Kevään tullen nousi taas traktorikuume. Nyt ei ilmeisesti auta muu kuin ostaa se värkki. Ostoslistalla on etukuormaajalla varustettu, alle 7000 euroa maksava traktori.
Asun Imatralla, enkä lähde hakemaan traktoria toiselta puolen Suomea, joten sen vuoksi valikoima on täällä hiukan suppea. Tuolla hinnallahan saa esimerkiksi 70-luvun alkupuolelta olevan ison Valmetin (702, 1102) tai suunnilleen vastaavan kokoisen Fiatin - ehkä jopa 80-lukulaisen. Löytyipä yksi -84 Leylandikin, joka voisi kokonsa puolesta sopia minulle paremmin kuin isot Valmetit.
Paperilla namilta näyttävä on kuitenkin -93 vuosimallia oleva 4-veto Belarus - taisi olla Agross 565. Jos en tietäisi mistään mitään, ostaisin sen kiljuen. Minua on kuitenkin varoiteltu Belaruksesta. Se on kuulemma aina rikki :(
Elanto ei ole kiinni kyseisessä traktorissa, joten ei haittaa vaikka välillä hommat keskeytyvätkin. Se kuitenkin haittaisi, jos vehkeeseen pitäisi aina ostaa varaosia tai käyttää sitä jossain korjattavana. Eli osaako kukaan Belaruksen omistaja kertoa, minkä tyyppisiä vikoja noissa on? En ole mikään ammattiasentaja, mutta jakari ja hitsivehkeetkin pysyvät kädessä. Pikkuhommia voin siis tehdä itse.
Onko kukaan kuullut Belaruksesta, joka olisi ollut yhtä viaton kuin esimerkiksi mainitut Fiat ja Valmet? Vaikkei neliveto olisi minulle välttämätön, ei siitä varmasti haittaa ole. Senkin vuoksi Belarukset kiinnostavat.
Belarus - voiko luottaa
11
5461
Vastaukset
- AMT
Näytti olevan mallia Agros 526 4WD se Belarus.
- Tenho
Terve olihan se pelarus 825 aikonaan (10v)ja oli kaikenlaisia vikoja ajettiin vajaa 5000 tuntia.Enimmäkseen ne oli niitä öljyvuotoja niin eihän se pahalle kuulosta vaan kun niitä on jatkuvaan eri paikoissa. Sitten se oli semmonen niinku uuvenvuojen tina semmonen röhkäle ei siitä raktorin tuntu jääny ollenkaan.Et paljoo häviä jos laitat jonkun läntisen takapotkun sillä ne "pelaruksen etuset on niinkun lankarullat ei siinä neliveosta oo niin paljoo hyötyä kun jossain muussa. Niinhän se oli ettei halpaa ja hyvää oo.
- Jokeri
Jos budjetti on tiukka, laittaisin itse rahat siihen Leylandiin. Kaikki kunnia Belarukselle, mutta en ostaisi.
- T.R
Kyllä Pelastuksella koti hommat hoitaa kun täällä pyöritetään maatilojakin ei se pikku hommissa huono kone ole ja kyllä ne kestää siinä missä leylandikin kun vain huollot on ajallaan eikä tarpeettomasti rääkkää.
- muajussi
Ensimmäisessä viestissä fiat oli ikään kuin kategorioitu samaan kastiin belaruksen ja leukun kanssa, no huh huh ei taida samalla rahalla saada oikein minkäänlaista fiiattia ovat meinaan kovasssa huudossa.
- AMT
muajussi kirjoitti:
Ensimmäisessä viestissä fiat oli ikään kuin kategorioitu samaan kastiin belaruksen ja leukun kanssa, no huh huh ei taida samalla rahalla saada oikein minkäänlaista fiiattia ovat meinaan kovasssa huudossa.
En sentään niitä samaan kastiin pistänyt. Karkeasti heittäen näyttää saavan 90-luvulta Belaruksen, 80-luvulta Leylandin ja 70-luvulta Valmetin tai Fiatin. Toki muitakin merkkejä on.
- jos
AMT kirjoitti:
En sentään niitä samaan kastiin pistänyt. Karkeasti heittäen näyttää saavan 90-luvulta Belaruksen, 80-luvulta Leylandin ja 70-luvulta Valmetin tai Fiatin. Toki muitakin merkkejä on.
mitä jos miettisit setorin ostoa tuolla rahallahan saa jo karhean ja tosi hyvän sillä hoituu kyllä isommatkin hommat vaikei ihan vallun veroinen olekaan.
- AMT
jos kirjoitti:
mitä jos miettisit setorin ostoa tuolla rahallahan saa jo karhean ja tosi hyvän sillä hoituu kyllä isommatkin hommat vaikei ihan vallun veroinen olekaan.
Sinäkin suosittelit Zetoria. Ilmeisesti siinä on siis jotain hyvää :) Kieltämättä niitä saa aika uusia edullisesti - jopa 4-vetoja olen nähnyt. Täältä ja muualta saamieni kommenttien valossa olen päättänyt unohtaa tuon Belaruksen. Muuten merkki on vielä hakusessa. Eiköhän se tule lopullisesti päätetyksi vasta kaupantekohetkellä.
- TIK
Ostin 2001 vm90 826:sen ajettu silloin 3000h ajettu 3:na talvena puuta metsästä aika iso määrä lumityöt kesällä klapikoneen pyöritystä ja tienlanausta nyt ajettu 4300h en ole vielä rikki saanut hyvä peli
- Belarus+ 2xValmet
Meillä on maatilalla tuollainen Belarus kakkos tai oikeastaan kolmostraktorina. Ajetaan noin 250 vuodessa. Käytetään kylläkinpaljon myllyjen pyörittämiseen ulosotolla, mutta kyllä tämä on ihan hyvin pelannut. Eihän ne tahtonut kestää kaikkein raskaimmissa töissä, mutta kevyeen ja keskiraskaaseen työhön oivia pelejä. Öljyvuotoa vähän kieltämättä on ja kytkinvikaa pari kertaa.
VINKKI: Jos haluat löytää hinta/laatusuhteeltaan vielä paremman traktorin, niin katsele Zetoreita. Nekin on halpoja ja paljon mainettaan parempia.- ...
Kyllä niissä loppuun ajetuissa Valmeteissa ja Fiateissakin vikoja riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883