Onko palstalla myöhäänheränneitä bi-naisia?

Anonyymi

Onko täällä keski-ikäisenä biseksuaalisuuteen havahtuneita?

134

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä ollaan. Ikää 51v. Olin aina sanonut, että kumppanini on mies, ei missään tapauksessa työpaikalta (ei saa syödä kuormasta) ja lähempänä mun, kuin lasteni ikää ja sitten n 4 v sitten huomasin yhden naisen työssä katsovan käytävällä mun perään. Hän on mua 14v nuorempi (vanhin lapsi on häntä 10v nuorempi), nainen ja mun esihenkilö työssä. Ja niin ihastuin. Mitään en tilanteelle voi tehdä. Mutta se on tullut mulle selväksi, että pari vuoden itse tutkistelu ja kipuilu jälkeen, oli pakko tunnustaa, et oo bi ja kumppanini voi olla mies tai nainen. Parille ystävälle olen tän tunnustanut, että olen bi, mutta en muille.

      • Anonyymi

        En kuulu aloituksen kohderyhmään, mutta kommentoin muuten. Kyllä sinullakin on huono onni, kun hän sattuu olemaan esihenkilö. Hänhän ei voi lähestyä ja toisinpäinkin olisi aika kiusallista. Onko todennäköistä, että vaihtaisit jossain vaiheessa työpaikkaa tai hän vaihtaisi?


      • Anonyymi

        Kyllä sinä periaatteessa voit tilanteelle jotain tehdä. Ihastuksesi ei esihenkilönä sitä voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu aloituksen kohderyhmään, mutta kommentoin muuten. Kyllä sinullakin on huono onni, kun hän sattuu olemaan esihenkilö. Hänhän ei voi lähestyä ja toisinpäinkin olisi aika kiusallista. Onko todennäköistä, että vaihtaisit jossain vaiheessa työpaikkaa tai hän vaihtaisi?

        Olen juuri samaa mieltä, ettei voi oikein mitään tehdä. Mutta tiedän myös sen, että hän ei ainakaan voi aloitetta tehdä. Olen silti kiitollinen siitä, että hän on auttanut minua huomaamaan tämänkin puolen itsestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä periaatteessa voit tilanteelle jotain tehdä. Ihastuksesi ei esihenkilönä sitä voi tehdä.

        Niin periaatteessa, mutta käytännössä aika kiusallista alkaa lähestymään esihenkilöä. Siinähän tulee kummallinen asetelma, jos jutusta tulee jotain ja myös silloin ellei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juuri samaa mieltä, ettei voi oikein mitään tehdä. Mutta tiedän myös sen, että hän ei ainakaan voi aloitetta tehdä. Olen silti kiitollinen siitä, että hän on auttanut minua huomaamaan tämänkin puolen itsestäni.

        Jos toinen teistä vaihtaa työpaikkaa, sittenhän lähestyminen on mahdollista ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen teistä vaihtaa työpaikkaa, sittenhän lähestyminen on mahdollista ihan hyvin.

        Samaa mieltä :)


    • Anonyymi

      Mitenkähän muuten varmasti osaisi sanoa onko sitä bi vai lesbo, näin myöhään heränneenä. Mietittekö kukaan tätä?

      • Anonyymi

        Samaa pohdin... onko lesbo jos ei ole heräämisen jälkeen ollut mitään kiinnostusta miehiin.. ja entäpä jos aiemmin ei ole huomannut tunteita keneenkään, ollut miehen kanssa aikoinaan lähinnä kaveripohjalta ja ajauduttu yhteen. Toisaalta ei ihastuksia naisiinkaan ennen 40 vuotta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa pohdin... onko lesbo jos ei ole heräämisen jälkeen ollut mitään kiinnostusta miehiin.. ja entäpä jos aiemmin ei ole huomannut tunteita keneenkään, ollut miehen kanssa aikoinaan lähinnä kaveripohjalta ja ajauduttu yhteen. Toisaalta ei ihastuksia naisiinkaan ennen 40 vuotta..

        Siinäpä se, voi olla vaikeaa jälkeenpäin määrittää mikä on mitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se, voi olla vaikeaa jälkeenpäin määrittää mikä on mitäkin.

        Onko sillä oikeastaan niin väliäkään? Osa ajattelee, ettei ole oikea lesbo, kun on miehen kanssa ollut ja toisaalta taas, jos on vaan nainen mielessä, onko sitten bi. Mutta ei kai sillä ole niin väliä. Kunhan on sinut itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä oikeastaan niin väliäkään? Osa ajattelee, ettei ole oikea lesbo, kun on miehen kanssa ollut ja toisaalta taas, jos on vaan nainen mielessä, onko sitten bi. Mutta ei kai sillä ole niin väliä. Kunhan on sinut itsensä kanssa.

        Näin se kai on. Mutta toisaalta sitä miettii ja monissa paikoissa tulee esiin, jos laittaa ilmoituksen siinäkin pitäisi sanoa mikä on.


      • Anonyymi

        Jos on tai on ollut romanttis-eroottista kiinnostusta miehiinkin, silloin on bi eikä lesbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tai on ollut romanttis-eroottista kiinnostusta miehiinkin, silloin on bi eikä lesbo.

        Entä jos on ollut liitossa miehen kanssa, mutta selviää että on ollut kaveripohjalta eikä sen suuremmin ole muutkaan miespuoliset innostaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos on ollut liitossa miehen kanssa, mutta selviää että on ollut kaveripohjalta eikä sen suuremmin ole muutkaan miespuoliset innostaneet?

        No eikö silloin ole lesbo, jos kaikki miehet näkee kaveripohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö silloin ole lesbo, jos kaikki miehet näkee kaveripohjalta.

