Moi:n liittymään ei mobiilivarmennetta!!

Anonyymi

Vaihdoin mainosten uhrina Moi-liittymään ja mobiilivarmenne loppui samalla toimimasta. Vastasivat, ettei sitä saa Moin liittymiin. Outoa kun DNA omistaa ja heidän liittymiinsä sen saa. Se oli sitten Moi alle viikossa ja takaisin Telialle!

20

22012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä ettei ole sillä se on aivan turha..

    • Anonyymi

      Miten se mobiilivarnenne toimii?

      • Idea on, että tunnistautuessa tietokoneella annat puhelinnumeron ja puhelimeen tulee viesti, jonka hyväksyy pin-koodilla. Toki voi käyttää myös puhelimella.

        Ihan kiva ominaisuus, käytin paljon, kun oli Telialla mutta ei sellainen josta maksaisin lisää. S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Idea on, että tunnistautuessa tietokoneella annat puhelinnumeron ja puhelimeen tulee viesti, jonka hyväksyy pin-koodilla. Toki voi käyttää myös puhelimella.

        Ihan kiva ominaisuus, käytin paljon, kun oli Telialla mutta ei sellainen josta maksaisin lisää. S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi.

        Nykyään pankit tarjoaa samaa ominaisuutta ja ilmaiseksi. Itsekin käytän tällaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään pankit tarjoaa samaa ominaisuutta ja ilmaiseksi. Itsekin käytän tällaista.

        pankit tuskin tarjoaa mitään ilmaiseksi, jollei käyttäjä maksa niin esim. kela sitten maksaa kuten oli avainluku listojen kanssakin. Mobiili-varmenne ei taita olla ilmainen kuin telian asiakkaille.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Idea on, että tunnistautuessa tietokoneella annat puhelinnumeron ja puhelimeen tulee viesti, jonka hyväksyy pin-koodilla. Toki voi käyttää myös puhelimella.

        Ihan kiva ominaisuus, käytin paljon, kun oli Telialla mutta ei sellainen josta maksaisin lisää. S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi.

        Mitä pin-koodia tarkoitat? Pitäisi toimia prepaidissäkin, mutta en ole jaksanut selvittää kun avainlukulistatkin vielä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pin-koodia tarkoitat? Pitäisi toimia prepaidissäkin, mutta en ole jaksanut selvittää kun avainlukulistatkin vielä toimii.

        Voi näköjään käyttää puhelinnumeroa tai oma valitsemaa, mutta ainakin elisalla maksaa 2€/kk, en tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pankit tuskin tarjoaa mitään ilmaiseksi, jollei käyttäjä maksa niin esim. kela sitten maksaa kuten oli avainluku listojen kanssakin. Mobiili-varmenne ei taita olla ilmainen kuin telian asiakkaille.

        Kyllä ne tarjoaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pin-koodia tarkoitat? Pitäisi toimia prepaidissäkin, mutta en ole jaksanut selvittää kun avainlukulistatkin vielä toimii.

        Mobiilivarmenteessa on oma pin-koodi. Vaatii sopimusliittymän.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Idea on, että tunnistautuessa tietokoneella annat puhelinnumeron ja puhelimeen tulee viesti, jonka hyväksyy pin-koodilla. Toki voi käyttää myös puhelimella.

        Ihan kiva ominaisuus, käytin paljon, kun oli Telialla mutta ei sellainen josta maksaisin lisää. S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi.

        "S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi."

        okaro: Kysymys sinulle: Oletko luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google -tilin (jos käytät Android -puhelinta) tai Apple -tilin (jos käytät Applen puhelinta) ?

        Mikäli et ole luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google- tai Apple -tilin, niin miten olet onnistunut lataamaan tuon S-mobiilin ja mistä ?

        S-Ryhmähän kiusaa asiakkaitaan (kuten tekevät myös HSL, VR, ja Aimo Park) sillä, että mobiilisovellusta ei saa mistään muualta kuin Google Playsta, ja sieltä taas ei voi ladata mitään ilman Google -tiliä.

        Suomalaisyritykset siis omilla toimillaan edistävät Googlen ja Applen harrastamaa laajamittaista vakoilua.

        On täysin käsittämätöntä, ettei tietosuojavaltuutettu ole puuttunut asiaan, sillä tämä on:

        a) 2000 luvun laajin ja pahin vakoilutapaus ja tietosuojan loukkaus

        b) Suomen tietosuojalain vastaista

        c) EU:n tietosuojadirektiivejä loukkaavaa toimintaa

        Todellisuudessa ei ole mitään syytä sille, ettei vaikkapa S-mobiilia voisi laittaa saataville
        vaikkapa osoitteeseen:

        https://apps.s-pankki.fi/smobiili.apk

        vastaavasti HSL applikaatio pitäisi laittaa saataville:

        https://apps.hsl.fi/hslsovellus.apk

        Näin yritysten pitäisi toimia, jos kunnioittaisivat asiakkaidensa oikeutta yksityisyyteen, mutta valitettavasti ko. yrityksiä ei kiinnosta asiakkaidensa oikeus yksityisyyteen.

        Google -tilin asennus Android -puhelimeen aiheuttaa sen, että puhelin lupaa kysymättä kopioi ainakin nämä tiedot Googlen hallinnoimaan pilvipalvelimeen:

        Tekstiviestit
        Puhelinmuistio
        Puheluloki

        Mahdollisesti saatetaan kopioida myös muita tietoja (kuvat? videot? äänitallenteet? )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään pankit tarjoaa samaa ominaisuutta ja ilmaiseksi. Itsekin käytän tällaista.

        No he he, itsellä läpsästiin koko pankin tili kiinni kun en päässyt hakemaan uusia henkkareita tietyssä ajassa, kuulun riskiryhmään ja korona ollut päällä eeeeeh. Onneksi on mobiilivarmenne niin voi käyttää esim omakantaa normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi."

        okaro: Kysymys sinulle: Oletko luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google -tilin (jos käytät Android -puhelinta) tai Apple -tilin (jos käytät Applen puhelinta) ?

        Mikäli et ole luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google- tai Apple -tilin, niin miten olet onnistunut lataamaan tuon S-mobiilin ja mistä ?

        S-Ryhmähän kiusaa asiakkaitaan (kuten tekevät myös HSL, VR, ja Aimo Park) sillä, että mobiilisovellusta ei saa mistään muualta kuin Google Playsta, ja sieltä taas ei voi ladata mitään ilman Google -tiliä.

        Suomalaisyritykset siis omilla toimillaan edistävät Googlen ja Applen harrastamaa laajamittaista vakoilua.

        On täysin käsittämätöntä, ettei tietosuojavaltuutettu ole puuttunut asiaan, sillä tämä on:

        a) 2000 luvun laajin ja pahin vakoilutapaus ja tietosuojan loukkaus

        b) Suomen tietosuojalain vastaista

        c) EU:n tietosuojadirektiivejä loukkaavaa toimintaa

        Todellisuudessa ei ole mitään syytä sille, ettei vaikkapa S-mobiilia voisi laittaa saataville
        vaikkapa osoitteeseen:

        https://apps.s-pankki.fi/smobiili.apk

        vastaavasti HSL applikaatio pitäisi laittaa saataville:

        https://apps.hsl.fi/hslsovellus.apk

        Näin yritysten pitäisi toimia, jos kunnioittaisivat asiakkaidensa oikeutta yksityisyyteen, mutta valitettavasti ko. yrityksiä ei kiinnosta asiakkaidensa oikeus yksityisyyteen.

        Google -tilin asennus Android -puhelimeen aiheuttaa sen, että puhelin lupaa kysymättä kopioi ainakin nämä tiedot Googlen hallinnoimaan pilvipalvelimeen:

        Tekstiviestit
        Puhelinmuistio
        Puheluloki

        Mahdollisesti saatetaan kopioida myös muita tietoja (kuvat? videot? äänitallenteet? )

        Eikö huihaiveille löydy appseja?

        Apkpuresta pystyy lataamaan paljon ilman kuukkelia, mutta tuskin pankkisovellusta, millä nimellä linee. Monia suomalaisten yritysten sovelluksia löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "S-mobiilin tunnistautuminen on vielä kätevämpi."

        okaro: Kysymys sinulle: Oletko luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google -tilin (jos käytät Android -puhelinta) tai Apple -tilin (jos käytät Applen puhelinta) ?

        Mikäli et ole luopunut kaikesta yksityisyydestäsi asentamalla puhelimeesi Google- tai Apple -tilin, niin miten olet onnistunut lataamaan tuon S-mobiilin ja mistä ?

        S-Ryhmähän kiusaa asiakkaitaan (kuten tekevät myös HSL, VR, ja Aimo Park) sillä, että mobiilisovellusta ei saa mistään muualta kuin Google Playsta, ja sieltä taas ei voi ladata mitään ilman Google -tiliä.

        Suomalaisyritykset siis omilla toimillaan edistävät Googlen ja Applen harrastamaa laajamittaista vakoilua.

        On täysin käsittämätöntä, ettei tietosuojavaltuutettu ole puuttunut asiaan, sillä tämä on:

        a) 2000 luvun laajin ja pahin vakoilutapaus ja tietosuojan loukkaus

        b) Suomen tietosuojalain vastaista

        c) EU:n tietosuojadirektiivejä loukkaavaa toimintaa

        Todellisuudessa ei ole mitään syytä sille, ettei vaikkapa S-mobiilia voisi laittaa saataville
        vaikkapa osoitteeseen:

        https://apps.s-pankki.fi/smobiili.apk

        vastaavasti HSL applikaatio pitäisi laittaa saataville:

        https://apps.hsl.fi/hslsovellus.apk

        Näin yritysten pitäisi toimia, jos kunnioittaisivat asiakkaidensa oikeutta yksityisyyteen, mutta valitettavasti ko. yrityksiä ei kiinnosta asiakkaidensa oikeus yksityisyyteen.

        Google -tilin asennus Android -puhelimeen aiheuttaa sen, että puhelin lupaa kysymättä kopioi ainakin nämä tiedot Googlen hallinnoimaan pilvipalvelimeen:

        Tekstiviestit
        Puhelinmuistio
        Puheluloki

        Mahdollisesti saatetaan kopioida myös muita tietoja (kuvat? videot? äänitallenteet? )

        LineageOS on puhelimissa ja Aurora Storesta S-Mobiili. Ei Googlea tai Googlen palveluita laisinkaan puhelimessa. Vanha puhelin, mutta uusin Android jatkuvasti vuosia tuen loppumisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Ansaittu rangaistus kännylörpöttelyaddiktille.
      Muiden kannattaa ottaa paljon halvempi prepaid.

    • Anonyymi

      elisalla ja DNA:lla tulossa mobiilivarmenne-sovellus. Voi käyttää sormella tai kasvontunnistuksella!

      • Anonyymi

        Turhake..


    • Anonyymi

      Mobiilivarmenne on keskeneräinen raakile. Sillä ei tee mitään koska se ei toimi eSIM liittymissä.

      • Anonyymi

        Toimiipas, ainankin mulla, telian e-sim


    • Anonyymi

      verkkopankkimaksut olisi lakkautettqva koska aivan liian epäturvsllisia maksurapija.

    • Anonyymi

      Mobiilivarmenne tulee kalliiksi.
      Estää prepaid-tarjousten käytön jatkuvanakin.
      Puhumattakaan, jos tarve on vain ajoittaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe