Ruostesuojaatko hybridi corollan

Anonyymi

Akkukoyrlon?
Miten Toyota tehtaaat hoitaa ruostesuojauksen?
Onko tukivarret vakaajat akselit pulverimaalattu?
Millaisilla osilla toyta tehtaalla kiinnitetään alustaan tarvittavat kiinnikkeet jarru polttoaineletkut, sähköjohdot yms. osat.
Miksi aina autoissa alustassa kaikki pultit ja mutterit on ruosteessa?
Eikö niitä voi suojata millään konstilla?
Käyttääkö toyota vahaa ruostesuojaukseen?
Sen huonopuoli on se et kerää kaiken paskan vahanpinnalle ja se vain edistää ruostumista. Miten auto sitten pitäisi uutena suojata ruostetta vastaan jos uuden corollan erehtyisi ostamaan?

16

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta 20 litraa tervaa ja ruiski se ympäri autoa. Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Jos lahjotat höyhenet ni paan tervaa katolle kans
        Tai ehkä vaa veneen pohjaan.


    • Anonyymi

      Uudesta Toyotasta en tiedä mutta ostin tänä kesänä 2001 mallisen Avensiksen talviautoksi kun parempi autoni ei ole koskaan suolaa nähnyt. Oli melkein ilmainen, ajettu 270 tkm, pyöränlaakeri piti ääntä, etujousi oli poikki ja kytkin täti-ihmisen jäljiltä alkoi olla loppu. Autoa ei oltu ikinä ruostesuojattu mutta yllättäen se ei ollut ollenkaan paha alustaltaan. Auton korjaus maksoi pari sataa itse tehden. Suojasin alustan ja kotelot tuoreen teräketjuöljyn ja kotelosuojan sekoituksella ja tajusin että sillä autolla on edessään vielä useampi sata tuhatta km. Parasta autossa on että kaikki varusteet toimivat ja matka-ajossa mitattu kulutus 5,2 - 5,6 litraa eikä öljyn pinta näköjään laske tikussa juuri lainkaan. Kokemukseni on ettei tähän muut merkit pysty.

    • Anonyymi

      Toyotan alustarakenteet ja koko pohja on vain ohuen maalikerroksen suojaama, eikä se riitä suomalaisessa ilmastossa ja suola/kivisuihkuissa.
      Sieltä ei löydy edes äänieritysmassaa joka hieman suojaisi, mutta sitäkin enemmän erikokoisia muovilätkiä ja niiden ja pellin väliin menee suolakurapaskaa joka hieroo itsensä hetkessä ohuen maalin läpi ja saa tehdä siellä rauhassa pesää ja syödä sitä ohutta peltiä. Edes pohjan pesu ei poista tuota ongelmaa.

      • Anonyymi

        Toyotan pohja on sileä kuin vauvan peppu ja timantinkova kuin Ron Jeremyn vehje.
        Toyotan kori ja pohja kestää vuosikymmenistä toiseen, miten muuten Toyota olisi vuosi vuoden jälkeen viattomin auto Suomessa?
        Ja koko maailmassa?


    • Anonyymi

      Itse ruostesuojautin 2005 Corolla Verson ja auto on loistokunnossa edelleen. Nyt sukulainen osti suojaamattoman 315000 km ajetun RAV4:n ja sekin on minulle yllätyksenä ruosteeton. Eli enpä enää ole varma, oliko oman auton käytöstä ruostesuojauksessa heti uutena kuinka paljon hyötyä?

      • Anonyymi

        Hihii, hyviä satuja.


    • Anonyymi

      Konepelti ei ole enää peltiä, samoin takaluukku. Kotelot on suojattu muovein jne.
      Ennen sanottiin: mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta!

    • Anonyymi

      2020 corolla 1.2 t farkkuja suihkutin pohjan jäteöljyllä. isä teki nuin jo 60-luvulla.

      • Anonyymi

        No silloin 60-luvulla ei ollut kovin paljon alustasuojaamoja ja kunnollisia alustasuoja-aineita. Silloin ruiskittiin mitä käteen saatiin, jäteöljyä oli saatavilla runsaasti kun moottoriöljyt piti vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Jäteöljy ei edes pysy auton pohjassa kuin hetken ja sisältää vieläpä erilaisia ruostuttaviakin aineosia.

        Jos kerran voit ruiskutella itse alustan, niin eihän oikea alustasuoja-aine maksa paljon, eikä sitä tarvitse uusia 2-3 kertaa vuodessa (ehkäpä 5 vuoden välein). Kotelotkin pitää suojata ja siihen tarvitaankin jo eri aineet, erityiset työvälineet ja auton rakenteen tuntemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No silloin 60-luvulla ei ollut kovin paljon alustasuojaamoja ja kunnollisia alustasuoja-aineita. Silloin ruiskittiin mitä käteen saatiin, jäteöljyä oli saatavilla runsaasti kun moottoriöljyt piti vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Jäteöljy ei edes pysy auton pohjassa kuin hetken ja sisältää vieläpä erilaisia ruostuttaviakin aineosia.

        Jos kerran voit ruiskutella itse alustan, niin eihän oikea alustasuoja-aine maksa paljon, eikä sitä tarvitse uusia 2-3 kertaa vuodessa (ehkäpä 5 vuoden välein). Kotelotkin pitää suojata ja siihen tarvitaankin jo eri aineet, erityiset työvälineet ja auton rakenteen tuntemisen.

        Jäteöljyn laiton jälkeen autolla ajetaan pölyisellä soratiellä ja se jää sen ansiosta kiinni alustaan. Hyvin toiminut aina autoissani ja peruja isäukon mallista. Wanha sukupolvi tiesi fiksut asiat ja kikat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäteöljyn laiton jälkeen autolla ajetaan pölyisellä soratiellä ja se jää sen ansiosta kiinni alustaan. Hyvin toiminut aina autoissani ja peruja isäukon mallista. Wanha sukupolvi tiesi fiksut asiat ja kikat.

        Ensimmäisellä reissulla sateisella säällä, pohja on "pesty" puhtaaksi ja sieltä on kadonnut niin ne hiekat kuin öljytkin.

        Tuo jäteöljy ja hiekkatie -kikka on täysin toimimaton, ei se suojaa alustaa. Josku vanha paksu öljy ehkä jäikin osittain kiinni sinne pohjaan, mutta nykyaikaiset ohuet öljyt huuhtoutuu pois.


    • Anonyymi

      Pulverimaalaus ei ole tae ruostumattomuudesta. Takavuosina ja joillakin automerkeillä vieläkin alustaa on suojattu ruiskutetulla PVC-muovilla. Kun tämä muovi (ja pulverimaalikalvo) irtoaa metallista, ruoste muhii siellä alla entistä voimakkaammin.

      Suomen oloissa kannattaa teettää uuteen autoon heti tuoreeltaan perusteellinen alusta- ja kotelosuojaus, vaikka valmistaja väittäisi tehdyksi mitä tahansa suojauksia (näin tein itsekin).

    • Anonyymi

      Mustalla pulverimaalilla on monta osaa kuorrutettu, jotenka on melkein turhaa massoja ruiskutella, alkavat kukkimaan taatusti!😭😭😭

    • Anonyymi

      Toyotalla ei käytetä minkäänlaista ruostesuojausta eikä äänieristystä. Kaikessa säästetään ihan vimosen päälle, paitsi mainostamisessa.

      • Anonyymi

        Ota hei huomioon et itselataava hybriditekniikka on kallis ja et saisi corollaa näin halvalla jos vielä ruostesuojaus tehtäisiin....kyllä auto kestää sen 3 vuotta ilman isoja ruosteita ja uusi tilalle. Corollan kun voi vaihtaa sikamaisen pienillä välirahoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe