Ensimmäiset kuukautiset tosi runsaat!

Anonyymi

Mulla alkoi siis eilen menkat. Olen siis 13,5v. Kun menin eilisaamuna vessaan, huomasin pikkujousuissani olevan hieman ruskeaa vuotoa. Tiesin heti mitä se tarkoitti, ja tungin ainakin 20 vessapaperiarkkia housuihini. Kun sitten tunnin päästä katsoin alushousuihini uudestaan, huomasin, että housuni lainehtivat verta. Veren seassa oli myös isoja verihyytymiä. Tämä on jatkunut samanlaisena jo kaksi päivää ja verta vain tulee ja tulee! Onko tämä normaalia?! Mitä minun kannattaisi tehdä?

3

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On normaalia.Kerrot äidille.Vessapaperi ei ole tarkoitettu kuukautissuojaksi.Totta kai se veri menee siitä läpi.Jos sulla on muutama euro rahaa niin käyt ostaa kaupasta siteitä tai tamponeita.

    • Anonyymi

      Ihan normaalia niin kuin täällä jo sanottiin. Runsas verenvuoto varoittelee myös siitä, että kannattaa olla valmis koviin kramppeihin jatkossa kuukautisten aikaan.
      Opettele ajoissa vaihtamaan side/tampooni tarpeeksi usein, että pysyy puhtaana. Jos vuodosta tulee elämää häiritsevän runsasta eikä noin vuoden jälkeen helpota tai kipuja paljon niin silloin voisi käydä puhumassa lääkärille.
      Tällä hetkellä sinulla ei ole mitään hätää, kunhan vain saat siteitä/tampooneja jostain. Siteistä on helpompi aloittaa.

    • Anonyymi

      On normaalia. Alussa voi tulla epämääräsesti nii älä huoli varmasti joskus normalisoituu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe