Miksi Toyota-hybridien omistajat pitävät autojaan niin kauan?

Anonyymi

Toyota-hybridien omistajat pitävät autojaan keskimäärin paljon kauemmin kuin muiden ajoneuvojen omistajat. Tätä ihmetellään myös muualla maailmassa.

Neljä tärkeintä syytä:

Ne ovat erittäin kestäviä
Ne eivät ruostu
Niissä on alhaiset ylläpitokustannukset
Ne kuluttavan uskomattoman vähän

https://www.greencarreports.com/news/1130070_why-do-owners-of-toyota-hybrids-keep-their-vehicles-so-long

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkein suurin syy on se, että Toyotat eivät ruostu vielä kaksitoista vuotiaanakaan.

    • Anonyymi

      niissä ei ole TSI ja DSG

      • Anonyymi

        Siihen ne kompastuukin


    • Anonyymi

      Vaikea päästä eroon siksi

    • Anonyymi

      Ratkaisevin tekijä on hinta. Ne ovat niin kalliita ettei pysty vaihtamaan uuteen ennen kuin on saanut suurimman osan autosta maksettua. Samoilla ehdoilla halvemman auton pystyy vaihtamaan nopeammin.

    • Anonyymi

      Liian kallis suhteessa ostajan maksukykyyn, jonka johdosta pitkät osamaksuajat, eikä varaa hankkia uutta. Varakkaammat ostajat arvostavat autossa muitakin ominaisuuksia kuin katsastusvarmuutta ja tykkäävät myös hankkia uutta autoa alle tiheämpään tahtiin, kun onhan se ihan kivaakin, ettei tartte samalla koslalla jyrrätä vuosikausia, ja mitä katsastukseen tulee niin eihän siellä tarvitse edes käydä kun ei aja autoa liian vanhaksi.

    • Anonyymi

      Tojoilla ajavat seniilit joille aikakäsitys on hyvin hämärän peitossa. Heille 10 vuotta vanha autokin tuntuu hyvin uudelta koska mielessä on hyvin kirkkana kun he kävivät hakemassa uuden tojon. Heillä ei ole käsitystä tapahtuiko se eilen vai 10 vuotta sitten.
      Tojo on maannut pääosan ajasta pihassa joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Ajetaan niin vähän ja omistajat ovat sitä köyhempää kansanosaa.

      • Anonyymi

        Jos olisin köyhä, ajaisin Skodalla. Mutta niin köyhä en ole koskaan....


    • Anonyymi

      Miksi vaihtaa kun ei taulussa ole paljoa kilometrejä. Ajoon sitten eri merkit.

      • Anonyymi

        No meillä vaarit vaihtaa ahkerasti juuri niitä vähän ajettuja parin vuoden välein, eli mikähän on oikeasti se kiertonopeus.


    • Anonyymi

      Valhejuutisia. Feik njyys. Kun katsoo liikkeiden vaihtoautovalikoimaa, niin siellähän niitä on ladot täynnä, käytettyjä Tohjohybrideitä. Lieneekö polttoaineen kulutus ollut suurempaa kuin on mainostettu, tai sitten ajo-ominaisuudet eivät ole muiden autojen tasolla.

    • Anonyymi

      Toyota hypridit kilpailevat pian suomen vanhimman jatkuvassa liikenteessä olevan auton paikasta , sellaiseen kestoon eivät muut yllä lähellekään .

      • Anonyymi

        On aivan helppo ymmärtää, että ihmiset ajelevat pitkään Tojotan hybridiautoilla. Hybridi-Tojota tarjoaa kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuuden, maantieajossa polttomoottoriauton pitkän toimintasäteen, eikä sitä tarvitse koskaan latailla. Auto on siis ominaisuuksiltaan napakymppi, kaikkeen sekalaiseen ajoon, joten eipä sitä tee mieli vaihtaa alkeellisempaan ajopeliin. Rahasta autonvaihto ei ole kiinni, sillä useimmat vanhat papparaiset ostavat Tojotansa aina käteisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan helppo ymmärtää, että ihmiset ajelevat pitkään Tojotan hybridiautoilla. Hybridi-Tojota tarjoaa kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuuden, maantieajossa polttomoottoriauton pitkän toimintasäteen, eikä sitä tarvitse koskaan latailla. Auto on siis ominaisuuksiltaan napakymppi, kaikkeen sekalaiseen ajoon, joten eipä sitä tee mieli vaihtaa alkeellisempaan ajopeliin. Rahasta autonvaihto ei ole kiinni, sillä useimmat vanhat papparaiset ostavat Tojotansa aina käteisellä.

        No voihanse rahasta olla kiinni vaikka käteisellä ostaiskin. Ottaa se aikansa säästellä taas seuraavaan autoon käteistä, kun on juuri sen nuoruudesta asti säästetyn unelma-autokassan tyhjentänyt. Mutta eipä sitä varmaan kiinnosta ihan heti vaihtaakaan kun on vihdoinkin sen kauan odotetun hankinnan saanut tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan helppo ymmärtää, että ihmiset ajelevat pitkään Tojotan hybridiautoilla. Hybridi-Tojota tarjoaa kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuuden, maantieajossa polttomoottoriauton pitkän toimintasäteen, eikä sitä tarvitse koskaan latailla. Auto on siis ominaisuuksiltaan napakymppi, kaikkeen sekalaiseen ajoon, joten eipä sitä tee mieli vaihtaa alkeellisempaan ajopeliin. Rahasta autonvaihto ei ole kiinni, sillä useimmat vanhat papparaiset ostavat Tojotansa aina käteisellä.

        "On aivan helppo ymmärtää, että ihmiset ajelevat pitkään Tojotan hybridiautoilla. "

        Pitkään muttei paljon. Tämä on selkeästi nähtävissä kaikista Suomen katsastustilastoista. Toyotan ajokilometrit vuodessa ovat hyvin pienet verrattuna saksalaisiin ja Volvoon.
        Trafin tilastot kertovat karusti että että esim Octavialla ajetaan vuodessa 30% enemmän kuin Corollalla.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Miten sinä tekniikan ihmisenä kehtaat kääntää sokean silmän näin selkeille numeroille? Ajaako tojo-uskovaisuus terveen järjen ja mitatun tiedon edelle? Sun olisi ehkä pitänyt lähteä astrologian, helluntalaisuuden tai kortistaennustamisen uralle. Siellä uskomukset ovat vahvempia kuin tieto. Tekniikan alalla tuolla ei pitkälle pötki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihanse rahasta olla kiinni vaikka käteisellä ostaiskin. Ottaa se aikansa säästellä taas seuraavaan autoon käteistä, kun on juuri sen nuoruudesta asti säästetyn unelma-autokassan tyhjentänyt. Mutta eipä sitä varmaan kiinnosta ihan heti vaihtaakaan kun on vihdoinkin sen kauan odotetun hankinnan saanut tehtyä.

        No voihanse rahasta olla kiinni vaikka käteisellä ostaiskin. Ottaa se aikansa säästellä taas seuraavaan autoon käteistä, kun on juuri sen nuoruudesta asti säästetyn unelma-autokassan tyhjentänyt. Mutta eipä sitä varmaan kiinnosta ihan heti vaihtaakaan kun on vihdoinkin sen kauan odotetun hankinnan saanut tehtyä.

        *********

        En ymmärrä ollenkaan viestiäsi. Jos joku papparainen ostaa itselleen halvan Tojotan käteisellä, niin eihän se mitenkään sitä merkitse, että käteisrahat olisivat siihen loppuneet. Tililtä tietysti lähti yksi pieni autonhinta, mutta mitä se sitten merkitsee, jos pätäkkää jää vielä tilille riittävästi elämisen muihin tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan helppo ymmärtää, että ihmiset ajelevat pitkään Tojotan hybridiautoilla. Hybridi-Tojota tarjoaa kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuuden, maantieajossa polttomoottoriauton pitkän toimintasäteen, eikä sitä tarvitse koskaan latailla. Auto on siis ominaisuuksiltaan napakymppi, kaikkeen sekalaiseen ajoon, joten eipä sitä tee mieli vaihtaa alkeellisempaan ajopeliin. Rahasta autonvaihto ei ole kiinni, sillä useimmat vanhat papparaiset ostavat Tojotansa aina käteisellä.

        Todellisuudesaa molemmissa ominaisuuksissa surkeinta mitä markkinoilla tarjolla.
        Tehoton polttis, sähköllä kilometri eikä voi ladata.
        Hyvää vain pieni kulutus kaupungissa ja taajamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihanse rahasta olla kiinni vaikka käteisellä ostaiskin. Ottaa se aikansa säästellä taas seuraavaan autoon käteistä, kun on juuri sen nuoruudesta asti säästetyn unelma-autokassan tyhjentänyt. Mutta eipä sitä varmaan kiinnosta ihan heti vaihtaakaan kun on vihdoinkin sen kauan odotetun hankinnan saanut tehtyä.

        *********

        En ymmärrä ollenkaan viestiäsi. Jos joku papparainen ostaa itselleen halvan Tojotan käteisellä, niin eihän se mitenkään sitä merkitse, että käteisrahat olisivat siihen loppuneet. Tililtä tietysti lähti yksi pieni autonhinta, mutta mitä se sitten merkitsee, jos pätäkkää jää vielä tilille riittävästi elämisen muihin tarpeisiin.

        No ei välttämättä kaikki rahat siihen mene, mutta VOI OLLA niinkin ettei toiseen autoon enää jää. Tottahan toki VOI OLLA niinkin että pätäkkää jääkin vielä vaikka seitsemään mersuun ja kolmeen korollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihanse rahasta olla kiinni vaikka käteisellä ostaiskin. Ottaa se aikansa säästellä taas seuraavaan autoon käteistä, kun on juuri sen nuoruudesta asti säästetyn unelma-autokassan tyhjentänyt. Mutta eipä sitä varmaan kiinnosta ihan heti vaihtaakaan kun on vihdoinkin sen kauan odotetun hankinnan saanut tehtyä.

        *********

        En ymmärrä ollenkaan viestiäsi. Jos joku papparainen ostaa itselleen halvan Tojotan käteisellä, niin eihän se mitenkään sitä merkitse, että käteisrahat olisivat siihen loppuneet. Tililtä tietysti lähti yksi pieni autonhinta, mutta mitä se sitten merkitsee, jos pätäkkää jää vielä tilille riittävästi elämisen muihin tarpeisiin.

        "En ymmärrä ollenkaan..."

        *****
        Käteisellä ostaminen ei mitenkään kerro sitä, paljonko rahaa jää käyttöön ostoksen jälkeen. Toki sitä nyt elämisen muihin tarpeisiin pitäisi jäädä, jos on yhtään järkeä päässä, mutta ei välttämättä jatkuvaan auton vaihteluun. Varsinkin kun varmaan se auto, uusi tojota, ostetaan sillä ajatuksella, että sillä pärjätään pitkään.


    • Anonyymi

      Eläkeläiset eivät aja paljon eivätkä vaihda autoa enää 70 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Vaihdoin juuri vanhemman toisen avensikseni raviin.
      Olen ihneissäni auyon pienestä bensank u lutuksessa varsinki taajamassa.
      Banha k u nneen nyt nel j ästä viiteen litraa nurkka ajossakin.
      Maantiellä viisi kuusi listraa.

      Kuitenkin ravi on aika isohko auto. suomessa.

      Eikömse jyt nin kallis llut verattuna meruun ja bmv audiin kin.

      • Anonyymi

        Mutta eihän se ole edes auto. Se on toyota.


      • Anonyymi

        Yli 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana on tullut omistettua kaikkia volyymimerkkejä lukuunottamatta ns. itäautoja eli aatemerkkejä. Volvosta Volkkariin ja kaikkea siltä väliltä. viitisentoista kappaletta yhteensä. Vain kahta merkkiä on ollut useita, eli Volvo ja Toyota. On ollut uutta ja käytettyä. Huvittavia ovat olleet monet autolehtien koeajotulokset kun on omiin pitkiin kokemuksiin on verrannut. Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. Aivan samaan merkkiin on muissakin tutkimuksissa päädytty ja varsinkin silloin kun eri merkkien omistajilta on kysytty. Autolehtien toimittajilta kysyttäessä vaikuttimet saattavat olla jossain muualla kuin itse autossa. Katsastusmenestyskin jo kertoo jotain laadusta ja hyvä arvon säilyminen viattomuudesta. Merkkiä en kerro mutta saa arvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana on tullut omistettua kaikkia volyymimerkkejä lukuunottamatta ns. itäautoja eli aatemerkkejä. Volvosta Volkkariin ja kaikkea siltä väliltä. viitisentoista kappaletta yhteensä. Vain kahta merkkiä on ollut useita, eli Volvo ja Toyota. On ollut uutta ja käytettyä. Huvittavia ovat olleet monet autolehtien koeajotulokset kun on omiin pitkiin kokemuksiin on verrannut. Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. Aivan samaan merkkiin on muissakin tutkimuksissa päädytty ja varsinkin silloin kun eri merkkien omistajilta on kysytty. Autolehtien toimittajilta kysyttäessä vaikuttimet saattavat olla jossain muualla kuin itse autossa. Katsastusmenestyskin jo kertoo jotain laadusta ja hyvä arvon säilyminen viattomuudesta. Merkkiä en kerro mutta saa arvata.

        "Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. "

        Oma vaatimaton 35 vuoden kokemus auton omistamisesta kertoo sen että kaikkien autojeni (kahdeksan merkkiä) harmittamuus on ollut sillä tasolla ettei se ole koskaan ohjannut autovalintaani. Tärkeämpää on se mitä auto tarjoaa jokapäiväisessä käytössä.

        Kaikki ovat olleet harmittomia ja luotettavia. Autoni olen valinnut sen mukaan mikä antaa parhaan kyydin joka päivä. En todellakaan haluaisi ajaa jollain ankealla vankkurilla vain sen takia että minua pelottaisi ajaa paremmalla. Kun siinä paremmassa sitten voisi sattua jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. "

        Oma vaatimaton 35 vuoden kokemus auton omistamisesta kertoo sen että kaikkien autojeni (kahdeksan merkkiä) harmittamuus on ollut sillä tasolla ettei se ole koskaan ohjannut autovalintaani. Tärkeämpää on se mitä auto tarjoaa jokapäiväisessä käytössä.

        Kaikki ovat olleet harmittomia ja luotettavia. Autoni olen valinnut sen mukaan mikä antaa parhaan kyydin joka päivä. En todellakaan haluaisi ajaa jollain ankealla vankkurilla vain sen takia että minua pelottaisi ajaa paremmalla. Kun siinä paremmassa sitten voisi sattua jotain.

        Täysin samat tuntemukset, auton ominaisuudet jokapäiväiseen käyttöön ratkaisevat. Lisäksi omassa autohistoriassa ainut auto jolla olen jäänyt tien päälle oli eräs perinteisesti erittäin hyvin luotettavuustutkimuksissa pärjännyt merkki (ei Toyota). Tuo hoidettiin sijaisautoineen kyllä tyylikkäästi kuntoon, eli ei jäänyt siitä mitään hampaankoloon, mutta osoittaa sen että mikä tahansa auto voi huonolla tuurilla vikaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana on tullut omistettua kaikkia volyymimerkkejä lukuunottamatta ns. itäautoja eli aatemerkkejä. Volvosta Volkkariin ja kaikkea siltä väliltä. viitisentoista kappaletta yhteensä. Vain kahta merkkiä on ollut useita, eli Volvo ja Toyota. On ollut uutta ja käytettyä. Huvittavia ovat olleet monet autolehtien koeajotulokset kun on omiin pitkiin kokemuksiin on verrannut. Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. Aivan samaan merkkiin on muissakin tutkimuksissa päädytty ja varsinkin silloin kun eri merkkien omistajilta on kysytty. Autolehtien toimittajilta kysyttäessä vaikuttimet saattavat olla jossain muualla kuin itse autossa. Katsastusmenestyskin jo kertoo jotain laadusta ja hyvä arvon säilyminen viattomuudesta. Merkkiä en kerro mutta saa arvata.

        Uskonto ja uskomukset, mielikuvilla autokauppa elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana on tullut omistettua kaikkia volyymimerkkejä lukuunottamatta ns. itäautoja eli aatemerkkejä. Volvosta Volkkariin ja kaikkea siltä väliltä. viitisentoista kappaletta yhteensä. Vain kahta merkkiä on ollut useita, eli Volvo ja Toyota. On ollut uutta ja käytettyä. Huvittavia ovat olleet monet autolehtien koeajotulokset kun on omiin pitkiin kokemuksiin on verrannut. Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. Aivan samaan merkkiin on muissakin tutkimuksissa päädytty ja varsinkin silloin kun eri merkkien omistajilta on kysytty. Autolehtien toimittajilta kysyttäessä vaikuttimet saattavat olla jossain muualla kuin itse autossa. Katsastusmenestyskin jo kertoo jotain laadusta ja hyvä arvon säilyminen viattomuudesta. Merkkiä en kerro mutta saa arvata.

        Kannattaa ostaa kunnon autoja, niin ei tarvitse joka toinen vuosi vaihdella. Itse olen ajanut autoa vuodesta 1973. Autoina ollut 1 Volkkari, 4 Volvoa ja nyt 2. Mersu. Vain ennen inttiä hankittu Volkkari ja ensimmäinen Volvo oli käytettynä hankittuja. Uskallan väittää ajaneeni huolettomia, mukavia ja kohtuuhintaisia kilometrejä.


      • Anonyymi

        Poika, ethän osaa edes kirjoittaa, eli valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. "

        Oma vaatimaton 35 vuoden kokemus auton omistamisesta kertoo sen että kaikkien autojeni (kahdeksan merkkiä) harmittamuus on ollut sillä tasolla ettei se ole koskaan ohjannut autovalintaani. Tärkeämpää on se mitä auto tarjoaa jokapäiväisessä käytössä.

        Kaikki ovat olleet harmittomia ja luotettavia. Autoni olen valinnut sen mukaan mikä antaa parhaan kyydin joka päivä. En todellakaan haluaisi ajaa jollain ankealla vankkurilla vain sen takia että minua pelottaisi ajaa paremmalla. Kun siinä paremmassa sitten voisi sattua jotain.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana on tullut omistettua kaikkia volyymimerkkejä lukuunottamatta ns. itäautoja eli aatemerkkejä. Volvosta Volkkariin ja kaikkea siltä väliltä. viitisentoista kappaletta yhteensä. Vain kahta merkkiä on ollut useita, eli Volvo ja Toyota. On ollut uutta ja käytettyä. Huvittavia ovat olleet monet autolehtien koeajotulokset kun on omiin pitkiin kokemuksiin on verrannut. Trollien tavoin en nyt ala mitään merkkiä haukkumaan mutta kyllä niistä omista merkeistä se harmittomin ja luotettavin on helppo todeta. Aivan samaan merkkiin on muissakin tutkimuksissa päädytty ja varsinkin silloin kun eri merkkien omistajilta on kysytty. Autolehtien toimittajilta kysyttäessä vaikuttimet saattavat olla jossain muualla kuin itse autossa. Katsastusmenestyskin jo kertoo jotain laadusta ja hyvä arvon säilyminen viattomuudesta. Merkkiä en kerro mutta saa arvata.

        Kovin vanhoilla kokemuksilla ei ole mitään virkaa nykykaluston kanssa.


    • Anonyymi

      Tähän on jo vastattu.

      • Anonyymi

        ," mutta osoittaa sen että mikä tahansa auto voi huonolla tuurilla vikaantua"
        Juurikin näin, mutta vikaantumisen määrässä vaan on isoja eroja tutkimustenkin mukaan niinkuin voidaan todeta esim, muuan saksalaismerkin kohdalla . Tiedottajakin totesi jotenkin näin että: " ei kaikissa ole vikaa". Tuon samaisen merkin vikamaailma on myös tullut maksamaan maltaita joista osa on mennyt osin valmistajankin piikkiin jos huoltokirjan päivämäärät ja leimat ovat olleet kohillaan, vaikka eihän suunnittelu ja materiaalivirheet huoltamalla parane.


    • Anonyymi

      Jenkkilän hutkimus. Siellä ostetaan kaikki autot osarilla ja suurin osa liisataan, ehkä Toyotan sopparit ovat sellaisia että se suosii pidempiä sopareita ja laina aikoja?
      Meillä uudet Toyotat lähtevät kiertoon ehkä kaikkein nopeimmin, sillä vaarit eivät autoaan pidä 2-3 vuotta pidempään, vaikka niillä ei juurikaan ajeta, mutta ilmeisesti he saavat siitä sisältöä elämäänsä kun käyvät ahkerasti huoltotiskillä ja luotomyyjän juttusilla?

    • Anonyymi

      On tietysti selvää mistä auton pitkä omistusaika johtuu. Luotettavuus ja pienet korjauskulut ja yleensä ylläpitokulut.

    • Anonyymi

      Että pääsisivät nauttimaan katsastusvarmuudesta. Sehän on vähän harmillista nykyään kun uutta autoa ei pääse joka vuosi katsastuttamaan.

    • Anonyymi

      Pitävät pidempään mutta poistuvat liikenteestä keskimääräistä pienemmillä kilometreillä.

      • Anonyymi

        No sehän on selvä, kun tollolootia ostelevat pääasiassa 60 ikäiset kääkät. Ei eläkeläisellä paljoa ajojoa tule. Eikä eläkkeen varaan tipahtamisen jälkeen enää varaa autoa vaihdella.

        Seisoo aikansa tallissa, kunnes perikunta pistää myyntiin. Mutta saadaan sentään tilastoihin tieto siitä, miten hienosti tolloloota kestää eläkeläisen tallissa seisomista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on selvä, kun tollolootia ostelevat pääasiassa 60 ikäiset kääkät. Ei eläkeläisellä paljoa ajojoa tule. Eikä eläkkeen varaan tipahtamisen jälkeen enää varaa autoa vaihdella.

        Seisoo aikansa tallissa, kunnes perikunta pistää myyntiin. Mutta saadaan sentään tilastoihin tieto siitä, miten hienosti tolloloota kestää eläkeläisen tallissa seisomista!

        On sinulla kadehdittavat visiot. Harmi vaan että ovat pelkkää utopiaa. Ei mitään uskottavaa linkkiä minnekkään. Kaikki ovat vaan samaa huijaushuuhaata ja kuin saksalaisella kansanhuijausautokonsernilla. Miten eläkkeen varaan "tipahdetaan"? Kuinka se Toyota on eniten myyty jos ei "eläkkeen varaan tipahtamisen jälkeen enää varaa autoa vaihdella" ja kuitenkin väität että vain eläkeläiset ostavat. Huomaatko oman typeryytesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla kadehdittavat visiot. Harmi vaan että ovat pelkkää utopiaa. Ei mitään uskottavaa linkkiä minnekkään. Kaikki ovat vaan samaa huijaushuuhaata ja kuin saksalaisella kansanhuijausautokonsernilla. Miten eläkkeen varaan "tipahdetaan"? Kuinka se Toyota on eniten myyty jos ei "eläkkeen varaan tipahtamisen jälkeen enää varaa autoa vaihdella" ja kuitenkin väität että vain eläkeläiset ostavat. Huomaatko oman typeryytesi?

        60 vuotias ei yleensä ole vielä eläkkeellä, vaan eläkeiän kynnyksellä.

        Mutta sen verran kalkkis jo kuitenkin, että saattaa päätyä ostamaan luottomyyjän johdattamana fossiilisen itäauton.

        Uuden auton ostamisessa ei ole paljoa järkeä, jos ajot ovat pian malliin muutaman kerran vuodessa mökille. Vielä vähemmän on järkeä ostaa latauskelvoton hypetys tällaiseen käyttöön, siis lähinnä maantieköröttelyyn, Mutta näin kuluvat dementoituneet papat tekevän.

        Kai niille on helppo myydä tohjo, kun on tekniikka ja suorituskyky tuttua jo 30 vuoden takaa.


    • Anonyymi

      Vähäiset ajomäärät on syynä.

    • Anonyymi

      Pidettäisiinkö Ladaa tai Golfia yhtä kauan. Ei pidettäisi. Toyota on luotettava kestävä ja ylläpitokuluiltaan edullinen.

      • Anonyymi

        Lada ja Golf ovat loppuun ajettuja kahdessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lada ja Golf ovat loppuun ajettuja kahdessa vuodessa.

        Niitä ei voi todellakaan pitää kauan.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on erittäin mielenkiintoinen asia. Niin miksi? Siinäpä kysymys. Vastauksia on ilmeisesti monia.

    • Anonyymi

      Kun sitä ei yksikään liike huoli... hybrideissä on kuulemma liikaa hajoavia osia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe