Valmet sniper lukko

Anonyymi

Satuin kompastumaan yhen aseen yli... ja olis muutamia kysymyksiä.. kaliiperi on 6,5x55 jalosen piipulla, ja valmet sniper lukolla. Lipassysteemillä tehtiin n. 200kpl. Tämä on kertalaukaisu malli, niitä tehtiin 25 kpl. Kilpaammuntaan tehtiin vai 3kpl! Tämän aseen lukkopesässä sarjanro. On 01! Asiantuntija!!! Onko tämä yks niistä 3??? Kuvia voin laittaa jos joku kiinnostaa

5

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Snipereita tehtiin standardikiväärisenä 175kpl, suujarrullisia ta- malleja 25 ja lipasaukottomia vapaakivääreitä 3kpl. Kaliberina vain .308. Aseita ei sarjanumeroitu tuolla tavalla.
      Tuolla kiväärillä ei ole keräilyllistä arvoa valmet sniperina, jos piippu on vaihdettu. On myös mahdollista, että on tehty kokonaan uusi kivääri sniperin lukolla. Mistä tiedät lukon olevan sniperista?
      Minulla on yksi tuollainen alkuperäiskuntoinen ta-sniperi alkuperäisellä kiikarinjalalla ja bipodilla sekä kolmella eri kokoisella lippaalla.

• Anonyymi

Luultavasti juuri näin, " Mistä tiedät lukon olevan Sniperistä", onko samaa lukkoa käytetty jossain muussakin kiväärissä ? itse en tiedä, että olisi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti juuri näin, " Mistä tiedät lukon olevan Sniperistä", onko samaa lukkoa käytetty jossain muussakin kiväärissä ? itse en tiedä, että olisi..

En minäkään tiedä, että sniperin lukkoa olisi käytetty muissa malleissa. Mutta kysyinkin, mistä tunnistat lukon olevan sniperin? Tuo sarjanumerointi ei viittaa sniperiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään tiedä, että sniperin lukkoa olisi käytetty muissa malleissa. Mutta kysyinkin, mistä tunnistat lukon olevan sniperin? Tuo sarjanumerointi ei viittaa sniperiin.

En ole tuo aloittaja, vaan 24.10.2020 13:07 oli ihan oma kysymyksensä, itselläni oli uudenveroisena ns. SML-malli, yksi niistä 175 sarjasta ( myin sen keräilijälle). Täällä etelärannikolla olen nähnyt 3 kpl SML-mallista, "perinjuurin" turmeltuna (keräilyn näkökulmasta), kaikista tukkia sovitettu rajusti työstämällä "ergonomiseksi", yhdessä vaihdettu kaliberi 6 mm BR... Aloittajalla lienee joku muu kuin Valmet Sniper, olettaisin. Yhden niistä kolmesta lipasaukottomasta tiedän olevan keräilijällä, edelleen alkuperäisessä asussaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tuo aloittaja, vaan 24.10.2020 13:07 oli ihan oma kysymyksensä, itselläni oli uudenveroisena ns. SML-malli, yksi niistä 175 sarjasta ( myin sen keräilijälle). Täällä etelärannikolla olen nähnyt 3 kpl SML-mallista, "perinjuurin" turmeltuna (keräilyn näkökulmasta), kaikista tukkia sovitettu rajusti työstämällä "ergonomiseksi", yhdessä vaihdettu kaliberi 6 mm BR... Aloittajalla lienee joku muu kuin Valmet Sniper, olettaisin. Yhden niistä kolmesta lipasaukottomasta tiedän olevan keräilijällä, edelleen alkuperäisessä asussaan.

Hain vanhan aselupani tuohon myymääni SML-malliseen Sniperiin, sarjanumero on kuusinumeroinen, eikä ala nollalla, aloittajalla lienee joku asesepän/-pajan tekemä "custom" kivääri, voi olla myöskin niin, että Valmet on valmistanut lukkorunkoja enemmänkin ja joku on sitten niistä tehnyt valmiita pyssyjä...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe