Autoilijat, mikä teitä vaivaa?

Anonyymi

Jos invataksi tai muu auto sattuukin ajamaan vähän hitaammin, niin miksi tuuttailette ja raivoatte siellä perässä? Kyllä tekin sinne määränpäähänne ehditte....

26

76

Vastaukset

• Uusi lakihan vaatii hitaammin ajavia väistymään pysäkille. Niin että mikäköhän vaivaa?

• Tööt. Väärin meni. Näin siis tietyillä ajoreiteillä, minne on määritelty miniminopeus. Esim. Turuntiellä ja Paasikiventiellä tuuttailu on ihan turhaa, ja tuolla saa ajaa hitaampikin liikenne. Ei kukaan tahallaan hidastele. Kyllä niiden öyhöttäjien ja tuuttailijoiden pitäisi katsoa autonsa taustapeiliin ja katsoa oma raivoisa, suorastaan psykoottinen ilmeensä. Voisi rauhoittaa.

• Väärin meni taaskin. Siellä missä on miniminopeus ei saa ajaa hitaammin kuin merkki määrää vaikka kuinka lonkkaa kolottaisi. Mutta muualla missä saa ajaa hitaammin on nykyään väistettävä sivuun kohtuullisessa ajassa. Vrt siniset liput moottoriurheilussa. Jos nyt joku köröttelee mutkatietä missä ei pääse 40 60 alueella, eikä väistä kolmeen km niin minä suutun ja tööttäilen ja viluttelen minkä ikinä pystyn. Jämpti on niin.

• Anonyymi kirjoitti:

Väärin meni taaskin. Siellä missä on miniminopeus ei saa ajaa hitaammin kuin merkki määrää vaikka kuinka lonkkaa kolottaisi. Mutta muualla missä saa ajaa hitaammin on nykyään väistettävä sivuun kohtuullisessa ajassa. Vrt siniset liput moottoriurheilussa. Jos nyt joku köröttelee mutkatietä missä ei pääse 40 60 alueella, eikä väistä kolmeen km niin minä suutun ja tööttäilen ja viluttelen minkä ikinä pystyn. Jämpti on niin.

Tämä tyyppihän raivoaa jo tietokoneella. Oisko syytä vaatia ajokorttiinkin jonkinlainen luonnetesti? Esim. pahoinpitelytuomio estäisi ajokortin. Ja muukin todettu impulsiivisuus käytöksessä aiemman elämän aikana.

• Juu, liikenteessä tuuttaileva ja vittuileva tyyppi on selvästi luonnehäiriöinen, lienee vikaa psyykessä. Varmaan tällaiset hakkaavat vaimoaan, lapsiaan ja lemmikeitäänkin. Liikenteessä raivoavilta pitäisikin kerätä kortit pois, bussi tai polkupyörä sopii heille paremmin.

• Onko sinulla vielä kortti. Kannattaa opetella ajaan pyörällä.

• Tyypillinen ”omistan tämän tien ja muista viis” tupeksijan avaus!

• Toivottavasti istut jonakin päivänä pyörätuolissa ja pääset nauttimaan taksikyydistä Turuntien mukulakivillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti istut jonakin päivänä pyörätuolissa ja pääset nauttimaan taksikyydistä Turuntien mukulakivillä.

En aio edelleenkään istua pyörätuolissa, vaikka kommentti onkin poistettu

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti istut jonakin päivänä pyörätuolissa ja pääset nauttimaan taksikyydistä Turuntien mukulakivillä.

Miksi istuisin pyörätuolissa?

• Anonyymi kirjoitti:

Turuntiellä ei ole mukulakiviä. Niitä on lähinnä linnan ympäristössä.

• Anonyymi kirjoitti:

Turuntiellä ei ole mukulakiviä. Niitä on lähinnä linnan ympäristössä.

No voi olla näin. Voi sua vanhaa höppänää kun kerrankin saat päteä. Kellonlasikiviksi Kakolasta noita ainakin Turussa kutsutaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No voi olla näin. Voi sua vanhaa höppänää kun kerrankin saat päteä. Kellonlasikiviksi Kakolasta noita ainakin Turussa kutsutaan.

Nupulakiviä ne on kaikki. Ainaskin Stadissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Nupulakiviä ne on kaikki. Ainaskin Stadissa.

Keskiaikamarkkinat vetää näköjään ikäisiään asiantuntijoita.

• Anonyymi kirjoitti:

Keskiaikamarkkinat vetää näköjään ikäisiään asiantuntijoita.

Stemuja. Junttiautistit landelta tietysti osaa tarkentaa. Mutta miks?

• Juu, nämä liikenteessä meuhkaavat, valoja vilkuttelevat ja tööttäilevät saisivat katsoa peiliin, olisiko omissa liikennetavoissa parantamisen varaa.

Omaan autooni hankin pian kameran, tallennan sillä kaikki häiriköt ja tarvittaessa annan aineiston poliisin haltuun.

• "Vähän hitaammin" on hyvin epäselvästi sanottu. Jos kaupungin tärkeällä valtakadulla 50:n alueella ajaa kolmeakymppiä, on se liikenteen sujuvuuden kannalta yleensä häiritsevää. Joudutaan jurnuttamaan pienemmillä vaihteilla, jolloin polttoaineen kulutus ja päästöt lisääntyvät. Jäädään yhä useampiin punaisiin, kun vihreää aaltoa ei ole suunniteltu matelijoita varten, ja taas kulutus ja päästöt kasvavat.

Ajanhukka on kullakin oman arvoisensa, joten siitä ei voi sanoa mitään yleispätevää. Paitsi että kaikkia harmittaa.

Itse menen ohi mahdollisuuksien mukaan.

• Eikös ne pyrätuolit pidä sitoa kiinni kun liikutaan?. Elikä voidaan ajaa esim paasikiventiellä yli 30. mielestäni erään invataxin kuski vaihtoon.

• Mihin v*****n teillä on kiire? Turuntien mukulakivetyksen ajaminen hitaammin vie ainakin 3,5 sek kauemmin takanatulijoilta. Pascatko on tulossa housuun kun on noin kiire.

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin v*****n teillä on kiire? Turuntien mukulakivetyksen ajaminen hitaammin vie ainakin 3,5 sek kauemmin takanatulijoilta. Pascatko on tulossa housuun kun on noin kiire.

☝️Tämä. Vaikka siinä olis 50 km/h nopeusrajoitus, ei sitä silti ole pakko ajaa. Turhaa ulinaa taas.

• Itse olen saanut tööttäilyä ja vilkuttelua siitäkin, kun olen ajanut nopeusrajoituksen mukaan, 60 kilsaa tunnissa. Raivoisasti ohiajaneen kaveri vieläpä heilutti keskisormea ikkunasta. Monenlaista mulkkua liikenteessä riittääkin.

• Huvittaa nämä minä ajan aina mitä merkissä lukee kuskit. Taitava kuski kattelee myös olosuhteita ja hirvenmetsästysalueita.

• Taas olet nähnyt unta.

• Hämeenlinnan somput ajaa rauhallisesti ja hiljaa kylää ympäri, väistävät kaikkia kaikissa risteyksissä :-))

• Minulla ferrari jossa maavara 1,5 cm. Täytyy hiipien mennä. Mutta ei mulle keskaroida yleensä.

• Ilmeisesti taajamassa ohittamisen uskotaan olevan kiellettyä ja vieläpä henkilökohtainen loukkaus monille hämeenlinnalaisille kuskeille. Siksi körötellään perässä ja tööttäillään, vaikka ohikin pääsisi.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Latvala yrittää iskeä Sara Sieppiä!

JM Latvala selvästi nyt Saran perässä. On käynyt kommentoimassa Saran kuvia niin ettei oikein voi käsittää väärin et mistä on kyse. Tää olis kyllä hy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      11112
    2. Sofian työt selitettynä

Täällä on niin paljon näitä ”Sofia ei käy töissä” aloituksia niin selvennettäköön nyt mitä ne Sofian työt on. Sofia tekee ns. vaikuttajamarkkinointi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      5482
    3. Vuosittainen ajoneuvovero kolminkertaistumassa

Tulisi keskimäärin 500 euroa lisää veroa auton vuosittaiseen käyttömaksuun. https://www.is.fi/autot/art-2000006674458.html
      Maailman menoa
      258
      2877