LESTIJÄRVEN TEKNISEN JOHTAJAN VALINTA

Anonyymi

HERÄTYS PÄÄTTÄJÄT! Miten on mahdollista että valtuusto on valitsemassa vailla pätevyysvaatimukset omaavan henkilön tekniseksi johtajaksi? Eikö kunnallisten virkojen täyttämiseen tarvitakkaan enää pätevyyteen vaadittavaa, vähintään teknikko-/insinööritason koulutusta?

43

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen täsä miettiny että eikö sitä vain olisi pitänny hakia pätevää ihimistä pidempään ja laajemmalti ja tekokkaammin. Tämä ny menee päin peetä jos se vain lienee valtuuston tahto ja halu. Eihän tätä koko Lestijärviä tietenkään ole enää olemasakaan muuan vuoden päästä.

    • Anonyymi

      Viran kelpoisuusvaatimuksena on vähintään teknillisen oppilaitoksen tai ammattikorkeakoulun insinöörin tutkinto tai muu soveltuva koulutus. Lisäksi virkaan valitulta vaaditaan käytännön kokemusta maa- tai talonrakentamiseen ja vesihuoltotekniikkaan liittyvissä tehtävissä.

      Tällä hakija Pekkarisella taisi olla ammattikoulu ja joku opettajakurssi pohojana?

      • Anonyymi

        Eiks se sinne lestijärvelle riitä kunhan on peruskoulu käyty! Rippikoulukin on jo sit liikaa.


    • Anonyymi

      Misä täälä lestisä tarvitaan sen kummenpia herroja. Vasemmistoliitto tulis olla perinteisiin pohjauten puoluekanta

    • Anonyymi

      Luulisin jotta Lestisä menee nyt paremmin tuulimyllypäätökset läpi kun valittiin kouluja käymätön rivikansalainen teknisen johtajaksi.

    • Anonyymi

      Valitaanhan sinne eduskuntaankin kouluja käymättömii niin miksi sitten ei kuntaan?

      Onhan sillä teknisenjohtaja ukolla kuitessii ammattikoulu käytynnä,miksi se ei Lestille riitä kun tuulimyllypäätöksetkin on jo riidelty loppuun?

      • Anonyymi

        Johtuisikohan tuo siitä, että virkamiehiä ei valita kansanäänestyksellä. Jarkevintä olisi, että rakennustarkastajan ja teknisen johtajan virka yhdistettäisiin. Riittäisi muodollinen pätevyys ainakin.


    • Anonyymi

      Kyllähän Lestijärven kokoinen paikkakunta tulisi pakko liittää johonkin isompaan, verovarojen haaskausta pitää tuolle väkimäärälle yhtään virkamiestä!

      • Anonyymi

        Nyt meillä alkoi palkankorotustenkierros. Hallintojohtajallekin maksetaan 4200 euroo kuukaudessa palkkaa. Perusteltuahan se on koska onhan hänel korkeempi koulutuskin kuin teknisel johtajalla ja hän toimii tarpeen vaaties kunnanjohtajan sijaisenakin. Koska meil on rakennustarkastajana yliopistosta valmistunut diplomi insinööri niin eikö hänelle pitäisi maksaa vähintäänkin 6000 euroo tasapuolisuuden vuoksi? Onkohan misään muuhalla vastaavanlaista saikkilua näiden palkkojen kanssa ja mihin tämä päättynee...kunnan vararikkoonko?


    • Anonyymi

      Nooo....tuulimyllyn propelit jauhaa sähkyä ja tullee kiinteistöveroja tuulimylly yhtiöiltä että saa säkillä rahaa kantaa, kyllä me vain Lestisä eletään niinkuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Juu, kuntien tasingoilla Lestijärven kuntaa kyllä pyöritetään eli rikkaat kunnat kustantavat Lestijärven palvelut


    • Anonyymi

      Taitaa olla eesä mierontie ko valtuusto lähti tuolle linjalle että ammattikoulun käyneellekin maksetahan 4200 euroa palakkaa kuusa. Nyt ko kaikki alakaa vaatiha sammaa ni siihen tää koko Lesti kuukahtaa.

    • Anonyymi

      Misä lienee ollut päättäjien ajatus valintaa tehdessä?

    • Anonyymi

      Kuinka monta johtajaa alle tuhannen ihmisen kunta oikein tarvitsee? Kyllä Suomi on byrokratian luvattu maa. Eiköhän johtava maatalouslomittaja voisi oman toimen ohessa hoitaa mokoman homman.

      • Anonyymi

        Olet muuten oikiassa, se on juuri noin kuten kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet muuten oikiassa, se on juuri noin kuten kirjoitat.

        Eikö täsä mikään laki määrää että ainakin tekniseltä johtajalta vaadittaisiin tiettyä koulupohojaa? Tuntuu että kuinka ammattikoulupohojalta tuleva ihiminen voi yleensäkään suoriutua teknisen johtajan tehtävistä kunnan edun mukaisesti? Pahoin haisee tämä henkilövalinta!


    • Anonyymi

      Sitte kun ei osta asioita kun ei ole koulupohojia niin valitetahan että aika ei riitä ja kun on kykyihin nähden paljon töitä niin hakeudutahan sairaslomille ja sehän se sitten vasta maksaa. Mitäpä täsä voi muuta sanua ku että tyhymiä näköjään ovat hallitus ja valtuusto päätöksissään.

    • Anonyymi

      Kaikki tehtävään hakeneet jotka eivät ole tulleet valituksi voivat valittaa päätöksestä ja valinnasta jos katsovat että olivat pätevimpiä virkaan tai toimeen kun valituksi tullut.

    • Anonyymi

      Näisä pienisä kunnisa ei vain taho löytää päteviä. Kaikkia vain haukutaha niin ne ei tuu.

    • Anonyymi

      On täsä minullakin huoli siittä kuinka Lestijärvi tulee seleviähä jatkosa tällätavoin ko kunnan rahaa syyjetähän tolokuttomasti turhanpäiväisiin virkojen perustamiseen ja ylläpitämiseen. Tuntuis vaan että eikö meidän rakennustarkastaja olis hoitannu tällaisen 700 ihimisen kunnan teknisen puolen. Ny ko saajaan tuulimyllyistä rahaa niin hetikkö ne pitää tuhulata?

    • Anonyymi

      Tuosa päivällä juteltihin että misäkähän ne päättäjien ajatukset oikein on näisä henkilövalinnoisa. Täytyy sanua että on se mopo karannu päättäjien käsistä pahemman kerran.

      • Anonyymi

        Varalle valitulla ja tais olla jollain muullakin korkeampi koulutus ja kokemusta kunnallishallinnosta...onkohan missään muussa kunnassa mahdollista kuin lestillä että ammattikoulupohjalta tekniseksi johtajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varalle valitulla ja tais olla jollain muullakin korkeampi koulutus ja kokemusta kunnallishallinnosta...onkohan missään muussa kunnassa mahdollista kuin lestillä että ammattikoulupohjalta tekniseksi johtajaksi.

        Äläs muuta sano, kyllä se vain röyhkeys on huipussaa täsä maasa. On täytynny tulla sukulaisilta apuja päättäjien kusetukseen. Ei ammattikoulu pohojilta kukaan Suomen maasa aikaisemmin ole tullut valituksi tekniseksi johtajaksi. Nähtäväksi jää, minkähän verran tällaisen epäpätevän henkilön valinta aiheuttaa ylimääräistä kuormaa muille teknisen viranhaltijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varalle valitulla ja tais olla jollain muullakin korkeampi koulutus ja kokemusta kunnallishallinnosta...onkohan missään muussa kunnassa mahdollista kuin lestillä että ammattikoulupohjalta tekniseksi johtajaksi.

        Arvelen, että Sievissä voisi hyvinkin olla mahdollista.


    • Anonyymi

      Aikamoinen riski täsä on laitettu kunnan harteille valitsemalla täysin kokematon, ammattikoulun käynyt henkilö teknisen toimen johtajaksi. Entä jos siellä tulee virhe niin ketä syytetään ja kuka maksaa? Toivotaan että suosittelijat ja valitsijat kantavat myöskin vastuun asiassa.

      • Anonyymi

        Virheistä vain vielä kohtuudella seleviää muutta kumpa vain ei tulis isompia vahinkoja. Täsä virkavalinnasa olis voinu unohtaa sukulaiset ja niijen suositukset ku kunnan edun nimisä. Päteviä ja koulutettuja henkilöitä ko oli tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virheistä vain vielä kohtuudella seleviää muutta kumpa vain ei tulis isompia vahinkoja. Täsä virkavalinnasa olis voinu unohtaa sukulaiset ja niijen suositukset ku kunnan edun nimisä. Päteviä ja koulutettuja henkilöitä ko oli tarjolla.

        Ohhoijakkaa. Tekisi mieli olla kärpäsenä kunnantalon katossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virheistä vain vielä kohtuudella seleviää muutta kumpa vain ei tulis isompia vahinkoja. Täsä virkavalinnasa olis voinu unohtaa sukulaiset ja niijen suositukset ku kunnan edun nimisä. Päteviä ja koulutettuja henkilöitä ko oli tarjolla.

        Mahdollisia epäpätevän kunnallisen virahaltijan tekemiä vahinkoja ei missään nimessä tarvitse pelätä, eikä sellaisia kannata nieleskellä pahaa makua suussa potien saatikka sitten vahinkoa kärsien. Väärästä kohtelusta voi ja kannattaakin tehdä rohkeasti kantelu. Kanteluja käsittelevät viranhaltijan yläpuolella olevat viranomaiset ja niiden omat valvontaelimet, valtion aluehallintovirastot, valtioneuvoston oikeuskansleri ja eduskunnan oikeusasiamies. Kantelun ratkaiseva viranomainen kertoo päätöksessään, onko viranhaltija hänen käsityksen mukaan toiminut oikein vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisia epäpätevän kunnallisen virahaltijan tekemiä vahinkoja ei missään nimessä tarvitse pelätä, eikä sellaisia kannata nieleskellä pahaa makua suussa potien saatikka sitten vahinkoa kärsien. Väärästä kohtelusta voi ja kannattaakin tehdä rohkeasti kantelu. Kanteluja käsittelevät viranhaltijan yläpuolella olevat viranomaiset ja niiden omat valvontaelimet, valtion aluehallintovirastot, valtioneuvoston oikeuskansleri ja eduskunnan oikeusasiamies. Kantelun ratkaiseva viranomainen kertoo päätöksessään, onko viranhaltija hänen käsityksen mukaan toiminut oikein vai ei.

        Juuri näin.
        Tässä esimerkki kantelun voimasta. Nyt Lestille hakeva Esko Rautiainen saanut useita huomautuksia kanteluista AVI:sta. Ratkaisut toimitettu Puolangan kunnanhallitukselle ja vaadittu kh:n vastausta mihin toimiin kh aikoo ryhtyä, jotta kunnanhallinnossa kunnioitetaan hyvää hallintotapaa, palveluperiaatetta (HL 2 luku) sekä lakia. Hetki tämän jälkeen Esko vapautettiin kunnanjohtajan työstä. Muistaakenmi keskiviikkona. Ei perjantaina tai kuun lopussa.

        Tämän jälkeen tämä Esko teki rikosilmoituksen, jossa sepittelee puutaheinää mm. sen, että hän epäilee että yksi henkilö kirjoittaa hänestä loukkaavia juttuja. Loukkaavaa ei LAIN mukaan ole se, jossa kerrtotaan totuus, kuinka kunnanelättiviranhaltija tuhosi oman työnsä lakia ja lakia alempia ohjeita rikkomalla. Nimittäin pienistäkin kunnista löytyy asiantuntija, jolle tällaiset eskot ovat pelkkä suupala. Osaamisen saralla.

        ***

        Ensiksi Eskon tekemää rikosilmoitusta ole edes alettu tutkia. Sitä asiaa Esko ei ole oikaissut Kuntalehdelle. Sepittelee samaa odotettavasti Lestijärvella.

        Sen sijaan Esko sai varoitukset virkatehtävien laiminlyönnistä ja virka-aseman väärinkäyttämisestä Puolangan kunnanhallitukselta, jonka jälkeen asia johti hänen erottamiseen. Kh:n pj. lukuisia kertoja suullisesti ilmoitti Eskolle, että kunnassa noudatetaan lakia ja hyvää hallintotapaa.

        Myös kh:n pj yhdessä valtpj:n kanssa käyneet kertomassa Eskolle, että "tässä kunnassa noudatetaan lakia". Ei uskonut >tuli lähtö. Todetaan vielä että tuolloinen valt pj. oli lakimies eli alan ammattilainen.

        Esko sai lyhyessä ajassa Puolangalla lukuisia huomautuksia laillisuusvalvojalta, joka selvittää miksi hän sai potkut Puolangalta.
        ***
        Esimerkki 1.
        16.6.2017 Aluehallintoviraston antanut huomautuksen Esko Rautiaiselle virkavelvollisuuden laiminlyönnistä (PSAVI/110/06.00.00/2016) Julkinen.
        Rautiainen sepitteli virastolle, jonka seurauksena virasto teki väärän johtopäätöksen päätöksessään PSAVI/3691/06.00.00/2016.
        Päätöksen saatuaan kuntalainen teki ilmoituksen aluehallintovirastolle, että päätös on virheellinen, koska Rautiainen antanut selvityksen joka perätön ja paikkansa pitämätön.
        Avi otti asian uudelleen käsittelyyn. Tässä käsittelyssä Rautiainen tunnusti virastolle valehtelunsa. Rautiainen 21.4.2017 antamassaan vastauksessa virastolle (julkinen) kertoo muun muassa, että ”Myönnän erehtyneeni” sekä ”Pahoittelen inhimillistä erehdystäni”
        Valehtelusta kiinni jäätyään, ilmoittaa erehtyneen?
        Rautiaiselle huomautus virkavelvollisuuden laiminlyönnistä.

        Alla muutama esimerkki, jotka olleet julkisessa tietoverkossa jakelussa vapaasti jo lähes kaksi vuotta.
        ***
        Esimerkki 2.
        Kunnanjohtaja Esko Rautiainen on jälleen saanut huomautuksen Pohjois-Suomen aluehallintovirastolta hyvän hallinnon rikkomisesta sekä julkisuuslain 14§:n rikkomisesta.
        Päätös (18.8.2017) PSAVI/ 2094/06.00.00/2017 on julkinen.
        Päätöksen kohdassa ”Ratkaisu” lukee seuraavaa: ”Aluehallintovirasto ilmaisee käsityksenään, että tietopyyntöihin tulee vastata julkisuuslain 14§:n mukaisesti.
        Aluehallintovirasto saattaa asian ratkaisun Puolangan kunnan ja Esko Rautiaisen tietoon ja huomioonotettavaksi.”

        Ratkaisun (PSAVI/ 2094/06.00.00/2017) perustelut- kohdassa lukee seuraavaa:
        Julkisuuslain 14§:n 3 momentin mukaan, jos virkamies tai muu 2 momentissa tarkoitettu henkilö kieltäytyy antamasta pyydettyä tietoa, hänen on:
        1) ilmoitettava tiedon pyytäjälle kieltäytymisen syy;
        2) annettava tieto siitä, että asia voidaan saattaa viranomaisen ratkaistavaksi;
        3) tiedusteltava asian kirjallisesti vireille saattaneelta tiedon pyytäjältä, haluaako hän asian siirrettäväksi viranomaisen ratkaistavaksi;
        sekä
        4) annettava tieto käsittelyn johdosta perittävistä maksuista.

        Aluehallintovirasto asiassa saadun selvityksen perusteella katsoo, ettei Rautiaisen vastaus xx:e 30.6.2017 ole täyttänyt kaikilta osin edellä mainittuja lain edellyttämiä vaatimuksia.
        ***
        Esimerkki 3.
        Kyllä AVI antanut huomautuksia kunnalle. Enemmän kuin yhdellekään muulle kunnalle Kainuussa.
        Viimeisin AVI:n huomautus annettu kunnanjohtaja Esko Rautiaiselle 4.1.2017 (PSAVI/3691/06.00.00/2016) julkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisia epäpätevän kunnallisen virahaltijan tekemiä vahinkoja ei missään nimessä tarvitse pelätä, eikä sellaisia kannata nieleskellä pahaa makua suussa potien saatikka sitten vahinkoa kärsien. Väärästä kohtelusta voi ja kannattaakin tehdä rohkeasti kantelu. Kanteluja käsittelevät viranhaltijan yläpuolella olevat viranomaiset ja niiden omat valvontaelimet, valtion aluehallintovirastot, valtioneuvoston oikeuskansleri ja eduskunnan oikeusasiamies. Kantelun ratkaiseva viranomainen kertoo päätöksessään, onko viranhaltija hänen käsityksen mukaan toiminut oikein vai ei.

        Juuri näin.
        Tässä esimerkki kantelun voimasta. Nyt Lestille hakeva Esko Rautiainen saanut useita huomautuksia kanteluista AVI:sta. Ratkaisut toimitettu Puolangan kunnanhallitukselle ja vaadittu kh:n vastausta mihin toimiin kh aikoo ryhtyä, jotta kunnanhallinnossa kunnioitetaan hyvää hallintotapaa, palveluperiaatetta (HL 2 luku) sekä lakia. Hetki tämän jälkeen Esko vapautettiin kunnanjohtajan työstä. Muistaakenmi keskiviikkona. Ei perjantaina tai kuun lopussa.

        Tämän jälkeen tämä Esko teki rikosilmoituksen, jossa sepittelee puutaheinää mm. sen, että hän epäilee että yksi henkilö kirjoittaa hänestä loukkaavia juttuja. Loukkaavaa ei LAIN mukaan ole se, jossa kerrtotaan totuus, kuinka kunnanelättiviranhaltija tuhosi oman työnsä lakia ja lakia alempia ohjeita rikkomalla. Nimittäin pienistäkin kunnista löytyy asiantuntija, jolle tällaiset eskot ovat pelkkä suupala. Osaamisen saralla.

        ***

        Ensiksi Eskon tekemää rikosilmoitusta ole edes alettu tutkia. Sitä asiaa Esko ei ole oikaissut Kuntalehdelle. Sepittelee samaa odotettavasti Lestijärvella.

        Sen sijaan Esko sai varoitukset virkatehtävien laiminlyönnistä ja virka-aseman väärinkäyttämisestä Puolangan kunnanhallitukselta, jonka jälkeen asia johti hänen erottamiseen. Kh:n pj. lukuisia kertoja suullisesti ilmoitti Eskolle, että kunnassa noudatetaan lakia ja hyvää hallintotapaa.

        Myös kh:n pj yhdessä valtpj:n kanssa käyneet kertomassa Eskolle, että "tässä kunnassa noudatetaan lakia". Ei uskonut >tuli lähtö. Todetaan vielä että tuolloinen valt pj. oli lakimies eli alan ammattilainen.

        Esko sai lyhyessä ajassa Puolangalla lukuisia huomautuksia laillisuusvalvojalta, joka selvittää miksi hän sai potkut Puolangalta.
        ***
        Esimerkki 1.
        16.6.2017 Aluehallintoviraston antanut huomautuksen Esko Rautiaiselle virkavelvollisuuden laiminlyönnistä (PSAVI/110/06.00.00/2016) Julkinen.
        Rautiainen sepitteli virastolle, jonka seurauksena virasto teki väärän johtopäätöksen päätöksessään PSAVI/3691/06.00.00/2016.
        Päätöksen saatuaan kuntalainen teki ilmoituksen aluehallintovirastolle, että päätös on virheellinen, koska Rautiainen antanut selvityksen joka perätön ja paikkansa pitämätön.
        Avi otti asian uudelleen käsittelyyn. Tässä käsittelyssä Rautiainen tunnusti virastolle valehtelunsa. Rautiainen 21.4.2017 antamassaan vastauksessa virastolle (julkinen) kertoo muun muassa, että ”Myönnän erehtyneeni” sekä ”Pahoittelen inhimillistä erehdystäni”
        Valehtelusta kiinni jäätyään, ilmoittaa erehtyneen?
        Rautiaiselle huomautus virkavelvollisuuden laiminlyönnistä.

        Alla muutama esimerkki, jotka olleet julkisessa tietoverkossa jakelussa vapaasti jo lähes kaksi vuotta.
        ***
        Esimerkki 2.
        Kunnanjohtaja Esko Rautiainen on jälleen saanut huomautuksen Pohjois-Suomen aluehallintovirastolta hyvän hallinnon rikkomisesta sekä julkisuuslain 14§:n rikkomisesta.
        Päätös (18.8.2017) PSAVI/ 2094/06.00.00/2017 on julkinen.
        Päätöksen kohdassa ”Ratkaisu” lukee seuraavaa: ”Aluehallintovirasto ilmaisee käsityksenään, että tietopyyntöihin tulee vastata julkisuuslain 14§:n mukaisesti.
        Aluehallintovirasto saattaa asian ratkaisun Puolangan kunnan ja Esko Rautiaisen tietoon ja huomioonotettavaksi.”

        Ratkaisun (PSAVI/ 2094/06.00.00/2017) perustelut- kohdassa lukee seuraavaa:
        Julkisuuslain 14§:n 3 momentin mukaan, jos virkamies tai muu 2 momentissa tarkoitettu henkilö kieltäytyy antamasta pyydettyä tietoa, hänen on:
        1) ilmoitettava tiedon pyytäjälle kieltäytymisen syy;
        2) annettava tieto siitä, että asia voidaan saattaa viranomaisen ratkaistavaksi;
        3) tiedusteltava asian kirjallisesti vireille saattaneelta tiedon pyytäjältä, haluaako hän asian siirrettäväksi viranomaisen ratkaistavaksi;
        sekä
        4) annettava tieto käsittelyn johdosta perittävistä maksuista.

        Aluehallintovirasto asiassa saadun selvityksen perusteella katsoo, ettei Rautiaisen vastaus xx:e 30.6.2017 ole täyttänyt kaikilta osin edellä mainittuja lain edellyttämiä vaatimuksia.
        ***
        Esimerkki 3.
        Kyllä AVI antanut huomautuksia kunnalle. Enemmän kuin yhdellekään muulle kunnalle Kainuussa.
        Viimeisin AVI:n huomautus annettu kunnanjohtaja Esko Rautiaiselle 4.1.2017 (PSAVI/3691/06.00.00/2016) julkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisia epäpätevän kunnallisen virahaltijan tekemiä vahinkoja ei missään nimessä tarvitse pelätä, eikä sellaisia kannata nieleskellä pahaa makua suussa potien saatikka sitten vahinkoa kärsien. Väärästä kohtelusta voi ja kannattaakin tehdä rohkeasti kantelu. Kanteluja käsittelevät viranhaltijan yläpuolella olevat viranomaiset ja niiden omat valvontaelimet, valtion aluehallintovirastot, valtioneuvoston oikeuskansleri ja eduskunnan oikeusasiamies. Kantelun ratkaiseva viranomainen kertoo päätöksessään, onko viranhaltija hänen käsityksen mukaan toiminut oikein vai ei.

        Täsä vain kirjoittaja tarkoitti ilimeisesti sitä että jos tekninen johtaja tekee osaamattomuuttaan jonkin virheen tai vahingon kuntalaiselle?


    • Anonyymi

      Me ollaan Lestisä palaamasa ainakin osittain entiseen sojan jäläkeiseen aikaan noissa henkilövalinnoisa. Tämä vain ei ole välttämättä oikia kehityksen suunta. Pujotaanko täsä sitten tykkänään kehityksen kelekasta pois ku valitaan virkoihin semmosia joilla ei ole juuri mitään koulutusta? Muistan ennenvanahaan ku vain rikkaitten lapset pääsivät kouluttahan ihtiään. Ei niitä ollu kyllä paljoa turhia virkoja näisä pienisä kunnisa muuta ku mehtässä mitä oli savotoita ja pienesä määrin maataloutta, kalastusta ja mehtästystä tietenkin että ruokaa saatiin .

      Veronmaksajat taitaa karata muuhalle ko kunnan rahoja tuhulataan maksamalla epäpäteville ihimiselle tonneittain ylikorkehia palakkoja niinku täsä teknisen johtajan palakkauksesaki on ihmetystä herättävä esimerkki siitä että ei sillä valtuustolla näytä olevan mitään älyä eikä tolokkua. Suurimmalla osalla ammattikoulu tason ihimisillä teetetään kunnasa raskaita töitä 1-2 tonnilla kuukausi ku jokku saa 4200 euroa palakkaa kuusa, tämä ei ole oikein.

    • Anonyymi

      Muinaisessa Roomassa, jossa Keisari Caligulan kerrotaan nimittäneen Incitatus -nimisen hevosensa senaattoriksi. Myöhemmin on esitetty, että hevosensa senaattoriksi nimittämisen tarkoituksena oli saattaa senaatti naurun alaiseksi.

      Voidaanko kysyä mikä lienee ollut tarkoituksena nimittää ammattikoulun käynyt henkilö Lestijärven kunnan tekniseksi johtajaksi?

    • Anonyymi

      Kunnanjohtaja esittelee hallitukselle asiat ja siellähän tämä asia oli päätetty? Täsä nyt vain kävi näin. Enpä tiejä mutta tarina kertoo jotain sen suuntaista että naapurikunnan politikoilla ollut aika vahavasti näpit pelisä teknisen johtajan valinnasa? Onhan näisä kunnisa yhteisiä hankkeita. Voisin vain kuvitella että se on virassa olijallekkin poskipäitä punoittava ja kipiä paikka ainakin silloin kun tulee viranhaltijoiden koulutuksesta puhe ja tuleehan se varmastikkin. Kukapa virassa olija sitä kehtaa sanua että ei ole saanu ammattikoulua kummemoisenpaa koulutusta.

      • Anonyymi

        Yleensä Keskipohojanmaalla on ollu tapana esitellä kaikkien kuntien tai kaupunkien uudet viranhaltijat Keskipohjanmaa ja Lestijoki lehisä. Miksi meidän viranhaltijoista ei ole muuta kerrottu kuin pelekästään virkaan valitun nimi pienellä josakin lehen nurkasa? Olishan se kiva tuntia ja tietää ees vähän millaista porukkaa kunnasa on töisä.


    • Anonyymi

      Kyllä se ny panee Itäniemen kylän väliä ajeluttahan kun sai omaa sukua kuntaan töihin. Kehataanki sitä alakaa ajahan omaa etua ko kouluttautuneitakin oli tarjolla...röyhkiää touhua vailla häpyä.

      • Anonyymi

        Nyttehän me voidaan vaihtaa Lestin valtuusto. Ei kannata enää äänestää oman ejun tavoittelijoita ja kuomasta syöjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyttehän me voidaan vaihtaa Lestin valtuusto. Ei kannata enää äänestää oman ejun tavoittelijoita ja kuomasta syöjiä.

        Niinpä tietenkin, on se ihime hommaa Lestillä. Nyt ainakin tiejetään miksi ne valtuustopaikat kiinnostaa joitain ihimisiä. Omia sukuja ajetahan virkoihin, siinä tärkeimmät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tietenkin, on se ihime hommaa Lestillä. Nyt ainakin tiejetään miksi ne valtuustopaikat kiinnostaa joitain ihimisiä. Omia sukuja ajetahan virkoihin, siinä tärkeimmät .

        Ohhoh...Ihimeellisiä valintoja ja valintaperusteita.


    • Anonyymi

      No jopas ??????

    • Anonyymi

      Täsä mietiskelen kulunutta työviikkoa. Tuli vain mielehen että jos tuulimyllyt kerta tuottaa verotuloina rahaa kuntaan niin eikö olisi oikeudenmukaista että valtuusto päättäisi antaa kaikille ammattikoulupohojilla töitä tekeviville työntekijöillekin rapiat 4 tonnia palakkaa kuukaudesa, aivan kuten teknisen johtajalla? Tekisikö joku valtuutettu kunta aloitteen palakkojen korotuksista niin ääniä satelee että ropina käypi?

      Ihime ja kumma että etupääsä demarit lähtee työläisen etuja ajavana (=harha luulo) puolueena iliman perusteltua syytä lisäähän eriarvoisuutta kunnan työntekijöiden keskuudesa? Ei se vain ollut ennen näin.

      • Anonyymi

        Demokratiassa enemmistöpuolue pystyy päättämään käytännössä lähes kaikista asioista, ja eiköhän se Lestijärvelläkin näin toimi. Jos demareitten pelko jäytää edellä kirjoittanutta, niin kannattaa tarkistaa ko. kunnan poliittiset voimasuhteet. Kyllä se on aivan eri puolue, joka siunaa kunnalliset virkanimitykset oli sitten kyseessä uusi tekninen johtaja tai uusi kiinteistönhoitaja.

        Othetaan kothia tuulhivoima rahhoista, ja pisthetään ne haishemaan hyvilhe veljilhe. Mutha muuthen ollaan suuh säkhiä myöthen. Talhonpohjan taphhaaan!

        T. Tyhymä Lehemä juo muista


    • Anonyymi

      Eihän koulupohojilla ja työkokemuksella ole ainkaan Lestin virkavalinnoisa ja palakkauksesa mitään yhteneväisyyttä. Sukulaiset ja röyhkiät poliitikot ne on jokka hoitelee asiat "kotia päin".
      Kaikesta huolimatta Hyvää Vappua, Suomalaisen työn juhulaa kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe