Joko olette varanneet ajan influenssarokotukseen?

Anonyymi

Nythän on erikoisen tärkeää ottaa influenssarokotus, ettei käy niin ikävästi että saa influenssan ja koronan yhtäaikaa, näin on kerrottu. Minä varasin ajan tänään netistä. Pikkasen oli hankala tuolta Hesan asiointisivulta löytää oikeaa paikkaa, mutta onneksi löysin ajanvarauksen ohjeen, niin sain asian hoidettua. Täällä Hesassa rokotukseen pitää varata aika, tiedä sitten onko niin kautta maan. Aikaisempina vuosina rokotuksen sai jonottamalla, mutta nyt ei se koronan vuoksi käy ja minusta on muutenkin hyvä juttu ettei tarvitse jonottamaan mennä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Not.

      Joop, ajanvarauksella. En ole tutkinut tarkemmin, mutta tsadissa kai neljä paikkaa, minne voi ajan varata. Jotenkin ois helpompi varata aika tohon lähiterkkariin. Noh, suunnitelmien mukaan ovat lopettamassa sitä asemaa joskus tulevaisuudessa, joten kaitpa sitä pitää jo alkaa totuttelemaan ajatukseen.

      Mun mielestä ajanvaraus on hyvä asia, joskin se sopii heikonlaisesti mun henkilökohtaiseen kalenterinhallintaan. Mutta parempi kuitenkin, kuin jonottaminen lihatiskinumerolla. Liikaa jengia, liikaa mahdollisuuksia saada flunssakin siinä samalla. Ahdistavaa ja lisäks voi viedä aikaakin enenpi. Aiemmin niinkuin jäänyt rokote ottamatta, just ton jonosysteemin takia.

      Että tarkoitus ois aika varata, jahka saapi aikaiseksi.

      =DW=

    • Anonyymi

      Onpa tosi surkeita rokotteita kun ei kestä kuin häthätää vuoden jos sitäkään.
      Omat pöpöt ovat paras rokote perus terveyteen. En edes muista milloin minulla oli oikea flunssa? Tosi vuosia sitten.

      • Anonyymi

        ei rokote surkea ole kun se tehoaa, mutta viruspirulainen on niin "fiksu" että muuttaa muotoaan jatkuvasti, joten yksi ja sama rokote ei siten kauaa tehoa.


      • Anonyymi

        Minulla oli oikea influenssa reilu 10 vuotta sitten ja kyllä oli kamala tauti. Kova kuume, ei tahtonut mittarin lukemat riittää kun lähellä 41 astetta huiteli, en tiedä olinko välillä unessa vai puoliksi tajuton, seinistä pidellen piti mennä vessaan. Kuume kesti 5 päivää, ja yskä ja nuha useamman viikon. Tällä ikää en tuollaista tautia halua sairastaa, tiedä mahtaisiko kroppa edes enää kestää ja siksi olen ottanut jo vuosi rokotuksen. Aikanaan sain sen työnantajalta ja eläkkeelle jäätyäni olen aina rokotteen ottanut, aluksi pari vuotta omaan laskuun, kunnes kuusvitosena aloin saada ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Menen ensi kuussa lääkärille ja samalla saan influenssarokotuksen. Olen myös ottamassa pneumokokkirokotuksen eli keuhkokuumeeseen tarkoitetun. Lääkäri kirjoittaa reseptin apteekkiin ja haen sen, samalla pistetään sekin. Hyvä niin.

      Oli helppo sopia nämä terveydenhoitajan kanssa, kun soitin terveysasemalle.

      • Anonyymi

        kätevää kun saat hoidettua useamman jutun samalla kertaa, ei tarvitse montaa kertaa käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kätevää kun saat hoidettua useamman jutun samalla kertaa, ei tarvitse montaa kertaa käydä.

        Netissä tein ajanvarauksen, kolmen viikon päästä oli vapaa 5 minuutin aika liikuntamyllyyn.


    • Anonyymi

      Kävin jo viikko sitten rokotuksessa, varasin ajan netistä heti kun oli ilmoitus rokotuksista lehdessä. Hiljaista oli siellä ja menin n. 15 min ennen tuota aikaa ja sain piikin melkein heti siis etuajassa.
      Meillä (SiunSote Pohjois-Karjala) on tuo rokotus vain ajanvarauksella mutta esim. Pohjois-Savossa on vielä entinen joukkorokotussysteemi joka saattaa olla koronalinko.

    • En ole varannut kun työnantaja tuo sen minulle työpaikalle työterveyshuollon järjestämänä. Saan sen ilmatteeksi.

      • Anonyymi

        Sain kerran kaksi reikää nahkaan yhden hinnalla terveyskeskuksen labrassa, enismmäisestä reijästä ei tullut verta niin piti tehdä toinen. Tosin ilmaisia ne oli molemmat 😃


    • Anonyymi

      Menen perstakkina lääkäriin, kun viime viikon perstakkina nilkan nivelside sanoi sauvakävelylenkillä poks. Oli koipi päivystyksessä niin turvoksissa, ettei siitä selvää ottanut. Röntgenissä ei sentään murtumia näkynyt.
      Pitänee kysyä, saisko samalla piikin.

      Liikunta edistää terveyttä, sanotaan. Sanonko pahasti...no en sano.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe