miten liikkeelle

halukas kohdunlainaajaksi

ensiksi sanon että tiedän tämän olevan joidenkin mielestä väärällä palstalla, mutta päätin kirjoittaa tänne koska täällä näyttää olleen paljon puhetta aiheesta.
minua kiinnostaisi tietää kuinka lähteä liikkeelle. eli kuinka tavoittaa pariskunnat jotka haluaisivat lainata kohtuni? kuinka toimia käytännössä? ja kuinka valita se omasta mielestäni "paras" pariskunta joita haluaa auttaa?

32

9776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millismyy

Hei,

Suomessa ei taida olla kohdunvuokraus lainkaan mahdollinen. Ensinnäkin suomi on ratifioinut sopimukset, joiden mukaan mm. adoptioon lapsensa luovuttava ei saa hyötyä rahallisesti, eli adoptioon luovuttavalle osapuolelle ei saa "maksaa" lapsesta. Suomessa adoptioon lapsensa voi luovuttaa, kun lapsen syntymästä on kulunut 2kk (harkinta-aika). Ennen sitä tulee saada adoptioneuvontaa omalta kunnalta, jossa selvitetään kaikki mahdollisuudet, että äiti voisi pitää lapsen itse (mm. tukitoimet yms.) Jos äiti ei kaikesta huolimatta voi pitää lasta, hän saa esittää toiveita adoptiovanhemmista. Tämän perusteella adoptioneuvonnan antajat valitsee pariskunnan lapselle. Yleensä bioäiti ei koskaan näe tulevia vanhempia ellei kyseessä ole ns. avoin adoptio, jolloin bioäiti voi käydä katsomassa lasta esim. kerran vuodessa. Mitään korvausta lapsenteosta ei kuitenkaan saa maksaa.

Ainoa keino kohdun vuokraukseen on muutto USA:han. Jos haluat auttaa niitä jotka ei voi saada lasta, niin munasoluja voi lahjoittaa, se on mahdollista, mutta kohtuaan ei voi suomessa antaa vuokralle.

• äiti

Hei! Suomessa kohdun lainaaminen siis sijaissynnyttäjän käyttö on kyllä mahdollista, USAan asti ei tarvitse muuttaa. Lue kohdunvuokraus ja -lainaus-aiheiset keskustelut alempaa, ehkäpä niistä olisi apua. Käytännössä sijaissynnyttäjää tarvitsevat etsivät itse synnyttäjän, mutta ainahan voit ilmoittaa halukkuutesi auttaa (vaikkapa tällä palstalla). Suomessa ei ole mitään rekisteriä jonne voisit ilmoittautua, tarvitsee siis itse olla aktiivinen. Suomessa sijaissynnyttäjälle ei myöskään makseta,siis kohtua ei vuokrata vaan sijaissynnyttäjä auttaa omasta halustaan.

• äiti

Hei!

Jos kohtuasi haluat lainata tai vuokrata siinä tarkoituksessa, että perhe adoptoisi lapsen niin ei onnistu. Suomessa ei adoptiota vahvisteta jos siitä on maksettu. Sinä et voi valita kenelle synnytät tai myöskään toisinpäin. pealstakaa lapset ry hoitaa suomalaiset adoptiot ja siinä ei raha liiku. sisnä kun synnytät ja annat lapsesi pois, et voi vaikuttaa siihen kenelle lapsi menee, luovut oikeuksistasi ja maksat itse sairaalalaskusikin.

• Vilhelmiina

Taisi olla nimellä avoin adoptio että tiedetään etukäteen kenelle lapsi halutaan antaa.

• Puurot ja vellit

Kohtuaan ei voi tosiaan _vuokrata_ eikä adoptiosta makseta. Suomessa on kuitenkin mahdollista käyttää sijaissynnyttäjää, jolloin sijaissynnyttäjän synnyttämä lapsi pitää lain mukaan adoptoida biologisille vanhemmilleen.

• edes jotain korvausta
        Puurot ja vellit kirjoitti:

Kohtuaan ei voi tosiaan _vuokrata_ eikä adoptiosta makseta. Suomessa on kuitenkin mahdollista käyttää sijaissynnyttäjää, jolloin sijaissynnyttäjän synnyttämä lapsi pitää lain mukaan adoptoida biologisille vanhemmilleen.

Toki pimeästi maksaminen ja rahan vastaanottaminen on mahdollista. Eihän asiasta tarvitse viranomaisille mitään puhua. Hoitaa vain asian fiksusti - kyllähän sen nyt aikuiset ihmiset osaavat.

Kyllä lasta haluavat mielellään maksavat jonkin korvauksen (palkan)jos saavat ongelmaansa apua.

Tuntuu kummalliselta, että asiaa ei pidetä hyväksyttävänä.

• Passiflora

Suomessa tehdään nykyään paljon kohdunpoistoja, joten jos olet vielä käytettävissä, minua kiinnostaa. Jatketaan keskustelua sähköpostitse, osoitteeni on [email protected].

• koskaanko mahdollista

Hei.

Minun kohdallani kohdun vuokraus olisi ainoa vaihtoehto saada lapsi. Jos olet vielä linjoilla, niin voiko sinuun ottaa yhteyttä?

• avun tarpeessa

Hei!
      Aikaa on kulunut , kun olet tuon viestin laittanut keskustelupalstalle, mutta jos vielä"olet kuulolla" niin täällä olisi yksi pariskunta, jolle sijaissynnytys olisi ainoa keino saada lapsi.
      Jos olet vielä kiinnostunut asiasta, s-postios on [email protected].

• korte

Hei!

Viestisi voi olla jo vanhentunut, eli tämä ei ole sinulle enää ajankohtainen asia. Huomasin ilmoituksesi vasta nyt selatessani tämän seikan tiimoilta kyseisiä sivuja. Olisimme mieheni kanssa kiinnostuneita asiasta, sillä itselläni on kokemus kahdesta "epäonnistuneesta" raskaudesta. Laita vietiä sähköpostiosoitteeseeni, jos ajattelet vielä samoin kuin viestissäsi 7.4.2005.

• rs2006

olen juuri kolme kymmentä täyttänyt nainen ketä itseään on siunattu kolmella lapsella, autan jos vaan voin ja haluatte! laita viestiä !

• Nimetön
        rs2006 kirjoitti:

olen juuri kolme kymmentä täyttänyt nainen ketä itseään on siunattu kolmella lapsella, autan jos vaan voin ja haluatte! laita viestiä !

Hei!

Luin toiveikkaana viestisi, mutta vastaaminen vain viivästyi joulukiireiden vuoksi. Voisimmeko jutella asiasta lisää, kun olet lukenut viestini. Laita postia sähköpostiosoitteeseeni, niin jatketaan keskustelua siellä.

Kuulemisiin:)

• summerpunk86
        rs2006 kirjoitti:

Hei!

Viestisi oli, yli vuosi sitten tosin palstalla kohdun vuokrauksesta.
        Minulla on itselläni synnynnäinen selkävika ja endometrioosi, joten en voi odottaa lasta.
        Tahtoisimme mieheni kanssa kuitenkin biologisen lapsen.
        Eli minun munasolustani. Kyse ei siis olisi kuin odotuksesta, ei munasolun luovutuksesta.
        Tiedätkö kyseisestä asiasta mitään?
        Siis todellista laki ym. asioiden kannalta?
        Tahtoisin saada selvää, sillä adoptio on kyllä edelleen yksi mahdollisuus, mutta tahtoisimme ainakin yhden biologisen lapsen...

• jos se enää on mahdollista

Hei!

Haluaisimme oman lapsen kohdunlainaamisen kautta. Jos olet todella kiinostunut, kirjoita osoitteeseen [email protected] ja katsotaan voimmeko tehdä asian hyväksi jotain enää.

• edellinen

• kiinnostaako vielä.

• oma vauva mielessä

Harmillista että näimme tämän viestin VASTA nyt!!!!Jos vielä harkitset...edes pikkaisen-tai tiedät/tiedätte jonkun kohdunvuokrausta suunnittelevan-ottakaa yhteyttä ihmeessä sähköpostiosoitteeseen.....
      [email protected]

• TjaJ

Me olemme nuorehko pariskuta jotka olemme nyt aktiivisesti koittanut hankkia lasta 3 vuoden ajan noin 1,5 vuotta sitten luulimme että meistä tulee vanhemmat kun aloin odottaa poikaani Jesperiä.
        Ikäväkyllä meidän onni loppui raskausviikolla 18 kun sain keskenmenon enkä sen jälkeen ole enään tullut raskaaksi.
        Nyt sain kuulla että terveydellisistä syistä (vatsaani joudutaan luultavasti tekemään leikkaus) emme voi vähintään 2 vuoteen edes yrittää tulla raskaiksi ja silloinkaan ei sitten tiedä että onko se enään edes mahdollista.
        Olen puhunut nyt paljon kohdun vuokrauksesta ja siskonikin olisi siihen ryhtynyt mutta ei tiedä pystyisikö lapsesta sitten luopumaan ja pelkää että meidän välit menisivät ikuisesti pilalle sen vuoksi.
        Nyt siis kysyisinkin onko täällä ketään joka voisi asiaa vielä harkita???

• ...
        TjaJ kirjoitti:

Me olemme nuorehko pariskuta jotka olemme nyt aktiivisesti koittanut hankkia lasta 3 vuoden ajan noin 1,5 vuotta sitten luulimme että meistä tulee vanhemmat kun aloin odottaa poikaani Jesperiä.
        Ikäväkyllä meidän onni loppui raskausviikolla 18 kun sain keskenmenon enkä sen jälkeen ole enään tullut raskaaksi.
        Nyt sain kuulla että terveydellisistä syistä (vatsaani joudutaan luultavasti tekemään leikkaus) emme voi vähintään 2 vuoteen edes yrittää tulla raskaiksi ja silloinkaan ei sitten tiedä että onko se enään edes mahdollista.
        Olen puhunut nyt paljon kohdun vuokrauksesta ja siskonikin olisi siihen ryhtynyt mutta ei tiedä pystyisikö lapsesta sitten luopumaan ja pelkää että meidän välit menisivät ikuisesti pilalle sen vuoksi.
        Nyt siis kysyisinkin onko täällä ketään joka voisi asiaa vielä harkita???

Hei,

Laita tänne viestiä jossa on myös sähköpostiosoitteesi niin sovitaan jatkosta. Voisin hyvin kuvitella ryhtyväni moiseen.

• lapsi toiveena
        ... kirjoitti:

Hei,

Laita tänne viestiä jossa on myös sähköpostiosoitteesi niin sovitaan jatkosta. Voisin hyvin kuvitella ryhtyväni moiseen.

olemme 50v.pariskunta hyvin toimeen tulevia.hyvä ammatti. lasta ei ole siunattu meille.
        kaikkea muuta mammonaa on.toivotaan piene perijätärtä. voit osallistua lapsen elämään. olet ykkös äiti.

• Vaavihaave
        lapsi toiveena kirjoitti:

olemme 50v.pariskunta hyvin toimeen tulevia.hyvä ammatti. lasta ei ole siunattu meille.
        kaikkea muuta mammonaa on.toivotaan piene perijätärtä. voit osallistua lapsen elämään. olet ykkös äiti.

keskustella kanssanne lisää asiasta. Miten saan yhteyden teihin?

• Vaavihaave kirjoitti:

keskustella kanssanne lisää asiasta. Miten saan yhteyden teihin?

kerro tarkemmin ajatuksistasi! sähköposti: [email protected]

• apua antava

näin viestinne,vieläkö haluaisitte vauvelia.jos voisin auttaa.

• lapsen, lapseton pari
        apua antava kirjoitti:

Me olemme halukkaita lainaamaan kohtu. Meidän omilla saatu lapsi eli biologisesti meidän oma lapsi on haaveissa. Ota yhteyttä jos haluat oikeasti auttaa osoitteeseen [email protected]

• kohdun lainaan
        apua antava kirjoitti:

Hei!

Olemme kiinnostuneita saamaan oman biologisen lapsen. Jos olet halukas auttamaan meitä ota yhetys osoitteseen [email protected]

• Jeannette69

Hei.Luin ja kiinnostuin asiasta, pakko oli laittaa kysymys teille, joko on tärpänny?

• auttaa haluava

oon myös haeskellut keinoa autaa pariskuntia kohtua vuoraamalla mutta en oo saanu mistää selville miten.

• kohdun vuokraamista

olisin vielä halukas auttamaan,ja jos haluatte että autan niin kirjoittakaa sähköpostiini puhelinnumero kun en näemmä pysty vastaamaan sähköposteihin,mutta tekstiviestinä kyllä voin ottaa yhteyttä tai soittaa.

• Mutta unohdit

sähköpostiosoitteen laittaa että voi ottaa yhteyttä.

• unto

minulle on edelleenkin epäselvää onko kohdun vuokraus/lainaus suomessa laillista...? Itse en voi saada lapsia ja ainoa vaihtoehto on adoptio tai vuokrakohtu. Onko teillä kokemuksia vuokrakohdusta, miten se toimii, minkälaiset korvaukset yms. olisin todella kiitollinen jos joku osaisi kertoa minulle edes jotain tästä asiasta. adoptiota olemme kumppanini kanssa miettineet, mutta onhan se taloudellisesti iso paukku, vaikka en sitä haluaisi niin ajatella... ja emme ole vielä naimisissa, niin senkään puolesta se ratkaisu meidän kohdallamme ei vielä muutamaan vuoteen tule kysymykseen.

• helppaaja.
        Mutta unohdit kirjoitti:

sähköpostiosoitteen laittaa että voi ottaa yhteyttä.

[email protected]

• myös halukas auttamaan.

tuossa viestissä onkin jo samat tiedot ja kysymykset joita haluaisin tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe