Ruostesuojaatko hybridi corollan

Anonyymi

Akkukoyrlon?
Miten Toyota tehtaaat hoitaa ruostesuojauksen?
Onko tukivarret vakaajat akselit pulverimaalattu?
Millaisilla osilla toyta tehtaalla kiinnitetään alustaan tarvittavat kiinnikkeet jarru polttoaineletkut, sähköjohdot yms. osat.
Miksi aina autoissa alustassa kaikki pultit ja mutterit on ruosteessa?
Eikö niitä voi suojata millään konstilla?
Käyttääkö toyota vahaa ruostesuojaukseen?
Sen huonopuoli on se et kerää kaiken paskan vahanpinnalle ja se vain edistää ruostumista. Miten auto sitten pitäisi uutena suojata ruostetta vastaan jos uuden corollan erehtyisi ostamaan?

16

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta 20 litraa tervaa ja ruiski se ympäri autoa. Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Jos lahjotat höyhenet ni paan tervaa katolle kans
        Tai ehkä vaa veneen pohjaan.


    • Anonyymi

      Uudesta Toyotasta en tiedä mutta ostin tänä kesänä 2001 mallisen Avensiksen talviautoksi kun parempi autoni ei ole koskaan suolaa nähnyt. Oli melkein ilmainen, ajettu 270 tkm, pyöränlaakeri piti ääntä, etujousi oli poikki ja kytkin täti-ihmisen jäljiltä alkoi olla loppu. Autoa ei oltu ikinä ruostesuojattu mutta yllättäen se ei ollut ollenkaan paha alustaltaan. Auton korjaus maksoi pari sataa itse tehden. Suojasin alustan ja kotelot tuoreen teräketjuöljyn ja kotelosuojan sekoituksella ja tajusin että sillä autolla on edessään vielä useampi sata tuhatta km. Parasta autossa on että kaikki varusteet toimivat ja matka-ajossa mitattu kulutus 5,2 - 5,6 litraa eikä öljyn pinta näköjään laske tikussa juuri lainkaan. Kokemukseni on ettei tähän muut merkit pysty.

    • Anonyymi

      Toyotan alustarakenteet ja koko pohja on vain ohuen maalikerroksen suojaama, eikä se riitä suomalaisessa ilmastossa ja suola/kivisuihkuissa.
      Sieltä ei löydy edes äänieritysmassaa joka hieman suojaisi, mutta sitäkin enemmän erikokoisia muovilätkiä ja niiden ja pellin väliin menee suolakurapaskaa joka hieroo itsensä hetkessä ohuen maalin läpi ja saa tehdä siellä rauhassa pesää ja syödä sitä ohutta peltiä. Edes pohjan pesu ei poista tuota ongelmaa.

      • Anonyymi

        Toyotan pohja on sileä kuin vauvan peppu ja timantinkova kuin Ron Jeremyn vehje.
        Toyotan kori ja pohja kestää vuosikymmenistä toiseen, miten muuten Toyota olisi vuosi vuoden jälkeen viattomin auto Suomessa?
        Ja koko maailmassa?


    • Anonyymi

      Itse ruostesuojautin 2005 Corolla Verson ja auto on loistokunnossa edelleen. Nyt sukulainen osti suojaamattoman 315000 km ajetun RAV4:n ja sekin on minulle yllätyksenä ruosteeton. Eli enpä enää ole varma, oliko oman auton käytöstä ruostesuojauksessa heti uutena kuinka paljon hyötyä?

      • Anonyymi

        Hihii, hyviä satuja.


    • Anonyymi

      Konepelti ei ole enää peltiä, samoin takaluukku. Kotelot on suojattu muovein jne.
      Ennen sanottiin: mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta!

    • Anonyymi

      2020 corolla 1.2 t farkkuja suihkutin pohjan jäteöljyllä. isä teki nuin jo 60-luvulla.

      • Anonyymi

        No silloin 60-luvulla ei ollut kovin paljon alustasuojaamoja ja kunnollisia alustasuoja-aineita. Silloin ruiskittiin mitä käteen saatiin, jäteöljyä oli saatavilla runsaasti kun moottoriöljyt piti vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Jäteöljy ei edes pysy auton pohjassa kuin hetken ja sisältää vieläpä erilaisia ruostuttaviakin aineosia.

        Jos kerran voit ruiskutella itse alustan, niin eihän oikea alustasuoja-aine maksa paljon, eikä sitä tarvitse uusia 2-3 kertaa vuodessa (ehkäpä 5 vuoden välein). Kotelotkin pitää suojata ja siihen tarvitaankin jo eri aineet, erityiset työvälineet ja auton rakenteen tuntemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No silloin 60-luvulla ei ollut kovin paljon alustasuojaamoja ja kunnollisia alustasuoja-aineita. Silloin ruiskittiin mitä käteen saatiin, jäteöljyä oli saatavilla runsaasti kun moottoriöljyt piti vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Jäteöljy ei edes pysy auton pohjassa kuin hetken ja sisältää vieläpä erilaisia ruostuttaviakin aineosia.

        Jos kerran voit ruiskutella itse alustan, niin eihän oikea alustasuoja-aine maksa paljon, eikä sitä tarvitse uusia 2-3 kertaa vuodessa (ehkäpä 5 vuoden välein). Kotelotkin pitää suojata ja siihen tarvitaankin jo eri aineet, erityiset työvälineet ja auton rakenteen tuntemisen.

        Jäteöljyn laiton jälkeen autolla ajetaan pölyisellä soratiellä ja se jää sen ansiosta kiinni alustaan. Hyvin toiminut aina autoissani ja peruja isäukon mallista. Wanha sukupolvi tiesi fiksut asiat ja kikat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäteöljyn laiton jälkeen autolla ajetaan pölyisellä soratiellä ja se jää sen ansiosta kiinni alustaan. Hyvin toiminut aina autoissani ja peruja isäukon mallista. Wanha sukupolvi tiesi fiksut asiat ja kikat.

        Ensimmäisellä reissulla sateisella säällä, pohja on "pesty" puhtaaksi ja sieltä on kadonnut niin ne hiekat kuin öljytkin.

        Tuo jäteöljy ja hiekkatie -kikka on täysin toimimaton, ei se suojaa alustaa. Josku vanha paksu öljy ehkä jäikin osittain kiinni sinne pohjaan, mutta nykyaikaiset ohuet öljyt huuhtoutuu pois.


    • Anonyymi

      Pulverimaalaus ei ole tae ruostumattomuudesta. Takavuosina ja joillakin automerkeillä vieläkin alustaa on suojattu ruiskutetulla PVC-muovilla. Kun tämä muovi (ja pulverimaalikalvo) irtoaa metallista, ruoste muhii siellä alla entistä voimakkaammin.

      Suomen oloissa kannattaa teettää uuteen autoon heti tuoreeltaan perusteellinen alusta- ja kotelosuojaus, vaikka valmistaja väittäisi tehdyksi mitä tahansa suojauksia (näin tein itsekin).

    • Anonyymi

      Mustalla pulverimaalilla on monta osaa kuorrutettu, jotenka on melkein turhaa massoja ruiskutella, alkavat kukkimaan taatusti!😭😭😭

    • Anonyymi

      Toyotalla ei käytetä minkäänlaista ruostesuojausta eikä äänieristystä. Kaikessa säästetään ihan vimosen päälle, paitsi mainostamisessa.

      • Anonyymi

        Ota hei huomioon et itselataava hybriditekniikka on kallis ja et saisi corollaa näin halvalla jos vielä ruostesuojaus tehtäisiin....kyllä auto kestää sen 3 vuotta ilman isoja ruosteita ja uusi tilalle. Corollan kun voi vaihtaa sikamaisen pienillä välirahoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      249
      10843
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4898
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3679
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3464
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3402
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2859
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2640
    Aihe