haluaisin tietää, minkä verran rahaa kannattaa järjestää ristiäisten järjestämistä varten. juhlat järjestetään luultavasti kotona 70-neliöisessä kerrostalokolmiossa joten vieraiden lukumäärä ei voi olla kovin suuri. haluaisin kuulla erilaisia vertailuja tarjottavista ja niiden hinnoista ja hankintapaikoista, jotta osataan varmasti varautua etukäteen juhlien järjestämiseen rahallisesti.
kustannuksista
5
8814
Vastaukset
- tuore äiti
Hei
Meillä oli vieraana vain lähimmät eli ns. mummit ja kummit, yht. 14 aikuista ja 3 lasta. Minulla oli niin hyvin että äitini, anoppini ja sisareni tarjoutuivat leipomaan lähes kaiken, maksoin vain voilepäkakun (2kpl)tekoaineet n.47 e ja täytekakku pitopalvelusta maksoi 26 e. Lisäksi äitini ja anoppini kustansivat kukkakimput kaste- ja kahvipöydälle yht n.40e. Rahaahan saa kulumaan ihan niin paljon kuin on varaa mutta suunnittelulla ja lähimmäisten avulla varmasti saa kustannuksissa myös säästettyä. Kastemekon ja pääliinan teetin ompelijalla, 55e. - Unna
Jos vaan osaat ja kykenet niin tee ihmeessä tarjottavat itse. Pullat voi pakastaa samoin kakkupohjat joten tekemisen voi aloittaa ajoissa. Ja taatusti saa maistuvaa ja hyvää, kun itse näkee vaivaa. Voit tietenkin pyytää apua myös vanhemmiltasi tai sukulaisilta. Kastemekkoa kannattaa kysyä vanhemmilta, jos vaikka oma kastemekkosi olisi säästetty niin lapselle voisi käyttää sitä. Kukkia tms. ei välttämättä edes tarvita (ellei nyt esim. ruokapöytään halua edullisen kimpun) koska kynttilät esim. ovat kauniita koristeita. Kukkakimpun saa kuitenkin edullisestikin.
- mami
-Seurakuntasalin vuokraan meni 74€ (säästytte siltä)
-40 hengen kakku tilattiin 60€
-ison voileipäkakun teki sukulainen, maksettiin aineet 40€
-kekseihin meni n. 15€, kolmea eri keksilajia
-kahvia varattiin kolme pakettia, mutta 1,5 riitti
-coctailpiirakat tilattiin 100kpl/35€
-Vaaleanpunaiset donitsit tilattiin (tyttö vauva) 40kpl/28€
-lapsille karkkia 5€
-ja mehujäät 5€
-servetit 5€
-yksi valkoinen kaksi vaaleanpunaista kynttilää 3€
-kukkakimppu kuului tilan vuokraan, mutta ostimme kuuteen pöytään jossa vieraat istuivat halvat ruukkukukat yhteensä n. 20€
-mehua lapsille, mummon tekemää (ilmaista)
-teetä otettiin kotoa mukaan muutama pussi
-maitoa ja kermaa, muutama euro
-kastemekko tuli suvulta, 0€
Hmm.. Siinä nyt jotain hintoja mitä mieleen tuli meidän ristiäisistä. Pääsette tokihalvemmalla, kun pidätte kotona ja väkeä tulee vähemmän... Toivotavasti ristiäisenne onnistuu ja saatte täältä hyviä vinkkejä! - mama-82
heis, meillä ristiäiset järjestettiin juuri täällä kotona ja vieraita oli 24 aikuista ja 4 lasta (neliöitä meillä on samanverran kuin teillä*hymy*)
ruokiin meillä meni n.130e, tarjolla oli kahta eri salaattia (pasta ja itämaisvaikkuteinen kanaraastesalaatti), foccahio leipää (kaksi pellillistä), rahkapullia, täytekakkua sekä pikkuleipiä. juomana oli erilaisia mehuja, maustettuja vesiä, teetä ja kahvia. muuten teimme kaiken itse lukuunottamatta pikkuleipiä. lisäksi oli kuohuviinimalja, mutta kuoharit hommasi vaari, joten niiden hinnasta en tiedä :)
kastemekko oli lahja eli 0e
kastemalja on sukumme malja, joten sekin 0e
kukat maksoivat aika paljon, sillä halusin kranssin kastemaljan ympärille sekä kauniin kimpun noutopöytään eli 45e
en ole itse ikinä perustanut siitä ajatuksesta, että tarjolla täytyisi olla 10 eri sorttia ja pullat päälle...meillä tälläinen vähän erilainen ristiäis menu keräsi kaikkien kiitokset ja ovatpa ihmiset ohjeitakin kyselleet...niin hyvin tuntuivat varsinkin suolaiset maistuneen :)
iloisia ristiäisiä ja varaahan nenäliina taskuun, minulla itselläni tuli ainakin kyynel silmäkulmaan kun poikamme sai nimen Rasmus Juhani! - Milla.M
Meillä päädyttiin pitämään ristiäiset seurakuntatalolla, säästyimme näin siis istumapaikka kahvikuppi-ym. tilanpuuteongelmilta, kun kaikki oli saatavilla valmiina, ja mikä parasta, käyttö oli ilmaista. Käytössä siellä oli siis suuren keittiön lisäksi kaikki tarjoiluastiat, tiskikoneet ym...ja kyllä kävi kaikki näpsäkästi.
Meillä kustannuksia tuli jotakuinkin tämän verran, kaikki tarjottavat lihapasteijoita lukuunottamatta leivoin itse:
Täytekakku (suuri 18 munan)alle 10 euroa
kylmäsavulohi-voileipäkakku alle 10 euroa
80 kpl paistovalmiita lihapasteijoita (suhteilla ostettuna 8,40)
kahvit, mehut, teet, kynttilät ym. arviolta 10 euroa
kastemekko oli valmiina vanhemmilta lapsilta perittynä
Kukat tuli seurakuntatalon puolesta
Edulliseksi kaiken teki sekin, että esim. kylmäsavulohi saatiin ilmaiseksi, isäni tekee sitä itse, samaten kananmunat saimme sukulaisen kanalasta. Eli kaikenkaikkiaan ristiäiset järjestettynä 20 hengelle tuli maksamaan reippaasti alle 50e.
Minä aloin tehdä valmisteluja jo hyvissä ajoin ennen ristiäisiä ettei kaikki kaatuisi kerralla niskaan...eli kakkupohjat leivoin pakastimeen noin paria viikkoa ennen, edellisenä iltana tein voileipäkakun ja täytin täytekakun, ristiäisaamuna vasta laitoin kermavaahdon ja koristelin sen, ja samalla paistoimme lihapasteijat. Aikaa meni noin kolme tuntia ja sinä aikana ehdimme käydä vielä saunassakin eikä tullut edes kiire :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823646Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745