Kiinteistöllä on oma kiinteistötunnus.Kiinteistövero lapussa on luelteltu kaikki kiinteistöön kuuluvat rakennukset ja niillä on oma rakennustunnus,mutta tämä
kyseinen rakennus,suuli,eli isokokoinen varasto rakennus on ilman rakennustunnusta,eli kiinteistövero lapussa ei ole siitä mainintaa. Eli virallisesti tätä
rakennusta ei ole olemassa? Jos tämä rakennus nyt purettaisiin,sen katoaminen maisemista kyllä huomattaisiin,sen verran sillä on kokoa. Jos nyt tämän paikalle hakisi rakennuslupaa,niin pelkona on,että tulee kiinteistöverot takautuvasti.Mutta näinhän taasen ei voi käydä,kun sitä ei ole "olemassa."
Rakennus ilman rakennustunnusta
3
1203
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on asiat hyvin. Minulla ilmestyy välillä kiinteistöverolappuun merkintä rakennuksesta mitä kiinteistöllä ei ole. Siitä sitten tehdään verotuksenoikaisuvaatimus, että saadaan haamurakennus poistettua kiinteistöverotiedoista. Kunnes taas jokin uusi haamurakennus ilmestyy kiinteistöverotietoihin ja sama rumba uudelleen. Verottaja on täysin voimaton, kun kunta veivaa näitä asioita miten haluaa. Saattaa olla edessä valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle.
- Anonyymi
Kun siirryttiin kiinteistöveroon, oli homma verottajan puolella melkoista sekoilua. Minulla oli verottajan mukaan suurehko ulkorakennus mökilläni, vaikka silloin ei vielä ollut mitään. Soitin verottajalle siitä, ja sanoin viimein että menkää katsomaan, turhaan tässä kinataan. Onkos sitten haettu rakennuslupaa sellaiselle rakennukselle, kysyi verottaja. En ollut hakenut. Ilmoita sitten kun rakennat sen ulkorakennuksen, sanoi verottaja.
Siinä taisi siirtyä pellon toisella puolella olevan mökin ulkorakennus verottajan papereissa minulle. Tuon mökin omistaja on sen verran erikoinen että tuskin maksaa rakennuksesta veroa vieläkään.
- Anonyymi
Siis tämä rakennus on kartassa missä lukee kiinteistötunnus ja näkyy kartassa
ja karttapalveluiden ilmakuvissa,mutta kiinteistöverolapussa ei ole mainintaa tästä kyseisestä,varsin isokokoisesta rakennuksesta,jonka puuttuminen kyllä huomataan,jos sen nyt laittaisisi maantasalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143779Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283078Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802905Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2331610
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61390- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031245Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321065