Käyn lukion ensimmäistä vuotta ja olen jo nyt varma ettei se ole sopiva paikka minulle. Mulla on selkeä suunnitelma ammatillisella puolella jonka olisin halunnut toteuttaa jo heti ysin jälkeen, mutta vanhemmat käskivät menemään lukioon. Noh, kaveritkin meni joten suostuin yrittää. Nyt kuitenkin seinät kaatuu päälle ja stressi ja ahdistus on aivan liian korkeaa jotta pystyisin oikeasti edes hyötyä opinnoista mitenkään. Haluan opiskella asioita jotka minua kiinnostaa, haluan oppia tekemällä ja päästä oikeasti töihin. En näe mitään järkeä jatkaa tappelua lukion kanssa kun vaihtoehtona olisi ala joka minua oikeasti kiinnostaa ja jonka opinnot saisivat minut kokemaan eläväni oikeasti itseäni enkä vanhempiani ja yleisiä olettamuksia varten. Muiden mielipiteet saavat minut kuitenkin epäilemään päätöstäni enkä tiedä mitä tehdä. Monta kuukautta nyt itketty tyyny märäksi kun ei pysty tehdä mitä haluaa muttei myöskään halua tuottaa vanhemmille pettymystä.
Lukion lopettaminen
Anonyymi
2
103
Vastaukset
- Anonyymi
Onko teillä Ohjaamoa tai vastaavaa palvelua? Sinne kannatata mennä selvittelemään näitä koulutus asioita ja heiltä voin saada hyvät neuvot miten vanhemmat tulisi mukaan. Onpas vanhoolliset vanhemmat kun lukio muka pitäisi nykyään käydä. Ei siitä lukiosta paljoa hyötyä nykypäivänä ole, ellei urapolku vaadi lukion käymistä.
- Anonyymi
Lukio ei ole sopiva sinulle? Vai oletko sinä sopimaton lukioon?
Joka tapauksessa lukio ei ole ikuinen. Ota se kevyesti ja menet sitten minne haluat tai pääset. Uskon, että lopulta olet tyytyväinen, vaikka nyt on vaikeita hetkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512284Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261127Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut841007Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22793Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769