Bi-naiset, mitä odotatte suhteelta?

Anonyymi

Ja mitä teiltä voi odottaa?

Jos mennään konkreettiselle tasolle, eikä mitään ympäri pyöreää liirum laarumia ja omien tunteiden tai halujen kuvailua.

30

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      = oletteko parisuhdemateriaalia...

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aihe, vaikka inhoankin sanaa "parisuhdemateriaali". En kyllä vastaa ensimmäisenä.

    • Anonyymi

      Haluan luotettavan ja uskollisen suhteen minulle oikean henkilön kanssa. Yhdessä oloa ja tekemistä, mutta myös tilaa omille harrastuksille, jos ne ei sattuisi olemaan samoja.
      Haluan lupauksien pitämistä ja luottamusta. En halua heti muuttaa yhteen. En halua mustasukkaisuutta, mutta en anna siihen myöskaan aihetta. Haluan keskusteluja, toisen arvostamista ja totta kai myös läheisyyttä. Siis tasa-arvoisen, toista kunnioittavan suhteen. Omaakin tilaa, mutta en seikkailuja.

    • Anonyymi

      Voi odottaa:
      1. Luotettavuutta joka tavalla. Pidän kiinni sovituista asioista, enkä anna aihetta mustasukkaisuuteen.
      2. Omaa tilaa siinä mielessä, että en tarvitse kenenkään jatkuvaa seuraa tai fyysistä läsnäoloa. En myöskään sekaannu toisen työhön, harrastuksiin, sukulaisiin tai ystävyyssuhteisiin, ellei niistä aiheudu kohtuutonta riesaa itselleni.
      3. Keskusteluyhteyttä ja vastavuoroista kuuntelemista. Olen valmis ja halukas keskustelemaan lähes aina paitsi jos nukun, luen tai olen kiinni jossain pakollisessa asiassa. Noistakin voin joustaa tarvittaessa.
      4. Mielipiteiden ja tunteiden ilmaisemista ja avoimuutta. En harrasta mököttämistä, en myöskään kiertele ja kaartele tai mielistele.
      5. Hyvää havainnointikykyä ja sen mukaan toimimista. Huomaan yleensä missä mennään, onko jokin vialla ja yritän korjata asian jos mahdollista.
      6. Kykyä joustaa ja neuvotella etenkin suuremmissa asioissa kuten asumisjärjestelyt.

      Muutakin voi odottaa, mutta tarkoitettiin kai vain hyviä puolia.

      • Anonyymi

        Et kertonut mitä odotat kumppanilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kertonut mitä odotat kumppanilta

        Ajattelin käsitellä aihetta vaihteeksi näin päin.


      • Anonyymi

        Tää kuulostaa hyvältä :)


    • Anonyymi

      Molemminpuolinen suhteeseen sitoutuminen on melkeimpä tärkein asia ja luotettavuus. Yhdessäolo ja läheisyyden tunne, yhteiset meidän jutut vaikka saa olla omiakin harrastuksia. Kotona viihtyminen olisi itselleni tärkeää, en niinkään välitä jatkuvasti kulkea tapahtumissa. Arjen jakaminen yhdessä, kotityöt jaettaisiin tasan ja kumpikin tekisi osuutensa valittamatta, ettei tarvitsisi pyydellä ja muistuttaa että tuotko niitä perunoita kaupasta tai imuroitko vuorollasi. Toisen huomioiminen molemminpuolin, että ostaa vaikka toisen lempisuklaata joskus kaupasta tai neuloo villasukat joululahjaksi. Ei tarvitse olla isoja asioita.

      Itse osaan joustaa ja huomioida toista noilla tavoilla, vaikka aina voi parantaa. Olen rauhallinen luonteeltani enkä riitele turhista. Koitan olla tarkka etten loukkaa toista sanoilla tai teoilla. Näitä toivon myös kumppanilta.

      • Anonyymi

        Arjen jakamista itsekin kaipaan kovasti. Miehen kanssa oli vähäistä... Naisten kanssa ehkä toisin.. molemmat ottaisivat vastuun kotihommista yhtä lailla ja siinä tulisi se arjen huomiointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arjen jakamista itsekin kaipaan kovasti. Miehen kanssa oli vähäistä... Naisten kanssa ehkä toisin.. molemmat ottaisivat vastuun kotihommista yhtä lailla ja siinä tulisi se arjen huomiointi.

        Stereotypia, kaikki naiset eivät ole kodin hengettäriä. Nainen voi yhtä hyvin olla ottamatta vastuuta kotitöistä tai ihan mistä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arjen jakamista itsekin kaipaan kovasti. Miehen kanssa oli vähäistä... Naisten kanssa ehkä toisin.. molemmat ottaisivat vastuun kotihommista yhtä lailla ja siinä tulisi se arjen huomiointi.

        Sama mulla, imurointiapua kaipaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stereotypia, kaikki naiset eivät ole kodin hengettäriä. Nainen voi yhtä hyvin olla ottamatta vastuuta kotitöistä tai ihan mistä tahansa.

        Samaa mieltä, meillä mies on ollut aina kiinnostunut ruokahuollosta, kuten minäkin enemmän ja siivoksesta on taas jouduttu vääntämään kun kumpaakaan ei jaksa niin kovasti kiinnostaa... Lasten tultua ruokahuolto valui miehelle ja mulle jäi järjestäminen, mikä ei sitten nappaa enää yhtään... Pitäisi varmaan jaksaa sopia uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, meillä mies on ollut aina kiinnostunut ruokahuollosta, kuten minäkin enemmän ja siivoksesta on taas jouduttu vääntämään kun kumpaakaan ei jaksa niin kovasti kiinnostaa... Lasten tultua ruokahuolto valui miehelle ja mulle jäi järjestäminen, mikä ei sitten nappaa enää yhtään... Pitäisi varmaan jaksaa sopia uudelleen.

        Nuo ovat luonnekysymyksiä. Itse olen siinä määrin huolimaton siivousasioissa, ettei vastaavaa voisi tapahtua minkäänlaisessa parisuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat luonnekysymyksiä. Itse olen siinä määrin huolimaton siivousasioissa, ettei vastaavaa voisi tapahtua minkäänlaisessa parisuhteessa.

        Luulin että pidät siivoamisesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että pidät siivoamisesta...

        Kuka, minä vai, en todellakaan. Sekoitat nyt kyllä johonkin toiseen henkilöön.


    • Anonyymi

      Uskollisuus ja luottamus, itse en ole ikinä ketään pettänyt enkä petä. Toiselta haluan samaa ihan ehdottomasti. Meidän välillä ei olisi salaisuuksia, ihan kaiken kerromme toisillemme.

      Toistemme tukena ja turvana arjessa ja juhlassa. Tekisimme yhdessä kaiken mitä nyt yksin. Ihanaa olisi leipoa ja kokata yhdessä, laittaa kotia ja pihaa jos piha olisi tai parveke. Meillä olisi lemmikkejä tai jos Sinulla olisi lapsia, sekin olisi mukavaa.

      Yhdessä sopisimme kaikesta eikä meille tulisi riitoja. Osaan joustaa ja ymmärtää, jos toinen on töistä väsynyt tai kipeänä. Samaa haluan Sinulta.

      • Anonyymi

        Tuo ajatus siitä, että ikinä ei tulisi riitoja, on minusta aika epärealistinen. Toki, sinulla on oikeus haaveilla sellaisesta.
        Itse en haluaisi ihan kaikkea tehdä yhdessä, kaipaan myös omaa tilaa. Uskollisuus olisi minullekin tärkeää. Mutta myös se, että toisella olisi omat mielipiteet ja hän myös kertoisi ne, vaikka olisinkin eri mieltä.
        Koitan ehkä sanoa, että ei se parisuhde naisen kanssa välttämättä olisi helpompi, tulisi yhä joskus kinaa ja kotityöt aiheuttaisi kitkaa.
        Mutta haaveilla saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ajatus siitä, että ikinä ei tulisi riitoja, on minusta aika epärealistinen. Toki, sinulla on oikeus haaveilla sellaisesta.
        Itse en haluaisi ihan kaikkea tehdä yhdessä, kaipaan myös omaa tilaa. Uskollisuus olisi minullekin tärkeää. Mutta myös se, että toisella olisi omat mielipiteet ja hän myös kertoisi ne, vaikka olisinkin eri mieltä.
        Koitan ehkä sanoa, että ei se parisuhde naisen kanssa välttämättä olisi helpompi, tulisi yhä joskus kinaa ja kotityöt aiheuttaisi kitkaa.
        Mutta haaveilla saa.

        Vaikea kuvitellakkaan riitoja Hänen kanssaan, haaveilua ehkä. Emme oikeassa elämässä tunne hyvin, etäisesti vain. Ehkä vielä joskus..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ajatus siitä, että ikinä ei tulisi riitoja, on minusta aika epärealistinen. Toki, sinulla on oikeus haaveilla sellaisesta.
        Itse en haluaisi ihan kaikkea tehdä yhdessä, kaipaan myös omaa tilaa. Uskollisuus olisi minullekin tärkeää. Mutta myös se, että toisella olisi omat mielipiteet ja hän myös kertoisi ne, vaikka olisinkin eri mieltä.
        Koitan ehkä sanoa, että ei se parisuhde naisen kanssa välttämättä olisi helpompi, tulisi yhä joskus kinaa ja kotityöt aiheuttaisi kitkaa.
        Mutta haaveilla saa.

        Samaa mieltä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea kuvitellakkaan riitoja Hänen kanssaan, haaveilua ehkä. Emme oikeassa elämässä tunne hyvin, etäisesti vain. Ehkä vielä joskus..

        Naisten kanssa tulee samalla tavalla riitoja kuin miestenkin kanssa. Muutenkaan parisuhde miehen ja naisen kanssa ei sinänsä eroa sukupuolen vuoksi juurikaan. Luonteiden yhteensopivuus, näkemykset asioista ja tunneside ovat olennaisia siinä, miten paljon riitoja tulee ja mistä aiheista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten kanssa tulee samalla tavalla riitoja kuin miestenkin kanssa. Muutenkaan parisuhde miehen ja naisen kanssa ei sinänsä eroa sukupuolen vuoksi juurikaan. Luonteiden yhteensopivuus, näkemykset asioista ja tunneside ovat olennaisia siinä, miten paljon riitoja tulee ja mistä aiheista.

        Juuri näin :) tärkeintä on oppia sopimaan riidan päälle ;)


      • Anonyymi

        Mulle ois vaikeaa tuo kaiken yhdessä tekeminen. Tykkään toimia enemmän itsenäisesti. Toki yhdessäkin voi välistä jotain juttuja tehdä töitä jakaen...


    • Anonyymi

      No mitä mieltä olet, olemmeko parisuhdeainesta? Millainen olet itse ja mitä odotat?

    • Anonyymi

      Onko tähän ketjuun vastanneita vielä palstalla?

      • Anonyymi

        Ajattelin siirtyä kokonaan kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin siirtyä kokonaan kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin.

        Teen varmaan pian samoin, odotan vaan hetken vielä.


      • Anonyymi

        Kyllä pitäis varmaan vastata vielä jotain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin siirtyä kokonaan kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin.

        Kuulostais hyvältä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin siirtyä kokonaan kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin.

        Älkää lähtekö kaikki asialliset kirjoittajat! Noi muutamat vain haluaa muut pois täältä ja täyttää molemmat palstat kaikella turhalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin siirtyä kokonaan kirjoittamaan suljettuihin ryhmiin.

        Mihin suljettuihin ryhmiin?🤔


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe