lukion keskeyttäminen?

Anonyymi

Oon nyt vähän jumissa...
Käyn lukion kakkosta ja en ole enää varma jaksanko jatkaa täällä. Koulunkäynti on aina tuntunut kauhean uuvuttavalta, mutta lukio lähtenyt aika tavanomaisen huonosti käyntiin mielenterveys ongelmien ja huonojen ihmissuhteiden takia. Olen yrittänyt panostaa kovasti opiskeluun, mutta lukion ilmapiiri ja tuomitsevat opettajat tekevät siitä vaikeaa. Amiksessakaan mikään ei tuntuisi kiinnostavan. Haluaisin keskittyä taiteeseeni ja tehdä siitä urani, mutta lukion myötä siihen ei löydy mitään aikaa. Haluaisin keskeyttää lukion ja hakea heti töihin muuttaakseni mahdollisimman nopeasti pois uuvuttavasta koti ympäristöstä.
Ylioppilastutkintoa en siis sinänsä tarvitsisi haluamassani alassa, mutta mielestäni se olisi todella hyvä olla. Olen kylläkin aika varma että tätä tahtia en pääsisi lukiosta lävitse, kun keskeytän koko ajan kursseja tai en mene kurssikokeisiin ahdistuksen takia.
Tulisiko laittaa lukio vai mielenterveys etusijalle? Parhaalta tuntuisi päästä kotoa pois ja selvittää pää kuntoon, en ole vain varma että olisiko tämä viisain vaihtoehto.
Aikuislukiokin voisi olla tulevaisuudessa mahdollisuus.
Olisin todella kiitollinen jos joku vois mua vähän valaistaa mielipiteellään, aika hukassa ollaan heh

8

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enhän toki tunne tilannettasi tarkkaan, mutta juuri sinulle olisi ehkä parasta päästä pois kotoa. Yksi tie, joka mahdollistaisi muuton olisi työ ihan toisessa kaupungissa. Ja työn ohessa kävisit lukion aikuislukiossa.

      Sellaisen työn, jolla elää, löytäminen ja saaminen kuitenkin voi olla kiven alla, kun ei ole ammattitaitoa eikä kokemusta mihinkään. Ainakaan kovin valikoiva ei voisi olla, se työ minkä saa on vain otettava, toistaiseksi.

      Taiteilemallakaan ei kovin leveää leipää heltiä, mikä on hyvä muistaa, kun tulevaa ammattia ajattelee.

      • Anonyymi

        Mitään rikkauksia en elämältä siis hae, niin mikä tahansa pienen vuokran maksava duuni tällä hetkellä kelpaisi. Olen vuosia kuullut siitä miten taiteella ei paljoa tee, joten siihenkin olen täysin varautunut. Täydellisintä olisi jos voisin tehdä taidetta toisen työn ohella.


    • Anonyymi

      Lukiolla et tee mitään etkä millään muullakaan, jos menetät mielenterveytesi. Älä uhraa terveyttäsi minkään asian takia!

    • Anonyymi

      Huonoin mahdollinen keino ratkaista ongelmiaan on kysyä neuvoa tuntemattomilta anonyymeiltä.
      Jos et ole vielä hakenut apua mielenterveysongelmiisi, käy aluksi lukion terveydenhoitajan vastaanotolla.

      • Anonyymi

        Niin uskoisin olevan, haluan vain kuulla muiden ajatuksia tilanteesta, kun en ole ihan varma mihin suuntaan tästä lähteä. Apua olen hakenut, joten parempaan suuntaan ollaan menossa, vaikka todella hitaasti tässä edetään.


      • Anonyymi

        Terveydebn hoitaja sanoi menevänsä kahvi tauolle kun pyysin apua.
        Ompä pitkä kahvitauko. heh,

        Ehkäpä kysely kunnasta lakkauttaisi senkin huolet työstä kun pääsis kortistoon kahville
        miksi aikuiset ovat niin laiskoja juon teetä. heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydebn hoitaja sanoi menevänsä kahvi tauolle kun pyysin apua.
        Ompä pitkä kahvitauko. heh,

        Ehkäpä kysely kunnasta lakkauttaisi senkin huolet työstä kun pääsis kortistoon kahville
        miksi aikuiset ovat niin laiskoja juon teetä. heh

        Miksi aikuiset ovat niin laiskoja?
        Entä sinä itse? Oletko lapsi?


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe