Omistajat hoi! Pääseekö kaksikaistatiellä rekasta ohi 1,8 koneisella vai pitääkö olla 2 litrainen?
Riittääkö 1,8 hybrid Corollassa?
154
4615
Vastaukset
- Anonyymi
Molempia ajaneena valitsin 2.0 version.
- Anonyymi
Onneton tuhnu, sähäkkä kiihtyvyys puuttuu kun ei ole turboa ja kunnon laatikkoa!
- Anonyymi
Kyllä se 1.8 on melkoinen tuhnu, jos Corollan välttämättä haluaa ehdottomasti se 2.0.
- Anonyymi
Kyllä sillä pääsee mutta vaatii kyllä pitkän matkan. Jos sattuu vielä kuormaa olemaan niin noilla koneilla todella iso ero ohitustilanteissa.
- Anonyymi
Pääsee jos riittävän pitkä suora... Taajama-ajoon se 1.8 varmaan ihan ok, mutta kokonaisuutena 2.0 on selvästi miellyttävämpi: tehoa ja vääntöä enemmän (ei "huudata" konetta läheskään niin herkästi kuin 1.8 tekee) eikä kulutuksessakaan juuri ole eroa.
- Anonyymi
Pääsee, mutta ei raaski painaa kaasua niin paljon että pääsisi ohi.
- Anonyymi
Kaikilla autoilla pääsee ohi, jopa joillakin skoodilla tai daatsioilla.
- Anonyymi
0.9 TCE sandero on yllättäen kova kulkemaan, helpon helposti kiihtyy 160km/h nopeuteen. Paska ajettava ja epäluotettava se kyllä on. Vaihdoin juuri 1.8 hybrid corollaan. Kiihtyvyys on sanderon luokkaa tai alle, mutta polttoainetta menee puolet.
- Anonyymi
Mikä on kun ei taidot riitä?
Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.- Anonyymi
Päästiin kyllä, mutta usein joutui ottamaan ohituksen takasin ja palata nöyrästi rekan perään, aika kultaa muistot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästiin kyllä, mutta usein joutui ottamaan ohituksen takasin ja palata nöyrästi rekan perään, aika kultaa muistot.
Varsinkin oudommalla tiellä tehokkaammalla autolla niitä potentiaalisia ohituspaikkoja on vaan enemmän.
Tuttua reittiä ajellessa voi tietysti enemmän ennakoida sopivia paikkoja mutta silloinkin se nyt vaan on helpompaa painaa kaasua ja mennä ohi kun kelailla ennakkoon vauhtia ja sitten ohituspaikan avautuessa toivoa että ei olisi vastaantulijoita. - Anonyymi
> Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.
Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.
Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.
Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.
Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.
Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.
Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.Kyllä Tuulilasin mielestä kaasu-Skodan 10 sekunnin 0 100 km/h kiihtyvyys on riittävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tuulilasin mielestä kaasu-Skodan 10 sekunnin 0 100 km/h kiihtyvyys on riittävä.
10 s onkin se vedenjakaja. Tätä hitaampi auto, kuten tojoloota, tuntuu raivostuttavan laiskalta ja mm. valtaväylän liikennevirtaan liittyminen on aina pelottava haaste niissä paikoissa, missä kiihdytyskaista on joko lyhyt, sijaitsee ylämäessä tai sekä että.
Sitten kun lukemat ovat alle 10 s, niin tästä ei tarvi koko ajan ottaa paineita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.
Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.
Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.
Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.Sinulla näyttää olevan pää haudassa tekstistäsi päätellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.
Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.
Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.
Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.1.8 hybridi corollan kiihtyvyys 0-100 on 11 sekuntia, 2.0 hybridin 7.9 sekuntia.
- Anonyymi
Jos haluaa ohitella kesällä valoisassa reilulla ylinopeudella niin tehokkaampi on parempi. Muissa olosuhteissa 1.8 riittää kaikkeen käyttöön..
- Anonyymi
Riittäminen ja ajon leppoisuus on eri asiat. ja tietysti vaikuttaa oma ajotapa ja ajoympäristö.
Jos saat 2L mallista hyvän tarjouksen ota se mutta muista koeajaa se 1.8 malli kunnolla. Ota se yökylään ja aja omat päivittäiset reissut kokeeksi. - Anonyymi
Ja muista, että saat yli 180hv muilta merkeiltä 5 tonnia halvemmalla.
- Anonyymi
Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.
Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!
Unessa varmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unessa varmaan.
Euromerkeiltä ei saa 25t€:lla 180 hv moottoria. Yli 200 hv moottoriset järjestään 40t€ ylöspäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!
En puhunut yhtään mitään hinnasta mutta 40 tonnia Corollaan niin samalla hintaa löytyy heti parempaa ja usealta valmistajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!
Honda Civic 182 hv noin 25 t€, eli siitä eikun ostoksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhunut yhtään mitään hinnasta mutta 40 tonnia Corollaan niin samalla hintaa löytyy heti parempaa ja usealta valmistajalta.
40 tonnin Corollan ostajat on harvassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda Civic 182 hv noin 25 t€, eli siitä eikun ostoksille.
Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.
Hondan sivuilta poimittuna: Civic Sedan 182 hv, hinta 25 270,23 eur.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.
Civicissä onkin sitten tuohon hintaan paras varustelu. Toyotassa hinnat alkaen malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.
Rav nelonen 222hv
Neljästä viiten litraa taajamassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.
voi teitä märkäkorvia. täyskiihdytystä ei juuri koskaan tarvitse ja suurin osa ajasta ajetaan tasakaasulla
- Anonyymi
Vaatii niin pitkl'n matkan 1.8 että puolimatkassa tuleee jo öljynvaihto, niin on lyhyet huoltovälit tojotassa.
Corollaan en mahtunut sisällekää siksi koeajo jäi.- Anonyymi
Pitäiskö vähän laihduttaa? Sprintteri korkealla katolla ja pitkällä akselivälillä on tuollaiselle mätingille paikallaan. Takalaitahissi olis vielä hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskö vähän laihduttaa? Sprintteri korkealla katolla ja pitkällä akselivälillä on tuollaiselle mätingille paikallaan. Takalaitahissi olis vielä hyvä.
Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.
Oikeesti oot n. 165 cm ja 55 kg. Mut hieno penari sulla! Oisit vaan ottanu kaks kymppiä lisää velkaa ja ostanu siihen moottorin. Ei ne kromikiiltoset tuplaputket auta mitään vaikka kuin poletat sitä viisykskasias ku tulpatonta mopoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.
Läskimaha löllyy niin että polviakaan ei näy.
- Anonyymi
Huomio myös erot hybrid-järjestelmän akussa. 2.0 mallissa isompi.
- Anonyymi
Ehtii 1,8, sillä vika on kuskin päässä. Miksi pitää kiirehtiä, mihin on kiire? Jonoja ei kannata ohittaa ja rekankin perässä voi ajella leppoisasti koska se yleensä kääntyy kantatiellä viimeistään 30-40 km päästä sivuun etkä voita ajassa kuin minuutin kaksi. Hinta 3 tonnia halvempi joka on tärkeä asia tässä hintaluokassa.
- Anonyymi
Ei oikein riitä, kun ei tuo isompikaan tahdo jaksaa vetää autoletkoja normaalia vahtia.
- Anonyymi
Toyota on äärimmäisen vääntävä itselataavan hybridivoimalinjansa ansiosta kuluttamatta juuri mitään.
- Anonyymi
öljynvaihto tulee ennen suoran loppua. lyhkäset huoltovälit nääs.
- Anonyymi
Klongswagenilla on pitkät öljynvaihtovälit mutta moottorin joutuu korjaamaan joka toisella kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Klongswagenilla on pitkät öljynvaihtovälit mutta moottorin joutuu korjaamaan joka toisella kertaa.
Ja öljyä pitää lisätä puolessa välissä huoltoväliä. Purkki pitää olla aina takaluukussa.
- Anonyymi
1.8 hybrid huippunopeus ilmoitetaan olevan 180 kiihtyvyys 0-100kmh 10.9s
2.0 hybridi huippunopeus sama kiihtyvyys 7.9s
1.2T Huippunopeus 195/200 ja kiihtyvyys 10.4 / 10.5
1.8 puristussuhde 13.0:1
2.0 14.0:1
Akuissa on myös eroa.
No katsokaa itse. https://media.sites.toyota.fi/corolla_tekniset_tiedot.pdf - Anonyymi
Kyllä ny varmasti 1.8 koneisella ohi pääsee rekasta. Se nyt vaan on eri asia, että kuinka paljon kauemmin siinä menee. Ei se ny mikään tykki oo, mutta kai se ny kelpaa liikenteeseen jos ajaa rajootusten mukaan. Yks naapurissa asunut perhe ajoi 1.3litraisella Morris Marinalla ja perheen äiti oli varmasti yli 90kiloonen ja isä noin 100kiloonen. Teini-ikäiset kaksi lasta olivat hekin varmasti yli satakiloa, kun heidän paino yhteen lasketaan. Ja kyllä 1.3 kone jaksoi heitä viedä. Eli kai ny tehokkaampi, nykyaikaisempi ja isompi 1.8 riittää jotain Toyotanpaskaa liikuttamaan.
Se marina myytiin mulle, kun se perheen isä kuoli 1999 ja oli muuten pirun laiskaksi kone päässyt. Ei se paino siis hyvääkään tehnyt sille koneelle. Pihavarastona ajaa asiansa hyvin. - Anonyymi
Liinpää kehuu tuota 1.8 Corollaa.
Se on fiksu ja viisas mies vaikkei puheesta aina selvää saakaan.- Anonyymi
11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.
Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.
Tuollaisella suorituskyvyllä ei ole kuin peräpaikkoja jaossa tuossa kokoluokassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisella suorituskyvyllä ei ole kuin peräpaikkoja jaossa tuossa kokoluokassa.
Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.
Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).
Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?
Kiihdyttelen kun joutuu ajamaan 1.8 hybridistä ohi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).
Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu.Tuo on kyllä perus bensavapariakin laiskempi. 1.8 litrasissa kun on yli 140 hv ollu jo pitkään. Toki hybridi järjestelmä tuottaa tehon helpommin esille mitä vanhanaikainen bensavapari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).
Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu.Noita 11-12 s lukemia tahkottiin 1,4 l vapareilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?
Aika osuva kommentti:) Jälkeenjääneet kiihdyttelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.
jep. ja kuka maksaa ääriolosuhteista kun 2% tarvitsee tehoja ajon aikana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.
entäs huomenna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika osuva kommentti:) Jälkeenjääneet kiihdyttelee.
Jalkoihin jääneet eivät kiihdytelleet.
- Anonyymi
Jos suunniteltu veronkorotus toteutuu tippuu tojotankin hinta todella nopeasti.
Ehkä parempi ostaa joku premium luokan auto, muuttaa se kaasulla toimivaksi ja säästyy näin korkeilta veroilta. Ainakin sillä saa jonkinlaisdta nautintioa mukavasta kyydistä.- Anonyymi
Kukaan muu ei nautikaan kyydistä kun kaasusäiliöt vievät tilat, lisäksi öljynvaihto 5000 km välein.
Jää nähtäväksi onko ensi vuonna enää kaasutankkausasemiakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan muu ei nautikaan kyydistä kun kaasusäiliöt vievät tilat, lisäksi öljynvaihto 5000 km välein.
Jää nähtäväksi onko ensi vuonna enää kaasutankkausasemiakaan.Jos tilaa on paljon ei kaasusäiliöt paljon haittaa.
On noita tehty moniin autoihin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201709042200370682
Valtion tukemaa toimintaa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6340a9d2-7ce6-49d1-861d-d73d5f4a8c95
- Anonyymi
Minulla oli aikoinaan 1,1 litrainen Corolla -67. Ajoin sillä kovempaa kuin nykyään isommalla autolla ja ohi pääsi hyvin. Silloin ei ollut nopeusrajoituksia muualla kuin taajamissa.
Suomessa on tehon yksikkö ollut 70-luvulta asti Watti ja se tuhatkertaisena kiloWatti. Vaarit puhuvat vieläkin hevosvoimista, kas kun ei aasivoimista. Niitä olisi enemmän koska aasi on heikompi kuin hevonen. Koska tulette tälle vuosituhannelle?- Anonyymi
Tekniikan Maailma 15/1967 mittasi Toyota Corollan (755 kg) kiihtyvyydeksi 0–50 km/h 4,3 sekuntia, 0–80 km/h 10,2 sekuntia, 0–100 km/h 16,9 sekuntia ja 0–120 km/h 28,4 sekuntia. Huippunopeus 143,3 km/h (TM). Kulutus on noin 6,5–8 litraa 100-oktaanista bensiiniä /100 kilometrillä. Seos on laiha, kulutus on alhainen.
Nykyautot kiihtyy 100km(h nopeuteen samassa ajassa kuin corolla kiihtyy 50km/h nopeuteen.
Tämä ei tietenkään koske corollaa edes uutta hybridi mallia. Mutta se on tätä päivää tekniikan kehittyessä. Tästä lista voi tutkia erilaisia autoja jotka kiihtyy kivasti.
https://www.autosnout.com/Car-0-100kph-Times/0-100kph-in-less-than-7-seconds.php
Jos haluaa niin voi ostaa sellaisen mikä sattuu miellyttämään
- Anonyymi
Sitten jos ei halua miettiä riittääkö tehot..
Voi ostaa BMW M235i xDrive Gran Coupé
Moottori R4, turbo, 1 998 cm³ 225 kW (306 hv)/5 000-6 250 r/min, 450 Nm/1 750-4 500 r/min
Suorituskyky 0–100 km/h 4,9 s, huippunopeus 250 km/h
https://www.is.fi/autot/art-2000006672303.html- Anonyymi
Mikö hankinta hinta
Voiko tinkii.
- Anonyymi
Pikkupojilla kiihtyy äkkiä. Hihii.
- Anonyymi
Kyllähän tuo 1.8 on onneton, mutta eipä isompi mitään muuta. Toyotasedät eivät kuitenkaan raaski ohittaa tai ajaa suurinta sallittua, vaan tuijottavat hypnoottisena ekonomi mittaria ja säästävät jotta jäisi edes kalliiden huoltojen jälkeen jotain pehmikettä käärinliinojen väliin.
- Anonyymi
Hah! Taitolaji on ohitus. Okei TM:ssä 2-litranen farkku veti 60-120 km/h 215 m matkalla ja 1,8 hatchback 285 m matkalla. Vain naurettava 80 metrin ero. Mielummin 1,8 ja loppurahat pankkitilillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah! Taitolaji on ohitus. Okei TM:ssä 2-litranen farkku veti 60-120 km/h 215 m matkalla ja 1,8 hatchback 285 m matkalla. Vain naurettava 80 metrin ero. Mielummin 1,8 ja loppurahat pankkitilillä.
Se ero on muuten 70 metriä. On se ohitustilanteessa aika paljon. Tuollaiset pari-kolme rekan mittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ero on muuten 70 metriä. On se ohitustilanteessa aika paljon. Tuollaiset pari-kolme rekan mittaa.
Tarkistin Tekniikan Maailmoista ja 2-litrainen farkku vaati ohitusmatkana 215 metriä ja toisen vertailutestin 1,8 hatchback vaati 295 m eli 80 metriä enemmän!
- Anonyymi
Minulla on omassa autossa 210 hv ja kyllä sekin tahtoo olla maantiellä liian vähän. Melko suorana se nilkka on rekan ohituksessa aina. 122hv 1400kg painavassa autossa on ikävä, ne ohitus tilanteet ovat raastavia ja se menee kyttäämiseksi. Moottorin ominaisuudet on minun mielestä yksi auton tärkeimpiä varusteita. Jos samalla rahalla tai jopa halvemmalla saa paljon tehokkaamman ja jopa varustellumman, niin kyllä kannattaa harkita ja käydä testaamassa.
- Anonyymi
Pieni 1,8 riittää kaikkialla ja on 3 tonnia halvempi, iso raha tässä luokassa, sillä maksaa seuraavankin autonvaihdon välirahaa. Kaikissa autoissa sama juttu: se pienin konekoko riittää ja on fiksuin. Turhamainen ja taloutensa huonosti hoitava hankkii sen 2-litraisen.
Paras kokoonpano maahamme:
Corolla touring sports
-active edition
-koneeksi 1.8 hybrid
-metalliväri (aina kannattaa ostaa metalliväri koska se pitää maalipinnan jopa 25-30 vuotta uudenveroisena lakkakerroksen ansiosta ja siitä hyvitetään vaihdossa, lisäksi moni käytetyn ostaja haluaa ehdottomasti metallivärin)
-moottori-sisätilalämmitin (jos ei lämmintä tallia)- Anonyymi
Juuri sama kombo minkä otin! Väriksi denimblue metalli väri, kaunis sävy. Ja koneena 1.8 on pihi ja ääneltään mukavampi kuin raaka kaksi litrainen. Sai talvi rengas satsin 490 eurolla, halpa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sama kombo minkä otin! Väriksi denimblue metalli väri, kaunis sävy. Ja koneena 1.8 on pihi ja ääneltään mukavampi kuin raaka kaksi litrainen. Sai talvi rengas satsin 490 eurolla, halpa!
Minua naurattaa 2-litraisen valitsijat kun ovat tyhmiä. Samassa ajassa maamme teillä tulen perille 1.8-versiolla. Ja kuluttaa 3,5 sataselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua naurattaa 2-litraisen valitsijat kun ovat tyhmiä. Samassa ajassa maamme teillä tulen perille 1.8-versiolla. Ja kuluttaa 3,5 sataselle.
1.8 on ihan pska verrattuna 2.0 versioon.. tämän totesi jo ”luottomyyjäkin”
- Anonyymi
Nooh,jos on tarkka taloudesta,niin miksei sitten vähän ajettu Auris viisi tonnia halvemmalla kelpaa? Sama 1,8-moottori siinäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.8 on ihan pska verrattuna 2.0 versioon.. tämän totesi jo ”luottomyyjäkin”
heh, normi toyotamyyjä just suosittaa 1,8 konetta :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nooh,jos on tarkka taloudesta,niin miksei sitten vähän ajettu Auris viisi tonnia halvemmalla kelpaa? Sama 1,8-moottori siinäkin.
tuskin on auriksessa ihan sama kone...uudessa mallissa kehitettykone vanhasta, samaten akkupuoli.
moni luulee että jos on 1.8 että se olisi aina sama,siitä on monet kehitysversiot tulleet ekojen jälkeen
- Anonyymi
Rav nelonen mahtuu isompikin jänä
Hyvän m äköinen uusi korimalli.
Ameriikan s u osituin
222 hv.
Kulutus pikkuauto on tasoa- Anonyymi
Ravi on paskan näköinen korkea kötöstys, darth vaderin naama. Hullua tuo cittarivillitys...
- Anonyymi
Toyotan hevoset heh heh RAV4 hybrid häviää ohituskiihtyvyydessä CR-V hybridille
- Anonyymi
Nyt ostamaan 2-litrainen 1,8:n hinnalla!
https://www.toyota.fi/ajankohtaista/tarjoukset-kampanjat/hybridiviikko.json
Kuka enää ostaa pikkukoneisen kun saa isomman samalla rahalla?- Anonyymi
Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi.Kauppa ei hiivu, mutta mallivuoden 2020 autot on saatava kilpiin tämän vuoden puolella. Syy: kyseisissä yksilöissä ei ole vielä sitä pakollista äänigeneraattoria, joka tulee pakolliseksi viimeistään 2021 alusta rekisteröitäviin kaikkiin sähkö- ja hybridiautoihin. Siksi nuo ale-yksilöt myydään nyt ja niiden ehtohan on että tänä vuonna rekisteriin. MY20201-autoissa on jo kaiuttimen kautta tuleva keinotekoinen ääni, jolla varoitetaan jalankulkijoita sähköllä ajavasta autosta.
- Anonyymi
Kusettavat. On siinä pientä alennusta, mutta ei se mikään 1,8 hinta ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi.Näinhän ne kaikki autofirmat tekee. Jos avaat silmäsi niin lehdissä jatkuvasti kaikenlaisia autojen alennus kampanjoita..
- Anonyymi
Ei kannata kun Civicin saa 25t€ ja tehoa 182 hv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kun Civicin saa 25t€ ja tehoa 182 hv.
En ymmärrä Corollamiestä, joka haluaa maksaa 1.8 hybridistä enemmän ja tuskastuu laiskan kikottimensa kanssa maantiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä Corollamiestä, joka haluaa maksaa 1.8 hybridistä enemmän ja tuskastuu laiskan kikottimensa kanssa maantiellä.
Corollamies ostaa autonsa, eikä edes ota selvää mitä muilla on tarjolla. Vaikka maksais laiskasta tuhnusta enemmän, kunhan on toyota...
- Anonyymi
Koeajoin molempia yönyli eli oikeissa käyttöolosuhteissa ( räntäsateessa helmikuussa). Pihassa nyt 2,0 Trek (vähän korkeampi). On kai jokaisella oman laisensa tarpeet ja odotukset henkilökuljettimen suhteen. Ääni maailma puoilsi isompaa konetta tehoja enemmän.
- Anonyymi
1.8 honda vapari... hyvin vikkelästi lähtee ohituksiin...
miksei siis corolla?- Anonyymi
siks kun se hybridi painaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siks kun se hybridi painaa
Hybridi painaa menemään niin että pikkutuhnuturpot jäävät ahtopainetta keräämään ja nakuttamaan, herherheheer.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi painaa menemään niin että pikkutuhnuturpot jäävät ahtopainetta keräämään ja nakuttamaan, herherheheer.
Corollamies jää kattelemaan halvemman Civicin takavaloja...
- Anonyymi
Tojossa on lyhyet huoltovälit (ja kalliit) niin pitkän ohituksen puolivälissä saattaa öljynvaihtomerkkivalo jo syttyä ...
- Anonyymi
Ei taho päästä, tämä on sitäpaitsi kallis!
- Anonyymi
jesss, BMW 530dA sedan 2009 alla ja reilusti alle uuden gorillan karvalakin hinnan,,,,Auto Corner Oy.stä saksantuontina ja on kuulkaas oikeesti mukavaa menoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jesss, BMW 530dA sedan 2009 alla ja reilusti alle uuden gorillan karvalakin hinnan,,,,Auto Corner Oy.stä saksantuontina ja on kuulkaas oikeesti mukavaa menoa!
Lähentelee jo rippikouluikää tuollainen lintta.
Tuossa on jakopääongelma. maksatko sinä meidän muiden remontit kun N-sarjan kone porsii?
- Anonyymi
No tuon videon perusteella 2 litranen hybriitti rupea vaan kalkattamaan jos sillä yrittää jostain rekasta ohi.
https://www.youtube.com/watch?v=B2jSHIGI6yA- Anonyymi
venttiilit nakuttaa ku jätkät tankkaa 95 pensaa pitäs aina olla 98
- Anonyymi
Toyotan tehot riittävät hyvin, varsinkin kun polttoaineen kulutus on hieman yli kolme litraa sadalle kilometrille.
- Anonyymi
Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.
Minkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä?
Kato nettiautosta. Siellä on tuhansia uusia tai lähes uusia alle 20 tonnin bensa/dieselautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.
Leon e-hybrid paras!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä?
Honda Civic, 182 hv, hintaa noin 25 000 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä?
Uusi VW polo 1.5 tsi evo 150hv. hinta alle 24 000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi VW polo 1.5 tsi evo 150hv. hinta alle 24 000.
Polo on tehoton pikkukippo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polo on tehoton pikkukippo!
Vaikka Polossa on 30hv vähemmän tehoa kun civicissä, niin vääntöä löytyy enemmän (250Nm). Ja kiihtyvyys / huiput suurinpiirtein samat. Sekä sisätilat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Polossa on 30hv vähemmän tehoa kun civicissä, niin vääntöä löytyy enemmän (250Nm). Ja kiihtyvyys / huiput suurinpiirtein samat. Sekä sisätilat.
Civicin akseliväli on 2,7m. Se on enemmän mitä Accordissa oli aikoinaan. Polo on kaukana tästä, kun on n 60 cm lyhyempikin. Civic kiihtyy testien mukaan 0-100 7,3 s. Polonen ei siihen pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civicin akseliväli on 2,7m. Se on enemmän mitä Accordissa oli aikoinaan. Polo on kaukana tästä, kun on n 60 cm lyhyempikin. Civic kiihtyy testien mukaan 0-100 7,3 s. Polonen ei siihen pysty.
Tehdas ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi molemmille Hondalle (182hv)ja Pololle (150hv) 8,2s. Katutesteissä voi molemmilla päästä alle 8s.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehdas ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi molemmille Hondalle (182hv)ja Pololle (150hv) 8,2s. Katutesteissä voi molemmilla päästä alle 8s.
Ylempänä video jossa Civic 7,2s
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylempänä video jossa Civic 7,2s
Ja mitähän merkitystä on muutaman sekunnin osan tai sekunnin kiihtyvyyksissä?
Ei sitte niin mitään aikuisten oikeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitähän merkitystä on muutaman sekunnin osan tai sekunnin kiihtyvyyksissä?
Ei sitte niin mitään aikuisten oikeasti.Täällä pää punasena hoilotetaan miten auto kulkee puol litraa vähemmällä 100 kilometriä ja autolehdet mittaa työkseen ja hakee eroja kansalle siitä, mitä rahalla saa. Mutta jos ei kiinnosta niin voi ostaa kalliimmalla huonomman tai pienemmän, ihan miten vaan vanhasta tottumuksesta haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä pää punasena hoilotetaan miten auto kulkee puol litraa vähemmällä 100 kilometriä ja autolehdet mittaa työkseen ja hakee eroja kansalle siitä, mitä rahalla saa. Mutta jos ei kiinnosta niin voi ostaa kalliimmalla huonomman tai pienemmän, ihan miten vaan vanhasta tottumuksesta haluaa.
Tottakai näin mutta jokainen voi ostaa ja valita autonsa kuten haluaa.
Se ei kuteinkaa tee tositen valintaa yhtään huonommaksi kuin oma valinta. Vain lapselliset kuvittelevat että vain heidän valintansa ainoa oikea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polo on tehoton pikkukippo!
Kallis ja pieni civikkiin verrattuna
- Anonyymi
No onhan tätä aloittajan provoa jo ruodittu aika monelta suunnalta puolesta ja vastaan. Joku naureskelee.
- Anonyymi
Tojo-mies nauraa, pisti audipommin kiertoon.
- Anonyymi
Lapsellista kirjoittelua, tosiaan.
- Anonyymi
Miksi mentävä ohi? Itse ajan aina rekan imussa, vähentää ilmanvastusta ja Auris hybridini vie vain 3 litraa sataselle!
- Anonyymi
Älä valehtele !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele !
Kumpaa et usko sitä että kirjoittaja
1. ajaa useimmiten rekan imussa ?
2. AUris vie rekan imussa 3L/100km ?
Se että et usko ei tee tuosta kirjoittajasta valehtelijaa. Ymmärrätkö loogisen virheen omassa ajattelussasi? - Anonyymi
Taitaa riukkua narulla rekan perässä kiinni. Ohi ei pääse kun ei ole tehoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa riukkua narulla rekan perässä kiinni. Ohi ei pääse kun ei ole tehoja...
Tehoja on riittävästi ja kulutus aivan mitätön. Kestävyys ja laatu omaa ensiluokkaista tasoa. Kyllä se kadehdituttaa vagginistia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehoja on riittävästi ja kulutus aivan mitätön. Kestävyys ja laatu omaa ensiluokkaista tasoa. Kyllä se kadehdituttaa vagginistia.
Toyotan kestävyys on suhtellinen käsite. Palstalla videoita jossa toyotan hybrid nakuttaa aika pahasti jo 20 000 km kohdalla.
- Anonyymi
Pääsee jos rekka on levähdyspaikalla.
- Anonyymi
Osta VW Golf farkku 1,5 tsi dsg ja saat ajamisen iloa!
- Anonyymi
Tsi ja dsg saat vain murhetta ja rahan menoa.
- Anonyymi
ei alle 30 t€:n irtoa ja tehoa vaan 150 hv...
- Anonyymi
1,8 farkku Avensis vaihtumassa Corolla farkkuun 2,0 Hybrid. En sanois Avensiksen 1,8 mitenkään erityisen heikkotehoiseksi. Toki kovalla kiihdytyksellä CVT laatikon ominaisuus, että kierrokset korkealla ja moottori huutaa. Ja toi Hybrid tuo alakierroksille lisävääntöä tohon 1,8 moottoriin Corollalla. Päädyin 2,0 hybridiin, en koeajannut 1,8 hybridiä...
- Anonyymi
Hyvin pääsee. Pääsin vanhalla 1,5 Yariksellakin.
- Anonyymi
Aika huono kuski saa olla, jos ei rekasta pääse ohi. Rekkojen nopeus 87kmh noin yleisesti.
- Anonyymi
Tojon 73 km/h, kun mittari näyttää jo 80 km/h.
- Anonyymi
Riittää, on ääliömäisyyttä maksaa euroakaan lisää suuremmasta isolohkosta. Tämä 1,8 vie pensaa vain 4 litraa kun ajaa tasaisesti.
- Anonyymi
1.8 hybrid on surkea, näkihän sen tuossa TM:n pikku SUVien testissäkin. Vertaa vaikka HR-V hybridiin.
- Anonyymi
Ai että oikeen 2 litran isolohko? Onko oohoosee kolmosenkauttanelosen puhaltimella? Vai lyyäänkö kasi tulille?
- Anonyymi
En sanoisi 2.0-litraista ääliömäiseksi, päinvastoin. Maantie motariajossa täydellä kuormalla suksiboksi katolla 2-litranen on järkevämpi ja kuluttaa jopa vähemmän kuin henkeään haukkova ykskasi. Tässä toteutuu ilmiö nimeltä "rightsizing": oikean kokoista ja tehoista konetta ei tartte huudattaa --> bensaa säästyy ja tekniikka kestää. Taajamahissuttelu ja ruuhka-ajo on eri asia, siellä 1.8 on varmasti järkevämpi ja kuluttaa vähempi.
Eli nyrkkisääntö: 1.8 kaupunkiajoon, 2.0 matka-ajoon. Käyttötarkoitus ratkaisee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sanoisi 2.0-litraista ääliömäiseksi, päinvastoin. Maantie motariajossa täydellä kuormalla suksiboksi katolla 2-litranen on järkevämpi ja kuluttaa jopa vähemmän kuin henkeään haukkova ykskasi. Tässä toteutuu ilmiö nimeltä "rightsizing": oikean kokoista ja tehoista konetta ei tartte huudattaa --> bensaa säästyy ja tekniikka kestää. Taajamahissuttelu ja ruuhka-ajo on eri asia, siellä 1.8 on varmasti järkevämpi ja kuluttaa vähempi.
Eli nyrkkisääntö: 1.8 kaupunkiajoon, 2.0 matka-ajoon. Käyttötarkoitus ratkaisee!Tojon täysi kuorma eli kantavuus on surkea oikeisiin autoihin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon täysi kuorma eli kantavuus on surkea oikeisiin autoihin verrattuna.
Hyvin ja suoraan tuo 2.0 Corolla kulkee emäntä mukulat hiihtolomakamppeet kyydissä ja suksiboksi katolla. Ohittelemaankin tuolla "tuhulla" pääsee/joutuu, aina joku Mersun romu jonoja vetämässä nelostien tukkeena :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ja suoraan tuo 2.0 Corolla kulkee emäntä mukulat hiihtolomakamppeet kyydissä ja suksiboksi katolla. Ohittelemaankin tuolla "tuhulla" pääsee/joutuu, aina joku Mersun romu jonoja vetämässä nelostien tukkeena :D
Kattokuorma max 50 kg, muuten voi koko foliopeltikatto irrota.
- Anonyymi
Se on kuulkaas aina rekka, joka menne Tojosta vasemmalta ohi.
- Anonyymi
Ostettiin vaimolle työautoksi 1.8 farmari. Auto tulee lähiviikkoina. Metriäkään ei olla Corollalla ajettu, mutta ehtiihän sitä sitten myöhemminkin.
Moottorin koko tuskin tulee vaivaamaan, eikä kiihdytykseen luvatut sekunnit merkitse mulle yhtikäs mitään.
Tärkeintä on hinta- laatusuhde, hybridi-ominaisuus ja sen mukana pieni polttoaineen kulutus. Lisäksi luotettavuus, ketteryys ja farkun ominaisuudet.
Luulen, että niillä ei vielä ole edes ajokorttia, joille 1.8l ei jostakin syystä riitä. Auto on liikkumista varten, eikä se ole mikään leikkikalu. - Anonyymi
Mitä huonompi kuski sitä isomman moottorin tarvitsee. Minä olen hyvä kuski ja pärjään vaikka 1.2 volkkarilla. Nuo Toyotan 1.8 ja 2 litraset on oikeasti tykkejä ja tehot riittää. Täytyy osata ajaa
- Anonyymi
VAG:n 1.2 TSI:ssä on reilusti enemmän voimaa kuin Tojon 1.8 hybrisissä! 2-litrasellakin saa aika kovaa huudattaa ennenko ykskakkonen TSI jää jälkeen! Johan 7-paikkaista Touraniakin saa 1.2:lla, se jos mikä kertoo jotain pienen sisupadan voimavaroista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAG:n 1.2 TSI:ssä on reilusti enemmän voimaa kuin Tojon 1.8 hybrisissä! 2-litrasellakin saa aika kovaa huudattaa ennenko ykskakkonen TSI jää jälkeen! Johan 7-paikkaista Touraniakin saa 1.2:lla, se jos mikä kertoo jotain pienen sisupadan voimavaroista!
Mutta kestääkö pieni kone. 1.8 kone kestää 180000 km ja 1.2 vain 120000..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kestääkö pieni kone. 1.8 kone kestää 180000 km ja 1.2 vain 120000..
Ei kestä 1.8 tuhnu ku huutaa yli puolet käyttätunniestaan niin että tärykalvot halkee VUUUUUUUUUU!!!!!!!!! 1.2 TSI vääntää vahvasti läpi kierrosalueen, ei tarvii huudattaa. 120 km/h kiertää vain 2500 rpm eli kevyellä kuormalla menee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kestä 1.8 tuhnu ku huutaa yli puolet käyttätunniestaan niin että tärykalvot halkee VUUUUUUUUUU!!!!!!!!! 1.2 TSI vääntää vahvasti läpi kierrosalueen, ei tarvii huudattaa. 120 km/h kiertää vain 2500 rpm eli kevyellä kuormalla menee!
Yhtään moittimatta Volkkaria mutta huonoja kokemuksia on ihmisillä ainakin Touran 1.2. Voi olla että sattunut heillä vain maanantaiversio eikä sen kummempaa. Olihan volkkareilla ennen vanhaa kuplakin. Saaterin huono sekin mutta sillä mentiin :)
- Anonyymi
Tuhnu mikä tuhnu, osta ehdottomasti 2-litranen tai toisen merkkinen turbokoneella! Itse ajan Hyundai 1.0 litran pikkuturbolla, jopa sillä jättää kevyesti Tojon alitehoisuuttaan kiljuvan 1.8 hyrpiidin. Vääntökin on Hynyllä vahvaa läpi kierrosalueen, Tojoa joutuu huudattamaan normitilanteessakin niin että sipuli halkeaa.
- Anonyymi
Ajakoon imussa ettei pala nestettä liikaa.
- Anonyymi
Skodan 2 litrainen bensa RS tai TFSI vaa tilla. Sillä kerkee hujauksessa rekasta ohi.
DSG kun on eri maata kuin joku CVT . - Anonyymi
Corollalla on parempi ajella rekan perässä, jos pysyy.
- Anonyymi
Mun Opelilla, 1.6, pääsee köykäisesti.
- Anonyymi
Hetken jo harkitsin Corollaa. 2-litrasen suorituskyky vaikuttaa ihan kehityskelpoiselta. Vaan eipä juurikaan käytettyjen markkinoilla noita 2-litrasia näy, melkein kaikki vaan tolla löysällä 1.8:lla! Mikä ihme saa suomalaisen tinkimään tehot periaatteella "kunhan pääsee eteenpäin" vaikka valinnanvaraa olisi? Kulutuseroahan näillä ei ole käytännössä ollenkaan! Vai onko kansalla sitkeästi DNA:ssa tää 80-luvultakin tuttu karvalakkimallisyndrooma että ostetaan aina se halvin ja karuin malli pienimmällä mahdollisella moottorilla? Noh, onneksi nykyautoja ei enää saa 4-vaihteisina vaikka toi Corollan 1.8 kuulostaa tiukemmassa ylämäessä ihan 4-vaihteselta Sunnyltä moottoritiellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926