Sierralla 600 000 kilometriä...

Vitun tyytyväinen...

...ja ei huolen häivää! Käyttö on ollut ammattimaista reppurin tahkoamista. Perä hieman jo ääntelee joissain nopeuksissa. Pellit on kunnossa tielaitoksen sinnikkäistä yrityksistä (perkeleen suolaus) huolimatta. Edes pelätty Dohc´in kannen hajoamista ei ole tullut eteen. Hämmästellä täytyy myös kulutusta. Miten -90 alun kaksilitrainen iso auto voi kuluttaa saman, kuin firmamme uudet Volvot???

Näyttää siis pitävän paikkansa, että visiin jo seitkytluvun alussa alkunsa saanut OHC-versiot kuuluu todellisten patarautamoottorien sarjaan. Johon aiemmin olen saanut havaita kuuluvan mm Opelin Record-malliston myllyt.

Toivottavasti nykykoneetkin pääsee samoille lukemille tanarini kanssa. Pomo kun vihjaisi jotain Mondeosta työsuhdeautoksi. Silloin joku saa veteraanini ilmaiseksi. Mutta vain "hyvään kotiin..."

22

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s40

      Tottakai se kuluttaa saman verran, kun tekniikka on peräisin samalta vuodelta ja vieläpä Fordin perua.

      • Vitun tyytyväinen...

        Kyseiset Volvot on V 70:siä. Pistän taloni kiinni, että niiden moottoreissa ei ole yhtäkään samaa osaa. Ilmaisinpa muutoinkin tuon kulutuspuolen huonosti kiireissäni. Siis nuo volvot kuluttaa enemmän, kuin Sierrani (n.6,5-7,5 ltr). Sen sijaan tullessaan kohua herättäneet talon Mitsu Carisma Gdi:t vie ajopäiväkirjojen laskelmien mukaan "peräti" puoli litraa vähemmän sadalla. Mut ne on kyl sit remontissa kolmanneksen käyttöajasta.


    • jr

      ja onnittelut molemmille uskollisuudesta =)

      • Mur-mur

        Taas kaksi oikein viisasta päätä lyötiin yhteen.. Ja Suomi on sivistysvaltio... Tuskin autopalstan "viisaiden" osalta. On LIIKAA Mutu-tietoa yms joka ei pidä paikkaansa.


      • Sierra käy pittttkään
        Mur-mur kirjoitti:

        Taas kaksi oikein viisasta päätä lyötiin yhteen.. Ja Suomi on sivistysvaltio... Tuskin autopalstan "viisaiden" osalta. On LIIKAA Mutu-tietoa yms joka ei pidä paikkaansa.

        mitähän sä oikein tarkoitat kirjoituksellasi? Mahdatko tietää itsekkään. Pidätkö itseäsi oikein tosi viisaana? Idiootilta vaikutat.


    • OHC=On Helkutin Citkee

      Mallikin on vanhempi viisiovinen 1.6 ohc. Sitkeä piru tosiaan on Sierra. Ovipelti alkaa ruostumaan puhki koristenauhan kohdilta. Venttiilien säätövara alkaa olla kortilla, kun lyijytön bensa on istukat kuluttanut loppuun. Kardaani jyrisee ja syylarin kennot on jauheena. Mutta kyllä vielä sata donaa tulee täyteen, ettenkuin siitä Ovakon nauloja tehdään. Varmaan lujia nauloja!

      • ron dennis

        eihän sitä tiiä vaikka tekisivät sun sierrastas vaikka mäclaarenin vaihdelaatikon ratas metallia, jos se varsinkin tänne imatralle joutuu sulattoon.....


      • OHC=On Helkutin Citkee
        ron dennis kirjoitti:

        eihän sitä tiiä vaikka tekisivät sun sierrastas vaikka mäclaarenin vaihdelaatikon ratas metallia, jos se varsinkin tänne imatralle joutuu sulattoon.....

        Ei kai perkele Fordin terästä sinne mersun äpärille anneta..? Tai sit pitäis ainakin laittaa paljon tinaa ja vehnäjauhoja sekaan...

        Ennemmin teräs kaiketi Jaguarin puolelle. Voitais tehä vaikka "öövainille" (vai vaihtoiks se tallii?) atuloita, joilla rasvanypyjä vois nyppiä sen juopon irkun maksasta.

        Niin tai antaa teräs Cosworthille. Saisivat te paskat koneet edes joskus kestämään maaliin asti...


      • rs
        OHC=On Helkutin Citkee kirjoitti:

        Ei kai perkele Fordin terästä sinne mersun äpärille anneta..? Tai sit pitäis ainakin laittaa paljon tinaa ja vehnäjauhoja sekaan...

        Ennemmin teräs kaiketi Jaguarin puolelle. Voitais tehä vaikka "öövainille" (vai vaihtoiks se tallii?) atuloita, joilla rasvanypyjä vois nyppiä sen juopon irkun maksasta.

        Niin tai antaa teräs Cosworthille. Saisivat te paskat koneet edes joskus kestämään maaliin asti...

        heh... ei mutta ihan oikeesti ainakin kertoivat tuolla tehtaalla vieraillessani että ainakin alihankkijan kautta Williamssille ainakin on mennyt erikoisterästä vaihdelaatikon materiaaliks.

        ps. lukekaapa mielenkiintoinen juttu cosworthista uudesta Vauhdin Maailmasta.... tuli ihan ikävä vanhaa cossu sierraa....


    • Viaton Ooppeli

      Kristus 600 000 km bensiini riesalla! Olet kyllä tehnyt pitkän päivätyön, onnea! Hae ihmeessä jotain vuoden suomalainen foordimies-palkintoa vaikka pääkonttorista, se kuuluu sulle. Tuo kidutushan vastaa samarallakin miljoonan ajoa?

      • voortimies

        opelisti tuli kurkkimaan aidan vihreämpää puolta. Tosi on, että opelistit eivät näe edes unia näistä kilometreistä. Painajaisia vain omistaan.


    • Repa

      vm -88 1,3 ohv -koneella ajettu ilman minkäänlaista moottoriremppaa 334 tkm. Muutenkin auto on ollut tosi vähämurheinen. Moottorin huolloksi on riittänyt venttiilien välysten säätö kerran vuodessa. Itse vaihtelet öljyn ja suodattimen.

      • Hannu

        Oot sit hiljaksen sisäänajon suorittanut... ;) Emännällä on jeesuksen vanha 1,3 chv Escort. Vissiin vuodelta 81. Osti pentele värin perusteella sen joltain perunantutkijalta, joka oli ajellut samalla autolla sitkeästi kymmenen vuotta. Päivittäin satoja kilometrejä. Ajettu on liki 450 donaa. Tielle ei ole jättänyt ja peltien pehmeneminen ainoa työsarka. Omassa Astrassani sitä korjaamista riittääkin. Saa vaimo valita seuraavankin automme! Kunhan on hoppa.


      • Henkka

        Yes, meillä on sitten paljon kilometrejä edessäpäin. Meidän kakkosauto on vasta 31.300 km ajettu (Escort 1.3 C -88)!!!


      • ja käpiään... :)
        Henkka kirjoitti:

        Yes, meillä on sitten paljon kilometrejä edessäpäin. Meidän kakkosauto on vasta 31.300 km ajettu (Escort 1.3 C -88)!!!

        Myy veikkonen se halvalla mulle... =;)


      • Kohta escort
        Henkka kirjoitti:

        Yes, meillä on sitten paljon kilometrejä edessäpäin. Meidän kakkosauto on vasta 31.300 km ajettu (Escort 1.3 C -88)!!!

        Meidän pihankoristeella on ajettu 420tkm.ainoa vika on ruosteisuus.


      • kohta ford
        Henkka kirjoitti:

        Yes, meillä on sitten paljon kilometrejä edessäpäin. Meidän kakkosauto on vasta 31.300 km ajettu (Escort 1.3 C -88)!!!

        Meidän pihankoristeella on ajettu 420 tkm.Vikoja on toimimaton jäähdytys,bensamittari ja ruosteisuus.


      • g
        kohta ford kirjoitti:

        Meidän pihankoristeella on ajettu 420 tkm.Vikoja on toimimaton jäähdytys,bensamittari ja ruosteisuus.

        että talbot-viestejä on kaksi.


    • lonely rider with sierra 1,6

      Ostin oman sierrani (vm. 83) vuonna
      1990 ja täytyy myöntää, että hyvä on ollut. Mittarissa jo 224 tmk ja pellit kiiltää kuin uutena, ainakin pesun jälkeen. Aina mietin, että kahden vuoden päästä vaihdan uudempaan mutta kun se pentele pysyy niin hyvässä kunnossa(ilmeisesti ruostesuojaukset on tehty joskus hyvin) ja moottori käy kuin Jaguaarissa (ohc-kone) niin eihän sitä raaski vaihtaa edes uudempaan kun pitäisi pistää ainakin 50.000 mk kiinni jotta saisi jotain vastaavaa.
      Katsastusmieskin aina ihmettelee, että ompa auto edelleen hyvässä kunnossa.
      Mahtaakohan Mondeot olla samaa laatuluokkaa kuin Sierrat ? sellaiseen nimittäin olen ajatellut joskus vaihtaa kun se kipeä vaihdon hetki joskus koittaa... vaikka tällä menollahan sihen menee vielä toiset 17 vuotta.

    • Sierra 2.3D

      Minulla 740,000tkm ajettu 2.3Diesel 4d vm 87 Sierra.
      Kori alkaa nytten näyttämään jo ruostumisen merkkejä mutta ei vielä mitenkään peruuttamattomasti. Koneeseen ei ole tarvinnut kun vaihtaa kerran kansi ylikuumenemisen takia ( flekti ei toiminut ).

      Että kyllä sierralla pääsee !
      Peräkään ei ihmekyllä jyristä eikä ääntele !

    • MaiTo

      Eli kaikki Ford-omistajat pääsee taivaaseen maanpäällisen kärsimyksen vuoksi (paitsi kolmas Ford lasketaan jo omaksi typeryydeksi), joten noilla kilometreillä luulisi kyllä ovien aukeavan..! Omallamme oli ajettu vasta 280 000km.

    • Vesku

      Kuka on ajanut eniten sellaasella Fordilla, jossa on 1,6-litranen dieselmotti. Itselläni on sellanen ja olisi kiva tietää paljonko se kestää. Volkkarin miehet niin kovaa sanoo että sei kestä kuin puol miljoonaa. Ne itte ajaa mukamas miljoonia niillä vinkuwaageneillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      58
      3712
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2371
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2328
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2218
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      28
      1648
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1574
    7. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1477
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

      Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      56
      1042
    9. Kaunein nimi

      Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1002
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

      Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      899
    Aihe