Tuttuja on tuntemukset kanssakirjoittajilla 😊
Nukkuminen onnistuu minullakin lähes missä asennossa tahansa 😊)) !
Huvitti kun luin Skillanin tympääntyvän itseensä,.... siihen ei sinulla ole syytä sentään,... " Kas pimeyshän saa sitä ajattelemaan"
jähmeään marraskuuhun kun ollaan menossa!
Koko muukin luonto on lepotilassa, uinuu unelmoiden keväästä, ja valon elvyttävästä paluusta ❤️ Voisimmehan mekin kirjoitttaa vaikka runonpoikasia auringosta, jota kaipaamme ? Tai sitten manata ja kiukutella runon muodossa, kunnes alkaa naurattamaan!
Jokapäiväinen säännöllisyys elämässä on silti hyväksi, ruoka-ajat, liikunta ja riittävä uni!
Onhan tämäkin pieni yhteisöllisyys tuttujen kanssa, niin hyvää tekevää meille kotona paljon nyhjöttöville 💕
Kohtahan tästä pimeydestä ei ole kuin nousua taas, muutaman viikon kuluttua.
Pieni huoli on Melinasta, kun toivotteli jo varmuudeksi hyvää joulua? että ehtii,... toivottavasti ei mitään vakavampaa uhkaa ole ilmaantunut!
Kiitos ajatuksesta silti!
Terve taas kaamoslötköttelijät!
Harha-askel kaamoksessa
10
<50
Vastaukset
Noja-tuoliin sihdatessa tulikin aloitus 😊)) Anti mennä sitten,..
Kirjaimellinen harha-askel, Sini-Siru!
Astuit nojatuolin viereen, hups.
Minä paneuduin tv:n ääressä amerikkalaisen tositv:n ääreen, teini-äideistä koskevaan keskusteluun. Se, mikä amerikkalaisissa keskusteluohjelmissa on ihailtavaa, on, että keskustelijat pystyvät laajasti analysoimaan asiaansa ja tuntojaan. Suomalainen kauhistuisi sydänjuuriaan myöten, jos joutuisi kameroiden edessä purkamaan tekemisiään.
Parempi niin. Ei tuollainen avautuminen sovi meikäläisille. Muistan, kun 12-vuotias sukulaispoika oli joutunut johonkin konfliktiin vanhempiensa kanssa. Kysyin, miten hän siitä selvisi, ja hän vastasi: "Painoin sen pahkaani."
Tällainen keskustelupalsta sopii hyvin tunteiden tuuletukseen. Kasvottomina ja tuntemattomina voi ehkä helpommin ilmaista ajatuksiaan, vaikka eihän täällä kovin syvällisiä keskusteluja ole käyty. Johtunee siitä, että yrityksiin sekaantuvat tuntemattomat anot, joilla ei ole muuta mielessään kuin sabotointi.Makriina2 kirjoitti:
Kirjaimellinen harha-askel, Sini-Siru!
Astuit nojatuolin viereen, hups.
Minä paneuduin tv:n ääressä amerikkalaisen tositv:n ääreen, teini-äideistä koskevaan keskusteluun. Se, mikä amerikkalaisissa keskusteluohjelmissa on ihailtavaa, on, että keskustelijat pystyvät laajasti analysoimaan asiaansa ja tuntojaan. Suomalainen kauhistuisi sydänjuuriaan myöten, jos joutuisi kameroiden edessä purkamaan tekemisiään.
Parempi niin. Ei tuollainen avautuminen sovi meikäläisille. Muistan, kun 12-vuotias sukulaispoika oli joutunut johonkin konfliktiin vanhempiensa kanssa. Kysyin, miten hän siitä selvisi, ja hän vastasi: "Painoin sen pahkaani."
Tällainen keskustelupalsta sopii hyvin tunteiden tuuletukseen. Kasvottomina ja tuntemattomina voi ehkä helpommin ilmaista ajatuksiaan, vaikka eihän täällä kovin syvällisiä keskusteluja ole käyty. Johtunee siitä, että yrityksiin sekaantuvat tuntemattomat anot, joilla ei ole muuta mielessään kuin sabotointi.Joo, siksiköhän nuo luottamukselliset terapiatiedot ottavat koville niin monille. Ollaanhan täälläkin luettu, miten mieluimmin ollaan anoja, eikä kirjoiteta mitään henk.kohtaista!
Minusta terapiaistunnot voisivat tehdä hyvää, valloissahan se on ihan tavallista, mutta kansanluonne meillä haluaa olla selviytyjä! Ei meitä ole turhia paijailtu koskaan!
Vapputätini, joka oli oikeastaan sievistelijä luonteeltaan, eli 92 vuotiaaksi, ja tunnusti paineen alla noituneensa rumia itsekseen: Vittu, paska perse ja perkele, äsken sai muistokin minut nauramaan 😊)))
Jos se auttaa niin siitä vaan! Pärjäillään !sinisiru kirjoitti:
Joo, siksiköhän nuo luottamukselliset terapiatiedot ottavat koville niin monille. Ollaanhan täälläkin luettu, miten mieluimmin ollaan anoja, eikä kirjoiteta mitään henk.kohtaista!
Minusta terapiaistunnot voisivat tehdä hyvää, valloissahan se on ihan tavallista, mutta kansanluonne meillä haluaa olla selviytyjä! Ei meitä ole turhia paijailtu koskaan!
Vapputätini, joka oli oikeastaan sievistelijä luonteeltaan, eli 92 vuotiaaksi, ja tunnusti paineen alla noituneensa rumia itsekseen: Vittu, paska perse ja perkele, äsken sai muistokin minut nauramaan 😊)))
Jos se auttaa niin siitä vaan! Pärjäillään !Minulla on ystävä, joka olisi ehdottomasti tarvinnut terapeutin apua, monta vuosikymmentä sitten. Hänellä oli tuskallinen avioero, eikä hän ikinä päässyt asian yli, vaan aina kaikissa keskusteluissamme hän vertasi olevaa siihen entiseen ja kertoi jonkun mieleensä jääneen ikävän asian. Mutta eihän siihen aikaan edes tullut mieleen mikään terapeutti. Arvelen, että minä jouduin siihen asemaan, ihan tahtomattani. Onneksi olen aina ollut hajamielinen, niin että en muista puoliakaan hänen kertomistaan asioista. Eikä niitä varmaan muistettavaksi edes tarkoitettu.
Pääasia lienee puhuminen. Pitää voida purkaa ajatuksensa ja ahdistuksensa jollekin. Hyvä jos toisella on lohduttavia sanoja, mutta luulen, että pelkkä myötätuntoinen kuuntelukin auttaa. Sotien jälkeen meillä oli tuhansittain turhautuneita ja ahdistuneita rintamamiehiä, jotka aina ja aina kertoivat sotajuttuja toisilleen.
Joskus olen ajatellut, että emme edes osaa hakeutua terapiaan, jos sellaista katsoisimme tarvitsevamme. En minä ainakaan tietäisi, mistä apua saisin.
Tämän päivän asenteet ovat muuttuneet. Emme me enää pelkää, että meidät leimattaisiin loppuiäksemme häiriintyneiksi, jos kävisimmekin terapiassa. Mutta kun se suomalainen vain "painaa pahkaansa", kuten sanottu.- Anonyymi
sinisiru kirjoitti:
Joo, siksiköhän nuo luottamukselliset terapiatiedot ottavat koville niin monille. Ollaanhan täälläkin luettu, miten mieluimmin ollaan anoja, eikä kirjoiteta mitään henk.kohtaista!
Jos se auttaa niin siitä vaan! Pärjäillään !Harha-askel kaamoksessa....Maanjäristys Saamoksella. Seuraamme tilannetta ystävämme viestittelyillä Saamokselta.
Korppis
Taas tuli uusi ilmaisu, "painaa pahkaan". Saman luin juuri Kinnusen Neljäntienristeyksestä ja kummastelin sitä. Mihin "pahkaan"? Voisiko joku ystävällinen sielu selittää mitä sillä tarkoitetaan.
Minä ymmärsin, että hän tarkoitti päätään ja aivojaan, painoi muistinsa pohjalle, eikä ota sitä käsittelyyn.
Minua liikutti pojan vastaus. Hän oli sisuuntunut väärästä kohtelusta, mutta joutui nielemään vääryyden.
- Anonyymi
Melina tässä:
Käyn lukemassa aina silloin tällöin täällä vielä, ja joskus pikku viestinkin voin saada aikaan, ennen kuin häippäsen.
Juuri kotiuduin influenssa-rokotusta ottamasta, oli niin taitava lääkäri, etten paljon kipua pistoksesta tuntenutkaan.
Ottakaahan nyt ajoissa tuo infl. rokotus, sekin voi olla hyväksi covid-19 vastaan taistellessamme.
Voidaan hyvin jokainen, eikö vaan!
toivoo Melina.
. Mukavaa, kun olet kuitenkin vielä mukana , Melina, Me-lii-ii-naaa...aina se laulu alkaa mielessä soida. :)
Painaa pahkaan on tyypillinen alkusointuinen ilmaisu, kuten vaikkapa valkea valhe, entistä ehompi, päästä pälkähästä. Päätä pahkaa mennä touhotetaan, törmätään pahki ja manaillaan voi pahkeinen. Päänupilla on kovin monta synonyymia, kuten kaali, kallo, kupoli, koppa. Paras taitaa olla Aleksis Kivellä, jossa lukkari sätti veljeksiä viskalloisiksi sonneiksi. Hänen haukkumasanansa ovat muutenkin erittäin värikkäitä : kalmukki, kanalja, mahometti, koirankuonolainen, hunsvotti, hallavasilmäinen vuohipukki, Könnin kuokkamies, körri, kyöpeli.
Itse olen aika rajoittunut voimasanojen käyttäjä. Hitsin hitsi , hittolainen, samperi, vanhanaikainen Pekka Lipposen pirskattikin joskus ja yhdistelmäsana himskatti.- Anonyymi
Minullakin soi mielessäni Tapani Kansan ääni, hän on ollut suosikkilaulajani niin pitkään kuin muistan. Kiitos linkistäsi, Ramoona.
Minulla vieläkin joskus tulee nuo tenttikysymykset mieleeni, "Kiven veljesten kehitystarina"
oli yksi niistä.
Ja ihan hiljattain toisessa yhteydessä tuli mieleeni tämä: "Vuosi 1917 Suomen historiassa."
Siitä tuli pitkä tarina.
Puhelin soi..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137390- 485500
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573039Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101578Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951416Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931109Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2421025Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926