Vieläkö XJ 900

Anonyymi

Vieläkö XJ 900 pyöriä on hyvässä iskussa?
Eka pyöräni oli joku -80 luvun XJ, ja en jälkeen FJR 1300.
Nyt ilman pyörää ollut 7 vuotta ja tekisi mieli hankkia joku vähän vanhempi pärrä, esimerkiksi xj 900.
Mutta onko kaikki jo loppuun ajettuja?

10

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kannata hankkia enään noin vanhaa tekniikkaa olevia pyöriä jos ei ropaaminen pääasiassa sitten kiinnosta , uudemmat ruiskupelit paljon kivempia ajettavia ja huolettomia ,retromallejakin niistä löytyy mutta kannattaisi kokeilla kustomia.

• Anonyymi

Vähän kaksipiippuinen asia tuokin, jos huom: Osaa esimerkiksi tehdä itse jotakin eikä ole kahta vasenta kättä kuten useilla tuntuu olevan, päätellen siitä "huoltoon viemisen" tärkeydestä!

Toki noita uudempia ei enää muuten korjailla kuin tietokone piuhan perässä ja osa vaihdetaan, ei korjata.

Kahdeksankymmenluvun pyörien tekniikan kanssa pärjää kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän kaksipiippuinen asia tuokin, jos huom: Osaa esimerkiksi tehdä itse jotakin eikä ole kahta vasenta kättä kuten useilla tuntuu olevan, päätellen siitä "huoltoon viemisen" tärkeydestä!

Toki noita uudempia ei enää muuten korjailla kuin tietokone piuhan perässä ja osa vaihdetaan, ei korjata.

Kahdeksankymmenluvun pyörien tekniikan kanssa pärjää kyllä.

Samalla matematiikalla sun kandeis hankkii kottikärry. Ei oo montaa liikkuvaa osaa.
        Nykyaikana hommat hoituu älyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalla matematiikalla sun kandeis hankkii kottikärry. Ei oo montaa liikkuvaa osaa.
        Nykyaikana hommat hoituu älyllä.

Heheh. Kyllä se vaatii edelleenkin niitä mekaanikon käsiä vaikka diagnostiikka selvittäisikin vian kohteen..

• Olet selvästi valinnut tyylisi Yamahan legendaaristen matkamallien kuljettajana.

Voin kokemuksesta myös vanhoista laitteista sanoa että vanhoissa on vaikka kaikki olisi kunnossa niin muovit hapertunut kaikkialta joten melkoista laittoa vaativat jos ei ole kaikkea uusittu.

Eli osta ajoon uudempi tai sitten ryhdy museoharrastajaksi ja nauti laittelusta.

Mutta tässä ketjussa jo kommenteissa kerroitkin että laittelu sujuu eikä pelota niin sittenhän voit harrastaa vanhempaakin. Mutta kyllä siinä työtä riittää.

• Anonyymi

Kustomi ilman muuta, se on jo melkein kuin ajaisi oikealla autolla :)

• Anonyymi

Aloittaja tässä.
        Customia kokeilin kun fjr oli huollossa.
        En tykännyt siitä ajoasennosta. Puolen tunnin jälkeen oli selkä jumissa. Eikä johtunut silloin huonoista selkä/vatsalihaksista.
        Varmaan totta että 20 vuotta vanhassa pärrässä alkaa olla yhtä sun toista vaikka itse moottori kestää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja tässä.
        Customia kokeilin kun fjr oli huollossa.
        En tykännyt siitä ajoasennosta. Puolen tunnin jälkeen oli selkä jumissa. Eikä johtunut silloin huonoista selkä/vatsalihaksista.
        Varmaan totta että 20 vuotta vanhassa pärrässä alkaa olla yhtä sun toista vaikka itse moottori kestää.

Ajatus vanhasta pyörästä johtuu lähinnä siitä syystä etten haluaisi enään sijoittaa pyörään niin isoa summaa kun mitä FJR aikoinaan maksoi. Tietysti vakuutukset ja kaikki muut kulut päälle. Ajoa kuitenkin tulisi vain muutama tuhat km / vuosi.
        Ehkä ostankin vain mopon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatus vanhasta pyörästä johtuu lähinnä siitä syystä etten haluaisi enään sijoittaa pyörään niin isoa summaa kun mitä FJR aikoinaan maksoi. Tietysti vakuutukset ja kaikki muut kulut päälle. Ajoa kuitenkin tulisi vain muutama tuhat km / vuosi.
        Ehkä ostankin vain mopon.

No tonnisen vanhemman saat halvemmalla kuin sen mopon. Eihän niitä muistaakseni tarvitse kokoajan olla rassaamassa, itsellkin -95 mallinen tonnisatanen käytössä, muutama tuhat tuli ihan noin vaan ajettua.

• Anonyymi

XJ ON IHAN BUENO.. TOLLASTA MÄ DIGGAAN...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      314
      2861
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      55
      2640
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1430
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1275
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      148
      1234
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70