Miten estän lisäosat käynnistymästä?

Anonyymi

Uusin firefox ja aina käynnistyy google, bing, duckduckgo ja wikipedia. Ennen tämän sai Ccleanerilla estettyä asetuksista, mutta nykyisissä uusissa firefoxeissa tätä ei pysty enää estämään edes Ccleanerin puolelta.
Ja ei auta vaikka poistaisin mokomat hakukoneet suoraan firefoxin asetuksista, ne käynnistyy siitä huolimatta.
Onkohan tässä muuta keinoa, kuin asentaa jokin vanhemmista selainversioista takaisin?

34

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Chrome asennukseen. Firefox on aina Firefox..

      • Anonyymi

        Kannatan! Asia korjaantuu heti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan! Asia korjaantuu heti!

        Chrome meillä on ollu monmessa koneessa tuo ja ei ole toiminu firefox on toiminu aina hyvin meillä ainakin internet exlorer on myös toiminu hyvin mut firefox käytän enemmän


    • Anonyymi

      "Miten estän lisäosat käynnistymästä?"

      Onko sinulla google, bing, duckduckgo ja wikipedia -lisäosat Firefoxissa? Jos on niin mene Hampurilaisnapista Add-ons ja pane ne kylmäksi tai poista ne. Jos ei ole lisäosia niin olet pinnannut ne, napauta kuvaketta väärällä hiirinapilla ja unpinnaa.

    • Anonyymi

      Asetuksista: "Tietosuoja ja turvallisuus" saa hakukoneita lisättyä ja poistettua.

      Yleensäkin kannattaa asioita ensimmäiseksi katsoa ASETUKSISTA.

      • Anonyymi

        Yleensä ei kannata olla nokkava asioista joista ei tiedä mistä puhutaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei kannata olla nokkava asioista joista ei tiedä mistä puhutaan

        Kerrankin olen aivan samaa mieltä tällä palstalla jonkun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei kannata olla nokkava asioista joista ei tiedä mistä puhutaan

        Mourua sinä vaan.

        Kyllä minulla hakukoneiden lisäys ja poisto toimii.
        Voihan aloittajalla olla joitain tuntemattomia "hakukoneita" tai mtä lie.


    • Anonyymi

      Sen verran pitää tuota aloitusta korjata, että kyse on selaimen laajennuksista, ei siis lisäosista.
      Ja ne näkyy vain ccleanerissa, ei voi muuten tietää. Eikä auta poistaa niitä selaimesta (yksi on jätettävä) vaan ne kaikki käynnistyy aina kun selaimen avaa.

      • Anonyymi

        OK, palataan asiaan tiistaina tai keskiviikkona, kun mieli on taas kirkas ja kaikki kirkas on kulutettu.


      • Anonyymi

        Tarkenna vielä mitä ne ovat jotka näkyvät vain Ccleanerissä eikä voi poistaa.
        Ccleaner on roskaa jota en käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkenna vielä mitä ne ovat jotka näkyvät vain Ccleanerissä eikä voi poistaa.
        Ccleaner on roskaa jota en käytä.

        Elikkäs tommoset: https://postimg.cc/YGWhWYz3

        Polkuhan menee: Ccleaner-->Työkalut-->Selainlaajennukset-->Firefox

        Olen tuosta poistanut näkyvistä kaikki muut selainlaajennukset muut tietokonetta koskevat tiedot, koska on opetettu, ettei omasta tietokoneesta pidä antaa mitään tietoja ulkopuolisille. Sivustot ym. kuulemma käyttää sitä hyväksi mainonnassaan, hakkereista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkäs tommoset: https://postimg.cc/YGWhWYz3

        Polkuhan menee: Ccleaner-->Työkalut-->Selainlaajennukset-->Firefox

        Olen tuosta poistanut näkyvistä kaikki muut selainlaajennukset muut tietokonetta koskevat tiedot, koska on opetettu, ettei omasta tietokoneesta pidä antaa mitään tietoja ulkopuolisille. Sivustot ym. kuulemma käyttää sitä hyväksi mainonnassaan, hakkereista puhumattakaan.

        Kaikkea se kirkas aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkäs tommoset: https://postimg.cc/YGWhWYz3

        Polkuhan menee: Ccleaner-->Työkalut-->Selainlaajennukset-->Firefox

        Olen tuosta poistanut näkyvistä kaikki muut selainlaajennukset muut tietokonetta koskevat tiedot, koska on opetettu, ettei omasta tietokoneesta pidä antaa mitään tietoja ulkopuolisille. Sivustot ym. kuulemma käyttää sitä hyväksi mainonnassaan, hakkereista puhumattakaan.

        Asetuksista: "Tietosuoja ja turvallisuus" saa hakukoneita lisättyä ja poistettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asetuksista: "Tietosuoja ja turvallisuus" saa hakukoneita lisättyä ja poistettua.

        Johan jo kerroin, ettei se mitään hyödytä. Nuo kuvassa olevat tulevat sinne siitä huolimatta. Ja yksi hakukone on jätettävä - kokeile vaikka itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan jo kerroin, ettei se mitään hyödytä. Nuo kuvassa olevat tulevat sinne siitä huolimatta. Ja yksi hakukone on jätettävä - kokeile vaikka itse.

        Eivät nuo hakukoneet ole "käynnistyviä" vaikka ne tuossa listassa tai selaimessa ovatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan jo kerroin, ettei se mitään hyödytä. Nuo kuvassa olevat tulevat sinne siitä huolimatta. Ja yksi hakukone on jätettävä - kokeile vaikka itse.

        Enpä tiedä mihin selainta käytät koska hakukone(et) ovat oleellinen asia nettiselailussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nuo hakukoneet ole "käynnistyviä" vaikka ne tuossa listassa tai selaimessa ovatkin.

        Siinä kuitenkin lukee, että "nämä sovellukset suoritetaan, kun selaimesi käynnistyy"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkäs tommoset: https://postimg.cc/YGWhWYz3

        Polkuhan menee: Ccleaner-->Työkalut-->Selainlaajennukset-->Firefox

        Olen tuosta poistanut näkyvistä kaikki muut selainlaajennukset muut tietokonetta koskevat tiedot, koska on opetettu, ettei omasta tietokoneesta pidä antaa mitään tietoja ulkopuolisille. Sivustot ym. kuulemma käyttää sitä hyväksi mainonnassaan, hakkereista puhumattakaan.

        Oletko kokeillut poistaa kohdasta "poista käytöstä." ..!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea se kirkas aiheuttaa.

        Kuinka aataminaikuinen Ccleanar-versio sinulla on?
        Yleisesti ottaen ohjelmia kannattaa päivittää aika-ajoi, myös Firefox. Jos koneesi on kivikaudelta niin sitten ehkä parempi jättää päivittämättä ja kärsiä esiin tulevista ongelmista, ne ovat koneeseen kuuluvia eikä niille itse voi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Aloitussivun voi asetuksista vaihtaa.
      Asetukset->Aloitussivu, taikka avaa osoite: about:preferences#home

    • Anonyymi

      Eikös se ollut shift-nappi pohjaan ennen kuin käynnistää selainta niin lisäosat on poissa pelistä. Voi olla hyödyllistä jos on ongelmia selaimen käynnistymisessä

      • Anonyymi

        Hakukone ei ole mikään lisäosa vaan oleellinen osa selainta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakukone ei ole mikään lisäosa vaan oleellinen osa selainta.

        Kyllä ne silti hakevat kuvakkeensa kotipesältä, eli, mieltä järkähdyttävästi, kuvakkeen tarjoajat saavat vähintäänkin tietää milloinka AP:n IP:stä avattiin tietty selain, siinä yhteydessä valuu muutakin tietoa ellei käyttäjä ole sellaista estänyt.

        AP:n kannattasi hankkia/hommata aito/oikea/kunnollinen firewalli niin hän näkisi mitä kaikkea salaisuutta, kamalutta ja hirveyttä hänen nettiyhteytensä kautta valuu maailmalle. Tehokkaalla firewallilla siihen voi hieman vaikuttaa, ja kannattaakin vaikuttaa, mutta sillä tavalla että halutut/tarvitut/käytetyt yhteydet vielä toimivat.


    • Anonyymi

      Mikä käyttöjärjestelmä ja selaimen tarkka versionumero? Joku, jolla samat kokeilee ettei ole jokin bugi poistossa asetuksista.

      • Anonyymi

        Selaimen versio näkyy tuossa kuvakaappauksessa (https://postimg.cc/YGWhWYz3) eli 81.0.2 mutta käyttöjärjestelmää tuskin löytyy muilta. Varsinkin kun käytän sitä random lisäosaa, joka sekoittaa vielä nuo edellä mainitut vierailluilta sivustoilta.
        Tämä ominaisuus tuli vasta kun päivitin selaimen - vanhemmalla noin ei tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selaimen versio näkyy tuossa kuvakaappauksessa (https://postimg.cc/YGWhWYz3) eli 81.0.2 mutta käyttöjärjestelmää tuskin löytyy muilta. Varsinkin kun käytän sitä random lisäosaa, joka sekoittaa vielä nuo edellä mainitut vierailluilta sivustoilta.
        Tämä ominaisuus tuli vasta kun päivitin selaimen - vanhemmalla noin ei tapahtunut.

        Sinulla on vanha selainversio. Uusin on 82 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on vanha selainversio. Uusin on 82 .

        Hampparikuvake oikealla ylhäällä->ohje->tietoja: firefox


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampparikuvake oikealla ylhäällä->ohje->tietoja: firefox

        Tuohon auttaa ccleanerin vanhempi versio eli 5.34. Tuo pitää asetukset myös uudemmassa firefoxissa, jos niissä on estetty aloittajan mainitsemat lisäosat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon auttaa ccleanerin vanhempi versio eli 5.34. Tuo pitää asetukset myös uudemmassa firefoxissa, jos niissä on estetty aloittajan mainitsemat lisäosat.

        Hakukonelinkit eivät ole lisäosia (eivät ole Add-on:ja eli eivät ole Plugin:ja eivätkä Extensions:ja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakukonelinkit eivät ole lisäosia (eivät ole Add-on:ja eli eivät ole Plugin:ja eivätkä Extensions:ja).

        Jopas oli viisaasti sanottu. Mitä lie tarkoittaa suomeksi?


    • Anonyymi

      Vain hömelö asentaa lisäosia jotka sitten haluaa estää.

    • Anonyymi

      Firefox oli ennen voittoa tavoittelematon hakukone. eli vapaa lähdekoodi. siis käyttäjien muokatavissa.mutta ei enää . olen yli 15 vuotta käyttännyt ainoastaan tulikettua. firefoxin uudet versiot ovat liitännäisiä intekroituja .esim duck ...Bing ..wiki..
      niitä on miltein mahdoton poistaa kokonaa.koska tulevat uudelleen
      käynnistyksen aikana.jos lataan iobit sivulta unistaller eli lisää poista ohjelman.se on tarkempi kuin ohjauspaneelin oma lisää poista ohjelma. eli unistaller ja kohdasta selain lisäosat.kun klikkaa se poistaa duck ... Bing...ja wiki... ehkä noin viikon verran.pysyvät
      pois . mutta kun firefox tekee päivityksen .niin silloin taas ilmestyvät hakukoneen riesaksi.ja tämä kaikki johtuu tästä firmasta nimeltään MICROSOFT 143 MILJARDIA
      LIIKEVAIHTO; 2020 VUONNA. ELI SINUN HAKUKONE ON MINUN RAHAN TEKOKONE....hyvää yötä kaikille. turhaan kommentoitte trollit tätä. nimimerkki TOTUUS.

    • Anonyymi

      Firefox oli ennen voittoa tavoittelematon hakukone. eli vapaa lähdekoodi. siis käyttäjien muokatavissa.mutta ei enää . olen yli 15 vuotta käyttännyt ainoastaan tulikettua. firefoxin uudet versiot ovat liitännäisiä intekroituja .esim duck ...Bing ..wiki..
      niitä on miltein mahdoton poistaa kokonaa.koska tulevat uudelleen
      käynnistyksen aikana.jos lataan iobit sivulta unistaller eli lisää poista ohjelman.se on tarkempi kuin ohjauspaneelin oma lisää poista ohjelma. eli unistaller ja kohdasta selain lisäosat.kun klikkaa se poistaa duck ... Bing...ja wiki... ehkä noin viikon verran.pysyvät
      pois . mutta kun firefox tekee päivityksen .niin silloin taas ilmestyvät hakukoneen riesaksi.ja tämä kaikki johtuu tästä firmasta nimeltään MICROSOFT 143 MILJARDIA
      LIIKEVAIHTO; 2020 VUONNA. ELI SINUN HAKUKONE ON MINUN RAHAN TEKOKONE....hyvää yötä kaikille. turhaan kommentoitte trollit tätä. nimimerkki TOTUUS.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe