USB-kovalevy telkkariin

Anonyymi

Minkä merkkistä/mallista USB-kovalevyä ootte liittäneet televisioon? Nopeus vissiin riittää kaikissa, entä laatu vai onko niissä eroja? Tai onko joku tikku joka pelittää (en oo saanut niitä oikein toimimaan)? Pyöriikö se levy muuten aina kun TV on päällä?

Aika lyhyitä taitaa monesti olla ne levyjen liitosjohdot - omassa LG:n TV:ssä USB-liittimet sen verran ylhäällä että vaatis varmaan 40-50 senttisen johdon että yltää tasolle. 1 Tt levyt näyttäs maksavan halvimmillaan jotain 50€.

9

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne hitaimmat kyllä pelitä tässä. Tietysti pitää yrittää käyttää usb 3.0 sopivia tikkuja (jos tv:ssä on usb 3.0 sopiva liitäntä) . Niistä tikuista pitää yrittää etsiä merkintöjä "sopii mediatallennukseen tms. että on nimenomaan tarkoitettu televisiolle.
      Yksi vaihtoehto mikä itsellä on toiminut on käyttää jotakin levynkloonaaja asemaa ja liittää tavallinen mekaaninen kovalevy sillä television usb-paikkaan, se yleensä toimii sellaisenaan mutta tulee tietty paljon kamaa siihen tv:n viereen....

      • Anonyymi

        Siis pienet 2,5" USB-kovalevythän on näppärän kokoisia ja luultavasti mikä tahansa toimii tallennukseen, mutta vielä näppärämpi olisi tosiaan USB-liitäntään tökätty huomaamaton tikku. TV:ssäni on vain USB2 ja yhtään kokeilemaani tikkua en ole saanut toimimaan luotettavasti (viimeisin ja ehkä nopein hankinta ei suostu tallentamaan mitään).


    • Anonyymi

      Minulla on Samsung-telkkarissa Toshiban 500GB Canvio, Gigantin halvimpia malleja ja hyvin on toiminut.
      Samoin aiemmat ties minkä merkkiset, ei ole ollut merkistä väliä.

      Levyn pyöriminen riippuu siitä miten sitä käytät. Jos ajansiirto on oletuksena koko ajan päällä niin levykin rallattaa koko ajan. Jos taas ei, niin ei se omia aikojaan pyöri, ainoastaan sitten tallentaessa.

      • Anonyymi

        Meinaat siis että levy ei välttämättä pyörisi aina kun TV on päällä? Löysin kyllä LG:n asetuksista HDD Eco -tilan (on/off-vipu), jonka ollessa päällä siirrytään valmiustilaan määritetyn ajan kuluessa jos HD:tä ei ole käytetty (nähtävästi aika on säädettävissä kun HD on kytkettynä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat siis että levy ei välttämättä pyörisi aina kun TV on päällä? Löysin kyllä LG:n asetuksista HDD Eco -tilan (on/off-vipu), jonka ollessa päällä siirrytään valmiustilaan määritetyn ajan kuluessa jos HD:tä ei ole käytetty (nähtävästi aika on säädettävissä kun HD on kytkettynä).

        Sori, saatoinpa puhua puutaheinää Samsungini ja Toshiban suhteen tuosta pyörimisestä :)

        Tuntuu se pyörivän hurinasta päätelleen koko ajan, olipa ajansiirto / tallennus päällä tai ei.
        Olin vaan aiemmin tuijotellut levyn ledivaloa, joka vilkahtelee tallennettaessa ja palaa kiinteänä kun mitään ei tallenneta. Nyt kun laitoin korvan kiinni lootaan niin siinähän se tuntuu hurisevan ihan tyhjäkäynnilläkin.


    • Kiintolevyissä ja suuritilavuuksisissa muistitikuissa kannattaa ottaa huomioon se, että TV ei välttämättä osaa tunnistaa sen tiedostojärjestelmää jos se on valmiiksi tehtaalla alustettu esimerkiksi käyttämään NTFS:ää.

      Pienemmät tikut on (yleensä) tehtaalla alustettu FAT32:si.

      Jos telkkarissa ei ole omaa alustustaan, niin kannattaa tikku ja levy alustaa tietokoneella FAT32:si tai ennemmin, jos telkkari vaan tukee sitä, niin exFAT:iin.

      exFAT on uudempaa tekniikkaa ja ehdottomasti suositeltavampi mobiililaitteisiin ja telkkareihin, jotka eivät tue NTFS:ää, mutta valitettavasti kaikki laitteet eivät vielä tue sitä.

      • Anonyymi

        FAT32:ssa taitaa olla 4 Gigan rajoitus tiedoston koolle, mikä HD-leffan kohdalla käy pieneksi. Tosin en tiedä osaisiko TV tallentaa pitemmät elokuvat useammassa pätkässä. Oma LG:ni kertoo kelpuuttavansa NTFS:n ja FAT32:n, exFAT:ista ei sano mitään. Siksi olen alustanut kokeilemani tikut NTSF:ään, ja TV:nkin alustamana pysyy NTFS:nä. FAT32 on kokonaan kokeilematta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        FAT32:ssa taitaa olla 4 Gigan rajoitus tiedoston koolle, mikä HD-leffan kohdalla käy pieneksi. Tosin en tiedä osaisiko TV tallentaa pitemmät elokuvat useammassa pätkässä. Oma LG:ni kertoo kelpuuttavansa NTFS:n ja FAT32:n, exFAT:ista ei sano mitään. Siksi olen alustanut kokeilemani tikut NTSF:ään, ja TV:nkin alustamana pysyy NTFS:nä. FAT32 on kokonaan kokeilematta.

        Joistain vanhemmista tallentavista digiboxeista olen havainnut laitteen tekevän DVD-tyylisiä tallenteita, eli tasan yhden gigatavun tiedostoja roiskeet.

        Ei kovin elegantti ratkaisu, josta varmaan tekniikan kehityttyä ollaan päästy.


    • Anonyymi

      Viime viikolla oli Seagate Expansion 1Tt tarjouksessa 40€. Aika vanha malli ja vähän ruma fasettipinta, mutta olis ehkä pitänyt hoksata ostaa tuo, sopinee TV-tallennuksiin. Johto kai vajaat puoli metriä, mikä ehkä riittää ettei jää ilmaan roikkumaan. Noo, black fridayt ja joulut lähestyy ja tulee uusia tarjouksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe