Corolla jumboksi uudessa TM:n vertailussa!

Anonyymi

Taas se nähtiin, Corolla on viimeisenä vertailussa, 1.8 hybrid active hatchback. Focus ykkönen ja Golf kakkonen. molemmat 5 tähteä, tojoloota vain 3 tähteä. Mazda 3:kin oli parempi. Tojota voisi lopettaa tuotannon ja merkin kun eivät osaa rakentaa hyviä autoja.

36

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Corolla on nyt sillä paikalla mihin se aina on kuulunut, ei mitään uutta auringon alla.

    • Anonyymi

      Siinä se todiste sitten on Toyotan hiuppu laadusta. Toi 1.8 kone on tojon omakehitelmä.
      Se parempi 2.0 moottori on Mazdalta lainattu ja vähän jatkojalostettu.

      • Anonyymi

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Eipä kestä teron kaali totuutta vaan joutuu elämään valhemaailmassa.
        Valtaosa tojoista hyytyy jo ennenkuin 200.000km tulee täyteen ja vain yksi kahdestasadasta tojosta näkee koskaan 500.000km rajapyykkiä.

        https://img.ilcdn.fi/aFPjGwCgZo0XdrblmYNh6cBhbOo=/full-fit-in/2048x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Jos noin olisi niin luulisi että Toyota sitten ostettaisiin kovaan käyttöön. Mutta kun ei, katsastustilastojen mukaan niillä ajetaan kuitenkin selvästi vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin olisi niin luulisi että Toyota sitten ostettaisiin kovaan käyttöön. Mutta kun ei, katsastustilastojen mukaan niillä ajetaan kuitenkin selvästi vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä.

        Ajetaan vähemmän per vuosi ja paalataan vähemmän ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaan vähemmän per vuosi ja paalataan vähemmän ajettuna.

        Niimpä, läpipaska vekotin koko Corolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Tietyt Toyotan dieselit sen kestivät mutta molemmat omani tulivat tiensä päähän 350tkm ajettuina.
        Nyt ei kauheasti näyttöä vielä ole miten esimerkiksi Aurikset kilometrejä kestävät. Sen näkee vasta noin 10v päästä millä kilometrimäärällä paaliin menevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, läpipaska vekotin koko Corolla

        Naapurilla meni corollasta kytkin ja vauhtipyörä vaikka mittarissa vasta 35000 että sellasta on toyota laatu laskenu sitten entisaikojen ! - Muuten turkissa kasattu keksintö...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Olisi varmaan pitänyt painottaa myös suuremmin lämppäriä, lähes ainoaa asiaa mikä siinä hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi varmaan pitänyt painottaa myös suuremmin lämppäriä, lähes ainoaa asiaa mikä siinä hyvää.

        Aikoinaan testeissä kehuttiin volkkarin tdi/tsi dsg yhdistelmää, vaan kuinka siinä lopuksi kävikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan testeissä kehuttiin volkkarin tdi/tsi dsg yhdistelmää, vaan kuinka siinä lopuksi kävikään.

        Nykyään sitäkin yhdistelmää jo monissa testeissä on kehuttu. Niin se maailma muuttuu, ei kaikilla valmistajilla kehitys seiso paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan testeissä kehuttiin volkkarin tdi/tsi dsg yhdistelmää, vaan kuinka siinä lopuksi kävikään.

        TSI ja DSG ovat edelleen tuotannossa ja niillä ajetaan päivittän miljoonia kilometrejä.
        Tojon D-4D dieselit ovat sen sijaan hävinneet niin tuotannosta kuin liikenteestäkin.

        Kertoo paljon siitä kumpi on kestävä ja kumpi ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Harvoin uusien mallien testissä/ vertailussa mietitään tilannetta 10 vuoden päähän. Ei testaajia kiinnosta miten joku japanilainen paskakikkare toimii 10 vuoden ikäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa testissä ei verrattu kestävyyttä. Siinä Toyota on aina ollut täysin suvereeni. Puolimiljoonaa kilometriä on sillä vasta sisäänajo ei muuta. Toyotat on myös pitkäikäisiä ja viattomia. Tämän vuoksi paras auto luokassaan.

        Nuin se menee. Corollassa otettiin jo 1992 käyttöön silloisessa uudessa korimallissa kullatut liittimet sähköpuolella, ei hapetu liittimet. Laatua koko rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuin se menee. Corollassa otettiin jo 1992 käyttöön silloisessa uudessa korimallissa kullatut liittimet sähköpuolella, ei hapetu liittimet. Laatua koko rahalla.

        Tuon aikakauden karvalakkikorollaattoreissa ei ollut juuri muuta sähkölaitteita kuin ajovalot ja tuulilasinpyyhkimet. Ainoa "hienos" oli vihertävä digikollo, joka himmeni lukukelvottomaksi, kun ajovalot kytkettiin päälle.

        Hyvä oli tojotistien keulia "ei ole sähkövikoja", kun ei ollut keskuslukitusta, kierroslukumittaria, ilmastointia eikä palaneista polttimoista varoittavaa järjestelmää.

        Nykyään tojolootissa on pakon edestä paljon sähkölaitteita (mm. ajonvakautus) ja niinpä niihän on myös ilmaantunut paljon sähkövikoja. Useampikin tojoloota on hyytynyt Tuulilasin ja TM koeajossa kesämökin pihaan, kun jokin ovi on jäänyt raolleen viikonlopuksi ja sisävalo tyhjentänyt akun. Ylipäätään tiepalveluidenkin tilastoissa akkuviat nousevat tohjolla korkealle, mutta huonolaatuinen orkkisakku ei kuulemma ole sen valinneen tohjon vika, vaan akkutoimittajan vika. Vaikka tohjo on itselleen riittävän laatutason määrittänyt hintaa tinkiessään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon aikakauden karvalakkikorollaattoreissa ei ollut juuri muuta sähkölaitteita kuin ajovalot ja tuulilasinpyyhkimet. Ainoa "hienos" oli vihertävä digikollo, joka himmeni lukukelvottomaksi, kun ajovalot kytkettiin päälle.

        Hyvä oli tojotistien keulia "ei ole sähkövikoja", kun ei ollut keskuslukitusta, kierroslukumittaria, ilmastointia eikä palaneista polttimoista varoittavaa järjestelmää.

        Nykyään tojolootissa on pakon edestä paljon sähkölaitteita (mm. ajonvakautus) ja niinpä niihän on myös ilmaantunut paljon sähkövikoja. Useampikin tojoloota on hyytynyt Tuulilasin ja TM koeajossa kesämökin pihaan, kun jokin ovi on jäänyt raolleen viikonlopuksi ja sisävalo tyhjentänyt akun. Ylipäätään tiepalveluidenkin tilastoissa akkuviat nousevat tohjolla korkealle, mutta huonolaatuinen orkkisakku ei kuulemma ole sen valinneen tohjon vika, vaan akkutoimittajan vika. Vaikka tohjo on itselleen riittävän laatutason määrittänyt hintaa tinkiessään....

        Myös syksyn kosteus aiheuttaa tojolootiin todella paljon vikoja!

        Etusumuvalot palavat miten sattuu, keskellä päivääkin. Tätä ongelmaa esiintyy myös kesällä.

        Toisaalta monessa tolloloodassa eivät takavalot toimi sadekelillä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TSI ja DSG ovat edelleen tuotannossa ja niillä ajetaan päivittän miljoonia kilometrejä.
        Tojon D-4D dieselit ovat sen sijaan hävinneet niin tuotannosta kuin liikenteestäkin.

        Kertoo paljon siitä kumpi on kestävä ja kumpi ei.

        Vilkaisepas nettiautoa niin yllätyt. Toyotan dieseleitä on paljon enemmän ajettuna kuin TSI DSG -pommeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kestä teron kaali totuutta vaan joutuu elämään valhemaailmassa.
        Valtaosa tojoista hyytyy jo ennenkuin 200.000km tulee täyteen ja vain yksi kahdestasadasta tojosta näkee koskaan 500.000km rajapyykkiä.

        https://img.ilcdn.fi/aFPjGwCgZo0XdrblmYNh6cBhbOo=/full-fit-in/2048x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg

        Yli 0,5 miljoonaa km ajettuja Toyotia ei ole Suomessa kuin vähän reilu 2000 kpl. Volkswageneitakin on reilusti enemmän, yli 65% enemmän, puhumattakaan Mercedes-Benzeistä ja Volvoista. Toyota nyt ei vaan ole kuulunut, eikä tule kuulumaan paljon ajettavien merkkien joukkoon.


    • Anonyymi

      Ostakaa melupurkkeja ja nauttikaa.

    • Anonyymi

      Tästä on hyvä ponnistaa ylöspäin. Suunnittelussa on tuleva oikeasti hyvä tojo tulevaisuudessa. Maltetaan nyt vielä muutama vuosi Teroveljet!

      • Anonyymi

        "Suunnittelussa on tuleva oikeasti hyvä tojo tulevaisuudessa."

        Onko suunnitteluvastuu annettu PSA:lle, Subarulle vai Bemarille?
        Niinkuin edellisissäkin oikeasti hyvissä "Tojoissa"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suunnittelussa on tuleva oikeasti hyvä tojo tulevaisuudessa."

        Onko suunnitteluvastuu annettu PSA:lle, Subarulle vai Bemarille?
        Niinkuin edellisissäkin oikeasti hyvissä "Tojoissa"...

        Tojolla on aina suunnittelussa tuleva oikeasti hyvä Tojo. Näin todistaa mm. asiantunteva autoinsinööri.
        Me Teroveljet suhtaudumme positiivisesti kaikkeen Tojolta tulevaan suunnitelmaan. Aikaväli on max 10 v. min 3 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on aina suunnittelussa tuleva oikeasti hyvä Tojo. Näin todistaa mm. asiantunteva autoinsinööri.
        Me Teroveljet suhtaudumme positiivisesti kaikkeen Tojolta tulevaan suunnitelmaan. Aikaväli on max 10 v. min 3 v.

        Toyotalla on aina paljon lupauksia joita se ei pysty tai ei edes yritä lunastaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muualla Toyota on halpistuote ja halpaa myydään aina paljon ja kun on vielä aasialainen tuote, niin siellä se on "kotimaan" tuote ja myy siksi hyvin. Euroopassa on myös halpa, mutta ei silti kelpaa vauraammassa maanosassa. Me taas olemme pihalla kuin telkän pöntöt autojen suhteen, tai ainakin liian iso osa.


    • Anonyymi

      Mitkään tähdet tai pisteet eivät pysty ilmaisemaan sitä häpeää, mitä Tojolla ajava joutuu kokemaan.

      • Anonyymi

        Kerro se kaikille niille maailman ihmisille, jotka ovat toytan ostaneet. Siinä sinulle nololle pojalle riittääkin työsarkaa sitten loppuelämäksesi...😁


      • Anonyymi

        Mikään ryhmä ei selittele ja uskottele kuin Toyotasedät pieleen mennyttä valintaa.


    • Anonyymi

      Miten kehtaan nyt mennä pihalle. Naapurilla on focus.

      • Anonyymi

        Ei tojotisti mene pihalle. Tojotisti on aina pihalla.


    • Anonyymi

      Ford vaiko vw maksoi testin?

      • Anonyymi

        Vai Mazda? Vai kaikki kolme kun Toyota hävisi jokaiselle?


      • Anonyymi

        Turha on muiden maksaa kun Corolla on mittauksissa noin huono niin viimeinen sija tulee väistämättä. Meluisin, hitain, kallein huoltaa ja törmäilee esteisiin. --> Jumbo.


    • Anonyymi

      Onhan tuo Corolla heikko esitys.

    • Anonyymi

      Olihan Corolla kuitenkin japanilaisten sarjassa mitalisijoilla toisena. Edellä vain Mazda.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      250
      10861
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4898
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3699
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3464
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3402
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      21
      2861
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2650
    Aihe