Tykkääks se musta?

Anonyymi

Moi.
Oon 12v tyttö eli viidennellä ja oon tokalta asti ihastunu yhteen poikaan..
En tiiä tykkääks se musta tai tietääks se et mä tykkään siitä..??
Jutellaan wapissa aika paljon.
Siellä se lähetteli reissustaankin mulle viestejä ja kuvia ym.
Sitte sanoin sille wapis et en voi kertoo yhtä juttuu ku en viitti ja en koht enää kestä ja joo siihen se vastas sellasella emojilla jossa oli sydän..
Sit mietin mitä siihen ois kanttinu vastaa ja vastasin takas sellasen hymiön jossa on sydän ja sen perään naurahtavan emojin.
En tiiä aavistiko siitä jotakin..?
Sitten joo kysyn wapis välil silt apuu johonki ja kyl auttaa.
Laitetaan viesteihin nauru- ja hymyileviä emojeita.
Ylihuomenna on taas kouluu ku syysloma loppuu ja mua vähä jännittää se ku nään sen taas ja oikeesti oon tosi pihkassa siihen.
Haluisin kertoo sille mun tunteista mutta en uskalla, osa syy että pelottaa tykkääks se musta vai pitääkö ihan hölmönä ja kuuluttaa asian kaikille...
Meillä koulussa on katsekontaktia tunnilla ja muuten ja hymyillään kyllä toisillemme.
Jutellaan myös joskus ja meil on hauskoja juttuja myös yhes.
TYKKÄÄKÖHÄN SE MUSTA?
USKALTAISKO MENNÄ KERTOMAAN TUNTEISTA JA JOS JOO NIIN MITEN??
Äääh auttakaa mua pliis..

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yritä saada jokin mahdollisuus, että tapaatte kahdestaan kouluajan ulkopuolella ja puhutte asiasta. Koulussa ei tietenkään voi rauhassa puhua ja kaikki muut kiusoittelee. Parasta jos sovitte jonkun yhteisen ajan turvallisessa paikassa, eli jossain missä on muita ihmisiä, siltä varalta jos sattuu jotain. Voi olla mäkkäri tai kahvila, jos ei kotiin vanhempien ollessa paikalla niin uskalla kysyä käymään.
      Sitten ihan kasvotusten puhut pojan kanssa, että tykkäät siitä ja kysyt, että tykkääkö hän sinusta. Aina paras ettei jää epäselväksi ja arvailuksi, oli vastaus mikä tahansa.

      Btw.. Kai olet vanhempien luvalla WhatAppissä, koska siinä on ikäraja 13 vuotta ja rikot lakia, jos olet siinä ilman vanhempien suostumusta.

      • Anonyymi

        Korjaan. Whatsappissa olikin nykyään 16 vuoden ikäraja.


      • Anonyymi

        Kiitos neuvosta! Mietin uskaltaisinko jutella ja kysyä tapaamista.

        Mutta olen toki vanhempien luvalla WhatsApissa ja muutenkin meidän perheessä lapsille laitetaan Family Link niin että vanhemmilta pitää pyytää lupa kaiken lataamiseen ja käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos neuvosta! Mietin uskaltaisinko jutella ja kysyä tapaamista.

        Mutta olen toki vanhempien luvalla WhatsApissa ja muutenkin meidän perheessä lapsille laitetaan Family Link niin että vanhemmilta pitää pyytää lupa kaiken lataamiseen ja käyttöön.

        Ja vanhempani eivät tiedä ihastuksestani yhtään mitään koska en heillekään uskalla kertoa.. yksi syy siihen että minulla on kaksi sisarusta (13v ja 9v) olen siis keskimmäinen, ja sisarukseni nyt ovat sellaisia että alkaisivat nauramaan ja kiusaamaan siitä että olen ihastunut.. (ainakin luulen niin, koska ennen on käynyt saman tapaisia asioita joissa näin kävi.. )
        Ja muutenkin en ennen pitänyt pojista ja sitten sanoin joskus vanhemmillenikin että pojat eivät ole kivoja.. (paitsi tämä eräs josta en koskaan ole uskaltanut kertoa)
        Joten mietin heidän reaktiotaan ja kertovatko he sisaruksilleni ja saavatko luokkakaverini tietää asiasta.
        Ja kaverini ovat melkein kaikki olleet jonkun luokkani pojan kanssa yhdessä ja tämän kehen olen ihastunut on ollut ennen 3 kertaa jonkun kanssa. (Mutta siis nyt ei ole kenenkään kanssa)
        Niin sitten kaverini saattavat pitää tyhmänä sitä että MINÄ olen pojan kanssa yhessä koska en ole ennen ollut.

        Eli eniten pelkään ihmisten reaktioita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vanhempani eivät tiedä ihastuksestani yhtään mitään koska en heillekään uskalla kertoa.. yksi syy siihen että minulla on kaksi sisarusta (13v ja 9v) olen siis keskimmäinen, ja sisarukseni nyt ovat sellaisia että alkaisivat nauramaan ja kiusaamaan siitä että olen ihastunut.. (ainakin luulen niin, koska ennen on käynyt saman tapaisia asioita joissa näin kävi.. )
        Ja muutenkin en ennen pitänyt pojista ja sitten sanoin joskus vanhemmillenikin että pojat eivät ole kivoja.. (paitsi tämä eräs josta en koskaan ole uskaltanut kertoa)
        Joten mietin heidän reaktiotaan ja kertovatko he sisaruksilleni ja saavatko luokkakaverini tietää asiasta.
        Ja kaverini ovat melkein kaikki olleet jonkun luokkani pojan kanssa yhdessä ja tämän kehen olen ihastunut on ollut ennen 3 kertaa jonkun kanssa. (Mutta siis nyt ei ole kenenkään kanssa)
        Niin sitten kaverini saattavat pitää tyhmänä sitä että MINÄ olen pojan kanssa yhessä koska en ole ennen ollut.

        Eli eniten pelkään ihmisten reaktioita..

        Minä olisin huolissani, että voiko siihen poikaan luottaa ollenkaan jos se on jo 3 kertaa vedättänyt tyttöjä/tyttöä. Voi hyvin olla, että se poika ei oikeasti ole vielä kasvanut tai kehittynyt ollenkaan seurustelun tasolle kun tekee tuollaista.
        Suosittelen olemaan huolissaan omasta hyvinvoimmista ja turvallisuudesta enemmän kuin siitä mitä muut miettii. Tiedän, että ihastuneena on sokea, mutta poika kuulostaa siltä, että hän vain tekee noin koska kuuluu tehdä tai tuollainen vedättäminen on hänestä kivaa..
        Sitä tapahtuu harmittavan usein tuonikäisenä.
        Jos sinua ei haittaa, että ihastuminen/seurustelu/mikälie hänen kanssaan kestää ehkä muutaman viikon ja sitten hän kyllästyy, niin siitä vain. Ole kumminkin varautunut, että hän ei välttämättä käyttäydy kovin hyvin ja on vielä ihan kakara.

        Huolehdi itsestäsi ensin ja harkitse mitä kannattaa tehdä. Onko hän välttämättä ihastuksesi arvoinen? Osaako hän toimia vielä sellaisessa tilanteessa? Muiden kiusoittelu ja reaktiot ei ole tarpeellinen tieto huolehtia.. Ja vanhemmat kuulee lapsiltaan usein, että yök pojat tai tytöt. Se on normaalia. Lähes kaikki lapset sanoo noin. Suosittelen, että keskustelet vanhempien kanssa asiasta ja mainitset kanssa sen kuinka usein tämä poika on jo ollut jonkun kanssa. He ehkä osaavat paremmin arvioida ja neuvoa mitä kannattaa tehdä.

        Sitä paitsi.. Avoin yhteys vanhempien kanssa auttaa elämässä. Se on arvokasta.
        Hyvä, että sinun vanhemmat huolehtii sen verran, että tarkistaa mitä ladataan internetistä yms. Monien vanhemmat ei tee sitä ja sitä myötä tulee viruksia ja muita vaaroja kun sattuu ja tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olisin huolissani, että voiko siihen poikaan luottaa ollenkaan jos se on jo 3 kertaa vedättänyt tyttöjä/tyttöä. Voi hyvin olla, että se poika ei oikeasti ole vielä kasvanut tai kehittynyt ollenkaan seurustelun tasolle kun tekee tuollaista.
        Suosittelen olemaan huolissaan omasta hyvinvoimmista ja turvallisuudesta enemmän kuin siitä mitä muut miettii. Tiedän, että ihastuneena on sokea, mutta poika kuulostaa siltä, että hän vain tekee noin koska kuuluu tehdä tai tuollainen vedättäminen on hänestä kivaa..
        Sitä tapahtuu harmittavan usein tuonikäisenä.
        Jos sinua ei haittaa, että ihastuminen/seurustelu/mikälie hänen kanssaan kestää ehkä muutaman viikon ja sitten hän kyllästyy, niin siitä vain. Ole kumminkin varautunut, että hän ei välttämättä käyttäydy kovin hyvin ja on vielä ihan kakara.

        Huolehdi itsestäsi ensin ja harkitse mitä kannattaa tehdä. Onko hän välttämättä ihastuksesi arvoinen? Osaako hän toimia vielä sellaisessa tilanteessa? Muiden kiusoittelu ja reaktiot ei ole tarpeellinen tieto huolehtia.. Ja vanhemmat kuulee lapsiltaan usein, että yök pojat tai tytöt. Se on normaalia. Lähes kaikki lapset sanoo noin. Suosittelen, että keskustelet vanhempien kanssa asiasta ja mainitset kanssa sen kuinka usein tämä poika on jo ollut jonkun kanssa. He ehkä osaavat paremmin arvioida ja neuvoa mitä kannattaa tehdä.

        Sitä paitsi.. Avoin yhteys vanhempien kanssa auttaa elämässä. Se on arvokasta.
        Hyvä, että sinun vanhemmat huolehtii sen verran, että tarkistaa mitä ladataan internetistä yms. Monien vanhemmat ei tee sitä ja sitä myötä tulee viruksia ja muita vaaroja kun sattuu ja tapahtuu.

        No tähän sanon että kun sanoit tuolla että kannattaako luottaa jos on vedättänyt 3 tyttöä niin hän on ollut kolmen tytön kanssa yhessä ja TYTÖT JÄTTIVÄT HÄNET. Ei hän heitä jättänyt.. ja sen tiedän että tytöt vielä suhteen aloittivatkin.
        Ja kyllä koulussa käyttäytyy hyvin ja muuten mutta en vaan tiedä uskallanko/pitäiskö kertoo sille että tykkään siit??
        - aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tähän sanon että kun sanoit tuolla että kannattaako luottaa jos on vedättänyt 3 tyttöä niin hän on ollut kolmen tytön kanssa yhessä ja TYTÖT JÄTTIVÄT HÄNET. Ei hän heitä jättänyt.. ja sen tiedän että tytöt vielä suhteen aloittivatkin.
        Ja kyllä koulussa käyttäytyy hyvin ja muuten mutta en vaan tiedä uskallanko/pitäiskö kertoo sille että tykkään siit??
        - aloittaja

        Okay. Jos olet varma, että mennyt noin.
        Sopikaa vaikka Whatsappissa joku yhteinen tapaamisaika milloin pääsette keskenään juttelemaan. Kerro hänelle asiasta rehellisesti. Se on aina hyvä olla tunneasioissa rehellinen ja sitten jos hän ei vastaa tunteisiin niin ole valmis hyväksymään se ja yritä olla mököttämättä/purkamatta häneen, että harmittaa.. Niin sitten on se mahdollisuus, että voitte yhä olla oikeasti hyviä kavereita.
        Joskus, vaikka olisikin ihastunut, niin se kaveri tie on sopiva ja hyvä ratkaisu. Paras kumminkin olla asiallinen ja kesksutella asiasta rehellisesti niin välttyy ylimääräiseltä draamalta ja mielenpahoituksilta.

        Myönnän, että todella epäromanttinen tapa, mutta parempi aina olla varma niin ei vahingossa ahdista toista romanttisilla eleillä kun tunteet ei ole samalla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okay. Jos olet varma, että mennyt noin.
        Sopikaa vaikka Whatsappissa joku yhteinen tapaamisaika milloin pääsette keskenään juttelemaan. Kerro hänelle asiasta rehellisesti. Se on aina hyvä olla tunneasioissa rehellinen ja sitten jos hän ei vastaa tunteisiin niin ole valmis hyväksymään se ja yritä olla mököttämättä/purkamatta häneen, että harmittaa.. Niin sitten on se mahdollisuus, että voitte yhä olla oikeasti hyviä kavereita.
        Joskus, vaikka olisikin ihastunut, niin se kaveri tie on sopiva ja hyvä ratkaisu. Paras kumminkin olla asiallinen ja kesksutella asiasta rehellisesti niin välttyy ylimääräiseltä draamalta ja mielenpahoituksilta.

        Myönnän, että todella epäromanttinen tapa, mutta parempi aina olla varma niin ei vahingossa ahdista toista romanttisilla eleillä kun tunteet ei ole samalla tasolla.

        Kiitos taas!
        Ja juu, olen varma siitä että ainakin kaksi tyttöä ovat jättäneet tämän pojan sillä yksi jätti tämän ja lähti toisen matkaan, ja toinen vaan ilmoitti että ei halua enään olla yhdessä.
        En siitä yhdestä ole varma, mutta se on ollut sellainen tyttö että voisi jopa uskoa että hän voisi jättää tämän pojan tuosta vaan.

        Eli olen kahdesta varma, yhdestä en aivan varma ole.
        Mutta vieläkin mietityttää reaktiot ja että uskallanko..


    • Anonyymi

      Noh, se että se on eronnut voi meinata sitä että vaikka se tykkäis susta se saattaa erota mutta se ei oo maailmanloppu vaikka se eroaisi. Itsekkin tiedän se on tunteen että; mitähän muut ajattelee? Mutta jos esim. minä saan tietää että joku on jonkun kaa yhes jne. nii en ala sitä se kummemmin kiusoittelemaan joten en välttämättä usko että muutkaan, ellei mee oo "kateellisia" :) mutta itse en viidennellä uskaltanut tehdä aloitetta millään, vaikka tiesinkin että se toinen tykkää minusta
      Ja olen siis poika.

      Tsemppiä : )

    • Anonyymi

      Kerroin tästä kaverilleni ja hän lupasi kertoa ihastukselleni että mä tykkään siit et juu..
      Vaik onhan tää noloa😂
      MUT KIITTI PALJON KAIKILLE JOTKA AUTTOIVAT!
      - aloittaja tyttö

      • Anonyymi

        Ja joo nyt ollaan yhes kosk se tykkäs must😁
        Ei se niin paha ollukkaa eikä kukaan muu tiä siittä paitsi mä, mun yks kamu ja se poika👍🏻
        - aloittaja tyttö
        KIITOS!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joo nyt ollaan yhes kosk se tykkäs must😁
        Ei se niin paha ollukkaa eikä kukaan muu tiä siittä paitsi mä, mun yks kamu ja se poika👍🏻
        - aloittaja tyttö
        KIITOS!!

        Onnea!


    • Anonyymi

      Minulle sanottiin vastauksena samaan ongelmaan että et sitten tykkää kenestäkään ennenkuin kykenet elättämään itsesi , et ainakaan alle kaksikymppisenä ja suosittelen samaa ohjetta nyt . Tunteille ei saa antaa valtaa ettei pääse itku . Kun odottaa lopullisen kypsymisensä niin ei tapahdu enää tuollaisia hallitsemattomia kypsymättömiä rajuja ihastumisia ja elämä on järjellä hallittavissa ystävyys- ja parisuhteissakin .

      • Anonyymi

        Nonnii
        Ainahan se "ilonpilaaja" löytyy joka paikasta..
        MUTTA ONNEA SINULLE 12V TYTTÖ!


      • Anonyymi

        Eihän tuolla ohjeella opi mitään. Sosiaaliset taidot ja tällaiset jutut vaatitvat opettelua ja hyvä oppia nuorena, etteivät jää mahdollisesti lopullisesti viallisiksi.


    • Pojat puhuu vaikka kiville jos siis kivet osaisivat puhua ja tehdä aloitteen mutta ala asteella se on sillä lailla että se vastaus on yleensä 75%kyllä ja 25% HyI Se oN TyTtÖ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe