Kosketusnäyttö hajosi 2,5 vuoden jälkeen 2018 Astrassa

Anonyymi

Ostin keväällä 2018 uuden farkku Astran 1, 4 (148hp) . Olen huollattanut autoni säännöllisesti merkkihuollossa ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin, mutta viikko sitten yllättäen kosketusnäyttö hajosi ja pelkkiä viiruja täynnä kuvaruutu. Vaikka 2 vuoden takuuaika on umpeutunut niin mielestäni Opel on velvollinen vaihtamaan näytön uuteen koska näytön rikkoutuminen on ollut yleisesti tiedossa oleva tyyppivika. Näytön hinta on noin 1600€ eli aika kallis yllätys astran omistajalle. Uusissa 2020 autoissa on jo toisenlainen näyttö. Juuri näissä vastuuasioissa valmistaja kuluttajan silmissä punnitaan. Kuluvia osiahan vastuu ei korvaa muttei näyttö kuulu niihin.

17

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, et sitten ajatellut mennä kysymään auton myyneestä liikkeestä? Toivottavasti olet huollattanut autosi samassa liikkeessä, suhtautuvat asiaan hieman suopeammin. Tuollaisen osan on ajateltu kestävän auton iän tai ainakin lähemmäs sitä, joten tuotevastuun mukaan voit korkeintaan joutua maksamaan nimellisen maksun.

    • Anonyymi

      Näinhän minä teinkin, mutta kyseinen liike on juuri lopettanut Opelin myynnin ja huollon. Takuuhuolto hommia ei myöskään liike enää tee samasta syystä. Pakko oli ottaa korvausasiassa yhteyttä toiseen Opel huoltoon. Kirjoittelen myöhemmin mihin tässä casessa päädyttiin, monia Astran omistajia varmaan omalta kohdaltaan kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Yhteys maahantuojaan.


      • Anonyymi

        Paska mikä paska


    • Anonyymi

      "Näytön hinta on noin 1600€ "

      Ebaysta saat uuden näytön hintaan 300 euroa, käytetyn saa satasella. Hinnat on postikuluineen.

      • Anonyymi

        Korjaus äskeiseen, joutuu siitä Saksan maalta tilattaessa 335 maksamaan, hinnassa mukana ne postikulut.

        Mutta jokatapauksessa hieman vähemmän kuin 1600 euroa kuitenkin.


    • Anonyymi

      Karvaisilla sormilla ei pitäisi hipelöidä herkkää elektroniikkaa!😭😂🤣😅

    • Anonyymi

      Kiitos Ebay vinkin antaneelle, tuo ASTRA K MK 7 Intellilink 900 näyttäisi SAKSASSA UUTENA maksavan 598€ plus 22€ Saksasta postikulut. Tässä itsekin tajuaa pikku hiljaa mitä rosvoja autoliikkeet hintoineen ovat. You tuben videosta näin kuinka helppoa näytön vaihto on, paneelit pois kaksi ruuvia ja kaksi pikaliitintä irti näytön takaa...

      • Anonyymi

        Kallista on, 600 eurolla saa katsastetun auton kaksilla renkailla ja ilmastoinnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista on, 600 eurolla saa katsastetun auton kaksilla renkailla ja ilmastoinnilla.

        Köyhälle kaikki on kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhälle kaikki on kallista.

        On on, mutta on köyhyydessä se ilo että siinä oppii luovaksi.

        Jos tulee elämässä ongelma vastaan, en ole ensimmäisenä menossa rahatukko kädessä ammattilaisen asialle vaan korjaan itse jos pystyn, ja yllättävän usein olen pystynyt.


    • Anonyymi

      Pelkkä näyttö 318€ plus 22€ näyttäisi olevan

    • Anonyymi

      Huono asuista kamaa tekevät markkinoille, siis siaa paskaan

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaja tässä taas, terve kaikille. Kuten aikaisemmin mainitsin liike josta astran ostin ei enää myy opelia, joten jouduin asioimaan Delta-autossa joka lähin opel myyjä .Monta kertaa jouduin käymään näyttöä valittamassa ja 1600€ olisi pitänyt maksaa uudesta näytöstä, viritintäkin välillä koittivat vedättääkseen vaihtaa että kyllästyisin käymään valittamassa. Viimein päästiin sopimukseen jossa maahantuoja maksaa 20% Delta-auto 20% ja minä 60% . Hyväksyin diilin ja omaksi osuudeksi tuli 1050€ Eihän se halvaksi tullut mutta onhan eri summa kuin 1600 ekeä. Auto on toiminut moitteettomasti siitä lähtien ja olen Astraani tyytyväinen.

      • Anonyymi

        No eihän tuossa juuri järkeä ollut kun sen saman näytön olisi saanut sillä 300 eurolla ja itse vaihtaen työkustannus nolla.

        Olisi siinä 750 eurolla ihan kohtuulliselle tuntipalkalle päässyt.

        Tuon myynyt ja asentanut firma teki tuosta varmaan 850 euron voiton ja siellä hihitellään että kylläpä jaksoi inttää ja silti saatiin siltä rahat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän tuossa juuri järkeä ollut kun sen saman näytön olisi saanut sillä 300 eurolla ja itse vaihtaen työkustannus nolla.

        Olisi siinä 750 eurolla ihan kohtuulliselle tuntipalkalle päässyt.

        Tuon myynyt ja asentanut firma teki tuosta varmaan 850 euron voiton ja siellä hihitellään että kylläpä jaksoi inttää ja silti saatiin siltä rahat pois.

        Myönnän että tuli tappiota, sainpahan uusimmat päivitykset samassa rytäkässä. En sure tonnin menetystä kun uuden auton kuitenkin pian ostan ja parikymmentätonnia välirahaa kuitenkin täytyy antaa. Toinen juttu olisi jos vuosikymmeniä samalla romulla ajelisi ja itse osaisi / viitsi peukaloida autoa, voisi siinä muutaman satasen bensarahaa voittaa.


    • Anonyymi

      Onneksi sähköautoissa ei ole elektroniikkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe