Älypuhelinten ilmaiset tinnituksen maskeerausäänet ovat aika hyviä

Anonyymi

Itse olen kokeillut Androidille sopivia ja noi Google Play kaupasta löytyvät ilmaiset tinnitusta maskeeraavat äänigeneraattorit ovat siitä hyviä, että niitä löytyy paljon erilaisia äänimaisemia. Itse pidän varsinkin sateen äänestä, mutta kokeilemallahan eri generaattoreita saa selville itselleen parhaan sopivan. Nuo toimivat myös lentotilassa, eli eivät kuluta tietoliikennekaistaa, vaan ääni generoidaan sovelluksen avulla. Eivät sen vuoksi kuluta myöskään paljoa virtaa, eli puhelinta ei tarvitse pitää yöllä latauksessa, vaikka käyttäisi maskeeraus-sovellusta päällä koko yön. En nyt viitsi mainita nimiä, mutta jos etsii hakusanoilla "relax sleep" tai "tinnitus masker", niin löytää kaikenlaista kokeilemisen arvoista.

8

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noissa on myös se hyvä puoli, että samassa puhelimessa voi olla käynnissä useita tinnitus maskereita yhtäaikaa. Näin voi käyttää kokeilla hyvin erilaisten äänien kombinaatiota, kun sellaiset pikkaisen epäsäännölliset äänet tuppaavat saamaan korvan unohtamaan tinnituksen, mutta taas tasainen kotonakin on hyvä olla taustalla.

• Anonyymi

Äh, älypuhelimeni muutteli taas sanojani. Ei kotonakin vaan kohina...

• Anonyymi

Kävin vähän aikaa sitten perusteellisissa tinnitustutkimuksissa ja sieltä kun ei löytynyt kuulonalenemaa eikä mitään muutakaan hoidettavissa olevaa vikaa, niin saamani hoito-ohjelma koostuu erilaisista habituaatiota edistävistä jutuista. Yksi näistä oli just näillä äänigeneraattoreilla toteutettava äänihoito. Olin näitä käyttänyt jo aiemminkin, mutta en ollut tajunnut, että kokonaan pettäminen ei ole hyvä juttu. Neuvottiin löytämään ns. sekoituspiste, eli äänenvoimakkuus, jolla tinnitus sekoittuu kuunneltavan äänen kanssa. Näin ilmeisesti aivot tottuvat tinnitukseen helpommin ja sen aiheuttama ärsytys ja ahdistus helpottavat. Lisäksi notsaamalla, eli poistamalla äänestä tinnitustaajuutta vastaava taajuus voisi olla lisähyötyä. Itselläni tinnitus on niin epämääräistä, että yhtä selkeää taajuutta ei ole, niin en tuosta hyödy. Buetooth kaiutuin on tässä osoittautunut loistavaksi. Äänenlaatu on ihan toista kuin suoraan kännykästä kuunneltuna. En tykkää käyttää mitään kuulokkeita ja yöllä ne olisivat muutenkin hankalat.

• Anonyymi

Sovellukset voi ladata myös tabletille, jossa ei ole puhelinominaisuutta, niin tällöin vahinkosoittomahdollisuus hätäkeskukseen poistuu.

• Anonyymi

Tietty voi liittää puhelimeen tai tablettiin joko johdolla tai bluetoothilla litteän kaiuttimen ja laittaa sen sitten tyynyn alle, niin vaikka nukkuisi kyljellään, niin korva kuulee maskeerausäänen. Toinen kaiutin tai puhelin sitten vaikka vähän kauemmaksi, niin toinenkin korva kuulee maskeerausäänen.

• Anonyymi

Tietty voi liittää puhelimeen tai tablettiin joko johdolla tai bluetoothilla litteän kaiuttimen ja laittaa sen sitten tyynyn alle, niin vaikka nukkuisi kyljellään, niin korva kuulee maskeerausäänen. Toinen kaiutin tai puhelin sitten vaikka vähän kauemmaksi, niin toinenkin korva kuulee maskeerausäänen.
      Lisäksi on saatavilla ilmaisia asmr-sovelluksia, jotka myös toimivat lentotilassa. Niistä saa vaikka minkälaista rauhoittavaa äänimaisemaa yöksi hyvin vähällä akunkulutuksella eivätkä siis asennuksen jälkeen enää tarvitse nettiä.

• Anonyymi

Lisäksi on saatavilla ilmaisia asmr-sovelluksia, jotka myös toimivat lentotilassa. Niistä saa vaikka minkälaista rauhoittavaa äänimaisemaa yöksi hyvin vähällä akunkulutuksella eivätkä siis asennuksen jälkeen enää tarvitse nettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2388
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      54
      2160
    3. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      207
      1676
    4. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      32
      1660
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1630
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      18
      1469
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      86
      1394
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      8
      1379
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1304
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1291
    Aihe