Pahoinvointi kuukautisten aikana.

Anonyymi

Hei! Täällä kirjoittelee 12-vuotias tyttö, joka kärsii menkkojen aikana olevasta pahoinvoinnista. Mulla alkoi menkat tämän vuoden huhtikuussa, ja olen aina huomannut jokaisena kuukautena, että etova-olo on aina sen 4-5 päivää, mitä menkkani kestävät. Kuukautiseni ovat myös tosi runsaat ja kivuliaat.Tämä on tosi inhottavaa, ja häiritsee opiskeluani koulussa. Myös nukkuminen on vaikeaa. Viime kuun (syyskuun) menkkapahoinvointi kertyi niin pahaksi, että oksensin. En ole uskaltanut kertoa pahoinvoinnista äidilleni, joten pistin oksentamisen ruokamyrkytyksen piikkiin. Miten pystyisin helpottaan oloa? Pitääkö ruokavaliota muuttaa? Voiko kyse olla raudanpuutteesta tai jostain muusta? Vielä kurjempaa tästä tekee sen, että mulla on myös emetofobia (järjenvastainen oksentamisen pelko), joten se tekee olostani vielä epämukavamman :( Tulkaa minua viisaammat ja vanhemmat auttaamaan, tai jos joku vaikka samaistuisi vaivaani? Onko MITÄÄN keinoja, vai onko tämä vain kestettävä? Tälläkin hetkellä tosi huono olo...

2

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sano vaikka äidille tai terkkarille, koska sitte saatat saada lääkettä tai tarvittaessa jotain hoitoa.

• Anonyymi

Kaikenlainen kiukuttelu ja tunneryöpyt on ihan normaaleja kuukautisten aikoina. Ei niitä turhaan kutsuta 'kiukkupäiviksi'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      911
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60