Toyota Corolla jälleen paras

Anonyymi

Corolla on edelleen voittamaton kaupunkiajossa ja erittäin pienessä kulutuksessa. Ja luontokin kiittää.

Kaupunkiajo: Kääntyvyys, ohjaus, jousitus, näkyvyys, peilit, kulmien arvioitavuus, hallintalaitteiden käyttö ja moottorin ja vaihteiston veto-ominaisuudet.

Kilpailijoiden kulutus kaupunkiajossa oli pitkälti yli 50 % suurempi. Miten tämä ylipäätään on mahdollista kun autossa iso moottori !

Kulutus: Polttoaineenkulutus vaihtelevassa maantie- ja kaupunkiajossa.

Myös Toyotan ohituskiihtyvyys 60 >> 120 oli selvästi paras ilman kepin vatkaamisia.

72

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmi, ettei Manskulla ole isoja marketteja.

    • Anonyymi

      "Myös Toyotan ohituskiihtyvyys 60 >> 120 oli selvästi paras ilman kepin vatkaamisia."

      Tämä tojotistien typeryys ylittää kyllä kaikki rajat. Muut vertailun autot kiihtyivät nopeammin yhdellä vaihteella 60-120kmh täysin ilman mitään kepin vatkaamista.
      Yritäpä vähän skarpata ajatteluasi.
      Ne eri ajat näillä manuaaleilla kertovat ajan eri vaihteilla 60-120kmh. Eri vaihteilla, mutta yhdellä vaihteella. Kukaan ei koske vaihdekeppiin.
      Lisää rautalankaa?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niin muut kiihtyvät 60-120 nopeammin kun vaihtaa oikean vaihteen ja todella paljon nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites nelosella ja viitosella ?

        Ford kiihtyy nelosellakin nopeammin kuin Toyotan läähättäjä automaattina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford kiihtyy nelosellakin nopeammin kuin Toyotan läähättäjä automaattina!

        Mutta viitosella ja kuutosella häviää Toyotalle kirkkaasti !


      • Anonyymi

        Jos jokainen auto ajaa suurimmalla vaihteella, sanotaan jotain 80 km/h, niin mikä auto kiihdyttää nopeimmin 120 km/h tasolle ... niin keppiin koskematta tietenkin ?Lisää rautalankaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford kiihtyy nelosellakin nopeammin kuin Toyotan läähättäjä automaattina!

        Ja voi vain kuvitella mikä ero on tunnelmassa tuossa 60-120 km/h kiihdytyksessä. Ford kiihtyy ripeästi ja vaivattomasti normaalia kierroslukualuetta käyttäen kun taas Corollassa kone huutaa koko matkan hoosiannaa kierrokset punarajalla ja silti kulku on Fordia heikompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokainen auto ajaa suurimmalla vaihteella, sanotaan jotain 80 km/h, niin mikä auto kiihdyttää nopeimmin 120 km/h tasolle ... niin keppiin koskematta tietenkin ?Lisää rautalankaa ?

        Manuaali perustuu siihen että kuljettaja valitsee tilanteeseen sopivan vaihteen.
        Epätoivoinen vääntö Terolla käynnissä ja taas tulee turpaan mennen tullen, tyhmempikin antaisi periksi ja myöntäisi tappionsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaali perustuu siihen että kuljettaja valitsee tilanteeseen sopivan vaihteen.
        Epätoivoinen vääntö Terolla käynnissä ja taas tulee turpaan mennen tullen, tyhmempikin antaisi periksi ja myöntäisi tappionsa.

        Automaatti valitsee aina vaihteen, jossa moottorin hyötysuhde on paras ilman sen kummempia miettimisiä ja se pystyy siihen nopeammin kuin yksikään ihminen. Manuaalivaihteisto eli polkuauto on lapsen asteelle jääneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaatti valitsee aina vaihteen, jossa moottorin hyötysuhde on paras ilman sen kummempia miettimisiä ja se pystyy siihen nopeammin kuin yksikään ihminen. Manuaalivaihteisto eli polkuauto on lapsen asteelle jääneille.

        Mitä järkeä on nillittää tuosta asiasta? Jokaisee tojon kilpailijaan saa halutessaan automaatin! Corolla on takuuvarma kakkonen aina kiihtyvyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on nillittää tuosta asiasta? Jokaisee tojon kilpailijaan saa halutessaan automaatin! Corolla on takuuvarma kakkonen aina kiihtyvyydessä.

        Minkä automaatin saa muka volkkariin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä automaatin saa muka volkkariin ?

        DSG arpojan saa volkkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokainen auto ajaa suurimmalla vaihteella, sanotaan jotain 80 km/h, niin mikä auto kiihdyttää nopeimmin 120 km/h tasolle ... niin keppiin koskematta tietenkin ?Lisää rautalankaa ?

        Toyota kiihtyy parhaiten eli paras ohituskiihdyttely. Eikä tarvii vatkata vaihteita.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG arpojan saa volkkariin.

        DSG ... hahhaah hohooo huhuuuh heheh !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voi vain kuvitella mikä ero on tunnelmassa tuossa 60-120 km/h kiihdytyksessä. Ford kiihtyy ripeästi ja vaivattomasti normaalia kierroslukualuetta käyttäen kun taas Corollassa kone huutaa koko matkan hoosiannaa kierrokset punarajalla ja silti kulku on Fordia heikompaa.

        Tällä palstalla näkyy nykyään kaikki olevan aivan toisin kuin ennen. Täällä näköjään kumotaan joka ikinen valhe Toyotasta välittömästi. Ennen kaikki oli vain pelkkää valetta täynnä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaatti valitsee aina vaihteen, jossa moottorin hyötysuhde on paras ilman sen kummempia miettimisiä ja se pystyy siihen nopeammin kuin yksikään ihminen. Manuaalivaihteisto eli polkuauto on lapsen asteelle jääneille.

        Toyotassa ei ole vaihteita, automaatti toimii variaattoriperiaatteella.


    • Anonyymi

      Näihin provoihin kannattaa aina vastata ja mahdollisimman vuolaasti ja ennenkaikkea usein.

    • Anonyymi

      No onhan se Corolla tosi "hyvä" auto. En itse sellaista osta. Jos perheautoa olisin hankkimassa mielummin ostaisin Kia Optima ladattavan farkun. Siitä oli tarjous alennus 4500€ joten aika samaan hintaan sai tuolla tarjoushinnalla kuin hyvin varustetun Corollan.

      Tässä sitten sellainen halpis vaihtoehto, joka näköjään kestää hyvin ikääntymistä.
      https://www.is.fi/autot/art-2000005878543.html

      Tai tästä
      https://www.is.fi/autot/art-2000005810910.html

      Onneksi on valinnanvaraa markkinoilla.

      • Anonyymi

        Tässä sitten sellainen halpis vaihtoehto, joka näköjään kestää hyvin ikääntymistä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000005878543.html

        ***************

        Nyt kirjoittaja ei täysin ymmärrä, mistä hän puhuu. Minulla on autotallissani suunnilleen halpis vaihtoehtoasi vastaava saksalainen automaattivaihteinen auto, mutta olen laittanut sen seisontaan. Se vie kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, kun vastaavasti hybridi-Tojotani vie vain 4,5 l/100 km. Paljon ymmärrystä ei vaadita siihen, kummalla autolla kannattaa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sitten sellainen halpis vaihtoehto, joka näköjään kestää hyvin ikääntymistä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000005878543.html

        ***************

        Nyt kirjoittaja ei täysin ymmärrä, mistä hän puhuu. Minulla on autotallissani suunnilleen halpis vaihtoehtoasi vastaava saksalainen automaattivaihteinen auto, mutta olen laittanut sen seisontaan. Se vie kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, kun vastaavasti hybridi-Tojotani vie vain 4,5 l/100 km. Paljon ymmärrystä ei vaadita siihen, kummalla autolla kannattaa ajaa.

        Ketä kiinnostaa mitä tallissasi seisotat. Corollan vertailutestimenestys ei siitä kummemmaksi muutu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa mitä tallissasi seisotat. Corollan vertailutestimenestys ei siitä kummemmaksi muutu!

        Kysyin vaimolta, mitä jos seuraava uusi auto olisi Tojota ?Vastaus, ei ikinä kun autojakin on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sitten sellainen halpis vaihtoehto, joka näköjään kestää hyvin ikääntymistä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000005878543.html

        ***************

        Nyt kirjoittaja ei täysin ymmärrä, mistä hän puhuu. Minulla on autotallissani suunnilleen halpis vaihtoehtoasi vastaava saksalainen automaattivaihteinen auto, mutta olen laittanut sen seisontaan. Se vie kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, kun vastaavasti hybridi-Tojotani vie vain 4,5 l/100 km. Paljon ymmärrystä ei vaadita siihen, kummalla autolla kannattaa ajaa.

        Vai 15 litraa. Ihan pokkana valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai 15 litraa. Ihan pokkana valehtelet.

        Vai 15 litraa. Ihan pokkana valehtelet.

        *********

        En minä valehtele. Minulla on auton ohjekirja vielä tallessa, ja siinä kerrotaan auton kaupunkikulutuksen olevan 15,1 l/100 km. Olen käytännössä todennut, että kyllä se auto niin paljon kuluttaa. Ette te poikaset ole koskaan tainneet ajella suurehkoilla automaattivaihteisilla autoilla, koska teillä ei ole mitään käsitystä niiden kulutuksesta.


    • Anonyymi

      Pieni bensankulutus on tärkeintä ja hybridit on tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Sähkö ja kaasu on tulevaisuus johon yhteiskunta panostaa.


    • Anonyymi

      Taidat viitata TM:n juuri ilmestyneeseen autovertailuun. Neljästä verrattavasta autosta Corolla jäi niukasti palkintosijojen ulkopuolelle. Kaikissa oli hyviä ja huonoja ominaisuuksia. Ford arvioitiin parhaaksi, VW toiseksi, Mazda kolmanneksi ja Toyota pahnanpohjimmaiseksi.

      • Anonyymi

        Perusvirhe on tehty siinä, että Corollaa verrattiin muihin. Takkiinhan siinä tulee. Corolla pärjää, kun se koeajetaan yksin ja siitä tehdään juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusvirhe on tehty siinä, että Corollaa verrattiin muihin. Takkiinhan siinä tulee. Corolla pärjää, kun se koeajetaan yksin ja siitä tehdään juttu.

        Niin ja Toyota kustantaa toimittajat johonkin Barcelonaan koeajolle. Jutun koeajosta voi tehdä kääntämällä suoraan mainostekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusvirhe on tehty siinä, että Corollaa verrattiin muihin. Takkiinhan siinä tulee. Corolla pärjää, kun se koeajetaan yksin ja siitä tehdään juttu.

        Tuossa vertailussa ei otettu huomioon kestävyyttä ja muiden vikojen korjaus kustannuksia. Toyota Corollassa ei ole koskaan vikoja ja se on ylivoimaisesti kestävin. Mikäli nuo olisi huomioitu Corolla olisi ollut suvereeni voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vertailussa ei otettu huomioon kestävyyttä ja muiden vikojen korjaus kustannuksia. Toyota Corollassa ei ole koskaan vikoja ja se on ylivoimaisesti kestävin. Mikäli nuo olisi huomioitu Corolla olisi ollut suvereeni voittaja.

        "Toyota Corollassa ei ole koskaan vikoja ja se on ylivoimaisesti kestävin."
        Kovinpa on naiivi käsitys jota vielä ilkeät julistaa julkisella keskustelupalstalla. Minä on yhtä tyhmää lausumaa ilkeäisi julkaista!
        Selitäpä tämä jos kuvittelet osaavasi! Jos Corollassa ei olisi koskaan vikoja, miksi siihen on kuitenkin saatavana kaikkia kuviteltavissa olevia varaosia monenkin eri valmistajan valmistamina? Ja kyse on nimenomaan mallikohtaisita varaosista, ei yleisistä huolto-osista. Autojen varaosien valmistaminen kun on tuottoisaa liiketoimintaa.


    • Anonyymi

      Corolla hävisi ylivoimaisesti koko vertailun.

      • Anonyymi

        Toyota saa on pienin kulutus ja pienimmät päästöt. Ja paras ohitus kiihtyvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota saa on pienin kulutus ja pienimmät päästöt. Ja paras ohitus kiihtyvyys.

        Toyota Corolla hävisi YLIVOIMAISESTI, TM:n neljän auton vartailun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota saa on pienin kulutus ja pienimmät päästöt. Ja paras ohitus kiihtyvyys.

        "Toyota saa on pienin kulutus ja pienimmät päästöt."
        Toyotassa oli vain pienimmät CO2-päästöt, jotka johdetaan suoraan polttoaineen kulutuksesta, mitään päästökomponentteja ei mitattu.


    • Anonyymi

      Toyotalla pienimmät käyttökustannukset. Auto on kestävä, luotettava ja kuluttaa erittäin vähän polttoainetta. Ja luontokin kiittää kun päästöt ovat pienet.

      • Anonyymi

        Miksi väität tutkittua ja julkaistua faktaa vastaan?
        Ylläpitokulut suurimmat on aina Toyotalla. Kestävä Toyota ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Parin viimeisen tutkimuksen mukaan jossa on kerätty viat ja ongelmat kokoajalta, niin Toyota löytyy vasta sijalta 19 ja 20, Skoda samoilla listoilla sija 2. Kulutus, no se on normaalia keskitasoa ja multa löytyy paljon parempaa silläkin saralla. Nyt kyllä pusket taas kerran päätäsi halki peruskallioon ja se ilmeisesti sattuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väität tutkittua ja julkaistua faktaa vastaan?
        Ylläpitokulut suurimmat on aina Toyotalla. Kestävä Toyota ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Parin viimeisen tutkimuksen mukaan jossa on kerätty viat ja ongelmat kokoajalta, niin Toyota löytyy vasta sijalta 19 ja 20, Skoda samoilla listoilla sija 2. Kulutus, no se on normaalia keskitasoa ja multa löytyy paljon parempaa silläkin saralla. Nyt kyllä pusket taas kerran päätäsi halki peruskallioon ja se ilmeisesti sattuu?

        Toyota saa on pienimmät käyttökustannukset. Pitääkö vääntää rautalangasta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väität tutkittua ja julkaistua faktaa vastaan?
        Ylläpitokulut suurimmat on aina Toyotalla. Kestävä Toyota ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Parin viimeisen tutkimuksen mukaan jossa on kerätty viat ja ongelmat kokoajalta, niin Toyota löytyy vasta sijalta 19 ja 20, Skoda samoilla listoilla sija 2. Kulutus, no se on normaalia keskitasoa ja multa löytyy paljon parempaa silläkin saralla. Nyt kyllä pusket taas kerran päätäsi halki peruskallioon ja se ilmeisesti sattuu?

        Tällä palstalla näkyy nykyään kaikki olevan toisin kuin ennen. Täällä näköjään kumotaan joka ikinen valhe Toyotasta välittömästi. Ennen kaikki oli vain pelkkää valetta täynnä


    • Anonyymi

      No se on pakko puolustaa asemiaan. Puolue velvoittaa vaikka sormet rakoille menisi ja sitten on vielä murheena tää toyota pehvan alka. Aatelkas ja ymmärtäkää nyt edes vähän.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin häviää ladattaville ja täyssähköille ja toiseksi useimmat Tojokuskit eivät uskalla tulla ainoan oikean suomalaisen kaupungin eli Helsingin keskustaan ajamaan.

      • Anonyymi

        Häviäminen tai kalleus riippuu siitä, mitä auton ylläpitokuluihin lasketaan mukaan.

        Ladattavan tai sähköauton tapauksessa on oltava paikka, missä ladataan. Se on yleensä oma talli tai parkkiruutu, missä sähköliitäntä.

        Sellaisen saa (hinta ei sisällä latausasemaa) halutessaan myös Helsingin keskustasta:

        https://www.is.fi/autot/art-2000007243403.html

        Itselataavan voi pysäköidä vaikka kadun varteen. Polttoainekulut on siinä tapauksessa pienin kulu.

        Ei ole yhtä ainoata oikeata vastausta siihen, millainen auto on paras. Vaihtoehtoja tarvitaan.
        Omistaja tai haltija päättää, mikä on paras oman käyttötarkoituksen, elämäntilanteen sekä asuinpaikan mukaan.

        Päätöstä ei tee yleisönosastot tai autolehdet. Autolehdet vain vertailevat eri vaihtoehtoja. Pitää itse osata valita vertailuista ja testeistä ne asiat, jotka painavat omassa käytössä eniten. Aivan kuten rengasvertailuissakin. Yhä harvempi pääkaupunkiseudulla asuva ostaa talvirenkaiksi nastarenkaat vaikka ne voittavat autolehtien testit lähes aina.


    • Anonyymi

      Toyota selvä ykkönen myös lokakuussa.

      www.trafi.fi

      • Anonyymi

        TM mukaan Toyotan käyttökustannukset ovat kaikkein pienimmät. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM mukaan Toyotan käyttökustannukset ovat kaikkein pienimmät. Piste.

        TM: n mukaan Toyotan käyttökustannukset olivat kaikkein suurimmat. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM: n mukaan Toyotan käyttökustannukset olivat kaikkein suurimmat. Piste.

        TM toteaa: "Jos ylläpitokuluihin lisätään polttoainekulut, järjestys muuttuu. Toyota on edullisin, Volkswagen jää toiseksi, Ford kolmanneksi ja Mazda on kallein". Piste.

        Käyttökustannukset = Ylläpitokulut Polttoainekulut. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM toteaa: "Jos ylläpitokuluihin lisätään polttoainekulut, järjestys muuttuu. Toyota on edullisin, Volkswagen jää toiseksi, Ford kolmanneksi ja Mazda on kallein". Piste.

        Käyttökustannukset = Ylläpitokulut Polttoainekulut. Piste.

        Maantieajossa Tojotan ja Volkkarin bensankulutuksessa on vain mukillisen ero. Kolme desiä satasella ei tee Tojotasta edulisinta.


    • Anonyymi

      Ja eniten myyty Suomessakin.

      • Anonyymi

        No toisella sijalla vasta, mutta on siinäkin höynäytettyjä ihan kylliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toisella sijalla vasta, mutta on siinäkin höynäytettyjä ihan kylliksi.

        Toyota eniten myyty viime kuussakin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toisella sijalla vasta, mutta on siinäkin höynäytettyjä ihan kylliksi.

        No ensimmäinen oli Toyota !


    • Anonyymi

      Edelleen eniten myyty, meinatenkin Toyota Corolla Täys Hybrid, se on kunnon peli.

    • Anonyymi

      Ohjaus on huono Corollassa. Tehostettu tunnottomaksi, eikä keskitä kunnolla. Näin kertoi vertailutesti.

    • Anonyymi

      Mitäs noiden tojotisti ressukoiden kanssa hyödyttää kinata.
      Onnetonta laumasieluista porukkaa. Itsetunto nollassa ja alla onneton kärry. Pitää ymmärtää.

    • Anonyymi

      Kansa tykkää itselataavista täyshybrideistä, joissa on kunnon automaattivaihteisto, todella helppoo ajamista.

      • Anonyymi

        Bensalla kulkee, ei enää jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla kulkee, ei enää jatkoon.

        Toyotalla eniten sähköajoa koko maailmassa. Toyota on sähköisen autoilun edelläkävijä, frontrunner !


    • Anonyymi

      Ei keskinopeudella 40 km/h (TM vertailussa käytetty) ajelu ole mitään oikeaa kaupunkiajoa. Kyseessä on ollut ajelu ihan muilla nopeusrajoituksilla kuin 30-50 km/h Kymmenien vuosien kokemuksella voin sanoa, että kaupunkialueella, jossa on liikennevaloja toisensa jälkeen ja muutakin liikennettä on vaikea saavuttaa edes lähelle 30 km/h keskinopeuksia.

      • Anonyymi

        Eikös kyseessä ollut oikeasti taajamakulutus? Määritelmän mukaan taajama on alue, missä rakennusten välimatka saa olla korkeintaan 200 m. Nopeusrajoituksista ei ole mitään muuta tietoa, kuin että se on max 50 km/h, jos taajama on merkitty kilvellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis noilla mitatuilla taajamakulutuksilla ei ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa ainakaan Kehä 1 sisäpuolella päiväaikaan.

        Kysymys on vertailukelpoisuudesta.
        Jos kulutuksia mitattaisiin vilkkaan liikenteen seassa, ei olisi mitään mahdollisuuksia saada toistettavia ja vertailukelpoisia tuloksia, koska muuttuvia tekijöitä on aivan liikaa ja sellaisilla tuloksilla ei olisi mitään arvoa.
        TM pyrkii mittaamaan kulutuksia sellaisissa olosuhteissa, että mittauksen toistamisella saadaan mahdollisimman samanlainen tulos ja keskenään vertailtavilla autoilla on samat olosuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on vertailukelpoisuudesta.
        Jos kulutuksia mitattaisiin vilkkaan liikenteen seassa, ei olisi mitään mahdollisuuksia saada toistettavia ja vertailukelpoisia tuloksia, koska muuttuvia tekijöitä on aivan liikaa ja sellaisilla tuloksilla ei olisi mitään arvoa.
        TM pyrkii mittaamaan kulutuksia sellaisissa olosuhteissa, että mittauksen toistamisella saadaan mahdollisimman samanlainen tulos ja keskenään vertailtavilla autoilla on samat olosuhteet.

        Todellisissa olosuhteissa liikenteen seassa joutuu käyttämään jarruja ja kiihdyttelemään reippaasti muun liikenteen tahtiin eikä voi miettiä mikä on energian käytön ja talteenoton kannalta edullisinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisissa olosuhteissa liikenteen seassa joutuu käyttämään jarruja ja kiihdyttelemään reippaasti muun liikenteen tahtiin eikä voi miettiä mikä on energian käytön ja talteenoton kannalta edullisinta

        Juuri näin , sanoo Yle aamu-tv:n juontaja !


    • Anonyymi

      Hauskaa, noinkin iso farmari joka on parhaimmillaan kaupungissa, hyvin ne Toyotalla vetää. Taitaa focus olla vähän hakusessa.

      • Anonyymi

        Tässä vertailussa ei toyo ollu farkku, niin kuin ei muutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vertailussa ei toyo ollu farkku, niin kuin ei muutkaan.

        Talvitestissä oli Corolla farkku paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvitestissä oli Corolla farkku paras.

        Eikä ollu. Katso TM:n seuraava numero. Siellä oli nää kaikki parhaat talviautot. Ei ollu toyoa, ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ollu. Katso TM:n seuraava numero. Siellä oli nää kaikki parhaat talviautot. Ei ollu toyoa, ei.

        Toyota Corolla Hybrid voitti Suomen talviautovertailun 2020. Toyotalla pääsee eniten sähköisiä kilometrejä yhdellä tankkauksella, jopa 700 km !!!


    • Anonyymi

      Ajatella että kilpailijan pikku kulkine kuluttaa 50 % enemmän kuin isolohko Corolla Hybrid, jo on aikoihin eletty !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      158
      20131
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      43
      8400
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      54
      6127
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      176
      5752
    5. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      28
      4785
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4467
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      75
      4383
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      76
      4171
    9. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3740
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      107
      1603
    Aihe