        Joo näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se kai on. Mutta toisaalta sitä miettii ja monissa paikoissa tulee esiin, jos laittaa ilmoituksen siinäkin pitäisi sanoa mikä on.

        Deitti-ilmoituksista puheen ollen. Olen kuullut muilta, että kun kertoo olevansa bi, saa kaikenlaisia törkeitä ehdotuksia. Toisaalta varmaan kaikki saavat niitä joka tapauksessa. Itse en varmaan laita mitään ilmoituksia mihinkään, vaikka olenkin nyt päättänyt alkaa etsiä aktiivisesti seuraa. Yritän jollakin muulla tavalla mieluummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deitti-ilmoituksista puheen ollen. Olen kuullut muilta, että kun kertoo olevansa bi, saa kaikenlaisia törkeitä ehdotuksia. Toisaalta varmaan kaikki saavat niitä joka tapauksessa. Itse en varmaan laita mitään ilmoituksia mihinkään, vaikka olenkin nyt päättänyt alkaa etsiä aktiivisesti seuraa. Yritän jollakin muulla tavalla mieluummin.

        Sama täällä, arveluttaa tehdä profiilia tai ilmoitusta. En kyllä tiedä muitakaan tapoja joten..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, arveluttaa tehdä profiilia tai ilmoitusta. En kyllä tiedä muitakaan tapoja joten..

        Juu, mäkään en oo profiileja tehnyt. Liian näkyvää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, arveluttaa tehdä profiilia tai ilmoitusta. En kyllä tiedä muitakaan tapoja joten..

        Koko ajatus deitti-ilmoituksista on aika epäromanttinenkin, vähän kuin etsisi työpaikkaa. Jotenkin ankeaa, arkista ja tekemällä tehtyä. Itse haluaisin mieluummin, että tutustuminen tapahtuisi luonnollisesti ja siitä sitten soljuisi eteenpäin omalla painollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mäkään en oo profiileja tehnyt. Liian näkyvää...

        Mitä tarkoitat tuolla "liian näkyvää"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mäkään en oo profiileja tehnyt. Liian näkyvää...

        Oletko kaapissa, miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kaapissa, miksi?

        Ehkä uskovainen, ei kai Suomessa muita syitä nykyään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos on ollut liitossa miehen kanssa, mutta selviää että on ollut kaveripohjalta eikä sen suuremmin ole muutkaan miespuoliset innostaneet?

        Voi jee, täällä toinen samanlainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö silloin ole lesbo, jos kaikki miehet näkee kaveripohjalta.

        Juupa juu 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, arveluttaa tehdä profiilia tai ilmoitusta. En kyllä tiedä muitakaan tapoja joten..

        Eipä ole ollut minullakaan kiinnostusta deitti-ilmoituksia tehdä. Vain yksi mielessä ollut..


      • Anonyymi

        Täällä yksi mietiskelevä myös vastaili jo tähän aiheeseen 😊


    • Mun etteen hyppäs vähän alle nelikymppisenä todella voimakas ihastus naiseen ihan puskista. Tiesin toki jo aika nuorena, että voin ihastua myös tyttöihin/naisiin. Sellaisesta kuin bi-seksuaalisuus mulla ei ollu mitään havaintoa, eikä sellaisesta kai tuolloin puhuttu. Eipä ollu Internettiäkään 😄 Kun "vaihtoehdot" oli sitten lesbo tai hetero, niin heterona mentiin ja miesten kanssa olen suhteissa ollut.
      Tuon voimakkaan naiseen ihastumisen jälkeen olen ihastunut ainoastaan naisiin.

      • Anonyymi

        Minkälaisessa tilanteessa tällä hetkellä olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisessa tilanteessa tällä hetkellä olet?

        Olen ihastunut, tykästynyt, rakastunut naiseen ja kylmässä suhteessa miehen kanssa.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Olen ihastunut, tykästynyt, rakastunut naiseen ja kylmässä suhteessa miehen kanssa.

        Millä lailla kylmä, oletteko eroamassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä lailla kylmä, oletteko eroamassa?

        No onhan tuo muutaman kerran kukkatapetilla ollu, eri suuntiin lähtö siis, mutta edelleen saman katon alla asutaan. Kylmä = ei erotiikkaa eikä romantiikkaa


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No onhan tuo muutaman kerran kukkatapetilla ollu, eri suuntiin lähtö siis, mutta edelleen saman katon alla asutaan. Kylmä = ei erotiikkaa eikä romantiikkaa

        Mikä saa teidät jatkamaan yhdessä jos olet vieläpä rakastunut toiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa teidät jatkamaan yhdessä jos olet vieläpä rakastunut toiseen?

        Yksi syistä taitaa olla aika yleinen ja toinenkaan tuskin kovin harvinainen. Ei ole helppo "rikkoa" perhettä. Lapsellinen siis olen, joskus myös sillä toisella tavalla. Tämän lisäksi olen kaapissa, vain kaksi ihmistä live-elämässä tietää, että voin ihastua myös naisiin. No joku kolmas tai neljäskin on ehkä saattanut jottain aavistella, vaikka hiljaa olen asiasta ollukin.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Yksi syistä taitaa olla aika yleinen ja toinenkaan tuskin kovin harvinainen. Ei ole helppo "rikkoa" perhettä. Lapsellinen siis olen, joskus myös sillä toisella tavalla. Tämän lisäksi olen kaapissa, vain kaksi ihmistä live-elämässä tietää, että voin ihastua myös naisiin. No joku kolmas tai neljäskin on ehkä saattanut jottain aavistella, vaikka hiljaa olen asiasta ollukin.

        Onpa sinulla hankala tilanne, tietysti lapsellisen ihmisen täytyy asettaa lasten etu itsensä edelle. Kaapissa ololla ei varmaan ole kauheasti merkitystä, jos olette päättäneet jatkaa parisuhdettanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla hankala tilanne, tietysti lapsellisen ihmisen täytyy asettaa lasten etu itsensä edelle. Kaapissa ololla ei varmaan ole kauheasti merkitystä, jos olette päättäneet jatkaa parisuhdettanne.

        Eihän tämä mikään mukava tilanne ole.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Yksi syistä taitaa olla aika yleinen ja toinenkaan tuskin kovin harvinainen. Ei ole helppo "rikkoa" perhettä. Lapsellinen siis olen, joskus myös sillä toisella tavalla. Tämän lisäksi olen kaapissa, vain kaksi ihmistä live-elämässä tietää, että voin ihastua myös naisiin. No joku kolmas tai neljäskin on ehkä saattanut jottain aavistella, vaikka hiljaa olen asiasta ollukin.

        Minulla on samantyylinen tilanne EoEt. Ja nyt tuntuu että sekin on liikaa... Esim vanhalle kaverilleni en ole asiasta puhunut, sillä hänellä on liikaa yhteyksiä kaikkialle... Eli pienellä porukalla mennään täälläkin...


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No onhan tuo muutaman kerran kukkatapetilla ollu, eri suuntiin lähtö siis, mutta edelleen saman katon alla asutaan. Kylmä = ei erotiikkaa eikä romantiikkaa

        Kuulostaa tutulta tilanteesi miehesi kanssa. Samassa sängyssä onneksi nukkuu vielä yksi lapsikin niin rauhassa saa siltä osin olla. Mutta tulevaisuus mietityttää kun haluis pitää perheen koossa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta tilanteesi miehesi kanssa. Samassa sängyssä onneksi nukkuu vielä yksi lapsikin niin rauhassa saa siltä osin olla. Mutta tulevaisuus mietityttää kun haluis pitää perheen koossa...

        Meillä nukkuu kaikki omissa sängyissään. Ihan suhteen alkuaikoina nukuttiin vielä miehen kanssa vierekkäin. Miehen äänekäs kuorsaus meijät sitten erotti. Ite oon aika herkkäuninen ja todettiin, jotta parempi nukkua eri pedissä. Jos saapi kysyä, niin onko teillä molempien tahdosta -tiikaton tilanne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on samantyylinen tilanne EoEt. Ja nyt tuntuu että sekin on liikaa... Esim vanhalle kaverilleni en ole asiasta puhunut, sillä hänellä on liikaa yhteyksiä kaikkialle... Eli pienellä porukalla mennään täälläkin...

        No tämän tyylinen tilanne ei oo varmaankaan kovin harvinainen 🙄


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No tämän tyylinen tilanne ei oo varmaankaan kovin harvinainen 🙄

        No ei.. täällä myös yksi 😔


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei.. täällä myös yksi 😔

        Onko sulla pitkä suhde takana tai päällä? Mitä ikäluokkaa olet?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Meillä nukkuu kaikki omissa sängyissään. Ihan suhteen alkuaikoina nukuttiin vielä miehen kanssa vierekkäin. Miehen äänekäs kuorsaus meijät sitten erotti. Ite oon aika herkkäuninen ja todettiin, jotta parempi nukkua eri pedissä. Jos saapi kysyä, niin onko teillä molempien tahdosta -tiikaton tilanne?

        Hmm, olisinpa herkkäuninen itsekin ja olisipa lisää tilaa... Vaikka kyllähän nuo unet näin vanhemmiten on herkistyny itelläkin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, olisinpa herkkäuninen itsekin ja olisipa lisää tilaa... Vaikka kyllähän nuo unet näin vanhemmiten on herkistyny itelläkin :)

        En tiiä kannattaako tuosta herkkäunisuudesta niin kade olla 😄 Mä oon vähän kade niille, jotka sammuu jo ennenku pää ehtii tyynyyn, eivätkä herrää joka kolahukseen niinku ite tai toistenka puolesta. Miehillä nuo unenlahjat taitaa yleensä paremmat olla.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Meillä nukkuu kaikki omissa sängyissään. Ihan suhteen alkuaikoina nukuttiin vielä miehen kanssa vierekkäin. Miehen äänekäs kuorsaus meijät sitten erotti. Ite oon aika herkkäuninen ja todettiin, jotta parempi nukkua eri pedissä. Jos saapi kysyä, niin onko teillä molempien tahdosta -tiikaton tilanne?

        Tiikaton...? Aika laimeet halut onnex on ollu toisinkin puolin, joten ei tämä nyt kummoista muutosta ole tilanteeseen tehnyt.. Mutta hän haluaisi jatkaa oikeaa liittoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, olisinpa herkkäuninen itsekin ja olisipa lisää tilaa... Vaikka kyllähän nuo unet näin vanhemmiten on herkistyny itelläkin :)

        Ja siis voivat unet herkistyä vielä tulevaisuudessa enemmänkin ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiikaton...? Aika laimeet halut onnex on ollu toisinkin puolin, joten ei tämä nyt kummoista muutosta ole tilanteeseen tehnyt.. Mutta hän haluaisi jatkaa oikeaa liittoa...

        Sori, romantiikaton ja erotiikaton. Jännä sana muuten tuo jälkimmäinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis voivat unet herkistyä vielä tulevaisuudessa enemmänkin ;)

        No mä toivon, jotta omalla kohalla herkiäis (enempiä) herkistymästä 😄


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Onko sulla pitkä suhde takana tai päällä? Mitä ikäluokkaa olet?

        Ikää muutaman vuoden päälle 40 ja suhde kestänyt siitä puolet. Tiikatonta on joo 😔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikää muutaman vuoden päälle 40 ja suhde kestänyt siitä puolet. Tiikatonta on joo 😔

        Okei. Aika samanikäisiä ollaan sitten, suhde meillä hieman lyhyempi. Ootko tehny ite aloitteita kumppanisi suuntaan, vai onko mielenkiintosi sammunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikää muutaman vuoden päälle 40 ja suhde kestänyt siitä puolet. Tiikatonta on joo 😔

        Wow, täällähän on useampi saman asian äärellä :). Täällä toinen 4-kymppinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiikaton...? Aika laimeet halut onnex on ollu toisinkin puolin, joten ei tämä nyt kummoista muutosta ole tilanteeseen tehnyt.. Mutta hän haluaisi jatkaa oikeaa liittoa...

        Yhtä hyvin naisenkin kanssa voi käydä niin, että suhteesta loppuu romantiikka ja seksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin naisenkin kanssa voi käydä niin, että suhteesta loppuu romantiikka ja seksi.

        Just näin. Ei se sukupuoli tee liitosta onnistunutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin naisenkin kanssa voi käydä niin, että suhteesta loppuu romantiikka ja seksi.

        Näin on ja te jotka kerrotte kylmistä liitoistanne, mistä voitte tietää olisitteko naisen kanssa yhtä kylmiä kuin miehenkin kanssa? Mielikuvitus on eri asia kuin todellinen tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin naisenkin kanssa voi käydä niin, että suhteesta loppuu romantiikka ja seksi.

        No tässä tapauksessa myöhään omaan seksuaalisuuteen heräämimen tekee mahdottomaksi suhteen romanttis seksuaalisen puolen jatkamisen ja sitä on toisenkin kunnioitettava. Toinenkin haluaa olla lasten vuoksi yhdessä siitä huolimatta. Hän toivoo toisen löytävän onnea elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä tapauksessa myöhään omaan seksuaalisuuteen heräämimen tekee mahdottomaksi suhteen romanttis seksuaalisen puolen jatkamisen ja sitä on toisenkin kunnioitettava. Toinenkin haluaa olla lasten vuoksi yhdessä siitä huolimatta. Hän toivoo toisen löytävän onnea elämäänsä.

        Jos siis mies asioista tietäisi, hän todennäköisesti ajattelisi näin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis mies asioista tietäisi, hän todennäköisesti ajattelisi näin...

        Mistä voit tietää mitä hän ajattelisi, jos ette ole keskustelleet asiasta? Voiko olla vain omaa toiveajatteluasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä voit tietää mitä hän ajattelisi, jos ette ole keskustelleet asiasta? Voiko olla vain omaa toiveajatteluasi?

        No on omaa järkeilyä, kun niin sovinnainen tyyppi on.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Eihän tämä mikään mukava tilanne ole.

        Saman kokeneena sanoisin että sinulla on vaan yksi elämä eikä uusintoja eikä toista tilaisuutta aloittaa alusta toisin ole tulossa. Millaisen esimerkin haluat lapsillesi antaa? Esimerkin rohkeasta äidistä joka elää niin kuin muut odottavat vai niin kuin itse haluat? Lapset aistivat asioita ja ymmärtävät jos vanhempien välillä ei ole kaikki kunnossa, enkä usko että lapsesi haluaisivat myöhemmin ajatella olevansa ainoa syy miksi jatkat elämääsi onnettomassa suhteessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on omaa järkeilyä, kun niin sovinnainen tyyppi on.

        Tuskinpa tuo haluaisi eroa vaikka tietäiski, mutta parempi on olla hiljaa asioista kun eihän niistä koskaan tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman kokeneena sanoisin että sinulla on vaan yksi elämä eikä uusintoja eikä toista tilaisuutta aloittaa alusta toisin ole tulossa. Millaisen esimerkin haluat lapsillesi antaa? Esimerkin rohkeasta äidistä joka elää niin kuin muut odottavat vai niin kuin itse haluat? Lapset aistivat asioita ja ymmärtävät jos vanhempien välillä ei ole kaikki kunnossa, enkä usko että lapsesi haluaisivat myöhemmin ajatella olevansa ainoa syy miksi jatkat elämääsi onnettomassa suhteessa .

        Omannäköistä elämää voi elää monella tavalla, kyllä lasten rauhallinen arki on tärkeä arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa tuo haluaisi eroa vaikka tietäiski, mutta parempi on olla hiljaa asioista kun eihän niistä koskaan tiedä.

        Miten on oletteko itse puhuneet miehillenne tilanteesta? Tämä on niin vaikea tilanne että olisi hyvä saada vertaisapua... Meillä on ollut ero monesti tapetilla, mutta en voi erota lasten vuoksi. Miten sitten tehdä jos haluaa suhteen jonkun naisen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on oletteko itse puhuneet miehillenne tilanteesta? Tämä on niin vaikea tilanne että olisi hyvä saada vertaisapua... Meillä on ollut ero monesti tapetilla, mutta en voi erota lasten vuoksi. Miten sitten tehdä jos haluaa suhteen jonkun naisen kanssa?

        Miksi laittaisin hänet vaikeaan tilanteeseen? En halua sotkea tätä suhdetta. Hän vain vahtisi kokoajan minua ja epäilisi jotain. Eihän sitä tiedä kuinka mustasukkaiseksi hän oikeasti tulisi. Siksi en hänelle kerro, jos suhteen aloittaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin naisenkin kanssa voi käydä niin, että suhteesta loppuu romantiikka ja seksi.

        Juu eiköhän sen kaikki ymmärrä, ei ollut siitä nyt kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu eiköhän sen kaikki ymmärrä, ei ollut siitä nyt kyse.

        Kaikki eivät taida ymmärtää, että suhteen kylmyys, romantiikan ja seksin katoaminen voi liittyä itseen, eikä välttämättä muutu vaikka kumppani vaihtuisi kymmenen kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saman kokeneena sanoisin että sinulla on vaan yksi elämä eikä uusintoja eikä toista tilaisuutta aloittaa alusta toisin ole tulossa. Millaisen esimerkin haluat lapsillesi antaa? Esimerkin rohkeasta äidistä joka elää niin kuin muut odottavat vai niin kuin itse haluat? Lapset aistivat asioita ja ymmärtävät jos vanhempien välillä ei ole kaikki kunnossa, enkä usko että lapsesi haluaisivat myöhemmin ajatella olevansa ainoa syy miksi jatkat elämääsi onnettomassa suhteessa .

        No kyllähän nämä mun ja miehen kylmähköt välit varmasti aistii ja muuallakin tavalla huomaa jos ei aivan sokea ja kuuro ole. Aika paljon oon kirjoittamiasi asioita päässäni pyöritellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät taida ymmärtää, että suhteen kylmyys, romantiikan ja seksin katoaminen voi liittyä itseen, eikä välttämättä muutu vaikka kumppani vaihtuisi kymmenen kertaa.

        Aivan varmasti myös naispareilla voi käydä niin, jotta loppuu erotiikat ja romantiikatkin. Yleensähän tuo kai menee niin, että suhteen alussa "peitot heiluu" vähän väliä ja sitten viilenee. Joskus sitten lopahtaa kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laittaisin hänet vaikeaan tilanteeseen? En halua sotkea tätä suhdetta. Hän vain vahtisi kokoajan minua ja epäilisi jotain. Eihän sitä tiedä kuinka mustasukkaiseksi hän oikeasti tulisi. Siksi en hänelle kerro, jos suhteen aloittaisin.

        Ajattelit pysyä liitossa lasten vuokso ja että aloitat sivusuhteen naisen kanssa? Toivottavasti olet sille naiselle (varmaan tälläiseen järjestelyyn joku saattaa suostua?) ainakin rehellinen tilanteesta ja teet selväksi ettet aio miestäsi jättää. Itse koen että suhteen pitää olla rehellinen riippumatta siitä millä tasolla toimitaan. Vähän käy miehet tässä sääliksi😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omannäköistä elämää voi elää monella tavalla, kyllä lasten rauhallinen arki on tärkeä arvo.

        Rehellisyyskin on tärkeä arvo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisyyskin on tärkeä arvo...

        Kyllä, erityisesti olla rehellinen omalle itselleen. Toki hyvä on jos, on edes yksi tärkeä ihminen, jolle voisi olla täysin totta. Tällaista etsiskellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, erityisesti olla rehellinen omalle itselleen. Toki hyvä on jos, on edes yksi tärkeä ihminen, jolle voisi olla täysin totta. Tällaista etsiskellen.

        Se että nainen aloittaa parisuhteen ulkopuolisen suhteen toisen ilman että toinen osapuoli on asiasta tietoinen ja sitä hyväksyy, on pettämistä vaikka sen tekisikin naisen kanssa. Lisäksi tää luo mielikuvan hiukan sovinistisesta ja naisia esineellistävästä ajattelutavasta enkä itse haluaisi olla osallisena tälläisessa toiminnassa. Jos kyseessä on polysuhde jossa kaikki osapuolet ovat tilanteen tasalla ja hyväksyvät sen, on asia erikseen.


    • Anonyymi

      Mitäpä havahtuminen yksin auttaa, jos kukaan ei lähesty.

      • Anonyymi

        Niin täytyy olla myös itse aktiivinen ja lähestyä eikä odottaa että joku muu tekee sen..


      • Anonyymi

        Näin "varhaisheränneenä" haluaisin sanoa, etteivät myöhäisheränneet kauheasti itsekään lähesty. Tai ainakaan oman tuttavapiirin kokemusten mukaan eivät ole lähestyneet romanttisessa mielessä. Lähinnä vain sellaista neutraalia juttelua ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin täytyy olla myös itse aktiivinen ja lähestyä eikä odottaa että joku muu tekee sen..

        Vaikeaa on, miten sen tekisi ettei tunkeile ja häiritse. Tuntuu että naiset reagoi jyrkästi monesti muutenkin näihin. Itsekin naisena tässä mietin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin "varhaisheränneenä" haluaisin sanoa, etteivät myöhäisheränneet kauheasti itsekään lähesty. Tai ainakaan oman tuttavapiirin kokemusten mukaan eivät ole lähestyneet romanttisessa mielessä. Lähinnä vain sellaista neutraalia juttelua ym.

        Olisiko että he odottavat pikemminkin kokeneempien lähestymistä. Eikö se olisi luontevampaakin näin päin, itselleni ainakin sopisi enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko että he odottavat pikemminkin kokeneempien lähestymistä. Eikö se olisi luontevampaakin näin päin, itselleni ainakin sopisi enemmän.

        Kenelle mikäkin on luontevaa, ei se riipu kokemuksesta ainoastaan. Meitä "varhaisheränneitä" on myös monenlaisia persoonia. Tilanteen mukaan toimitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko että he odottavat pikemminkin kokeneempien lähestymistä. Eikö se olisi luontevampaakin näin päin, itselleni ainakin sopisi enemmän.

        Täällä myös yksi joka odottelee aloitetta... itsellä ei mitään kokemusta aloitteen teosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös yksi joka odottelee aloitetta... itsellä ei mitään kokemusta aloitteen teosta.

        Meitä näkyy olevan monia. Mistäpä sitä kokemusta olisi kun ei ole ketään lähestynyt. Naista olisi jotenkin vielä vaikeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko että he odottavat pikemminkin kokeneempien lähestymistä. Eikö se olisi luontevampaakin näin päin, itselleni ainakin sopisi enemmän.

        Mitenhän tuntematon ihminen voi tietää olevansa sinua kokeneempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän tuntematon ihminen voi tietää olevansa sinua kokeneempi?

        Johan sen siitä tietää, kun tulee tämä myöhään herääminen esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin täytyy olla myös itse aktiivinen ja lähestyä eikä odottaa että joku muu tekee sen..

        Aivan. Enkä usko että ketään tullaan kaapin nurkista hakemaan😜 En mä ainakaan tee aloitetta jos tilanne lähtökohtaisestikin vaikuttaa mahdottomalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sen siitä tietää, kun tulee tämä myöhään herääminen esille.

        Ennen kun on mitään tullut esille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kun on mitään tullut esille...

        Tuleehan se esille jos tapahtumassa ollaan ja keskustellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleehan se esille jos tapahtumassa ollaan ja keskustellaan.

        Tosiaan olin tapahtumassa, jossa oli osa meitä myöhäänheränneitä ja osa oli muita. Aikaahan tästä on jo parisen vuotta ellei kolme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan olin tapahtumassa, jossa oli osa meitä myöhäänheränneitä ja osa oli muita. Aikaahan tästä on jo parisen vuotta ellei kolme.

        Oliko se tapahtuma Helsingissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se tapahtuma Helsingissä?

        Parasta ehkä jättää tämä asia sikseen ettei joku tunnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän tuntematon ihminen voi tietää olevansa sinua kokeneempi?

        Eiköhän sen huomaa jo siitä, jos kömpelösti toimii naisten kesken. Itsestä ainakin näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta ehkä jättää tämä asia sikseen ettei joku tunnista.

        😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sen huomaa jo siitä, jos kömpelösti toimii naisten kesken. Itsestä ainakin näkyy.

        Sehän siinä on vielä kaiken päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂

        Mitä tällä tarkoitat? Ei siinä tilanteessa naurattanut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta ehkä jättää tämä asia sikseen ettei joku tunnista.

        En tarkoittanut udella, mutta tuskin kukaan tunnistaa noin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut udella, mutta tuskin kukaan tunnistaa noin helposti.

        Samaa mieltä, tuskin kukaan tunnistaa kun et varmasti ollut ainoa tapahtumassa ja jos useampikin vuosi aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, tuskin kukaan tunnistaa kun et varmasti ollut ainoa tapahtumassa ja jos useampikin vuosi aikaa.

        Onkohan näitä tapahtumia jossain muodossa nykyään, virtuaalisesti ehkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan näitä tapahtumia jossain muodossa nykyään, virtuaalisesti ehkä?

        Millaisiakohan tapahtumia tarkoitat? Kuulostaa jännältä. Itse en kyllä ole mihinkään tapahtumiin viime aikoina osallistunut vaan keskittynyt ihan omiin juttuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisiakohan tapahtumia tarkoitat? Kuulostaa jännältä. Itse en kyllä ole mihinkään tapahtumiin viime aikoina osallistunut vaan keskittynyt ihan omiin juttuihin.

        Itse kävin joskus sellaisissa jossa varmaan oli myöhäänhetnneitä, mutta silloin en vielä itseäni sellaiseksi tietoisella tasolla tunnistanut. Muut tietty vetivät varmaan omia johtopäätelmiään asioista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko että he odottavat pikemminkin kokeneempien lähestymistä. Eikö se olisi luontevampaakin näin päin, itselleni ainakin sopisi enemmän.

        Tää kuulostaa hyvältä 😊 kun vaan itse jaksais malttaa... Mutta jos tosiaan tietää et toinenkin on kiinnostunut ja aloitteenteko hänelle luontevampaa ja tutumpaa, jättäisin näin juuri heränneenä aloitteenteon enemmän kuin mielelläni hänelle❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan näitä tapahtumia jossain muodossa nykyään, virtuaalisesti ehkä?

        Nyt juuri ei ole mitään tapahtumia, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kuulostaa hyvältä 😊 kun vaan itse jaksais malttaa... Mutta jos tosiaan tietää et toinenkin on kiinnostunut ja aloitteenteko hänelle luontevampaa ja tutumpaa, jättäisin näin juuri heränneenä aloitteenteon enemmän kuin mielelläni hänelle❤

        Miksi sinun pitäisi odottaa muiden aloitteita vain siksi, että olet myöhäisherännyt. Ei tuollaisia käyttäytymiskaavoja kannata luoda, jokainen toimii persoonansa ja tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun pitäisi odottaa muiden aloitteita vain siksi, että olet myöhäisherännyt. Ei tuollaisia käyttäytymiskaavoja kannata luoda, jokainen toimii persoonansa ja tilanteen mukaan.

        Juu, sekin totta. Itse en ole kovinkaan aktiivinen persoonallisuus näissä asioissa sitten varmaan :) Tykkään jos toinen on aloitteellisempi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt juuri ei ole mitään tapahtumia, valitettavasti.

        Eipä siinä mitä, sillä en enää ole sellaista erityisen kiinnostunut :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sekin totta. Itse en ole kovinkaan aktiivinen persoonallisuus näissä asioissa sitten varmaan :) Tykkään jos toinen on aloitteellisempi :)

        Ja tokinyritän tehdä parhaani että toinen ymmärtäisi että olen kiinnostunut :)


    • Väkisin tuli nyt mieleen, jotta oonkohan mä tänään ainoa myöhään valvonut bi-nainen.

      • Anonyymi

        Monilla varmaan päivätyö ja öisin nukutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monilla varmaan päivätyö ja öisin nukutaan.

        Joo, mä oon aina ollu tämmönen iltakukkuja ja sitten aamulla torkutellaan, kun ei jaksas herätä 😅 Tuosta torkuttamisesta, mikä on kuulemma huono tapa, alan onneks pääsemään vähitellen yli ja kello ei soita torkkua nykyään ollenkaan tai sitte korkeintaan kerran.
        Myöhässä oon monesti, niin kuin tässä biiksi heräämisessäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla varmaan päivätyö ja öisin nukutaan.

        Täällä yksi päivätyöläinen, enkä muutenkaan jatkuvasti päivystä tätä palstaa tai roiku netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi päivätyöläinen, enkä muutenkaan jatkuvasti päivystä tätä palstaa tai roiku netissä.

        Päivätyö täälläkin enimmäkseen. Tätä palstaa on tullut luettua ja kirjoitettua tänne viime aikoina usein, mutten aina seuraa eikä öisin ollenkaan.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Joo, mä oon aina ollu tämmönen iltakukkuja ja sitten aamulla torkutellaan, kun ei jaksas herätä 😅 Tuosta torkuttamisesta, mikä on kuulemma huono tapa, alan onneks pääsemään vähitellen yli ja kello ei soita torkkua nykyään ollenkaan tai sitte korkeintaan kerran.
        Myöhässä oon monesti, niin kuin tässä biiksi heräämisessäkin.

        Sinähän olet kuin minä EoEt 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet kuin minä EoEt 😉

        No on meitäkin joka junaan ja muutamaan bussiinki riittää ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivätyö täälläkin enimmäkseen. Tätä palstaa on tullut luettua ja kirjoitettua tänne viime aikoina usein, mutten aina seuraa eikä öisin ollenkaan.

        Ehkä osalla on vuorotyö, ovat opiskelijoita tai työttömiä. Päivätyötä tekevän on pakko nukkua yöllä ja muutenkin ruudun tuijottaminen on huono illalla. Kaikki tietokoneet, tabletit ja puhelimet pitäisi sulkea ajoissa, koska ne haittaavat nukahtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä osalla on vuorotyö, ovat opiskelijoita tai työttömiä. Päivätyötä tekevän on pakko nukkua yöllä ja muutenkin ruudun tuijottaminen on huono illalla. Kaikki tietokoneet, tabletit ja puhelimet pitäisi sulkea ajoissa, koska ne haittaavat nukahtamista.

        Totta, menee ylikierroksille eikä saa nukuttua. Silti tulee tehtyä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, menee ylikierroksille eikä saa nukuttua. Silti tulee tehtyä sitä.

        Itse olen huomannut, ettei mitään laitteita pitäisi käyttää kahdeksan jälkeen illalla ja yritän välttää sitä etenkin arkisin. Ei onnistu aina, näköjään olen eilenkin vastannut vielä kymmenen jälkeen tuohon kaappikeskusteluun ja muistaakseni katsoin vielä sen jälkeen yhteen harrastukseen liittyvää keskusteluryhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä osalla on vuorotyö, ovat opiskelijoita tai työttömiä. Päivätyötä tekevän on pakko nukkua yöllä ja muutenkin ruudun tuijottaminen on huono illalla. Kaikki tietokoneet, tabletit ja puhelimet pitäisi sulkea ajoissa, koska ne haittaavat nukahtamista.

        Tämä totta, en myöskään pysty ainakaan tässä elämäntilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen huomannut, ettei mitään laitteita pitäisi käyttää kahdeksan jälkeen illalla ja yritän välttää sitä etenkin arkisin. Ei onnistu aina, näköjään olen eilenkin vastannut vielä kymmenen jälkeen tuohon kaappikeskusteluun ja muistaakseni katsoin vielä sen jälkeen yhteen harrastukseen liittyvää keskusteluryhmää.

        Nämä keskustelut saisivat panottua enemmän päiväaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä keskustelut saisivat panottua enemmän päiväaikaan.

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen huomannut, ettei mitään laitteita pitäisi käyttää kahdeksan jälkeen illalla ja yritän välttää sitä etenkin arkisin. Ei onnistu aina, näköjään olen eilenkin vastannut vielä kymmenen jälkeen tuohon kaappikeskusteluun ja muistaakseni katsoin vielä sen jälkeen yhteen harrastukseen liittyvää keskusteluryhmää.

        Olen opiskelija ja näin koroona-aikana kun on etäopiskeluja niin on mukava saada vähän sosiaalisuutta näillä keskustelupalstoilla. Liiaksihan tuo menee, sillä minäkin vastailin vielä kaappikeskusteluun myöhään yöllä :D samaan aikaan ollaa nähtävästi oltu liikenteessä :O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen opiskelija ja näin koroona-aikana kun on etäopiskeluja niin on mukava saada vähän sosiaalisuutta näillä keskustelupalstoilla. Liiaksihan tuo menee, sillä minäkin vastailin vielä kaappikeskusteluun myöhään yöllä :D samaan aikaan ollaa nähtävästi oltu liikenteessä :O

        Korona tosiaan vaikuttaa uskomattoman paljon. Viettäisin mieluummin aikaa tuttujen kanssa, siitä saa jotenkin paljon enemmän, mutta nyt se ei ole mahdollista kuin rajoitetusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona tosiaan vaikuttaa uskomattoman paljon. Viettäisin mieluummin aikaa tuttujen kanssa, siitä saa jotenkin paljon enemmän, mutta nyt se ei ole mahdollista kuin rajoitetusti.

        Totta, ja vielä unetkin, niin kuin joku muukin täällä valitti. Viime yönä nukuin alle 3h, ja aivot ovat aivan huurussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ja vielä unetkin, niin kuin joku muukin täällä valitti. Viime yönä nukuin alle 3h, ja aivot ovat aivan huurussa.

        Itselläkin uniongelmia, johtuu monesta syystä.


    • Anonyymi

      Elämä ja kasvaminen on tulemista omaksi itseksi. Näin kauniisti olen kuullut, jonkun viisaan sanovan. Osalle on varmasti vaikeaa hyväksyä muuttuminen ja muutos, mutta jos uskaltaa avautua ja ottaa itsenä vastaan, niin tulee lähemmäksi itseään. Seksuaalisuus on vain osa meitä. Kuka tietää, jos myöhäänheräävä on työstänyt muita osa alueita elämässään, ja nyt tullut siihen pisteeseen, että huomaa pitävänsä samasta sukupuolesta. Nyt on sen aika. Meissä on niin paljon puolia, traumoja, kokemuksia ja aistittavaa joka päivä, että kuka voi nousta toisen yli sanomaan, oikeastaan yhtään mitää? Voimme aina keksiä sääntöjä ja tapoja, jolla pidetään kokonaisuitta kasassa, mutta yksilöitä ollaan lopun viimeksi kaikki.

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan ole toisen yli tässä sanonut, on ihan asiallista keskustelua.


      • Anonyymi

        Myöhään herääminen on hidas prosessi, kestää kauan myöntää ensin itselle sitten pitäisi toisille kertoa, sitten saada toimintaan.. ei ole helppoa. Vaatii rohkeutta ja voimaa. Näin koen.


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu. Itselläni on tämän tyylinen tilanne. Nyt on sen aika, sillä vasta nyt pystyn luottamaan ympärillä oleviin ihmisiin. Se on vaatinut monenlaista työstämistä sekä yhden tärkeän kannusteen, rakkauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu. Itselläni on tämän tyylinen tilanne. Nyt on sen aika, sillä vasta nyt pystyn luottamaan ympärillä oleviin ihmisiin. Se on vaatinut monenlaista työstämistä sekä yhden tärkeän kannusteen, rakkauden.

        Oletko kohdannut molemminpuolisen rakkauden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kohdannut molemminpuolisen rakkauden?

        En tiedä, entä jos olen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, entä jos olen?

        Alan luulla, että olen. Jotain aivan ihmeellistä tämä on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan luulla, että olen. Jotain aivan ihmeellistä tämä on...

        Ennenkokematonta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennenkokematonta...

        Sitäkö tämä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkö tämä on?

        Luulin, ettet osaa rakastaa, etkä usko rakkauteen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kohdannut molemminpuolisen rakkauden?

        Olen nyt, rakastan sinua.


    • Anonyymi

      Vielä vaan nukuttaa...

      • Anonyymi

        Kuinkas sinut virkeyttäisi?


    • Anonyymi

      "Samaa pohdin... onko lesbo jos ei ole heräämisen jälkeen ollut mitään kiinnostusta miehiin.. ja entäpä jos aiemmin ei ole huomannut tunteita keneenkään, ollut miehen kanssa aikoinaan lähinnä kaveripohjalta ja ajauduttu yhteen. Toisaalta ei ihastuksia naisiinkaan ennen 40 vuotta.."

      Tämä naisten ketju mutta jos silti miehentä toisin ajatukseni esiin. Lainaamani kommentti kuvaa omaakin kokemaani. Naiset osaavat usein pukea paremmin ajatuksensa sanoiksi mutta samojen ajatusten kanssa mies ja naine painiin bi seksuaalisuuden kanssa.

      Tajusin olevani bi kai jotain 36 vuotiaana. Se kävi kuten joku myöhäisherännyt lesbo kuvasi omaa kokemustaan "tuntui kuin saavillinen lämmintä vettä olisi valahtanu lävitseni". Shokki oli melkoinen mutta aurinko nousi seuraavankin aamuna.

      Tunteita minulla ei ole ollut naisiin kuin kerran olen ollut ihastunut. Muuten on ollut kuin olisi oltu vain kavereita. Olen ihmetellytkin miten en tunne mitään naisia kohtaan. Ei sen puoleen kyllä miehiinkään. Joskus tunsin jotain selittämätöntä miestä kohtaan joka tuli pariinkin kertaan juttelemaan mulle. Sanoinsin ton miehen olleen tunnusteluja tehnyt homo. Seksuaalista mielenkiintoa mulla on kyllä miehiin ja en pidä mahdottomana etten voisi tuntea muutakin. Olen miettinyt ja epäilen etten ole bisse vaan homo.

      Tämä on nyt täysin sekopäistä keski-ikäiseltä. Asiaa sekoittaa vielä vauvakuume joka vastoin luuloa tulee monille miehillekin. Bisselle se ei ole ongelma kun voi olla naisenkin kanssa. Toisaalta minulla ei olisi mitään "pakollista" kiinnostusta naisiin sen jälkeen jos tulisin isäksi.Naisbissellä tietysti toisin päin. Kuulostaa ihan kliseiseltä kaappihomolta:D

    • Jahans, näky mulla tuolla ilmotuksissa anonyymin kommenttia pieni pätkä, mikä oli hetki sitten kirjotettu. Tekoälli kai pannu taas parastaan. Jos oli mulle tarkoitettu nii laitapa uusiks, vaikkei kivalta ehkä näyttänykään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe