Riittääkö 1,8 hybrid Corollassa?

Anonyymi

Omistajat hoi! Pääseekö kaksikaistatiellä rekasta ohi 1,8 koneisella vai pitääkö olla 2 litrainen?

156

4779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Molempia ajaneena valitsin 2.0 version.

    • Anonyymi

      Onneton tuhnu, sähäkkä kiihtyvyys puuttuu kun ei ole turboa ja kunnon laatikkoa!

      • Anonyymi

        Kyllä se 1.8 on melkoinen tuhnu, jos Corollan välttämättä haluaa ehdottomasti se 2.0.


    • Anonyymi

      Kyllä sillä pääsee mutta vaatii kyllä pitkän matkan. Jos sattuu vielä kuormaa olemaan niin noilla koneilla todella iso ero ohitustilanteissa.

    • Anonyymi

      Pääsee jos riittävän pitkä suora... Taajama-ajoon se 1.8 varmaan ihan ok, mutta kokonaisuutena 2.0 on selvästi miellyttävämpi: tehoa ja vääntöä enemmän (ei "huudata" konetta läheskään niin herkästi kuin 1.8 tekee) eikä kulutuksessakaan juuri ole eroa.

    • Anonyymi

      Pääsee, mutta ei raaski painaa kaasua niin paljon että pääsisi ohi.

    • Anonyymi

      Kaikilla autoilla pääsee ohi, jopa joillakin skoodilla tai daatsioilla.

      • Anonyymi

        0.9 TCE sandero on yllättäen kova kulkemaan, helpon helposti kiihtyy 160km/h nopeuteen. Paska ajettava ja epäluotettava se kyllä on. Vaihdoin juuri 1.8 hybrid corollaan. Kiihtyvyys on sanderon luokkaa tai alle, mutta polttoainetta menee puolet.


    • Anonyymi

      Mikä on kun ei taidot riitä?
      Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.

      • Anonyymi

        Päästiin kyllä, mutta usein joutui ottamaan ohituksen takasin ja palata nöyrästi rekan perään, aika kultaa muistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästiin kyllä, mutta usein joutui ottamaan ohituksen takasin ja palata nöyrästi rekan perään, aika kultaa muistot.

        Varsinkin oudommalla tiellä tehokkaammalla autolla niitä potentiaalisia ohituspaikkoja on vaan enemmän.

        Tuttua reittiä ajellessa voi tietysti enemmän ennakoida sopivia paikkoja mutta silloinkin se nyt vaan on helpompaa painaa kaasua ja mennä ohi kun kelailla ennakkoon vauhtia ja sitten ohituspaikan avautuessa toivoa että ei olisi vastaantulijoita.


      • Anonyymi

        > Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.

        Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.

        Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.

        Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.

        Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.

        Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.

        Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.

        Kyllä Tuulilasin mielestä kaasu-Skodan 10 sekunnin 0 100 km/h kiihtyvyys on riittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tuulilasin mielestä kaasu-Skodan 10 sekunnin 0 100 km/h kiihtyvyys on riittävä.

        10 s onkin se vedenjakaja. Tätä hitaampi auto, kuten tojoloota, tuntuu raivostuttavan laiskalta ja mm. valtaväylän liikennevirtaan liittyminen on aina pelottava haaste niissä paikoissa, missä kiihdytyskaista on joko lyhyt, sijaitsee ylämäessä tai sekä että.

        Sitten kun lukemat ovat alle 10 s, niin tästä ei tarvi koko ajan ottaa paineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.

        Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.

        Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.

        Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.

        Sinulla näyttää olevan pää haudassa tekstistäsi päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ennenvanhaan ajettiin 1,6-litraisilla vapaastihengittävillä, ja kyllä niillä kummiskin pääsi.

        Ennenwanhaan tavisauto painoi tonnin verran. Nykyautot ovat luokkaa 300 kg painavampia ja näissä hypetyksissä läskiä on kertynyt tuplamäärä. Tarttee olla yli 2 litran pata nykyautoissa, jos litrateho ennallaan ja kiihtyvyys halutaan samaksi kuin joskus ennen.

        Lisäksi tohjon hypetykissä käytetään muka-atkinssonia, jonka litratehot ovat nykymittapuulla varsin säälittäviä. Tojopapat mielellään kehuskelee noilla litroilla, vaikka muut valmistajat ottavat samat tehot puolet pienemmästä iskutilavuudesta.

        Tojouskovilta on myös mennyt ohi se, että vaatimustaso on noussut. Jos ennenwanhaan ajeltiin autoilla, jolla 13 s nollasta sataan oli OK suoritus, niin nykyään vastaava raja on pikemminkin 10 s. Eli alle 10 s OK ja yli 10 s tuntuu tuhnulta. Mutta toinen jalka haudassa dementikolle varmaan riittää, kun ei paremmasta tiedä.

        1.8 hybridi corollan kiihtyvyys 0-100 on 11 sekuntia, 2.0 hybridin 7.9 sekuntia.


    • Anonyymi

      Jos haluaa ohitella kesällä valoisassa reilulla ylinopeudella niin tehokkaampi on parempi. Muissa olosuhteissa 1.8 riittää kaikkeen käyttöön..

    • Anonyymi

      Riittäminen ja ajon leppoisuus on eri asiat. ja tietysti vaikuttaa oma ajotapa ja ajoympäristö.

      Jos saat 2L mallista hyvän tarjouksen ota se mutta muista koeajaa se 1.8 malli kunnolla. Ota se yökylään ja aja omat päivittäiset reissut kokeeksi.

    • Anonyymi

      Ja muista, että saat yli 180hv muilta merkeiltä 5 tonnia halvemmalla.

      • Anonyymi

        Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.

        Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!

        Unessa varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unessa varmaan.

        Euromerkeiltä ei saa 25t€:lla 180 hv moottoria. Yli 200 hv moottoriset järjestään 40t€ ylöspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!

        En puhunut yhtään mitään hinnasta mutta 40 tonnia Corollaan niin samalla hintaa löytyy heti parempaa ja usealta valmistajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro missä, hinta noin 25t€. Ostan heti!

        Honda Civic 182 hv noin 25 t€, eli siitä eikun ostoksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut yhtään mitään hinnasta mutta 40 tonnia Corollaan niin samalla hintaa löytyy heti parempaa ja usealta valmistajalta.

        40 tonnin Corollan ostajat on harvassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda Civic 182 hv noin 25 t€, eli siitä eikun ostoksille.

        Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.

        Hondan sivuilta poimittuna: Civic Sedan 182 hv, hinta 25 270,23 eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Civic 182 hv maksaa muutaman satasen alle 30000€ Corolla 2,0 farkku 32000€ Corolla hb 2.0 vähän alle Civicin hinnan.

        Civicissä onkin sitten tuohon hintaan paras varustelu. Toyotassa hinnat alkaen malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.

        Rav nelonen 222hv
        Neljästä viiten litraa taajamassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun haluat yli 200hv niin pitääkin katsella muita merkkejä. Lisäksi muistettava miten Toyotassa hevoset ovat poneja.

        voi teitä märkäkorvia. täyskiihdytystä ei juuri koskaan tarvitse ja suurin osa ajasta ajetaan tasakaasulla


    • Anonyymi

      Vaatii niin pitkl'n matkan 1.8 että puolimatkassa tuleee jo öljynvaihto, niin on lyhyet huoltovälit tojotassa.
      Corollaan en mahtunut sisällekää siksi koeajo jäi.

      • Anonyymi

        Pitäiskö vähän laihduttaa? Sprintteri korkealla katolla ja pitkällä akselivälillä on tuollaiselle mätingille paikallaan. Takalaitahissi olis vielä hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö vähän laihduttaa? Sprintteri korkealla katolla ja pitkällä akselivälillä on tuollaiselle mätingille paikallaan. Takalaitahissi olis vielä hyvä.

        Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.

        Oikeesti oot n. 165 cm ja 55 kg. Mut hieno penari sulla! Oisit vaan ottanu kaks kymppiä lisää velkaa ja ostanu siihen moottorin. Ei ne kromikiiltoset tuplaputket auta mitään vaikka kuin poletat sitä viisykskasias ku tulpatonta mopoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas kukkakeppi olen 192 cm ja 140 kg mutta ei sovi corollaan! Meikä on raavas mies kuten aika monet meistä maakuntien duunareista.

        Läskimaha löllyy niin että polviakaan ei näy.


    • Anonyymi

      Huomio myös erot hybrid-järjestelmän akussa. 2.0 mallissa isompi.

    • Anonyymi

      Ehtii 1,8, sillä vika on kuskin päässä. Miksi pitää kiirehtiä, mihin on kiire? Jonoja ei kannata ohittaa ja rekankin perässä voi ajella leppoisasti koska se yleensä kääntyy kantatiellä viimeistään 30-40 km päästä sivuun etkä voita ajassa kuin minuutin kaksi. Hinta 3 tonnia halvempi joka on tärkeä asia tässä hintaluokassa.

    • Anonyymi

      Ei oikein riitä, kun ei tuo isompikaan tahdo jaksaa vetää autoletkoja normaalia vahtia.

      • Anonyymi

        Toyota on äärimmäisen vääntävä itselataavan hybridivoimalinjansa ansiosta kuluttamatta juuri mitään.


    • Anonyymi

      öljynvaihto tulee ennen suoran loppua. lyhkäset huoltovälit nääs.

      • Anonyymi

        Klongswagenilla on pitkät öljynvaihtovälit mutta moottorin joutuu korjaamaan joka toisella kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klongswagenilla on pitkät öljynvaihtovälit mutta moottorin joutuu korjaamaan joka toisella kertaa.

        Ja öljyä pitää lisätä puolessa välissä huoltoväliä. Purkki pitää olla aina takaluukussa.


    • Anonyymi

      1.8 hybrid huippunopeus ilmoitetaan olevan 180 kiihtyvyys 0-100kmh 10.9s
      2.0 hybridi huippunopeus sama kiihtyvyys 7.9s
      1.2T Huippunopeus 195/200 ja kiihtyvyys 10.4 / 10.5

      1.8 puristussuhde 13.0:1
      2.0 14.0:1

      Akuissa on myös eroa.
      No katsokaa itse. https://media.sites.toyota.fi/corolla_tekniset_tiedot.pdf

    • Anonyymi

      Kyllä ny varmasti 1.8 koneisella ohi pääsee rekasta. Se nyt vaan on eri asia, että kuinka paljon kauemmin siinä menee. Ei se ny mikään tykki oo, mutta kai se ny kelpaa liikenteeseen jos ajaa rajootusten mukaan. Yks naapurissa asunut perhe ajoi 1.3litraisella Morris Marinalla ja perheen äiti oli varmasti yli 90kiloonen ja isä noin 100kiloonen. Teini-ikäiset kaksi lasta olivat hekin varmasti yli satakiloa, kun heidän paino yhteen lasketaan. Ja kyllä 1.3 kone jaksoi heitä viedä. Eli kai ny tehokkaampi, nykyaikaisempi ja isompi 1.8 riittää jotain Toyotanpaskaa liikuttamaan.

      Se marina myytiin mulle, kun se perheen isä kuoli 1999 ja oli muuten pirun laiskaksi kone päässyt. Ei se paino siis hyvääkään tehnyt sille koneelle. Pihavarastona ajaa asiansa hyvin.

    • Anonyymi

      Liinpää kehuu tuota 1.8 Corollaa.
      Se on fiksu ja viisas mies vaikkei puheesta aina selvää saakaan.

      • Anonyymi

        11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.

        Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.

        Tuollaisella suorituskyvyllä ei ole kuin peräpaikkoja jaossa tuossa kokoluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisella suorituskyvyllä ei ole kuin peräpaikkoja jaossa tuossa kokoluokassa.

        Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.

        Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).

        Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?

        Kiihdyttelen kun joutuu ajamaan 1.8 hybridistä ohi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).

        Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu.

        Tuo on kyllä perus bensavapariakin laiskempi. 1.8 litrasissa kun on yli 140 hv ollu jo pitkään. Toki hybridi järjestelmä tuottaa tehon helpommin esille mitä vanhanaikainen bensavapari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo 11 sekuntiakin on valmistajan ylioptimistinen lukema, todellisuus on yli 12 sekuntia (TM:n mittaus).

        Periaatteessa tuon 1.8:n kiihtyvyys riittää jos vertailukohta on joku 1.6-1.8 vapari mutta jos on tottunut turbokoneeseen niin kyllähän tuo laiskalta tuntuu.

        Noita 11-12 s lukemia tahkottiin 1,4 l vapareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Oletko jäänyt jälkeen vai miksi kiihdyttelet?

        Aika osuva kommentti:) Jälkeenjääneet kiihdyttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. 75% autokannasta kiihtyy hitaammin eikä se ketään häiritse.

        jep. ja kuka maksaa ääriolosuhteista kun 2% tarvitsee tehoja ajon aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 sekuntia 0-100 on HIDAS tänä päivänä henkilöautoissa.

        entäs huomenna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika osuva kommentti:) Jälkeenjääneet kiihdyttelee.

        Jalkoihin jääneet eivät kiihdytelleet.


    • Anonyymi

      Jos suunniteltu veronkorotus toteutuu tippuu tojotankin hinta todella nopeasti.
      Ehkä parempi ostaa joku premium luokan auto, muuttaa se kaasulla toimivaksi ja säästyy näin korkeilta veroilta. Ainakin sillä saa jonkinlaisdta nautintioa mukavasta kyydistä.

      • Anonyymi

        Kukaan muu ei nautikaan kyydistä kun kaasusäiliöt vievät tilat, lisäksi öljynvaihto 5000 km välein.
        Jää nähtäväksi onko ensi vuonna enää kaasutankkausasemiakaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minulla oli aikoinaan 1,1 litrainen Corolla -67. Ajoin sillä kovempaa kuin nykyään isommalla autolla ja ohi pääsi hyvin. Silloin ei ollut nopeusrajoituksia muualla kuin taajamissa.

      Suomessa on tehon yksikkö ollut 70-luvulta asti Watti ja se tuhatkertaisena kiloWatti. Vaarit puhuvat vieläkin hevosvoimista, kas kun ei aasivoimista. Niitä olisi enemmän koska aasi on heikompi kuin hevonen. Koska tulette tälle vuosituhannelle?

      • Anonyymi

        Tekniikan Maailma 15/1967 mittasi Toyota Corollan (755 kg) kiihtyvyydeksi 0–50 km/h 4,3 sekuntia, 0–80 km/h 10,2 sekuntia, 0–100 km/h 16,9 sekuntia ja 0–120 km/h 28,4 sekuntia. Huippunopeus 143,3 km/h (TM). Kulutus on noin 6,5–8 litraa 100-oktaanista bensiiniä /100 kilometrillä. Seos on laiha, kulutus on alhainen.

        Nykyautot kiihtyy 100km(h nopeuteen samassa ajassa kuin corolla kiihtyy 50km/h nopeuteen.
        Tämä ei tietenkään koske corollaa edes uutta hybridi mallia. Mutta se on tätä päivää tekniikan kehittyessä. Tästä lista voi tutkia erilaisia autoja jotka kiihtyy kivasti.
        https://www.autosnout.com/Car-0-100kph-Times/0-100kph-in-less-than-7-seconds.php

        Jos haluaa niin voi ostaa sellaisen mikä sattuu miellyttämään


    • Anonyymi

      Sitten jos ei halua miettiä riittääkö tehot..
      Voi ostaa BMW M235i xDrive Gran Coupé

      Moottori R4, turbo, 1 998 cm³ 225 kW (306 hv)/5 000-6 250 r/min, 450 Nm/1 750-4 500 r/min

      Suorituskyky 0–100 km/h 4,9 s, huippunopeus 250 km/h
      https://www.is.fi/autot/art-2000006672303.html

      • Anonyymi

        Mikö hankinta hinta
        Voiko tinkii.


    • Anonyymi

      Pikkupojilla kiihtyy äkkiä. Hihii.

    • Anonyymi

      Kyllähän tuo 1.8 on onneton, mutta eipä isompi mitään muuta. Toyotasedät eivät kuitenkaan raaski ohittaa tai ajaa suurinta sallittua, vaan tuijottavat hypnoottisena ekonomi mittaria ja säästävät jotta jäisi edes kalliiden huoltojen jälkeen jotain pehmikettä käärinliinojen väliin.

      • Anonyymi

        Hah! Taitolaji on ohitus. Okei TM:ssä 2-litranen farkku veti 60-120 km/h 215 m matkalla ja 1,8 hatchback 285 m matkalla. Vain naurettava 80 metrin ero. Mielummin 1,8 ja loppurahat pankkitilillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Taitolaji on ohitus. Okei TM:ssä 2-litranen farkku veti 60-120 km/h 215 m matkalla ja 1,8 hatchback 285 m matkalla. Vain naurettava 80 metrin ero. Mielummin 1,8 ja loppurahat pankkitilillä.

        Se ero on muuten 70 metriä. On se ohitustilanteessa aika paljon. Tuollaiset pari-kolme rekan mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ero on muuten 70 metriä. On se ohitustilanteessa aika paljon. Tuollaiset pari-kolme rekan mittaa.

        Tarkistin Tekniikan Maailmoista ja 2-litrainen farkku vaati ohitusmatkana 215 metriä ja toisen vertailutestin 1,8 hatchback vaati 295 m eli 80 metriä enemmän!


    • Anonyymi

      Minulla on omassa autossa 210 hv ja kyllä sekin tahtoo olla maantiellä liian vähän. Melko suorana se nilkka on rekan ohituksessa aina. 122hv 1400kg painavassa autossa on ikävä, ne ohitus tilanteet ovat raastavia ja se menee kyttäämiseksi. Moottorin ominaisuudet on minun mielestä yksi auton tärkeimpiä varusteita. Jos samalla rahalla tai jopa halvemmalla saa paljon tehokkaamman ja jopa varustellumman, niin kyllä kannattaa harkita ja käydä testaamassa.

    • Anonyymi

      Pieni 1,8 riittää kaikkialla ja on 3 tonnia halvempi, iso raha tässä luokassa, sillä maksaa seuraavankin autonvaihdon välirahaa. Kaikissa autoissa sama juttu: se pienin konekoko riittää ja on fiksuin. Turhamainen ja taloutensa huonosti hoitava hankkii sen 2-litraisen.

      Paras kokoonpano maahamme:
      Corolla touring sports
      -active edition
      -koneeksi 1.8 hybrid
      -metalliväri (aina kannattaa ostaa metalliväri koska se pitää maalipinnan jopa 25-30 vuotta uudenveroisena lakkakerroksen ansiosta ja siitä hyvitetään vaihdossa, lisäksi moni käytetyn ostaja haluaa ehdottomasti metallivärin)
      -moottori-sisätilalämmitin (jos ei lämmintä tallia)

      • Anonyymi

        Juuri sama kombo minkä otin! Väriksi denimblue metalli väri, kaunis sävy. Ja koneena 1.8 on pihi ja ääneltään mukavampi kuin raaka kaksi litrainen. Sai talvi rengas satsin 490 eurolla, halpa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sama kombo minkä otin! Väriksi denimblue metalli väri, kaunis sävy. Ja koneena 1.8 on pihi ja ääneltään mukavampi kuin raaka kaksi litrainen. Sai talvi rengas satsin 490 eurolla, halpa!

        Minua naurattaa 2-litraisen valitsijat kun ovat tyhmiä. Samassa ajassa maamme teillä tulen perille 1.8-versiolla. Ja kuluttaa 3,5 sataselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua naurattaa 2-litraisen valitsijat kun ovat tyhmiä. Samassa ajassa maamme teillä tulen perille 1.8-versiolla. Ja kuluttaa 3,5 sataselle.

        1.8 on ihan pska verrattuna 2.0 versioon.. tämän totesi jo ”luottomyyjäkin”


      • Anonyymi

        Nooh,jos on tarkka taloudesta,niin miksei sitten vähän ajettu Auris viisi tonnia halvemmalla kelpaa? Sama 1,8-moottori siinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.8 on ihan pska verrattuna 2.0 versioon.. tämän totesi jo ”luottomyyjäkin”

        heh, normi toyotamyyjä just suosittaa 1,8 konetta :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh,jos on tarkka taloudesta,niin miksei sitten vähän ajettu Auris viisi tonnia halvemmalla kelpaa? Sama 1,8-moottori siinäkin.

        tuskin on auriksessa ihan sama kone...uudessa mallissa kehitettykone vanhasta, samaten akkupuoli.
        moni luulee että jos on 1.8 että se olisi aina sama,siitä on monet kehitysversiot tulleet ekojen jälkeen


    • Anonyymi

      Rav nelonen mahtuu isompikin jänä
      Hyvän m äköinen uusi korimalli.
      Ameriikan s u osituin

      222 hv.

      Kulutus pikkuauto on tasoa

      • Anonyymi

        Ravi on paskan näköinen korkea kötöstys, darth vaderin naama. Hullua tuo cittarivillitys...


      • Anonyymi

        Toyotan hevoset heh heh RAV4 hybrid häviää ohituskiihtyvyydessä CR-V hybridille


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
        Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
        Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi.

        Kauppa ei hiivu, mutta mallivuoden 2020 autot on saatava kilpiin tämän vuoden puolella. Syy: kyseisissä yksilöissä ei ole vielä sitä pakollista äänigeneraattoria, joka tulee pakolliseksi viimeistään 2021 alusta rekisteröitäviin kaikkiin sähkö- ja hybridiautoihin. Siksi nuo ale-yksilöt myydään nyt ja niiden ehtohan on että tänä vuonna rekisteriin. MY20201-autoissa on jo kaiuttimen kautta tuleva keinotekoinen ääni, jolla varoitetaan jalankulkijoita sähköllä ajavasta autosta.


      • Anonyymi

        Kusettavat. On siinä pientä alennusta, mutta ei se mikään 1,8 hinta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kauppa hiipumassa kun noin isoja alennuksia on tarjolla?
        Vaareja pitää houkutella vaihtopuuhiin aina kun vuoden vaihde lähestyy ja loppu vuodelle pitäisi saada rekisteröintejä, koska vaareilla elää edelleen se vanha usko sielussa, että 31.12. on se päivä kun auton hinnasta putoaa vuoden verran arvoa ja 1.1. rekisteröity auto on vuotta nuorempi ja vaihtoarvo huimasti korkeampi.

        Näinhän ne kaikki autofirmat tekee. Jos avaat silmäsi niin lehdissä jatkuvasti kaikenlaisia autojen alennus kampanjoita..


      • Anonyymi

        Ei kannata kun Civicin saa 25t€ ja tehoa 182 hv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata kun Civicin saa 25t€ ja tehoa 182 hv.

        En ymmärrä Corollamiestä, joka haluaa maksaa 1.8 hybridistä enemmän ja tuskastuu laiskan kikottimensa kanssa maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä Corollamiestä, joka haluaa maksaa 1.8 hybridistä enemmän ja tuskastuu laiskan kikottimensa kanssa maantiellä.

        Corollamies ostaa autonsa, eikä edes ota selvää mitä muilla on tarjolla. Vaikka maksais laiskasta tuhnusta enemmän, kunhan on toyota...


    • Anonyymi

      Koeajoin molempia yönyli eli oikeissa käyttöolosuhteissa ( räntäsateessa helmikuussa). Pihassa nyt 2,0 Trek (vähän korkeampi). On kai jokaisella oman laisensa tarpeet ja odotukset henkilökuljettimen suhteen. Ääni maailma puoilsi isompaa konetta tehoja enemmän.

    • Anonyymi

      1.8 honda vapari... hyvin vikkelästi lähtee ohituksiin...
      miksei siis corolla?

      • Anonyymi

        siks kun se hybridi painaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siks kun se hybridi painaa

        Hybridi painaa menemään niin että pikkutuhnuturpot jäävät ahtopainetta keräämään ja nakuttamaan, herherheheer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi painaa menemään niin että pikkutuhnuturpot jäävät ahtopainetta keräämään ja nakuttamaan, herherheheer.

        Corollamies jää kattelemaan halvemman Civicin takavaloja...


    • Anonyymi

      Tojossa on lyhyet huoltovälit (ja kalliit) niin pitkän ohituksen puolivälissä saattaa öljynvaihtomerkkivalo jo syttyä ...

    • Anonyymi

      Ei taho päästä, tämä on sitäpaitsi kallis!

      • Anonyymi

        jesss, BMW 530dA sedan 2009 alla ja reilusti alle uuden gorillan karvalakin hinnan,,,,Auto Corner Oy.stä saksantuontina ja on kuulkaas oikeesti mukavaa menoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jesss, BMW 530dA sedan 2009 alla ja reilusti alle uuden gorillan karvalakin hinnan,,,,Auto Corner Oy.stä saksantuontina ja on kuulkaas oikeesti mukavaa menoa!

        Lähentelee jo rippikouluikää tuollainen lintta.

        Tuossa on jakopääongelma. maksatko sinä meidän muiden remontit kun N-sarjan kone porsii?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        venttiilit nakuttaa ku jätkät tankkaa 95 pensaa pitäs aina olla 98


    • Anonyymi

      Toyotan tehot riittävät hyvin, varsinkin kun polttoaineen kulutus on hieman yli kolme litraa sadalle kilometrille.

      • Anonyymi

        Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.

        Minkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä?

        Kato nettiautosta. Siellä on tuhansia uusia tai lähes uusia alle 20 tonnin bensa/dieselautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliimman hinnan maksaneena siitä kulutussäästöstä ei ole mitään iloa. Halvemmalla saa 60 hv tehokkaamman ja ajattavuudeltaan paremman auton.

        Leon e-hybrid paras!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä?

        Honda Civic, 182 hv, hintaa noin 25 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä?

        Uusi VW polo 1.5 tsi evo 150hv. hinta alle 24 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi VW polo 1.5 tsi evo 150hv. hinta alle 24 000.

        Polo on tehoton pikkukippo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polo on tehoton pikkukippo!

        Vaikka Polossa on 30hv vähemmän tehoa kun civicissä, niin vääntöä löytyy enemmän (250Nm). Ja kiihtyvyys / huiput suurinpiirtein samat. Sekä sisätilat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Polossa on 30hv vähemmän tehoa kun civicissä, niin vääntöä löytyy enemmän (250Nm). Ja kiihtyvyys / huiput suurinpiirtein samat. Sekä sisätilat.

        Civicin akseliväli on 2,7m. Se on enemmän mitä Accordissa oli aikoinaan. Polo on kaukana tästä, kun on n 60 cm lyhyempikin. Civic kiihtyy testien mukaan 0-100 7,3 s. Polonen ei siihen pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Civicin akseliväli on 2,7m. Se on enemmän mitä Accordissa oli aikoinaan. Polo on kaukana tästä, kun on n 60 cm lyhyempikin. Civic kiihtyy testien mukaan 0-100 7,3 s. Polonen ei siihen pysty.

        Tehdas ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi molemmille Hondalle (182hv)ja Pololle (150hv) 8,2s. Katutesteissä voi molemmilla päästä alle 8s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdas ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi molemmille Hondalle (182hv)ja Pololle (150hv) 8,2s. Katutesteissä voi molemmilla päästä alle 8s.

        Ylempänä video jossa Civic 7,2s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylempänä video jossa Civic 7,2s

        Ja mitähän merkitystä on muutaman sekunnin osan tai sekunnin kiihtyvyyksissä?
        Ei sitte niin mitään aikuisten oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän merkitystä on muutaman sekunnin osan tai sekunnin kiihtyvyyksissä?
        Ei sitte niin mitään aikuisten oikeasti.

        Täällä pää punasena hoilotetaan miten auto kulkee puol litraa vähemmällä 100 kilometriä ja autolehdet mittaa työkseen ja hakee eroja kansalle siitä, mitä rahalla saa. Mutta jos ei kiinnosta niin voi ostaa kalliimmalla huonomman tai pienemmän, ihan miten vaan vanhasta tottumuksesta haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä pää punasena hoilotetaan miten auto kulkee puol litraa vähemmällä 100 kilometriä ja autolehdet mittaa työkseen ja hakee eroja kansalle siitä, mitä rahalla saa. Mutta jos ei kiinnosta niin voi ostaa kalliimmalla huonomman tai pienemmän, ihan miten vaan vanhasta tottumuksesta haluaa.

        Tottakai näin mutta jokainen voi ostaa ja valita autonsa kuten haluaa.
        Se ei kuteinkaa tee tositen valintaa yhtään huonommaksi kuin oma valinta. Vain lapselliset kuvittelevat että vain heidän valintansa ainoa oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polo on tehoton pikkukippo!

        Kallis ja pieni civikkiin verrattuna


    • Anonyymi

      No onhan tätä aloittajan provoa jo ruodittu aika monelta suunnalta puolesta ja vastaan. Joku naureskelee.

      • Anonyymi

        Tojo-mies nauraa, pisti audipommin kiertoon.


    • Anonyymi

      Lapsellista kirjoittelua, tosiaan.

    • Anonyymi

      Miksi mentävä ohi? Itse ajan aina rekan imussa, vähentää ilmanvastusta ja Auris hybridini vie vain 3 litraa sataselle!

      • Anonyymi

        Älä valehtele !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele !

        Kumpaa et usko sitä että kirjoittaja
        1. ajaa useimmiten rekan imussa ?
        2. AUris vie rekan imussa 3L/100km ?

        Se että et usko ei tee tuosta kirjoittajasta valehtelijaa. Ymmärrätkö loogisen virheen omassa ajattelussasi?


      • Anonyymi

        Taitaa riukkua narulla rekan perässä kiinni. Ohi ei pääse kun ei ole tehoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa riukkua narulla rekan perässä kiinni. Ohi ei pääse kun ei ole tehoja...

        Tehoja on riittävästi ja kulutus aivan mitätön. Kestävyys ja laatu omaa ensiluokkaista tasoa. Kyllä se kadehdituttaa vagginistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoja on riittävästi ja kulutus aivan mitätön. Kestävyys ja laatu omaa ensiluokkaista tasoa. Kyllä se kadehdituttaa vagginistia.

        Toyotan kestävyys on suhtellinen käsite. Palstalla videoita jossa toyotan hybrid nakuttaa aika pahasti jo 20 000 km kohdalla.


    • Anonyymi

      Pääsee jos rekka on levähdyspaikalla.

    • Anonyymi

      Osta VW Golf farkku 1,5 tsi dsg ja saat ajamisen iloa!

      • Anonyymi

        Tsi ja dsg saat vain murhetta ja rahan menoa.


      • Anonyymi

        ei alle 30 t€:n irtoa ja tehoa vaan 150 hv...


    • Anonyymi

      1,8 farkku Avensis vaihtumassa Corolla farkkuun 2,0 Hybrid. En sanois Avensiksen 1,8 mitenkään erityisen heikkotehoiseksi. Toki kovalla kiihdytyksellä CVT laatikon ominaisuus, että kierrokset korkealla ja moottori huutaa. Ja toi Hybrid tuo alakierroksille lisävääntöä tohon 1,8 moottoriin Corollalla. Päädyin 2,0 hybridiin, en koeajannut 1,8 hybridiä...

    • Anonyymi

      Hyvin pääsee. Pääsin vanhalla 1,5 Yariksellakin.

    • Anonyymi

      Aika huono kuski saa olla, jos ei rekasta pääse ohi. Rekkojen nopeus 87kmh noin yleisesti.

      • Anonyymi

        Tojon 73 km/h, kun mittari näyttää jo 80 km/h.


    • Anonyymi

      Riittää, on ääliömäisyyttä maksaa euroakaan lisää suuremmasta isolohkosta. Tämä 1,8 vie pensaa vain 4 litraa kun ajaa tasaisesti.

      • Anonyymi

        1.8 hybrid on surkea, näkihän sen tuossa TM:n pikku SUVien testissäkin. Vertaa vaikka HR-V hybridiin.


      • Anonyymi

        Ai että oikeen 2 litran isolohko? Onko oohoosee kolmosenkauttanelosen puhaltimella? Vai lyyäänkö kasi tulille?


      • Anonyymi

        En sanoisi 2.0-litraista ääliömäiseksi, päinvastoin. Maantie motariajossa täydellä kuormalla suksiboksi katolla 2-litranen on järkevämpi ja kuluttaa jopa vähemmän kuin henkeään haukkova ykskasi. Tässä toteutuu ilmiö nimeltä "rightsizing": oikean kokoista ja tehoista konetta ei tartte huudattaa --> bensaa säästyy ja tekniikka kestää. Taajamahissuttelu ja ruuhka-ajo on eri asia, siellä 1.8 on varmasti järkevämpi ja kuluttaa vähempi.

        Eli nyrkkisääntö: 1.8 kaupunkiajoon, 2.0 matka-ajoon. Käyttötarkoitus ratkaisee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi 2.0-litraista ääliömäiseksi, päinvastoin. Maantie motariajossa täydellä kuormalla suksiboksi katolla 2-litranen on järkevämpi ja kuluttaa jopa vähemmän kuin henkeään haukkova ykskasi. Tässä toteutuu ilmiö nimeltä "rightsizing": oikean kokoista ja tehoista konetta ei tartte huudattaa --> bensaa säästyy ja tekniikka kestää. Taajamahissuttelu ja ruuhka-ajo on eri asia, siellä 1.8 on varmasti järkevämpi ja kuluttaa vähempi.

        Eli nyrkkisääntö: 1.8 kaupunkiajoon, 2.0 matka-ajoon. Käyttötarkoitus ratkaisee!

        Tojon täysi kuorma eli kantavuus on surkea oikeisiin autoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon täysi kuorma eli kantavuus on surkea oikeisiin autoihin verrattuna.

        Hyvin ja suoraan tuo 2.0 Corolla kulkee emäntä mukulat hiihtolomakamppeet kyydissä ja suksiboksi katolla. Ohittelemaankin tuolla "tuhulla" pääsee/joutuu, aina joku Mersun romu jonoja vetämässä nelostien tukkeena :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ja suoraan tuo 2.0 Corolla kulkee emäntä mukulat hiihtolomakamppeet kyydissä ja suksiboksi katolla. Ohittelemaankin tuolla "tuhulla" pääsee/joutuu, aina joku Mersun romu jonoja vetämässä nelostien tukkeena :D

        Kattokuorma max 50 kg, muuten voi koko foliopeltikatto irrota.


    • Anonyymi

      Se on kuulkaas aina rekka, joka menne Tojosta vasemmalta ohi.

    • Anonyymi

      Ostettiin vaimolle työautoksi 1.8 farmari. Auto tulee lähiviikkoina. Metriäkään ei olla Corollalla ajettu, mutta ehtiihän sitä sitten myöhemminkin.
      Moottorin koko tuskin tulee vaivaamaan, eikä kiihdytykseen luvatut sekunnit merkitse mulle yhtikäs mitään.
      Tärkeintä on hinta- laatusuhde, hybridi-ominaisuus ja sen mukana pieni polttoaineen kulutus. Lisäksi luotettavuus, ketteryys ja farkun ominaisuudet.
      Luulen, että niillä ei vielä ole edes ajokorttia, joille 1.8l ei jostakin syystä riitä. Auto on liikkumista varten, eikä se ole mikään leikkikalu.

    • Anonyymi

      Mitä huonompi kuski sitä isomman moottorin tarvitsee. Minä olen hyvä kuski ja pärjään vaikka 1.2 volkkarilla. Nuo Toyotan 1.8 ja 2 litraset on oikeasti tykkejä ja tehot riittää. Täytyy osata ajaa

      • Anonyymi

        VAG:n 1.2 TSI:ssä on reilusti enemmän voimaa kuin Tojon 1.8 hybrisissä! 2-litrasellakin saa aika kovaa huudattaa ennenko ykskakkonen TSI jää jälkeen! Johan 7-paikkaista Touraniakin saa 1.2:lla, se jos mikä kertoo jotain pienen sisupadan voimavaroista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG:n 1.2 TSI:ssä on reilusti enemmän voimaa kuin Tojon 1.8 hybrisissä! 2-litrasellakin saa aika kovaa huudattaa ennenko ykskakkonen TSI jää jälkeen! Johan 7-paikkaista Touraniakin saa 1.2:lla, se jos mikä kertoo jotain pienen sisupadan voimavaroista!

        Mutta kestääkö pieni kone. 1.8 kone kestää 180000 km ja 1.2 vain 120000..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kestääkö pieni kone. 1.8 kone kestää 180000 km ja 1.2 vain 120000..

        Ei kestä 1.8 tuhnu ku huutaa yli puolet käyttätunniestaan niin että tärykalvot halkee VUUUUUUUUUU!!!!!!!!! 1.2 TSI vääntää vahvasti läpi kierrosalueen, ei tarvii huudattaa. 120 km/h kiertää vain 2500 rpm eli kevyellä kuormalla menee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä 1.8 tuhnu ku huutaa yli puolet käyttätunniestaan niin että tärykalvot halkee VUUUUUUUUUU!!!!!!!!! 1.2 TSI vääntää vahvasti läpi kierrosalueen, ei tarvii huudattaa. 120 km/h kiertää vain 2500 rpm eli kevyellä kuormalla menee!

        Yhtään moittimatta Volkkaria mutta huonoja kokemuksia on ihmisillä ainakin Touran 1.2. Voi olla että sattunut heillä vain maanantaiversio eikä sen kummempaa. Olihan volkkareilla ennen vanhaa kuplakin. Saaterin huono sekin mutta sillä mentiin :)


    • Anonyymi

      Tuhnu mikä tuhnu, osta ehdottomasti 2-litranen tai toisen merkkinen turbokoneella! Itse ajan Hyundai 1.0 litran pikkuturbolla, jopa sillä jättää kevyesti Tojon alitehoisuuttaan kiljuvan 1.8 hyrpiidin. Vääntökin on Hynyllä vahvaa läpi kierrosalueen, Tojoa joutuu huudattamaan normitilanteessakin niin että sipuli halkeaa.

    • Anonyymi

      Ajakoon imussa ettei pala nestettä liikaa.

    • Anonyymi

      Skodan 2 litrainen bensa RS tai TFSI vaa tilla. Sillä kerkee hujauksessa rekasta ohi.
      DSG kun on eri maata kuin joku CVT .

    • Anonyymi

      Corollalla on parempi ajella rekan perässä, jos pysyy.

    • Anonyymi

      Mun Opelilla, 1.6, pääsee köykäisesti.

    • Anonyymi

      Hetken jo harkitsin Corollaa. 2-litrasen suorituskyky vaikuttaa ihan kehityskelpoiselta. Vaan eipä juurikaan käytettyjen markkinoilla noita 2-litrasia näy, melkein kaikki vaan tolla löysällä 1.8:lla! Mikä ihme saa suomalaisen tinkimään tehot periaatteella "kunhan pääsee eteenpäin" vaikka valinnanvaraa olisi? Kulutuseroahan näillä ei ole käytännössä ollenkaan! Vai onko kansalla sitkeästi DNA:ssa tää 80-luvultakin tuttu karvalakkimallisyndrooma että ostetaan aina se halvin ja karuin malli pienimmällä mahdollisella moottorilla? Noh, onneksi nykyautoja ei enää saa 4-vaihteisina vaikka toi Corollan 1.8 kuulostaa tiukemmassa ylämäessä ihan 4-vaihteselta Sunnyltä moottoritiellä.

      • Anonyymi

        Raha selittää. Suomalaisilla ei ole rahaa 2-litraiseen tai se halutaan säästää kun OrpoPurra leikkaa kaikkea ja voi joutua maksamaan kalliin magneettikuvauksen tms yksityisellä lääkäriasemalla kun julkiselle ei oteta.


      • Anonyymi
        UUSI

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe