Fiestan polttoainemittari alkoi sekoilemaan

Anonyymi

2015 mallin Fiestan polttoainemittari näytti, että bensaa on n. 70 km:lle, parinkymmenen kilometrin aikana putosi nollaan. Pystyin kuitenkin ajamaan vielä 20km bensa-asemalle. Tankkauksen jälkeen tankin lukema vastaa tankattua määrää. Ajaessa polttoaineen lukema pyörii muutaman kilometrin sisällä, laskee välillä kilometrin, pysyy pitkään paikallaan, nousee sitten kilometrin pari. Mistähän tuo sekoilu johtuu?

3

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Fordin bensamittarit näyttivät tyhjää vaikka tankissa oli vielä likk neljännes jäljellä jo 60-luvulla.

• Anonyymi

Fiestan ajotietokoneesta en ole aivan varma, mutta omassa kotterossani jäljellä olevan polttoaineen näyttö näyttää lukemia 50 kilometriin asti sen jälkeen pelkkää viivaa. Mittari aloittaa täyden tankin aina 750 km lukemasta, mutta saattaa kymmenen kilometrin ajon jälkeen näyttää jo esim. 820 km. Järjestelmä on siinä mielessä hölmö, että se ei laske jäljellä olevaa matka-arviota toteutuneen historian perusteella tankkauksen jälkeen, vaan muodostaa arviotaan viimeisten kilometrien mukaan. Viimeisten kilometrien historiaa pitäisi käyttää lähes tyhjälle tankille, ei täydelle.

• Anonyymi

Ihme juttu mun Fiestassa. Kun tankkaan tankin täyteen, niin mittari näyttää tyhjää, mutta kun tankki on tyhjä, niin mittari näyttää täyttä.
      Mut ei se mitään, kun oppii, että lukemat ilmoittavat käänteisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe