonkun muistoksi ' tuskin tullee mieleen monellekkaan.

      Hallituksen info alueellisista koronatoimista alkaa just.

      • Anonyymi

        Tunti päivittäistä kotikuntoilua on hyvä saavutus varsinkin jos syke vetelee aerobisen ja anaerobisen raja-alueen kahden puolen.
        Matalammalla sykkeellä tietenkin liikkuvuus- ja kehon hallinnan harjoitteita.
        Hienoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunti päivittäistä kotikuntoilua on hyvä saavutus varsinkin jos syke vetelee aerobisen ja anaerobisen raja-alueen kahden puolen.
        Matalammalla sykkeellä tietenkin liikkuvuus- ja kehon hallinnan harjoitteita.
        Hienoa!

        Kuntopyörä, soutulaite puolituntia per'laite, liikunta ulkona jääny vähiin, itsesuojeluvaisto ei anna periksi siksi kuntoilua muttei mitään rääkkiä, perusliikuntaa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Kuntopyörä, soutulaite puolituntia per'laite, liikunta ulkona jääny vähiin, itsesuojeluvaisto ei anna periksi siksi kuntoilua muttei mitään rääkkiä, perusliikuntaa.

        Syketaso suhteessa oikeaan maksimisykkeeseen? Se ratkaiseen kuntoilun tehon!


    • Meille Tegnellsetä lupasi jo viikkoja sitten ennenaikaisena joululahjana koronan.
      Vierailukielto vanhustenhoitoon peruutettiin.
      Siellä on tartunnat jo nyt tuplaantuneet.

      Hän on luvannut kaikkien riskiryhmäläistenkin (ketkä silloin vielä ovat hengissä) saavan viettää joulun koko sukunsa voimin.
      Onhan niitä varmasti niin ylempää tahoa kunnioittavia, jotka uskovat, ettei mitään vaaraa, kun lupa on tullut niin korkealta.

      • Anonyymi

        Onhan se jaloa korkeammalta taholta antaa toivoa...


    • Anonyymi

      Väärin ajatella, että "me" rasitamme terveydenhuoltoa koronassa. Terveydenhuolto on olemassa ja tottavie tässä on 70 vuoden iässä jo maksettu sitäkin kassaa jonkun verran. Päivääkään en ole ollut työttömänä, ja nytkin verottaja vie "susille" yli 30% eläkkeestä. Eli elää meinaan!

    • Anonyymi

      Jeesus on kuollut myös teidän puolesta, joita maailma hyljeksii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe