Sairaaloiden ja terveyskeskusten pihoissa julkisella paikalla on drive-in koronavirustestauspisteitä, niissä on kylttejä "valokuvaaminen kielletty". Ymmärtääkseni näiden paikkojen kuvaamista ei voida kieltää? Eli valokuvan itsessään testauspaikasta voi ottaa jos kuvassa ei näy tunnistettavia ihmisiä tai auton rekisteriä?
Koronatestauspaikan kuvaaminen
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Julkisella paikalla saa kuvata vapaasti ja testauspaikat ovat julkisia.
- Anonyymi
Itse paikasta ehkä voi ottaa kuvan. Kyseessä ei kuitenkaan ole julkinen paikka koska testausalueelle ei ole vapaata pääsyä. Lisäksi kyseessä on ihmisen terveyteen liittyvä asia ja ne ovat salaista tietoa joten ihmisten kuvaaminen on laitonta koska tilanne kuuluu kotirauhan piiriin. Jos kuva on pakko ottaa niin riittävän kaukaa ja niin ettei ketään todellakaan ole tunnistettavissa. Julkaisua kannattaakin sitten pohtia pariin otteeseen.
Nyt kannattaa kaikkien miettiä haluaisiko itse tulla kuvatuksi kyseisessä tilanteessa. Saati että kuva julkaistaisiin.- Anonyymi
Kyllä on julkinen paikka koska vapaa pääsy testauspaikoille ainakin täälläpäin missä asun. Senkus ajaa vain autolla..
- Anonyymi
Kuvan itsessään testauspaikasta uskaltaa ottaa, tarkkana vain ettei ketään ihmistä näy kuvassa tai mitään muuta henkilötietoa.
- Anonyymi
Ihmisiä saa näkyä kuvassa kuten myös auton rekkareita. Eriasia on sitten kuvan julkaiseminen mutta siitä ei puhuttu.
- Anonyymi
Miksi pitäisi ylipäätään mennä kuvaamaan testauspaikalle? Mitä oikeaa kuvattavaa siellä on? Onhan se tietysti tämän ajan ilmiö ja siinä mielessä kiinnostava aihe mutta asia on jo kuvattu moneen kertaan. Uutisissa ja eri medioissa on päivittäin kuvia aiheesta. Laillista tai ei mutta turhaa ja tarpeetonta kylläkin.
- Anonyymi
Videoida siis saa, koska sitä ei ole erikseen kielletty!
- Anonyymi
Videoiminen on kuvaamista. Eikä se ole edes pelkkää semantiikkaa, vaan videoidessasi otat vain valokuvia monta kertaa sekunnissa, mistä sitten nopeasti katsottuna syntyy illuusio liikkuvasta kuvasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Videoiminen on kuvaamista. Eikä se ole edes pelkkää semantiikkaa, vaan videoidessasi otat vain valokuvia monta kertaa sekunnissa, mistä sitten nopeasti katsottuna syntyy illuusio liikkuvasta kuvasta.
Mitenkäs infrakuvaaminen tai laserkuvaaminen?
Tai valokuvaaminen jalustalta pitkällä suljinajalla käyttäen suodinta jolloin liikkuvat kohteet ovat epätarkkoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs infrakuvaaminen tai laserkuvaaminen?
Tai valokuvaaminen jalustalta pitkällä suljinajalla käyttäen suodinta jolloin liikkuvat kohteet ovat epätarkkoja?Mitenkäs filmikameralla ilman filmiä?
- Anonyymi
Siellä ei siis saa olla valvontakameraakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948321
- 403982
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021926- 241420
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361341Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,331153Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121100Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53867Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31842Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807