Haso Atlantinkaari ja A-talon hissi

Anonyymi

21

3164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2 hissiä on, tavallinen ja palomies.

      • Anonyymi

        Saako palomieshissiä käyttää asukkaat normaalisti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako palomieshissiä käyttää asukkaat normaalisti?

        Hissifirman nettisivulta, normaalitilanteessa palomieshissejä voi käyttää tavallisen
        henkilö- ja tavarahissien tavoin palomieskäyttöön suunnitelluista
        lisävarusteista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako palomieshissiä käyttää asukkaat normaalisti?

        Palomieshissi on asukkaiden käytössä kuten normaalihissit. Se vain on vaatimuksiltaan erilainen eli mitoitus/varustus/paloturvallisuus. Ulkoisesti se ei juurikaan eroa tavallisista hisseistä sen nimi vaan on jostainsyystä vähän hölmö.
        Palomieshissi pitäis kaiketi olla jos rakennus on noin 40metriä tai korkeampi.


    • Anonyymi

      No, onhan tuossa portaat ja pienet asunnot, eli varmaan seniorikansalaisia ja liikuntarajoitteisa ei tuohon varmaankaan suuremissa määrissä muuta, sama koskee lapsiperheitä.

      Kyseessä on pistetalo, eli yksi porrashuone, hissejä rakennetaan yleensä yksi/porrashuone.

      • Anonyymi

        "varmaan seniorikansalaisia ja liikuntarajoitteisa ei tuohon varmaankaan suuremissa määrissä muuta"

        Toisaalta ne vanhat numerot mitä Atlantikaareen tarvitaan ovat juuri niillä seniorikansalaisilla.
        Osakeasunnot myyntiin ja sillä 30vuotta hillotulla numerolla Jätkäsaareen. Atlantinkaaren kerhohuoneeseen on jo suunnitteilla bingo.


      • Anonyymi

        No mutta kun tuo A-porras on 14 kerroksunen talo joten kävele vaan rauhassa ylimpään kerrokseen.


    • Anonyymi

      Itse seniorina mietin onko Jätkäsaari hyvä alue seniorille.
      Ikävä kyllä numero ei ole 90-luvulta!
      Ikävä kyllä 55-kohteet rakennetaan kauas kulttuuri- yms. tapahtumista!

      • Anonyymi

        Jätkäsaaressa on useita senioritaloja ja sen lisäksi nykyisten Hason asuntojen asukkaat ovat pääosin keski-ikäisiä tai vanhempia. Ulkona näkyy paljon liikkeellä iäkkäämpääkin porukkaa. Koska alueelle ei tule ostoskeskusta, voi ainakin toivoa että alue pysyy yhtä rauhallisena kuin nyt on. Mitä tulee kulttuuriharrastuksiin, niin Kamppi jos mikä on oikea galleriakeskittymä. Valtavasti korkeatasoisia gallerioita on kävelymatkan päässä. Samoin kuin oopperaan, teatteriin ja museoihin pääsee kätevästi.


    • Anonyymi

      Aktiivinen seniori täällä kirjoittaa. Minulla on nro 15 xxx ja haaveilen Atlantinkaaren kaksiosta tai kolmiosta. Olen ensimmäistä kertaa hakemassa, onkohan mitään mahdollisuuksia?

      • Kyllä tuolla numerolla asunnon saa, jos katsot Haso Jamaika ja Livorno ketjua, saat käsityksen järjestysnumeroista, joilla saatu asunto. Sanoisin, että alle 50- 60 tuhatta korkeimmat numerot.


      • Antinou kirjoitti:

        Kyllä tuolla numerolla asunnon saa, jos katsot Haso Jamaika ja Livorno ketjua, saat käsityksen järjestysnumeroista, joilla saatu asunto. Sanoisin, että alle 50- 60 tuhatta korkeimmat numerot.

        Toisaalta asuntoja tulee paljon, ehkä sittenkin 80 tuhatta suurimmat numerot.


      • Anonyymi
        Antinou kirjoitti:

        Toisaalta asuntoja tulee paljon, ehkä sittenkin 80 tuhatta suurimmat numerot.

        Huimasti asuntoja Atlantinkaareen, 170 kpl. Ja Hasollahan yhdellä järjestysnumerolla voi hakea maksimissaan viittä asuntoa. Eli melkoiset arpajaiset ovat tulossa. Teoriassa on ihan mahdollista, että reilusti yli 100.000:n järjestysnumerollakin saa voittoarvan. Ja niin varmaan käykin.


      • Anonyymi
        Antinou kirjoitti:

        Toisaalta asuntoja tulee paljon, ehkä sittenkin 80 tuhatta suurimmat numerot.

        Att oli kertonut jollekin kyselijälle, että Haso Jamaikassa suurimmat asunnon saaneet numerot olivat n. 80 000. Atlantinkaaressa luulisi saavan suuremmallakin numerolla, koska asuntoja on 175 ja vain viittä asuntoa voi hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Att oli kertonut jollekin kyselijälle, että Haso Jamaikassa suurimmat asunnon saaneet numerot olivat n. 80 000. Atlantinkaaressa luulisi saavan suuremmallakin numerolla, koska asuntoja on 175 ja vain viittä asuntoa voi hakea.

        Toisaalta moni pienellä numerolla varustettu ei saanut asuntoa. Eli erittäin tärkeää mitä hakee...


      • Anonyymi
        Antinou kirjoitti:

        Kyllä tuolla numerolla asunnon saa, jos katsot Haso Jamaika ja Livorno ketjua, saat käsityksen järjestysnumeroista, joilla saatu asunto. Sanoisin, että alle 50- 60 tuhatta korkeimmat numerot.

        Hyvä mahdollisuudet on, mutta ei ole varmaa. Asuntoja, myös kaksioita ja kolmioita, varmasti saadaan jo ensimmäisellä hakukierroksella huomattavasti sinun numeroasi suuremmilla numeroilla. Kaikki haut ovat kuitenkin asuntokohtaisia ja niin että ensisijainen haku voittaa aina toissijaiset haut numerosta riippumatta. Eli jos joku hakee vielä pienemmällä numerolla ensisijaisesti sitä asuntoa, jonka laitat hakuusi eneimmäiseksi, jäät ilman asuntoa ellei tule peruutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä mahdollisuudet on, mutta ei ole varmaa. Asuntoja, myös kaksioita ja kolmioita, varmasti saadaan jo ensimmäisellä hakukierroksella huomattavasti sinun numeroasi suuremmilla numeroilla. Kaikki haut ovat kuitenkin asuntokohtaisia ja niin että ensisijainen haku voittaa aina toissijaiset haut numerosta riippumatta. Eli jos joku hakee vielä pienemmällä numerolla ensisijaisesti sitä asuntoa, jonka laitat hakuusi eneimmäiseksi, jäät ilman asuntoa ellei tule peruutuksia.

        Miks sitten tehdään viiden asunnon valinta jos vain yksi otetaan huomioon, lienet ymmärtänyt väärin tuon valintasysteemin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä mahdollisuudet on, mutta ei ole varmaa. Asuntoja, myös kaksioita ja kolmioita, varmasti saadaan jo ensimmäisellä hakukierroksella huomattavasti sinun numeroasi suuremmilla numeroilla. Kaikki haut ovat kuitenkin asuntokohtaisia ja niin että ensisijainen haku voittaa aina toissijaiset haut numerosta riippumatta. Eli jos joku hakee vielä pienemmällä numerolla ensisijaisesti sitä asuntoa, jonka laitat hakuusi eneimmäiseksi, jäät ilman asuntoa ellei tule peruutuksia.

        Pienin asonumero voittaa suuremmat toivomussijasta riippumatta, vasta sitten jos jollakin asonumerolla tärppäisi useampaan huoneistoon, tarjotaan niistä hakijan etusijan mukaisesti parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sitten tehdään viiden asunnon valinta jos vain yksi otetaan huomioon, lienet ymmärtänyt väärin tuon valintasysteemin?

        Vanha keskustelu, mutta ajankohtainen. Voisko joku vääntää rautalangasta tuon asukasvalinnan? Kai ne kaikki valinnat jotenkin otetaan huomioon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha keskustelu, mutta ajankohtainen. Voisko joku vääntää rautalangasta tuon asukasvalinnan? Kai ne kaikki valinnat jotenkin otetaan huomioon?

        Sinun 5 valintaasi käydään läpi siinä järjestyksessä, johon olet ne asettanut. Heti kun olet jossain ykkösenä, sinulle tarjotaan sitä asuntoa. Jos et ota, niin talosta ei enää sinulle tarjota uutta asunota. Tuosta tarjouksesta voi kieltäytyä, ei vaikuta mihinkään muuhun.

        Jos et ole ykkössijoitettu 1. kierroksella, niin kun joku ilmoittaa kieltäytyvänsä, niin sinulle tarjotaan sitä asuntoa (jos olet ollut kakkossijalla tuohon asuntoon). Ja taas jot et haluakaan asuntoa, niin kerrot, ettet halua. Ei mitään sanktioita.

        Ihan sattumasta sitten on kiinni, mistä 5 valitsemastasi asunnosta joku tai jotkut kieltäytyvät.


    • Anonyymi

      Aktiivinen seniori jatkaa: Mielestäni kerroksessa on seitsemän asuntoa, mikäli tulkitsen pohjia oikein. Jos ei aina käytä hissiä, niin kiipeämisen 14. kerrokseen voi ottaa rauhallisesti ja hyvänä stepper-harjoituksena. Tiedän tämän, sillä olen asunut kuudennessa, jossa ei hissiä. Ja vielä vielä, on turha olettaa että kaikilla senioreilla olisi entuudestaan omistusasunto. Ehkä ei ole ollut aiemmin hilloakaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe