Työttömyysturva tiedot

Anonyymi

Oletteko koskaan käynyt katsomassa mitä kaikkea tietoa teistä löytyy työkkärissä. Eksyin katsomaan omat tiedot tuloste osioon, mitä siellä näkyy. Mielenkiintoinen oli "yhteistyötahojen yhteydenotot", siellähän oli vaikka mitä. On säännöllisesti ulosottoon annettu tietoja, sosku muutaman kerran ja Kelakin kysellyt. Eihän tuolta varmaankaan kaikkia tietoja löydy mitä työkkärissä on, mutta jotain kuitenkin. Lääkärikin laittanut pari lausuntoa joista en ole ollut tietoinen. Kannattaa käydä vilkaisemassa omia tietoja.

19

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole koskaan löytänyt tuollaista tulosteet kohtaa. Lääkärit ei tietääkseni laita sinne lausuntoja ellei itse niitä sinne halua esim. työttömien terveystarkastus, mikä on täysin vapaaehtoinen.

    • Anonyymi

      On siellä kun kirjautuu ja menee etusivulta "kaikki asiointi" ja sieltä klikkaa "omat tiedot tuloste", avautuu uuteen ikkunaan. Siellä on monta kohtaa joita voi katsella. Tosin TE-palveluissa on tänään huoltokatko mutta huomenna taas pitäisi toimia.

      • Anonyymi

        Tulosta löytyy, eipä siinä mitään ihmeempiä ollut.


    • Anonyymi

      Minulta löytyi sellainen ihmeellisyys, että suositeltu eläkettä jo vuonna 2000, mutta päivääkään en ole ollut eläkkeellä, joten ei tainnut edetä asia mihinkään.

    • Anonyymi

      Kiitos vinkistä. Kävin vilkaisemassa. Ei muuta kummempaa löytynyt paitsi että tällä viikolla kuuluu olevan seuraava asiointipäivä. Enpä ole siitä kuullutkaan. Ei ole tullut kirjettä tai mitään. Saapa nähdä, mitä tuo merkitsee. Puhelinnumeroani heillä ei ole. Kuvittelevatkohan he, että otan heihin yhteyttä, siis jätän soittopyynnön, tuona päivänä? Enpä taida. Ihanaa tämä 'korona', kun saa olla kiusaajilta melko rauhassa. Tosin etänäkin voi kiusata.

    • Anonyymi

      Eikös siinä etusivulla avoimet asiat ja tehtävät kerrota mitä pitää tehdä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toki,pääsin johonkin pisteeseen asti,mutta sitten sivusto ei ainakaan jatkaa,eli en löydä siihen missä olisi jonossa antopäivän mukaan kaikki minusta kirjattu tieto. Sen osion kuvaus kyllä ilmestyy tekstirimpsuna,ja siinä osiossa on tekstin mukaan painike millä tiedot pitäisi löytyä,mutta vieritänpä Androidilla miten vaan,ei löydy. Eli,miten saa ne tiedot,ihan selkokielellä,niin uudemmat kuin jo vuosia vanhat? Haluan tietää,millaista asiaa minusta on kirjattu,koska olin välillä takavuosina vuosia työtön,työllisyystyössä ja harjoittelussa,kuntouttavassa työtoiminnassakin,kun kävinkin,että työkkäri jostain syystä keskeytti pitempään jatkuneen harjoitteluni. Selviteltiin silloin että joku pykälä tuli vastaan,harjoitteluiden kestossa. Tämä putki meni silloin näin: ensin oli joku lyhyt palkkatukityö. Sitten niitä harjoitteluita,lopulta kuntouttavaa työtoimintaa,joka oli ihan sitä samaa mitä olin tehnyt sekä työsuhteessa että harjoitteluissa. Lopulta pyysin erästä henkilöä auttamaan asioissa,että pääsen opiskelemaan ammatillista tutkintoa omaehtoisen koulutuksen tuella. Ilmoitin työkkäriin valinnasta kun se oli selvä juttu,ja kappas,tuki myönnettiin. Ihmettelin ihan miten työvoimatoimiston henkilöllä oli suhtautuminen ykskaks muuttunut. Tämän jälkeen olen sitten myös ollut jo lähes 10 vuotta töissä,jo toisella työnantajalla. Olisiko tarinan opetus se että koittavat laittaa latvasta tyveen,kun pitäisi olla niin,että saa apua jota tarvitsee työllistymiseen.

    • Anonyymi

      Miten tuonne pääsee ilman sähköistä tunnistautumista?

      • Ei mitenkään koska vain omia tietoja voi katsoa ja silloin tunnistautuminen on välttämätöntä, ellei olisi niin voisi katsoa kenen tahansa tietoja ja pelkästään TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tieto.
        Olen ollut nyt yli vuoden poissa TE-toimiston kirjoilta ja siellä nuo tiedot näkyy vielä olevan. Kun kerkeän, viitsin ja saan aikaiseksi niin taidan vaatia tietojen poistamista koska EU:n yleinen tietosuoja-asetus GDPR artikla 17 antaa oikeuden "tulla unohdetuksi".
        https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm


      • 167-176 kirjoitti:

        Ei mitenkään koska vain omia tietoja voi katsoa ja silloin tunnistautuminen on välttämätöntä, ellei olisi niin voisi katsoa kenen tahansa tietoja ja pelkästään TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tieto.
        Olen ollut nyt yli vuoden poissa TE-toimiston kirjoilta ja siellä nuo tiedot näkyy vielä olevan. Kun kerkeän, viitsin ja saan aikaiseksi niin taidan vaatia tietojen poistamista koska EU:n yleinen tietosuoja-asetus GDPR artikla 17 antaa oikeuden "tulla unohdetuksi".
        https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm

        Jäi kertomatta että omat tiedot kyllä saa julkisuuslain mukaisella tietopyynnöllä
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621
        Virkanilkit kyllä vihaavat tuota julkisuuslakia joten on syytä varautua lähes kaikkeen jos tuollaisen pyynnön esittää.


      • Anonyymi
        167-176 kirjoitti:

        Ei mitenkään koska vain omia tietoja voi katsoa ja silloin tunnistautuminen on välttämätöntä, ellei olisi niin voisi katsoa kenen tahansa tietoja ja pelkästään TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tieto.
        Olen ollut nyt yli vuoden poissa TE-toimiston kirjoilta ja siellä nuo tiedot näkyy vielä olevan. Kun kerkeän, viitsin ja saan aikaiseksi niin taidan vaatia tietojen poistamista koska EU:n yleinen tietosuoja-asetus GDPR artikla 17 antaa oikeuden "tulla unohdetuksi".
        https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm

        Niin,mutta mikä taikatemppu siinä kohtaa pitää tehdä,kun sen kohdan omat työttömyysturvatiedot jälkeen tulee se rimpsu,esiin,että siitä pääsee eteenpäin? Vasemmalla valikossa on niittä vaihtoehtoja,en saa sitä kautta esille mitään kirjattuja tietoja,kyllä niitä pitäisi siellä olla,kaikesta vuosien varrella olleesta asioinnista työkkärillä. Olen kohta 10 v ollut kylläkin osittain duunissa,vaikuttaako mikä miten kauan niitä virkailijoiden kirjoittelemaan tiedoissa pidetään. Siis lausuntoja,käynneistä selostuksia ja muita,esim kun on käynyt jonkun todistuksen esittämässä,ja hakenut puoltoa sille omaehtoisen koulutuksen tuelle jne.


    • Anonyymi

      Sinnekkin ovat kirjoitelleet mitä sattuu, oikestaan oma asiointi sivu on 1 kepin osa.

    • Anonyymi

      En tiedä miten kauan niitä tietoja siellä säilytellään. Minulla näkyy vuodesta 2000 asti tietoja. Sen vanhempia tietoja siellä ei minulla näy, vaikka työkkärin asiakas olen ollut aiemminkin.

    • Anonyymi

      No pääsinhän viimein näkemään ne. Ei siellä ole kuin niitä lausuntotietoja ettei ole estettä työttömyysturvan maksulle, ja jopa yksi tiedote minulle itselleni oli, mitään ihmeellistä sieltä ei löytynyt- ihan yllätyin kuinka vähän.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ei mitään ihmeellistä, peruslätinöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Ei mitään ihmeellistä, peruslätinöitä.

        Jaa, ja nää pastan ihmiset sitten höpisevät siellä olevan ties mitä tietoja ihmisestä. Nauran asialle iloisesti.


    • Anonyymi

      Vaadin kerran rekisterin poistoa, eli vanhat tiedot vekeen. Selittivät valehdellen, että ne siitä hiljalleen poistuvat. Eivät ole poistuneet. Ei ne poistu sieltä ikinä, muutakuin oikeusteitse jos silloinkaan.

    • Anonyymi

      Kyllähän siellä kaikenlaista mielenkiintoista näkyi. Kaikkea ei muistanutkaan tapahtuneen. Tuskinpa ne tiedot sieltä koskaan poistuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe