HEL lentokentän asemataso toiminta ja muut toiminta meni uusiksi. Keskitytäämpä asematasoon ja sen tuleviin toimijoihin. Finnair ei uudistanut sopimusta Swissportin kanssa vaan ostaa osan palveluista Aviator / Airpro toimijoilta jatkossa. Mitä tämä tarkoittaa? Swissport ei häviä kentältä mutta supistuu merkittävästi. Aviator ja Airpro kasvavat. Finnairin tavoite? Saada aitoa kilpailua esim maapalveluita tarjoavien yritysten välille. Tämä on hyvä asia. Kenenkään palvelun ostajan (finnair) ei tarvitse maksaa kuluja jotka aiheutuvat yhteistyökumppaneiden organisaatioiden pöhöttyneisyydestä, kalleudesta. Tämä korona pandemia aiheuti sen että nyt saadaan kannattavan liiketoiminnan palikat kohdalleen. Tämä pandemia kriisi on pahasta mutta sillä saadaan finnairin palveluiden osto kulu kohdalleen, ns palikat kohdalleen tulevaan taloudellisesti kannattavaan lentoliikenteen. Asematasopalveluiden kulurakenne on ollut kestämätön. Jukka Hienonen ymmärsi sen ja yritti murtaa sen. IAU voitti. Tuli vuokratyöfirma Barona. Barona hävisi IAU:lle. Tuli kansainvälinen Swissport. Swissport rakensi organisaationsa huonosti, ei osaavia key paikoille, perseen nuolijat menestyivät organisaatiossa. Osaamattomat avainhenkilöt veivät yhtiön väärään suuntaan. Swissportista tuli organisaationsa vanki ja uhri. Swissportilta palveluita ostava Finnair teki oikean päätöksen kun irtaantui Swissportista. Finnair ei voi maksaa Swissportin kalustoa ja organisaation kuluja. Ennen pandemiaa oli pakko maksaa näitä pöhöttyneitä Swissport kuluja kun ei ollut vaihtoehtoja ja kassassa oli rahaa. Finnair ei halua että Swissport lähtee HEL kentältä. Finnair haluaa että Swissport, Airpro ja Aviator kilpailevat Finnairin sopimuksista. Tämä on oikein. Saadaan hinnat alas oikealle kulurakenteelle. Tähän kulurakenteeseen ei kuulu että Swissport Make yläkerrassa järkkä istuu ja kuluttaa aikaa tuntipalkalla jonka Swissport maksaa. Jos Swissport haluaa kuluja nämä dinorausukset saa lähteä. Metsäteollisuus teki päätöksen tehdä tehdaskohtaisia paikallisia sopimuksia. Sama pätee nyt HEL lentokentällä. Nyt laitetaan sopimukset jkuntoon ja IAU on sivuroolissa.
Airpro Aviator Swissport sopimukset
6
2570
Vastaukset
- Anonyymi
Montako aloitusta oikein meinaat tehdä samasta aiheesta? Tuoksahtavat hieman C2H5OH:lle nämä sun purkauksesi. Uskaltanet kertoa meille kaikille ihan julkisesti minkä firman rostereista huutelet, vai kuinka...?
- Anonyymi
Huutista koko ”aidon” kilpailun tuutista 🤣
Ei tällä sotkulla ole mitään tekemistä aidon kilpailun kanssa. Valtion / Finavian omistama maapalveluyhtiö osallistuu kilpailuun ja tekee tappiota. Tällainen polkuhinnoitteluko aitoa kilpailua?
Tämän kaiken shown maksavat veronmaksajat sekä työntekijät jotka joutuvat riistosopimusten kohteiksi tekemään työtä nälkäpalkalla.- Anonyymi
Swissport organisaatio on rakennettu amatöörien maailmaan, ei kriisi tilanteeseen. Voisi verrata ruotsin armeijaan. Tuli kriisi, tsunami, ja pyyhkäisi pois kartalta. Pyöräpukkien ja tötsien laittamiseen ei tarvitse kurssia ja tenttiä. Onneton organisaatio, vaihtoon.
- Anonyymi
Hienoa analyysia. Et ilmeisesti päässyt itse lihapatojen ääreen.
- Anonyymi
Oikeessa oot et organisaatio liian raskas. Pikkupomoja liikaa ja kaiken maailman laadun tarkkailijoita jotka kellottivat koneiden kääntöjä ja muuta toimintaa. Lentokenttä ollut
monta vuotta yhtä rakennustyömaata joten olosuhteet oli kyllä erittäin huonot. Swissport kyllä joutui sen suhteen pahaan rakoon. Iltapäivät oli yhtä kaaosta ylisuuren liikenteen vuoksi nähden rakennustyömää olosuhteisiin ja niihin piti vain sopeutua koska rakentaminen oli Finavian ykköspointti ei turvallisuus ja asialliset työolosuhteet. Sikäli kyllä Swissport hoiti hyvin hommansa. Nyt on hyvä Finskin olla raaka ja ottaa uudet kumppanit kun kenttä valmiimpi ja lennot minimissä mutta vaikeuksia tullee myös tulevaisuudessa viimeistään silloin kun lentojen määrä palautuu 2019 talolle. Kenttä on varmasti matkustajille hyvä ja kaunis mutta ramp-alueet ja välimatkat työn tekemiseen sieltä syvältä! - Anonyymi
Pysykää hyvät ihmiset kaukana kaikista lentokenttähommista, niin säästytte turhalta pilkun viilaukselta ja p:n hämmentämiseltä. Puhumattakaan niistä turhista pikkupomoista ja muista, jotka tarkkailevat toisten työntekoa ammatikseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838