Aihe

Pahoinvointi kuukautisten aikana.

Anonyymi

Hei! Täällä kirjoittelee 12-vuotias tyttö, joka kärsii menkkojen aikana olevasta pahoinvoinnista. Mulla alkoi menkat tämän vuoden huhtikuussa, ja olen aina huomannut jokaisena kuukautena, että etova-olo on aina sen 4-5 päivää, mitä menkkani kestävät. Kuukautiseni ovat myös tosi runsaat ja kivuliaat.Tämä on tosi inhottavaa, ja häiritsee opiskeluani koulussa. Myös nukkuminen on vaikeaa. Viime kuun (syyskuun) menkkapahoinvointi kertyi niin pahaksi, että oksensin. En ole uskaltanut kertoa pahoinvoinnista äidilleni, joten pistin oksentamisen ruokamyrkytyksen piikkiin. Miten pystyisin helpottaan oloa? Pitääkö ruokavaliota muuttaa? Voiko kyse olla raudanpuutteesta tai jostain muusta? Vielä kurjempaa tästä tekee sen, että mulla on myös emetofobia (järjenvastainen oksentamisen pelko), joten se tekee olostani vielä epämukavamman :( Tulkaa minua viisaammat ja vanhemmat auttaamaan, tai jos joku vaikka samaistuisi vaivaani? Onko MITÄÄN keinoja, vai onko tämä vain kestettävä? Tälläkin hetkellä tosi huono olo...

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sano vaikka äidille tai terkkarille, koska sitte saatat saada lääkettä tai tarvittaessa jotain hoitoa.

• Anonyymi

Kaikenlainen kiukuttelu ja tunneryöpyt on ihan normaaleja kuukautisten aikoina. Ei niitä turhaan kutsuta 'kiukkupäiviksi'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      11964
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      2824
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2107