Miten karma

Anonyymi

On osunut sinuun?

92

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro alle kokemuksesi.

      • Anonyymi

        Kaikkihan alkoi syyskuussa 1976. Sittemmin on karma iskenyt ihan vittu kunnolla.


    • Anonyymi

      Ei ole ikävä kyllä osunut kun olen kiltti ja kunnollinen mies mutta silti elämäni on yksityistä ja onnetonta.

    • No synnyin tänne helvetin kylmään pohjolaan, silleen helvetsoni sentään. :(

      • Anonyymi

        Etkai sinä tänne ole syntynyt, valehtelet🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkai sinä tänne ole syntynyt, valehtelet🤭

        Suomeen olen, mikä on yhtä kuin kylmä pohjola. :(


      • Anonyymi

        Parastahan täällä on ... kunnolliset neljä vuodenaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parastahan täällä on ... kunnolliset neljä vuodenaikaa.

        Eipä niitäkään oikein ole ollut enää kun ilmastonmuutos alkaa olla niin paha. Ikävä kunnollisia vuodenaikoja. ;___;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parastahan täällä on ... kunnolliset neljä vuodenaikaa.

        Juu, muuten mutta kipukroonikkolle syksy, talvi ja jopa kevät voi olla yhtä tuskaa. Ilmapuntarina eloa. Tasalämpöinen ilmasto olis parempi, aurinko piristää ja lämmittää.


      • Anonyymi

        Hyvä karma! Ehdottomasti.


    • Anonyymi

      Noora Karma törmännyt autolla itseesi suojatiellä, sillä tavoin Karma törmää.

    • Olen taitava väistelemään ;)

      • Anonyymi

        Karmaa ei pysty väistämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karmaa ei pysty väistämään.

        Hyvin se on tähän asti toiminut.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Hyvin se on tähän asti toiminut.

        Päätös ei ole sun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päätös ei ole sun.

        On.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        On.

        Ei vaan karman lain


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan karman lain

        Lait on tehty rikottaviksi.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Lait on tehty rikottaviksi.

        Mutta myös lopulta kärsittäviksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta myös lopulta kärsittäviksi.

        Mä oonkin nopee kun elohopee. Ei se saa mua kiinni :p


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Mä oonkin nopee kun elohopee. Ei se saa mua kiinni :p

        Se ei jahtaa. Se on aina paikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei jahtaa. Se on aina paikalla.

        Eipä näy. Olen siis selvillä vesillä.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Eipä näy. Olen siis selvillä vesillä.

        Viimeiset kuuluisat sanat karman kioskijonossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeiset kuuluisat sanat karman kioskijonossa.

        Karma on ihmisten keksintöä. En asioi moisella kioskilla.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Karma on ihmisten keksintöä. En asioi moisella kioskilla.

        Sen näkee kun kokee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen näkee kun kokee.

        Kun ei koe eikä näe.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Kun ei koe eikä näe.

        Ei sun mulle sitä tarvii yötä todistella reppana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun mulle sitä tarvii yötä todistella reppana.

        Ei tarvitsekaan, mutta kun kanssasi on hauska tanssia.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan, mutta kun kanssasi on hauska tanssia.

        No hypi ripaskaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hypi ripaskaa :)

        Ilolla :D


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Karma on ihmisten keksintöä. En asioi moisella kioskilla.

        Samaa mieltä, mutta kohtalo onkin toinen juttu. Se ei kysele onko minulla bonuskorttia vai ei.
        Asiointi on taattua 🤨


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta kohtalo onkin toinen juttu. Se ei kysele onko minulla bonuskorttia vai ei.
        Asiointi on taattua 🤨

        En usko kohtaloon.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        En usko kohtaloon.

        Kohtaloa ei vois vähempää kiinnostaa uskotko siihen vai et.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtaloa ei vois vähempää kiinnostaa uskotko siihen vai et.

        Meillä on yhteinen sopimus. En puutu sen asioihin, eikä se minun.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Meillä on yhteinen sopimus. En puutu sen asioihin, eikä se minun.

        Kohtalo ei tee sopimuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtalo ei tee sopimuksia.

        Ei ehkä Pönttöneidin kanssa.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Ei ehkä Pönttöneidin kanssa.

        Miksi vedit hänet tähän? Sinusta tässä on kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vedit hänet tähän? Sinusta tässä on kysymys.

        Eikä ole.


    • Anonyymi

      Maj Karma on osunut ihan hyvin.

    • Kuinka nopeesti se iskee?

      Noudata charmaa - vältä carmaa... ☝️

    • Anonyymi

      Koska olen k&k ei mitenkään, mitä tulee muihin palstalaisiin wuppikseen näyttää aina osuvan, milloin on jalkaa poikki ja milloin putoilee telkkarit.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ei sillä ole tekareita 😡


      • Anonyymi

        Mites hammas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites hammas?

        Toisilla tippuu hampaat ja toisilla telkkarit. 🤣


    • Anonyymi

      Suoraan sillien väliin.

      (Olkaa hillo siellä!)

    • Anonyymi

      Ihan jees.

    • Anonyymi

      Saab 900:en kautta.

    • Anonyymi

      Huolella. Mutta ei siitä sen enempää.

    • Anonyymi

      Maaret Kallio ajelee jo selvinkin päin minne sattuu kuin 120-vuotias mummeli autollaan, oli tuossa Veitolan ohjelmassa, korttipois pitäisi ottaa kunnes tämä Kallio saa päänsä selväksi ja täyttää 245 vuotta :D

      Tuo voi törmätä minne tahansa aivan selvinpäinkin tuo Maaret Kallio jos sen päästää auton rattiin :D

    • Aika harvoin sitä voi sanoa, että karma. Ja ihminen ei yleensä muista menneitä kauhean kauaa, ei hyviä eikä pahoja, elämä jatkaa kulkuaan niin vauhdikkaasti.

      Itse tiedän varmuudella yhden kerran omasta elämästä, jossa lopulta ymmärsin, että karma. Tämä tapahtui kauan kauan sitten.

      Olin asunut pitkään leidin kanssa, mutta suhde tökki ja aloin olemaan eron suuntaan. Koitin puhua tuntemuksistani leidin kanssa, mutta hänen mielestään kaikki oli hyvin eikä tarvetta millekään parisuhdekeskustelulle ollut, hys älä manaa demoneja suhteeseen. Aloin etääntymään ja yhtäkkiä elämään ilmestyi aivan toisenlainen nainen, kuunteleva ja keskusteleva. Mutta vain kaverina, sitten ystävänä. Ja minä mietin suhdettani, mietin hyviä ja huonoja puolia, mietin mennyttä ja sen puitteissa oletettua tulevaa, mietin erotako vai ei. Ystävyys tuon uuden tutun kanssa syveni ja ennen pitkää huomasin olevani ihastunut, huomasin myös, että tunne on molemminpuolinen.

      Tein päätöksen erota, erosin, etsin asunnon, aikanaan pääsin muuttamaan pois. Ja aika pian sitten ryhdyin uuteen suhteeseen, sen uuden ihmisen kanssa. Suhde eli ja liikkui, mutta vuodessa se oli kaluttu loppuun, uusi ero. Meni aikansa, mieli oli maassa, pohdin asioita, tapahtumia, menneitä ja tulevia, elämääni. Ja kun mieli ei enää ollut kovin maassa, mutta pohdinta jatkui, huomasin että käsittelen kahta eroa yhtä aikaa, tuskallista ja hidasta.

      Ymmärsin, että siinä missä olin ollut jo eroamassa muutenkin, enkä pettänyt saatikka lähtenyt välittömästi uuteen suhteeseen, olin kuitenkin toiminut väärin ja sain mitä olin tilannutkin, tuplana. Karma.

      • Anonyymi

        No voi buhuu. Elämä on. Kasva aikuiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi buhuu. Elämä on. Kasva aikuiseksi.

        Ei mua ahdista mun mennyt elämäni, ei ollenkaan, vastasin vain ap:n kysymykseen, mikä näyttää monille tuottavan vaikeuksia. Kovin kurjaa, että sua ahdistaa, jos joku viitsii oikeasti vastata aloitusten kysymyksiin. Buhuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi buhuu. Elämä on. Kasva aikuiseksi.

        Kasva sinä, keskenkasvuisen pennun kommentti. Noloo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasva sinä, keskenkasvuisen pennun kommentti. Noloo

        Sähän oot loistava :)
        Vetelit sitten kuuteen sanaan kaksi teinien yleisintä "natsi-korttia" somessa ja puhut kasvamisesta, se vaatii taitoa.
        Jatka vaan, hyvin menee.


      • Anonyymi

        Niin mikä tuossa olikaan se väärin tehty juttu?

        Sekö että lähtee suhteesta, jossa toinen osapuoli ei halua keskustella? Vai se että ylipäätään haluaa/toivoo/vaatii suhdetta, jossa keskustellaan? Jossa haluaa olla onnellinen?

        Minä väitän ettei onnellista suhdetta ole mahdollista löytää ja luoda, ellei ensin ole saanut ensikäden kokemusta siitä, millaista suhdetta ei todellakaan halua. Ilman muutamaa eroa ei vain voi tietää, millaisen ihmisen kanssa oikeasti sopii yhteen ja voi olla onnellinen.

        Minä ymmärsin melko nuorena, etten yhtään tule toimeen sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua puhua itselleen tai minulle tärkeistä asioista. Myöhemmin ymmärsin, etten viihdy myöskään sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua/osaa kuunnella toisia.

        Sinuun tämä liittyy nyt siis siten, että eikö sinulla nyt vasta ole parhaat mahdollisuudet sellaiseen suhteeseen, jossa voisit olla onnellinen? Sydänsurut ovat ikäviä, mutta ne ovat vain uuden, paremman suhteen synnytyspolttoja.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sähän oot loistava :)
        Vetelit sitten kuuteen sanaan kaksi teinien yleisintä "natsi-korttia" somessa ja puhut kasvamisesta, se vaatii taitoa.
        Jatka vaan, hyvin menee.

        Mulla meneekin hyvin. Nuo buhuu ja yhyy kommentit on noloja ja vielä enemmän jos asialla on muka joku aikuinen. Sehän kertoo vaan siitä että henkinen kapasiteetti on lapsen tasolla 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä tuossa olikaan se väärin tehty juttu?

        Sekö että lähtee suhteesta, jossa toinen osapuoli ei halua keskustella? Vai se että ylipäätään haluaa/toivoo/vaatii suhdetta, jossa keskustellaan? Jossa haluaa olla onnellinen?

        Minä väitän ettei onnellista suhdetta ole mahdollista löytää ja luoda, ellei ensin ole saanut ensikäden kokemusta siitä, millaista suhdetta ei todellakaan halua. Ilman muutamaa eroa ei vain voi tietää, millaisen ihmisen kanssa oikeasti sopii yhteen ja voi olla onnellinen.

        Minä ymmärsin melko nuorena, etten yhtään tule toimeen sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua puhua itselleen tai minulle tärkeistä asioista. Myöhemmin ymmärsin, etten viihdy myöskään sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua/osaa kuunnella toisia.

        Sinuun tämä liittyy nyt siis siten, että eikö sinulla nyt vasta ole parhaat mahdollisuudet sellaiseen suhteeseen, jossa voisit olla onnellinen? Sydänsurut ovat ikäviä, mutta ne ovat vain uuden, paremman suhteen synnytyspolttoja.

        Väärin tehty...
        Kokeneempana sanoisin, että tein väärin sen, etten "uhannut" erolla eli kertonut, että vaihtoehdot on ero tai sitten aletaan puhumaan asioista, molemmat. Keskustelun torjunnan, muutamankin jälkeen jäin omaan nurkkaani miettimään tilannetta, sen sijaan että olisin "pakkosyöttänyt" oman näkömykseni toiselle.
        Toinen väärin tehty asia oli hypätä uuteen suhteeseen kipikapi, vaikka kokemuksena se oli loistava, erittäin opettavainen myöhemmän ajattelun kannalta. Vaikka tiesin, ettei nyt ole hyvä hetki eivätkä syyt oikeat, lähdin siihen mukaan silti. Kaunista, kiihkeää, kaikkea sellaista, mutta tuhoon tuomittua alkuunsa ja sen tiesin kyllä. Kuten todettua, opettavaista, eikä sinällään väärin, mutta karma.

        Arvostan suuresti kertomiasi näkemyksiä kokemuksen hankkimisesta ja puhumisesta (suhteessa), kiteytät asiat todella hyvin ja sitä kautta annat ajateltavaa omista kokemuksistasi. Olet kokenut paljon ja ehkä ajatellut kokemaasi senkin edestä, siltä se minusta näyttää. Tartun mielessäni erityisesti tuohon toisen kuulemiseen ja olen 100% varma siitä, että siinä minulla on vielä paljon opeteltavaa, lopun ikää.

        Olet oikeassa, omaan nyt paremmat mahdollisuudet löytää itselleni hyvän suhteen. Ja tuo mennyt tapahtumaketju, se suhde josta luovuin, se ero oli siunaus lopulta molemmille, minkä opimme myöhemmin, kun ero oli jätetty taakse ja päädyimme ystäviksi, näemmä iäksi :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Väärin tehty...
        Kokeneempana sanoisin, että tein väärin sen, etten "uhannut" erolla eli kertonut, että vaihtoehdot on ero tai sitten aletaan puhumaan asioista, molemmat. Keskustelun torjunnan, muutamankin jälkeen jäin omaan nurkkaani miettimään tilannetta, sen sijaan että olisin "pakkosyöttänyt" oman näkömykseni toiselle.
        Toinen väärin tehty asia oli hypätä uuteen suhteeseen kipikapi, vaikka kokemuksena se oli loistava, erittäin opettavainen myöhemmän ajattelun kannalta. Vaikka tiesin, ettei nyt ole hyvä hetki eivätkä syyt oikeat, lähdin siihen mukaan silti. Kaunista, kiihkeää, kaikkea sellaista, mutta tuhoon tuomittua alkuunsa ja sen tiesin kyllä. Kuten todettua, opettavaista, eikä sinällään väärin, mutta karma.

        Arvostan suuresti kertomiasi näkemyksiä kokemuksen hankkimisesta ja puhumisesta (suhteessa), kiteytät asiat todella hyvin ja sitä kautta annat ajateltavaa omista kokemuksistasi. Olet kokenut paljon ja ehkä ajatellut kokemaasi senkin edestä, siltä se minusta näyttää. Tartun mielessäni erityisesti tuohon toisen kuulemiseen ja olen 100% varma siitä, että siinä minulla on vielä paljon opeteltavaa, lopun ikää.

        Olet oikeassa, omaan nyt paremmat mahdollisuudet löytää itselleni hyvän suhteen. Ja tuo mennyt tapahtumaketju, se suhde josta luovuin, se ero oli siunaus lopulta molemmille, minkä opimme myöhemmin, kun ero oli jätetty taakse ja päädyimme ystäviksi, näemmä iäksi :)

        Kommentoin tätä nyt vielä lisää, koska erilaiset "oikean" ja "väärän" perustelut ovat hyvin mielenkiintoisia.

        "Kokeneempana sanoisin, että tein väärin sen, etten "uhannut" erolla eli kertonut, että vaihtoehdot on ero tai sitten aletaan puhumaan asioista, molemmat. Keskustelun torjunnan, muutamankin jälkeen jäin omaan nurkkaani miettimään tilannetta, sen sijaan että olisin "pakkosyöttänyt" oman näkömykseni toiselle."

        Pahoin pelkään, ettei minkäänlainen "pakkosyöttäminen" tuollaisessa tilanteessa olisi muuttanut asioita miksikään. Osa ihmisistä pitäytyy tiukasti omissa näkemyksissään jopa parisuhteessa ja kulkee laput korvillaan ja silmillään viimeiseen asti. Toiset ehkä poistavat lappunsa ja alkavat kuunnella muita jonkin kriisin seurauksena, toiset eivät silloinkaan. Olenko oikeassa veikatessani, ettei kyseinen henkilö aina muissakaan tilanteissa kovin ahkerasti lotkauttanut korvaansa mielipiteillesi? Jos näin oli, ei se erolla uhkailu olisi varmaankaan tilannetta mihinkään muuttanut.

        Minun näkökulmastani terveen parisuhteen merkki on, että yhden osapuolen tärkeät asiat ovat myös toiselle tärkeitä asioita. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa, jossa jokin asia vaivaa, kumppanin täytyisi huomata se jo toisen osapuolen ilmeistä ja käyttäytymisestä. Se, että siinä tilanteessa sulkee silmänsä ja korvansa, on minusta pelleilyä. Anteeksi vain.

        "Toinen väärin tehty asia oli hypätä uuteen suhteeseen kipikapi, vaikka kokemuksena se oli loistava, erittäin opettavainen myöhemmän ajattelun kannalta. Vaikka tiesin, ettei nyt ole hyvä hetki eivätkä syyt oikeat, lähdin siihen mukaan silti. Kaunista, kiihkeää, kaikkea sellaista, mutta tuhoon tuomittua alkuunsa ja sen tiesin kyllä. Kuten todettua, opettavaista, eikä sinällään väärin, mutta karma."

        Milläs perusteella tämän suhteen ajankohta ja syntymissyyt olivat väärät? Koska naistenlehdet ovat niin julistaneet? ;-) Koska jokaisen suhteen täytyisi alkaa silloin, kun tähdet ovat oikeassa asennossa, ja koska minkään suhteen ei koskaan kuuluisi loppua?

        Voit hyvällä syyllä katua asioita, jotka satuttavat muita ihmisiä. Ellei tuo jälkimmäinen edesmennyt suhde kohtuuttomasti satuttanut sen toista osapuolta, en oikein ymmärrä logiikkaasi. Parisuhde on yleensä (vain) kahden henkilön sopimus, varsinkin kun molemmat ovat valmiiksi vapaita. Kaikenlaisilla muilla "näin kuuluisi tehdä, koska näin kuuluisi tehdä" -virsillä voi mielestäni heittää vesilintua... Olen itsekin ollut suhteessa, jossa molemmat tiesivät, ettei suhde kestä loppuelämää. Se ei tehnyt siitä mitenkään vähemmän arvokasta elämänkokemuksen ja ihmisenä kasvamisen kannalta.


      • Anonyymi

        Ääh. Tuossa ei ole mitään väärin tehty. Ihmisellä se nyt vaan on tilaisuuksia ja niihin tarttuu (miksei tarttuisi). Voi tulla ähky tai sitten ei. Jos tulee, mietitään.

        Elämä on kuitenkin lyhyt. Tarvitaan toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin tätä nyt vielä lisää, koska erilaiset "oikean" ja "väärän" perustelut ovat hyvin mielenkiintoisia.

        "Kokeneempana sanoisin, että tein väärin sen, etten "uhannut" erolla eli kertonut, että vaihtoehdot on ero tai sitten aletaan puhumaan asioista, molemmat. Keskustelun torjunnan, muutamankin jälkeen jäin omaan nurkkaani miettimään tilannetta, sen sijaan että olisin "pakkosyöttänyt" oman näkömykseni toiselle."

        Pahoin pelkään, ettei minkäänlainen "pakkosyöttäminen" tuollaisessa tilanteessa olisi muuttanut asioita miksikään. Osa ihmisistä pitäytyy tiukasti omissa näkemyksissään jopa parisuhteessa ja kulkee laput korvillaan ja silmillään viimeiseen asti. Toiset ehkä poistavat lappunsa ja alkavat kuunnella muita jonkin kriisin seurauksena, toiset eivät silloinkaan. Olenko oikeassa veikatessani, ettei kyseinen henkilö aina muissakaan tilanteissa kovin ahkerasti lotkauttanut korvaansa mielipiteillesi? Jos näin oli, ei se erolla uhkailu olisi varmaankaan tilannetta mihinkään muuttanut.

        Minun näkökulmastani terveen parisuhteen merkki on, että yhden osapuolen tärkeät asiat ovat myös toiselle tärkeitä asioita. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa, jossa jokin asia vaivaa, kumppanin täytyisi huomata se jo toisen osapuolen ilmeistä ja käyttäytymisestä. Se, että siinä tilanteessa sulkee silmänsä ja korvansa, on minusta pelleilyä. Anteeksi vain.

        "Toinen väärin tehty asia oli hypätä uuteen suhteeseen kipikapi, vaikka kokemuksena se oli loistava, erittäin opettavainen myöhemmän ajattelun kannalta. Vaikka tiesin, ettei nyt ole hyvä hetki eivätkä syyt oikeat, lähdin siihen mukaan silti. Kaunista, kiihkeää, kaikkea sellaista, mutta tuhoon tuomittua alkuunsa ja sen tiesin kyllä. Kuten todettua, opettavaista, eikä sinällään väärin, mutta karma."

        Milläs perusteella tämän suhteen ajankohta ja syntymissyyt olivat väärät? Koska naistenlehdet ovat niin julistaneet? ;-) Koska jokaisen suhteen täytyisi alkaa silloin, kun tähdet ovat oikeassa asennossa, ja koska minkään suhteen ei koskaan kuuluisi loppua?

        Voit hyvällä syyllä katua asioita, jotka satuttavat muita ihmisiä. Ellei tuo jälkimmäinen edesmennyt suhde kohtuuttomasti satuttanut sen toista osapuolta, en oikein ymmärrä logiikkaasi. Parisuhde on yleensä (vain) kahden henkilön sopimus, varsinkin kun molemmat ovat valmiiksi vapaita. Kaikenlaisilla muilla "näin kuuluisi tehdä, koska näin kuuluisi tehdä" -virsillä voi mielestäni heittää vesilintua... Olen itsekin ollut suhteessa, jossa molemmat tiesivät, ettei suhde kestä loppuelämää. Se ei tehnyt siitä mitenkään vähemmän arvokasta elämänkokemuksen ja ihmisenä kasvamisen kannalta.

        Erolla uhkailu tarvitsisi vähän paremman määritelmän. Usein se on hukassa. Tai sekoitetaan juuri kuten tässä kommunikointiongelmiin. Mielestä oikeaa erolla uhkailua on se, että toinen kiristää suutuspäissään tai muuten saadakseen tahtonsa läpi asiassa x. Randombypasserin tapauksessa erolla "uhkailu" olisi liittynyt juurikin noihin vuorovaikutusongelmiin. Hän koki olevansa suhteessa yksin ja oli ainoa "puhuja" (tosin tiettty sitä voi miettiä miksi toinen ei puhu, ja keksiä keinoja että saisi hänet avautumaan - useinhan puhumattomuus on jollaintavalla tunneperäinen ongelma).

        Itse ex-liitossani yritin myös rakentavaa keskustelua. Lopulta aloin puhua myös erosta, koska kärsin eikä mikään muuttunut. Kun sitten erosin omasta aloitteesta, ex-mieheni mielestä se oli yllättävä ja hetken mielijohteesta tehty päätös. Vaikka tosiaan asioista oli puhuttu jo kolme vuotta ainakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin tätä nyt vielä lisää, koska erilaiset "oikean" ja "väärän" perustelut ovat hyvin mielenkiintoisia.

        "Kokeneempana sanoisin, että tein väärin sen, etten "uhannut" erolla eli kertonut, että vaihtoehdot on ero tai sitten aletaan puhumaan asioista, molemmat. Keskustelun torjunnan, muutamankin jälkeen jäin omaan nurkkaani miettimään tilannetta, sen sijaan että olisin "pakkosyöttänyt" oman näkömykseni toiselle."

        Pahoin pelkään, ettei minkäänlainen "pakkosyöttäminen" tuollaisessa tilanteessa olisi muuttanut asioita miksikään. Osa ihmisistä pitäytyy tiukasti omissa näkemyksissään jopa parisuhteessa ja kulkee laput korvillaan ja silmillään viimeiseen asti. Toiset ehkä poistavat lappunsa ja alkavat kuunnella muita jonkin kriisin seurauksena, toiset eivät silloinkaan. Olenko oikeassa veikatessani, ettei kyseinen henkilö aina muissakaan tilanteissa kovin ahkerasti lotkauttanut korvaansa mielipiteillesi? Jos näin oli, ei se erolla uhkailu olisi varmaankaan tilannetta mihinkään muuttanut.

        Minun näkökulmastani terveen parisuhteen merkki on, että yhden osapuolen tärkeät asiat ovat myös toiselle tärkeitä asioita. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa, jossa jokin asia vaivaa, kumppanin täytyisi huomata se jo toisen osapuolen ilmeistä ja käyttäytymisestä. Se, että siinä tilanteessa sulkee silmänsä ja korvansa, on minusta pelleilyä. Anteeksi vain.

        "Toinen väärin tehty asia oli hypätä uuteen suhteeseen kipikapi, vaikka kokemuksena se oli loistava, erittäin opettavainen myöhemmän ajattelun kannalta. Vaikka tiesin, ettei nyt ole hyvä hetki eivätkä syyt oikeat, lähdin siihen mukaan silti. Kaunista, kiihkeää, kaikkea sellaista, mutta tuhoon tuomittua alkuunsa ja sen tiesin kyllä. Kuten todettua, opettavaista, eikä sinällään väärin, mutta karma."

        Milläs perusteella tämän suhteen ajankohta ja syntymissyyt olivat väärät? Koska naistenlehdet ovat niin julistaneet? ;-) Koska jokaisen suhteen täytyisi alkaa silloin, kun tähdet ovat oikeassa asennossa, ja koska minkään suhteen ei koskaan kuuluisi loppua?

        Voit hyvällä syyllä katua asioita, jotka satuttavat muita ihmisiä. Ellei tuo jälkimmäinen edesmennyt suhde kohtuuttomasti satuttanut sen toista osapuolta, en oikein ymmärrä logiikkaasi. Parisuhde on yleensä (vain) kahden henkilön sopimus, varsinkin kun molemmat ovat valmiiksi vapaita. Kaikenlaisilla muilla "näin kuuluisi tehdä, koska näin kuuluisi tehdä" -virsillä voi mielestäni heittää vesilintua... Olen itsekin ollut suhteessa, jossa molemmat tiesivät, ettei suhde kestä loppuelämää. Se ei tehnyt siitä mitenkään vähemmän arvokasta elämänkokemuksen ja ihmisenä kasvamisen kannalta.

        Kiitos, kiva että jaksat kommentoida, erilaiset näkemykset avartavat :)

        "Pahoin pelkään, ettei minkäänlainen "pakkosyöttäminen" tuollaisessa tilanteessa olisi muuttanut asioita miksikään......."

        Kyllä sain exän korvat töihin muissa asioissa hyvin, ellei muuten, niin painokkaamin asiani esittäen, mutta tuo yksi asia oli no no no. Arvaisin, että alitajuisesti tiesi, kuinka vaikeita asioita olisi tulossa ja siksi kieltäytyi, kun annoin siihen mahdollisuuden. Siinä mielessä koen, että molempien osalta olisi ollut parempi, jos olisin käärinyt hihat ja istuttanut exän penkille kuuntelemaan.
        Kyseisen exän kanssa olimme aika pian eron jälkeen hyvissä väleissä ja ollaan edelleen, menneitä on vuosien varrella toisinaan keskusteltu ja ajan tuoman kypsymisen kautta on voitu neutraalisti vain todeta tapahtuneet.
        Ehkä noista johtuen koen, että olisin voinut tehdä paremmankin valinnan kuin antaa hankalan keskustelun olla, koska toinen torjui sen toistuvasti. Varmasti tuolloin nuorena on itseäkin pelottanut, toisaalta tiettyä ylpeyttä ja/tai jääräpäisyyttäkin siinä on ehkä ollut.

        "Milläs perusteella tämän suhteen ajankohta ja syntymissyyt olivat väärät?...... "

        Naistenlehtien julistuksista en tiedä, mutta itsestäni tiedän. Tässä asiayhteydessä sen, etten ollut ensinkään valmis uuteen täysipainoiseen suhteeseen. Ja vaikka tiesin ennalta, ettei se suhde tule kestämään, minkä tiesi toinenkin, on niihin liki poikkeuksetta ladattu se tiedostamaton odotusarvo, että jospa tämä sittenkin kestäisi. Toista kohtaan tuskin tein väärin, asia on keskusteltu moneen kertaan auki, mutta itselleni tein hallaa sivuuttamalla edellisestä suhteesta kunnollisen irtautumisen ennen uutta suhdetta. Ja sitten niitä olikin kaksi mietittävänä, tietyllä tapaa kahdet sydänsurut sylissä yhdellä kertaa.
        Em. toimintamalli varmaan toimii toisilla hyvin, yhdestä suhteesta toiseen ja jätetään asioiden miettiminen muille, mutta itselläni se ei toimi. Kun suhde päättyy, tarvitsen paljon aikaa sen suhteen lopettamiseen mielessäni ja tunteissani.

        "Minun näkökulmastani terveen parisuhteen merkki on, että yhden osapuolen tärkeät asiat ovat myös toiselle tärkeitä asioita......."
        Ei mitään anteeksi pyydettävää, olen täysin samaa mieltä kanssasi. En ehkä sanoisi pelleilyksi, mutta jonkinlainen torjunta siinä tapahtuu ja aika hankalassa paikassa. Eikä tuossa tilanteessa kyseisen kaltainen toiminta ainakaan paranna tilannetta.

        En suinkaan kadu menneitä suhteitani, edes sitä, etten ole aina niissä toiminut hyvillä tavoilla. En muutenkaan jää katumaan asioita, vaan hyväksyn virheeni kohtalaisen nopeasti sekä pyydän anteeksi mahdollisesti tekemiäni vääryyksiä tarvittaessa, sitten jatkan matkaa. En kuitenkaan unohda niitä asioita, vaan tiedostan niistä niitä asioita, joita voi myös virheiksi kutsua, vaikka termi onkin harhaanjohtava. Muistelen, mietin, tutkin, kysyn, keskustelen, opettelen. Ja sikäli se on juuri tuota, elämäkokemuksen kerryttämistä ja kasvamista.

        Nythän kyse oli karmasta, alkujaan.
        Tiedostin tehneeni vähemmän hyviä valintoja ainakin itseäni kohtaan, ehkä jossain mielessä toisiakin kohtaan, vaikken sinällään olekaan vastuussa toisten onnesta. Koska tein ainakin itseni kannalta valintoja, joilla siirsin asioita eteenpäin, sain myöhemmin ne eteeni yhdellä kertaa, sanotaan vaikka käsiteltäviksi. Tämä siksi, että omaa elämäänsä ei ole helppo paeta ja toisaalta jotta voisin opetella elämään paremmin itselleni, kasvaa ihmisenä, jos vain suostun siihen. Siispä karma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erolla uhkailu tarvitsisi vähän paremman määritelmän. Usein se on hukassa. Tai sekoitetaan juuri kuten tässä kommunikointiongelmiin. Mielestä oikeaa erolla uhkailua on se, että toinen kiristää suutuspäissään tai muuten saadakseen tahtonsa läpi asiassa x. Randombypasserin tapauksessa erolla "uhkailu" olisi liittynyt juurikin noihin vuorovaikutusongelmiin. Hän koki olevansa suhteessa yksin ja oli ainoa "puhuja" (tosin tiettty sitä voi miettiä miksi toinen ei puhu, ja keksiä keinoja että saisi hänet avautumaan - useinhan puhumattomuus on jollaintavalla tunneperäinen ongelma).

        Itse ex-liitossani yritin myös rakentavaa keskustelua. Lopulta aloin puhua myös erosta, koska kärsin eikä mikään muuttunut. Kun sitten erosin omasta aloitteesta, ex-mieheni mielestä se oli yllättävä ja hetken mielijohteesta tehty päätös. Vaikka tosiaan asioista oli puhuttu jo kolme vuotta ainakin.

        "Erolla uhkailu tarvitsisi vähän paremman määritelmän. Usein se on hukassa. Tai sekoitetaan juuri kuten tässä kommunikointiongelmiin......"

        Olet oikeassa, edellä käyttämäni käsite oli hyvin lavea ja todellakin liittyy suoraan kommunikaatio-ongelmiin. En tuolloin ollut hyvä puhumaan suhteen asioista ja tunteista itsekään, ihan pikkukakara, mutta ehkä hieman valmiimpi kuin toinen kuitenkin.

        Tuossa asiayhteydessä se erouhkaus olisi tarkoittanut sitä, että olisin kertonut exälleni erittäin selvin sanoin, että ellemme pysty puhumaan minun (ainakin) pahoinvoinnistani suhteessamme, koen että on viisaampi erota ja etsiä onneaan toisaalta, koska puhumatta emme voi viedä suhdetta eteenpäin. Tavallaan kyse olisi ollut painostuksesta, kiristyksestä, vaikkakin ehkä sinällään perustellusti. Tiedän, että tuolloin muutaman yrityksen myötä koin tilanteen niin, että ellei hyvällä, niin väkisinkään en ala toista puhuttamaan, olkoon sitten kaikki. Yksi mahdollinen ajattelumalli, kokemattoman nuoren ihmisen, nyttemmin ajattelen ja tekisin toisin.

        Kyseessä olisi ollut siis vain työkalu kommunikaation herättämiseen, herätys toiselle, että todella voin huonosti ja pyyntöni keskustella asioista eivät suinkaan ole toissijaisia tai sivuutettavissa kevyin perustein. Paitsi tietysti jos toinen itse haluaa erota (ei halunnut), on asia ratkaistu edellisen esityksen myötä nopeasti.

        Olen tuon menneen suhteen osalta kuitenkin melko varma siitä, ettei exänikään voinut suhteessa hyvin, mikä ei ole ollenkaan ihme, jos ei ole kunnon keskusteluyhteyttä. Hän ei luultavasti vain ilmaissut sitä sellaisella tavalla, että olisin sen silloin ymmärtänyt, taas palaamme heikkoon kommunikaatioon. Vaikkei ehkä kaikilla, niin useimmilla pareilla koko keskinäinen yhteys on rikki jos keskusteluyhteys on rikki eikä siinä tilanteessa kumpikaan voi voida hyvin. Jää jäljelle vain muut syyt, miksi edelleen pysytään yhdessä, yleensä erilaisiin pelkoihin liittyvät syyt.

        Olen myös kohtalaisen varma, että esittämällä kovemmat kortit pöytään, olisi myös exäni olisi hiljalleen alkanut puhumaan, kun koko suhde olisi vaakalaudalla. Ja olen melko varma, että puhuessaan hän olisi itse tiedostanut paremmin, ettei suhteemme ollut hyvässä tilanteessa, ettei hän voinut siinä hyvin, kuten en minäkään ja tuosta kaikesta olisi voinut avautua jotain aivan erilaista. Tai vain ero, mutta mahdollisuudet olisivat olleet muihinkin tulevaisuuksiin.

        Monesti törmään parisuhdeasioista keskustellessa paradoksiin, jossa toisaalta pelätään eroa, toisaalta pelätään itsen avaamista toiselle, kun hirveän usein ensimmäinen on seurausta jälkimmäisestä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kiitos, kiva että jaksat kommentoida, erilaiset näkemykset avartavat :)

        "Pahoin pelkään, ettei minkäänlainen "pakkosyöttäminen" tuollaisessa tilanteessa olisi muuttanut asioita miksikään......."

        Kyllä sain exän korvat töihin muissa asioissa hyvin, ellei muuten, niin painokkaamin asiani esittäen, mutta tuo yksi asia oli no no no. Arvaisin, että alitajuisesti tiesi, kuinka vaikeita asioita olisi tulossa ja siksi kieltäytyi, kun annoin siihen mahdollisuuden. Siinä mielessä koen, että molempien osalta olisi ollut parempi, jos olisin käärinyt hihat ja istuttanut exän penkille kuuntelemaan.
        Kyseisen exän kanssa olimme aika pian eron jälkeen hyvissä väleissä ja ollaan edelleen, menneitä on vuosien varrella toisinaan keskusteltu ja ajan tuoman kypsymisen kautta on voitu neutraalisti vain todeta tapahtuneet.
        Ehkä noista johtuen koen, että olisin voinut tehdä paremmankin valinnan kuin antaa hankalan keskustelun olla, koska toinen torjui sen toistuvasti. Varmasti tuolloin nuorena on itseäkin pelottanut, toisaalta tiettyä ylpeyttä ja/tai jääräpäisyyttäkin siinä on ehkä ollut.

        "Milläs perusteella tämän suhteen ajankohta ja syntymissyyt olivat väärät?...... "

        Naistenlehtien julistuksista en tiedä, mutta itsestäni tiedän. Tässä asiayhteydessä sen, etten ollut ensinkään valmis uuteen täysipainoiseen suhteeseen. Ja vaikka tiesin ennalta, ettei se suhde tule kestämään, minkä tiesi toinenkin, on niihin liki poikkeuksetta ladattu se tiedostamaton odotusarvo, että jospa tämä sittenkin kestäisi. Toista kohtaan tuskin tein väärin, asia on keskusteltu moneen kertaan auki, mutta itselleni tein hallaa sivuuttamalla edellisestä suhteesta kunnollisen irtautumisen ennen uutta suhdetta. Ja sitten niitä olikin kaksi mietittävänä, tietyllä tapaa kahdet sydänsurut sylissä yhdellä kertaa.
        Em. toimintamalli varmaan toimii toisilla hyvin, yhdestä suhteesta toiseen ja jätetään asioiden miettiminen muille, mutta itselläni se ei toimi. Kun suhde päättyy, tarvitsen paljon aikaa sen suhteen lopettamiseen mielessäni ja tunteissani.

        "Minun näkökulmastani terveen parisuhteen merkki on, että yhden osapuolen tärkeät asiat ovat myös toiselle tärkeitä asioita......."
        Ei mitään anteeksi pyydettävää, olen täysin samaa mieltä kanssasi. En ehkä sanoisi pelleilyksi, mutta jonkinlainen torjunta siinä tapahtuu ja aika hankalassa paikassa. Eikä tuossa tilanteessa kyseisen kaltainen toiminta ainakaan paranna tilannetta.

        En suinkaan kadu menneitä suhteitani, edes sitä, etten ole aina niissä toiminut hyvillä tavoilla. En muutenkaan jää katumaan asioita, vaan hyväksyn virheeni kohtalaisen nopeasti sekä pyydän anteeksi mahdollisesti tekemiäni vääryyksiä tarvittaessa, sitten jatkan matkaa. En kuitenkaan unohda niitä asioita, vaan tiedostan niistä niitä asioita, joita voi myös virheiksi kutsua, vaikka termi onkin harhaanjohtava. Muistelen, mietin, tutkin, kysyn, keskustelen, opettelen. Ja sikäli se on juuri tuota, elämäkokemuksen kerryttämistä ja kasvamista.

        Nythän kyse oli karmasta, alkujaan.
        Tiedostin tehneeni vähemmän hyviä valintoja ainakin itseäni kohtaan, ehkä jossain mielessä toisiakin kohtaan, vaikken sinällään olekaan vastuussa toisten onnesta. Koska tein ainakin itseni kannalta valintoja, joilla siirsin asioita eteenpäin, sain myöhemmin ne eteeni yhdellä kertaa, sanotaan vaikka käsiteltäviksi. Tämä siksi, että omaa elämäänsä ei ole helppo paeta ja toisaalta jotta voisin opetella elämään paremmin itselleni, kasvaa ihmisenä, jos vain suostun siihen. Siispä karma.

        Kiitos kommenteistasi. :)

        Se on kyllä totta, että jos kieltäytyy näkemästä jotain tärkeää asiaa elämässään tai muuten laiminlyö jonkin tärkeän jutun, tämä tärkeä juttu olla möllöttää lopulta omassa sylissä niin suurena, ettei asiaa enää pääse pakoon vaan se on pakko käsitellä.

        Oppiminen on pakollista, mutta ajankohdan ja tyylin voi päätttää itse. Mainio systeemi, vaikka usein omalla kohdalla helpommin sanottu kuin tehty.

        Toimii usein myös positiiviseen suuntaan siten, että kun tarpeeksi ahkerasti pohdiskelee valintojensa syitä ja seurauksia, löytää ympäriltään yhä enenevässä määrin viisaampia ja upeampia ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi. :)

        Se on kyllä totta, että jos kieltäytyy näkemästä jotain tärkeää asiaa elämässään tai muuten laiminlyö jonkin tärkeän jutun, tämä tärkeä juttu olla möllöttää lopulta omassa sylissä niin suurena, ettei asiaa enää pääse pakoon vaan se on pakko käsitellä.

        Oppiminen on pakollista, mutta ajankohdan ja tyylin voi päätttää itse. Mainio systeemi, vaikka usein omalla kohdalla helpommin sanottu kuin tehty.

        Toimii usein myös positiiviseen suuntaan siten, että kun tarpeeksi ahkerasti pohdiskelee valintojensa syitä ja seurauksia, löytää ympäriltään yhä enenevässä määrin viisaampia ja upeampia ihmisiä.

        Kiitos itsellesi, tämä on ollut mainiota aivojumppaa ja pakottanut itsetutkiskeluun :)

        "Oppiminen on pakollista, mutta ajankohdan ja tyylin voi päätttää itse. Mainio systeemi, vaikka usein omalla kohdalla helpommin sanottu kuin tehty."

        Jotenkin tuntuu, että moni koittaa väistää tuon oppivelvollisuuden, vuosikausiakin, kukaties hautaan asti. Itsekin tulee selvästi toisinaan lintsattua, ehkä joissain asioissa paljonkin luulen. Helppo katsella peruutuspeilistä sellaisia asioita tai ilmiöitä joista sen huomaa, tosin huomaa usein vasta, kun aikaa on kulunut :)

        Kyllä, oi ilo ja autuus, että se toimii kahteen suuntaan! :)
        Ehkä niitä isompia asioita on joskus vaikea huomata ja kehittyvät usein hitaasti, mutta hyvin helppo tapa kokeilla tuota on päättää hymyillä kaikille päivän aikana kohtaamilleen ihmisille. Se on helppoa ja halpaa, psoitiivisuuden kehä kasvaa ja hymyyn liki aina vastataan hymyllä, usein mukana tulee jotain muutakin, vaikkapa kaupan kassalla iloista ja kohteliasta palvelua.


    • Anonyymi

      Kokeilin laittaa jonkin hyvän uuden viestin naisille ja tytöille että miten kannattaisi käsitellä vaatteita syksyn varalle, katosikohan, tai sitten se tulee... vaatteiden musta laatikko eräänä tarvikkeena hah.

    • Anonyymi

      Eräänä päivänä

      Erään keskipäivän aamuna oikaisin Helsingin rautatieaseman läpi ja kohtasin (filosofisessa sekä matemaattisessa mielessä) mahdottoman, eli elävän sattuman.

      Keskusteltuamme n. viitisen minuuttia, emme enää tunteneet toisiamme, koska olimme tutustuneet.

      Kuka tahansa kynäniekka tai muu buusteri osaa tämän.

      (naurua)

      • Anonyymi

        Jossain 'hiljaisessa mielessä' olen ajatellut että tällä tällaisella on jokin idea taustallaan, mutta sillä ei ole.

        Olen vakavin vihollisesi ja runsauden sarvesi.

        (naurua)


    • Eih nyt ihan pikku juttuja joutunut oppii.Se on sellainen asia jos on ikävä sinuakin kohtaan ollaan ikävä se iskee takaisin jos lähdet kiroilee saat kuulla sitten monin kertaisesti . Se huono käytös tarttuu.
      Sellainen se on mallittaminen ja koston kierre on vaan kamalampi.

      • Anonyymi

        Etkä mitään ole oppinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä mitään ole oppinut.

        Sinäkö tiedät mitä oon oppinut?
        Enhän itsestäni puhunut kerroin jo että noin oon oppinut. Lause alkaa” Eih nyt ihan pikku juttuja joutunut oppii”


    • Anonyymi

      No, en ole kyllä onnellisten tähtien alla syntynyt, edellisen elämän taakka on painanut raskaasti. Jospa seuraava olisi parempi.

    • Anonyymi

      En tiedä onko se karma, mutta puuttuu vakituinen työ. Se vaikuttaa koko elämään sen laatua monin tavoin huonontavasti.

    • Anonyymi

      Olin elämässäni nussinut hyvin paljon, valehdellut abi-ikäisille saadakseni heiltä pillua (olen jo vanha mies)

      Sitten kerran tuli riitaa ihan vaimonkin kanssa. Tosin ei mitenkään vakavaa mutta kovasti suukopua. Silloin tajusin että ne kymmenet kerrat kun olin valehdellut abeille saadakseni heiltä pillua lopulta osuivat omaan nilkkaani.

    • En usko karmaan. Ihan höpöhöpöjuttuja... syillä on tietysti seuraukset, mutta millään karmalla siinä ei ole mitään tekemistä.

      Joskus mieli saa tuntemaan, että koko universumi on mua vastaan... auto hajoo, kodinkone hajoo, ihmiset kuolee... kaikkea shaibaa sattuu ja sitten mieli yhdistää sen johonkin. Kyllä jos oikeasti rupeaa järjellä miettimään, niin auto voi hajota milloin vaan, kuten kodinkone, ihmisen henkikin on suht herkässä loppujen lopuksi... Mitään ei voi varmaksi suunnitella...

      Mutta päässä oleva harmaa mössö kyllä saa mitä ihmeellisempiä ajatuksia aikaiseksi vaikka mistä. Kyse on jostain ajatusharhoista ja niitä riittää...joku yhdysvaltalaiskirjailija oli niputtanut jonkun reilu 50 yleisintä... En muista nyt kuka, mutta löytynee netistäkin uteliaille.

    • Anonyymi

      Hahha se on sitä taikajuttua jotka noiset tekevät sinua kohtaan, että onko miestä naida kaunista naista?

    • Anonyymi

      Karma...
      Kolmella sanalla?

    • Anonyymi

      Mutta niin karmaan, eli kun joku asia kostautuu joskus tulevaisuudessa, minä uskon tuollaiseen tavallaan, eli kun olet tehnyt pahaa, se kostautuu itsellesi sitten tavalla tai toisella joskus.

    • Anonyymi

      Karma osuu minuun niin, että olen varmasti ollut joku Hitler tai Stalin aikasemmassa elämässä ja he eivät saaneet riittävästi karmaa. Edes Stalin.
      Joten minä kärsin nyt randomisti elämässäni asioista joihin en voi itse mitenkään vaikuttaa. Kaveritkin tietää, että minulla on joku ihme kirous mikä on helpotus, koska toinen vaihtoehto olisi, että ne luulisi minun juttuja mielipuoliseksi..
      Onneksi ne on ollut paikalla ja todistamassa sekä nähnyt todisteita asioista.

      Ottaa niin päähän eniten se, etten itse pysty mitenkään monesti ennakoimaan tai vaikuttamaan näihin tuleviin tilanteisiin. Olisi tosi kiva tietää kuka oikeasti olin aikaisemmassa elämässä kun karma sai kiinni vasta tässä vaiheessa.

    • Anonyymi

      Noora Karma oli jossain TV-ohjelmassa jossa se todistettiin aina nolosti muistaakseni huijariksi....mutta arvaa kun joku Maaret Kallio jysäyttää tyttä vauhtia päällesi, vaikka poliisin olisi jo aikoja sitten pitänyt poistaa tuolta ajo-oikeus... kuolemaa poliisi vain odottaa... jotta tuo tappaa jonkun lapsen tuo Maaret Kallio.

    • Anonyymi

      Poliisit kertoivat joo sinulle on nyt sellainen ajokielto määrätty mutta se on tämä joku huume-heikki ylilääkäri jonka määräyksillä ei ole mitään oikeaa valtaa eli, emme rankaise jos ajelet, kun tiedämme että taidot on jne...

    • Anonyymi

      Otetaanko tässä huomioon taivaalta olkapäälle lisahtanut lokin paska.

      Ja sitten on tietysti hyvää huomenta Suomi 1976.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko sitä männyn karmaa tai kuusen?

    • Anonyymi

      Palstalla olisi hauska sanonta, mites karma? joku heittää jonkun auto-onnettemuuslinkin, törmäsi taas...

    • Isolla lekalla.

      • Anonyymi

        Odotan nyt milloin vakio trollit tulkitsevat tämän omaan tapaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotan nyt milloin vakio trollit tulkitsevat tämän omaan tapaansa.

        Jääs nähtäväks.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jääs nähtäväks.

        Ovat näemmä tylsällä tuulella.


    • Anonyymi

      Arvaa itse oma karmasi, vastaus yläpuolelle.

    • Anonyymi

      Wikipedia karmasta: "..jokaisen elävän olennon nykyinen olotila on suoraa seurausta menneisyydessä tehdyistä teoista."

      Piti googlettaa, että mitä kaikkea tuohon sisältyy, uudesti syntymisestä lähtien.

      Uudesti syntymiseen en usko.

      Mutta teoilla ja tekemättä jättämisillä on seuraukset. Siihen tuo alun lainaus sopii.

      Ikäviä asioita tulee vastaan kaikille myös riippumatta siitä miten itse toimii. Kuolemaa, sairauksia..

      Ajatuksia herätti, mihin kaikkeen voi omilla toimillaan kuitenkin vaikuttaa. Jos ei ypöyksin, niin porukalla. Joku nekin muutokset laittaa alulle.

      xLiner

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe