Hei! Täällä kirjoittelee 12-vuotias tyttö, joka kärsii menkkojen aikana olevasta pahoinvoinnista. Mulla alkoi menkat tämän vuoden huhtikuussa, ja olen aina huomannut jokaisena kuukautena, että etova-olo on aina sen 4-5 päivää, mitä menkkani kestävät. Kuukautiseni ovat myös tosi runsaat ja kivuliaat.Tämä on tosi inhottavaa, ja häiritsee opiskeluani koulussa. Myös nukkuminen on vaikeaa. Viime kuun (syyskuun) menkkapahoinvointi kertyi niin pahaksi, että oksensin. En ole uskaltanut kertoa pahoinvoinnista äidilleni, joten pistin oksentamisen ruokamyrkytyksen piikkiin. Miten pystyisin helpottaan oloa? Pitääkö ruokavaliota muuttaa? Voiko kyse olla raudanpuutteesta tai jostain muusta? Vielä kurjempaa tästä tekee sen, että mulla on myös emetofobia (järjenvastainen oksentamisen pelko), joten se tekee olostani vielä epämukavamman :( Tulkaa minua viisaammat ja vanhemmat auttaamaan, tai jos joku vaikka samaistuisi vaivaani? Onko MITÄÄN keinoja, vai onko tämä vain kestettävä? Tälläkin hetkellä tosi huono olo...
Pahoinvointi kuukautisten aikana.
Anonyymi
2
205
Vastaukset
- Anonyymi
Sano vaikka äidille tai terkkarille, koska sitte saatat saada lääkettä tai tarvittaessa jotain hoitoa.
- Anonyymi
Kaikenlainen kiukuttelu ja tunneryöpyt on ihan normaaleja kuukautisten aikoina. Ei niitä turhaan kutsuta 'kiukkupäiviksi'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856483
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2905454Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984151- 522900
- 272874
- 1202093
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721301
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151