Led nauha suoraan panelikattoon kiinni?

Anonyymi

Nitojalla kiinnitys oma liimapintansa mutta suoraan paneliakttoon kiinni niin kuumeneeko esim 2.4W metrille kuinka? vuosien päästä? Vai onko pakollinen alumiinilista asennus. Nidonta ihan rapidin nitojalla jättäen lednauha niitin väliseen tilaan ,ei vahinkoitu nauha.

7

402

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu jännitteestä sekä tehosta. Olen kiinnittänyt 24 voltin LED nauhaa kaksipuolisella teipillä sekä puuhun että marmoriin. Ei lämpene. Pysyy hyvin.

12 voltin nauha saattaa hyvinkin vaatia alumiinilistaa jäähdytykseen. Lehitä lattialle ja pistä päälle. Jos lämpiää, niin hanki alumiinia.

• Anonyymi

Ei sillä ole mitään väliä minkä volttista nauha on, se lämmittää juuri sillä 2,4W teholla metrin matkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä minkä volttista nauha on, se lämmittää juuri sillä 2,4W teholla metrin matkaa.

HÖPÖ HÖPÖ. Miksi luulet, että siirtoverkossa käytetää 110 kV eikä tuupata suoraan 400 V? Se ei ole suinkaan sen vuoksi, että muuntajien rakentaminen on kivaa.

12 V nauhassa jännitteenalenema on 2 metrin jälkeen aika suurta. Pitkän nauhan päässä on tuskin edes 9 V.

Itse en enää asenna 12 V nauhoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HÖPÖ HÖPÖ. Miksi luulet, että siirtoverkossa käytetää 110 kV eikä tuupata suoraan 400 V? Se ei ole suinkaan sen vuoksi, että muuntajien rakentaminen on kivaa.

12 V nauhassa jännitteenalenema on 2 metrin jälkeen aika suurta. Pitkän nauhan päässä on tuskin edes 9 V.

Tuo sinun jänitteenaleneman hukkateho on mitätön ko.asian kannalta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen uskon että et asenna mitään led-nauhoja.
        Kyllä ledinauhojen virtajohteissa poikkipinta piisaa, ei epäilystäkään. Ei niitä ole tarpeellista useita peräkkäin kytkeä, hommaa vain yhden riittävän pitkän, ja sillä hyvä.

• Anonyymi

Anteeksi: siis LEVITÄ lattialle...

• Anonyymi

Veikkaan ettei lämpeä liikaa. 2.4W on sen verran pieni teho. Riippuu tietysti monesta seikasta tuo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3423
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      69
      3201
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2955
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      159
      2748
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2249
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      11
      2159
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1688
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1537
    9. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1407
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1346
    Aihe