HEL lentokentän asemataso toiminta ja muut toiminta meni uusiksi. Keskitytäämpä asematasoon ja sen tuleviin toimijoihin. Finnair ei uudistanut sopimusta Swissportin kanssa vaan ostaa osan palveluista Aviator / Airpro toimijoilta jatkossa. Mitä tämä tarkoittaa? Swissport ei häviä kentältä mutta supistuu merkittävästi. Aviator ja Airpro kasvavat. Finnairin tavoite? Saada aitoa kilpailua esim maapalveluita tarjoavien yritysten välille. Tämä on hyvä asia. Kenenkään palvelun ostajan (finnair) ei tarvitse maksaa kuluja jotka aiheutuvat yhteistyökumppaneiden organisaatioiden pöhöttyneisyydestä, kalleudesta. Tämä korona pandemia aiheuti sen että nyt saadaan kannattavan liiketoiminnan palikat kohdalleen. Tämä pandemia kriisi on pahasta mutta sillä saadaan finnairin palveluiden osto kulu kohdalleen, ns palikat kohdalleen tulevaan taloudellisesti kannattavaan lentoliikenteen. Asematasopalveluiden kulurakenne on ollut kestämätön. Jukka Hienonen ymmärsi sen ja yritti murtaa sen. IAU voitti. Tuli vuokratyöfirma Barona. Barona hävisi IAU:lle. Tuli kansainvälinen Swissport. Swissport rakensi organisaationsa huonosti, ei osaavia key paikoille, perseen nuolijat menestyivät organisaatiossa. Osaamattomat avainhenkilöt veivät yhtiön väärään suuntaan. Swissportista tuli organisaationsa vanki ja uhri. Swissportilta palveluita ostava Finnair teki oikean päätöksen kun irtaantui Swissportista. Finnair ei voi maksaa Swissportin kalustoa ja organisaation kuluja. Ennen pandemiaa oli pakko maksaa näitä pöhöttyneitä Swissport kuluja kun ei ollut vaihtoehtoja ja kassassa oli rahaa. Finnair ei halua että Swissport lähtee HEL kentältä. Finnair haluaa että Swissport, Airpro ja Aviator kilpailevat Finnairin sopimuksista. Tämä on oikein. Saadaan hinnat alas oikealle kulurakenteelle. Tähän kulurakenteeseen ei kuulu että Swissport Make yläkerrassa järkkä istuu ja kuluttaa aikaa tuntipalkalla jonka Swissport maksaa. Jos Swissport haluaa kuluja nämä dinorausukset saa lähteä. Metsäteollisuus teki päätöksen tehdä tehdaskohtaisia paikallisia sopimuksia. Sama pätee nyt HEL lentokentällä. Nyt laitetaan sopimukset jkuntoon ja IAU on sivuroolissa.
Airpro Aviator Swissport sopimukset
6
2391
Vastaukset
- Anonyymi
Montako aloitusta oikein meinaat tehdä samasta aiheesta? Tuoksahtavat hieman C2H5OH:lle nämä sun purkauksesi. Uskaltanet kertoa meille kaikille ihan julkisesti minkä firman rostereista huutelet, vai kuinka...?
- Anonyymi
Huutista koko ”aidon” kilpailun tuutista 🤣
Ei tällä sotkulla ole mitään tekemistä aidon kilpailun kanssa. Valtion / Finavian omistama maapalveluyhtiö osallistuu kilpailuun ja tekee tappiota. Tällainen polkuhinnoitteluko aitoa kilpailua?
Tämän kaiken shown maksavat veronmaksajat sekä työntekijät jotka joutuvat riistosopimusten kohteiksi tekemään työtä nälkäpalkalla.- Anonyymi
Swissport organisaatio on rakennettu amatöörien maailmaan, ei kriisi tilanteeseen. Voisi verrata ruotsin armeijaan. Tuli kriisi, tsunami, ja pyyhkäisi pois kartalta. Pyöräpukkien ja tötsien laittamiseen ei tarvitse kurssia ja tenttiä. Onneton organisaatio, vaihtoon.
- Anonyymi
Hienoa analyysia. Et ilmeisesti päässyt itse lihapatojen ääreen.
- Anonyymi
Oikeessa oot et organisaatio liian raskas. Pikkupomoja liikaa ja kaiken maailman laadun tarkkailijoita jotka kellottivat koneiden kääntöjä ja muuta toimintaa. Lentokenttä ollut
monta vuotta yhtä rakennustyömaata joten olosuhteet oli kyllä erittäin huonot. Swissport kyllä joutui sen suhteen pahaan rakoon. Iltapäivät oli yhtä kaaosta ylisuuren liikenteen vuoksi nähden rakennustyömää olosuhteisiin ja niihin piti vain sopeutua koska rakentaminen oli Finavian ykköspointti ei turvallisuus ja asialliset työolosuhteet. Sikäli kyllä Swissport hoiti hyvin hommansa. Nyt on hyvä Finskin olla raaka ja ottaa uudet kumppanit kun kenttä valmiimpi ja lennot minimissä mutta vaikeuksia tullee myös tulevaisuudessa viimeistään silloin kun lentojen määrä palautuu 2019 talolle. Kenttä on varmasti matkustajille hyvä ja kaunis mutta ramp-alueet ja välimatkat työn tekemiseen sieltä syvältä! - Anonyymi
Pysykää hyvät ihmiset kaukana kaikista lentokenttähommista, niin säästytte turhalta pilkun viilaukselta ja p:n hämmentämiseltä. Puhumattakaan niistä turhista pikkupomoista ja muista, jotka tarkkailevat toisten työntekoa ammatikseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa
Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas2692255Kunpa voisin halata sinua
ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.441103Muut yrittää seata meidän välejä
Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.1001033- 761021
Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?
Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen274862- 79805
Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä
Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi72789Älä turhaan nainen ikävöi minua
Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.64680Meillä olisi kaunis kesä
Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet17670Kuinka paljon voi olla rakastunut..
....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul64659