Ja media vaikenee. Eipä yllätä asia. Etenkään se että tällä susikannalla se oli vaan ajan kysymys ja toisekseen vihervasemmiston hallitus aikaan asiaa salataan, vaikka viranomaiset ovat vahvistaneet asian.
Jokohan alkaa järki tulemaan susipolitiikkaan?
Inarissa susi hyökännyt ihmisen kimppuun
31
1288
Vastaukset
- Anonyymi
Järki ja susipolitiikka, siinäpä sanapari...
- Anonyymi
No mitäs sitten, susi täällä on ollut ennen ihmistä, eihän tuo nyt ole muuta kuin luonnollista tapahtumaa, mikä meteli nyt tuosta pitäisi tehdä?
Onko tarkoitus nyt että tuhat miestä lähtee yhtä sutta jahtaamaan?
Itse metsästäjät nyt varmasti haluaa kostaa jollekkin yksittäiselle sudelle kun se toimi oman luontonsa mukaan reviirilleen tunkeutuneelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs sitten, susi täällä on ollut ennen ihmistä, eihän tuo nyt ole muuta kuin luonnollista tapahtumaa, mikä meteli nyt tuosta pitäisi tehdä?
Itse metsästäjät nyt varmasti haluaa kostaa jollekkin yksittäiselle sudelle kun se toimi oman luontonsa mukaan reviirilleen tunkeutuneelle!Mitä sinä sitten täällä teet? Miksi et toimi oppiesi mukaan ja saata itseäsi pois täältä susien tieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse metsästäjät nyt varmasti haluaa kostaa jollekkin yksittäiselle sudelle kun se toimi oman luontonsa mukaan reviirilleen tunkeutuneelle!Oletko miettinyt vasta kohtaa asialle kun tämä susi kanta kasvaa vain kasvamistaan..
Kohta metsämiehet eivät uskalla laskea koiria irti metsään esim hirven metsästys aikaan. Mitäs käy hirvikannalle? Entäs hirvi kolareiden kuolemien lisäänyyminen.
Toki jos asuu kehien sisäpuolella niin eihän nämä asiat ole arkipäivää :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko miettinyt vasta kohtaa asialle kun tämä susi kanta kasvaa vain kasvamistaan..
Kohta metsämiehet eivät uskalla laskea koiria irti metsään esim hirven metsästys aikaan. Mitäs käy hirvikannalle? Entäs hirvi kolareiden kuolemien lisäänyyminen.
Toki jos asuu kehien sisäpuolella niin eihän nämä asiat ole arkipäivää :)No voi voi, kuule kun se ei ole hirvien syy jos ihminen ajaa hirvikolarin. Luepas liikennelakia ja mieti! Eikös auto pidä saada pysäytettyä jos tiellä on este! Ajan hyvin paljon ja olen pistänyt merkille että ihmiset eivät reagoi mitenkään hirvivaroitus merkkeihin, heille nämä merkit on turhia, vaikka on hämärää jolloin hirvet liikkuu niin siltikin tehdään jopa hurjia ohituksia alueella missä hirvivaara, hirvivaara alueella ajetaan ylinopeutta niin kuin muuallakin.
Kahdeksankympin ja satasen nopeuksien ero on huomattava, aivan eri kuin esim neljänkympin ja viidenkympin nopeuksien ero, tällä tarkoitan ihmisen reaktiokykyä ja havannointikykyä sekä jarrutusmatkaa ja myös auton käyttäytymistä ääritilanteissa.
Jos 80 nopudesta ehtii jarruttaa niin että nopeus putoaa 20 km/h niin nopeus on enää 60 mutta satasen vauhdista sarja jarrutus niin nopeus on vielä se 80 km/h.....ja välttämättä ei tämäkään päde jos jarrutusvoima on saa niin nopeus voi hidastua vähemmän satasen nopeudesta jos varsinkin renkaat luistaa vähänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi voi, kuule kun se ei ole hirvien syy jos ihminen ajaa hirvikolarin. Luepas liikennelakia ja mieti! Eikös auto pidä saada pysäytettyä jos tiellä on este! Ajan hyvin paljon ja olen pistänyt merkille että ihmiset eivät reagoi mitenkään hirvivaroitus merkkeihin, heille nämä merkit on turhia, vaikka on hämärää jolloin hirvet liikkuu niin siltikin tehdään jopa hurjia ohituksia alueella missä hirvivaara, hirvivaara alueella ajetaan ylinopeutta niin kuin muuallakin.
Kahdeksankympin ja satasen nopeuksien ero on huomattava, aivan eri kuin esim neljänkympin ja viidenkympin nopeuksien ero, tällä tarkoitan ihmisen reaktiokykyä ja havannointikykyä sekä jarrutusmatkaa ja myös auton käyttäytymistä ääritilanteissa.
Jos 80 nopudesta ehtii jarruttaa niin että nopeus putoaa 20 km/h niin nopeus on enää 60 mutta satasen vauhdista sarja jarrutus niin nopeus on vielä se 80 km/h.....ja välttämättä ei tämäkään päde jos jarrutusvoima on saa niin nopeus voi hidastua vähemmän satasen nopeudesta jos varsinkin renkaat luistaa vähänkin.Itsekkin työkseni ajan paljon ja todennäköisesti erilaisella kalustolla kuin sinä :) kyllähän se pitäisi saada pysähtymään mutta, jos ajat todella paljon niin varmaan tiedät että tämä ei onnistu läheskään aina.. jos onnistuisi niin tuskin tuolla sattuis tien päällä onnettomuuksia.. ja ei..se ei ole hirven syy väitinkö näin jossain kohtaa?
Ja itsekkin olen pistänyt merkille että monetkaan autoilijat ei huomioi merkkejä mitä tien varsilla on mutta eivät huomioi montaa muutakaan asiaa liikenteessä.
Ja kyllä olen rekan kuljettaja ja myöskin ylpeä siitä :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse metsästäjät nyt varmasti haluaa kostaa jollekkin yksittäiselle sudelle kun se toimi oman luontonsa mukaan reviirilleen tunkeutuneelle!Ei ole susi ollut Suomessa ennen suomalaisia. Ihmettelen, että poronhoitoalueelta yleensä löytyy susia. On varmaan jolkotellut Venäjältä Suomen puolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi voi, kuule kun se ei ole hirvien syy jos ihminen ajaa hirvikolarin. Luepas liikennelakia ja mieti! Eikös auto pidä saada pysäytettyä jos tiellä on este! Ajan hyvin paljon ja olen pistänyt merkille että ihmiset eivät reagoi mitenkään hirvivaroitus merkkeihin, heille nämä merkit on turhia, vaikka on hämärää jolloin hirvet liikkuu niin siltikin tehdään jopa hurjia ohituksia alueella missä hirvivaara, hirvivaara alueella ajetaan ylinopeutta niin kuin muuallakin.
Jos 80 nopudesta ehtii jarruttaa niin että nopeus putoaa 20 km/h niin nopeus on enää 60 mutta satasen vauhdista sarja jarrutus niin nopeus on vielä se 80 km/h.....ja välttämättä ei tämäkään päde jos jarrutusvoima on saa niin nopeus voi hidastua vähemmän satasen nopeudesta jos varsinkin renkaat luistaa vähänkin.Niin, ja hirviä on ollut Suomessa ennen autoilijoita. Autoilijoiden on väistettävä hirviä, eikä mennä niiden reviireille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse metsästäjät nyt varmasti haluaa kostaa jollekkin yksittäiselle sudelle kun se toimi oman luontonsa mukaan reviirilleen tunkeutuneelle!Ei tarkoitus suinkaan ole se, että tuhat miestä nyt yhtä sutta alkaisi tuon episodin seurauksena jahtaamaan, sillä siihen riittää yksi tai kaksi, kun susi kiikarin ristikolle osuu tilaisuuden tullen.
Aika tyhmästi sanottu tuo - reviirilleen tunkeutuneelle, kun susihan siinä on elinkeinon harjoittajan reviirille tunkeutunut.
- Anonyymi
Kuulin myös tapahtumasta.
- Anonyymi
Yksittäistapaus.
Tällä termillä selitetään muitakin vaaroja ja haittoja olemattomiksi.....
Mutta, kun Waltteri ei päässyt bussiin, oltiin presidenttiä myöten pöyristyneitä ja fillarikin lähti lohdutukseksi.... - Anonyymi
Ilmoittakaa asiasta maaseudun tulevaisuus lehteen
- Anonyymi
Ase ja Erä-lehteen myös juttu, ko. lehti ei peittele eikä salaa..
- Anonyymi
Ensin uhotaan ettei susi elä täällä pitkään ja sitten muka hyökännyt kimppuun. Että olemattomat hyökkäilee, on ne pelokkailla ongelmat
- Anonyymi
Laitapas linkkiä niin nähdään että onko totta!
Stadissa hyökkäilee ihmisiä ihmisten päälle jatkuvasti eikä asialle tehdä mitään. Nämä kimppuun hyökkäilevät ihmiset tulisi joko karkottaa tai lopettaa niin kuin sillekin tehdään.- Anonyymi
Kummasti et löydä linkkiä mikä on aatemaailmaasi vastaan, mutta sellaiset löydät missä saat syyttää metsästystä:D
Sellaista se on kaksoisstandartien maailmassasi elo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti et löydä linkkiä mikä on aatemaailmaasi vastaan, mutta sellaiset löydät missä saat syyttää metsästystä:D
Sellaista se on kaksoisstandartien maailmassasi elo.Arvasin että juttu on huhua ja valetta!
Ei muuta kun valheen alulle panija voi mennä Inariin susia nai****!
- Anonyymi
Vaikka syytät mediaa todennäköisesti valemediaksi, niin pitäisikö ehdoin tahdoin uutisoida jutusta, joka ei ole totta. Tuoreiden tietojen perusteella juttu on paisunut kuin vanhassa leikissä "rikkinäinen puhelin". Sitten kun kysyttiin alkulähteestä eli retkeilijästä, jonka kimppuun susi hyökkkäsi, se paljastuikin kulkukoiraksi.
- Anonyymi
Juu koiriahan ne aina. Jos vihreiltä kysytään suomessa on suurempi villikoirakanta kuin supikoirakanta. Aina aihe on helppo ohittaa vaan sanomalla "koira se oli"
Mikäli suomessa on noin suuri susia muistuttava villikoira kanta niin kaikki "sudethan" olisi metsästettävä rotupuhtauden puhdistamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu koiriahan ne aina. Jos vihreiltä kysytään suomessa on suurempi villikoirakanta kuin supikoirakanta. Aina aihe on helppo ohittaa vaan sanomalla "koira se oli"
Mikäli suomessa on noin suuri susia muistuttava villikoira kanta niin kaikki "sudethan" olisi metsästettävä rotupuhtauden puhdistamiseksi.Itseasiassa on suurempiakin koiria kuin sudet. Koirat on tehneet enemmän hyökkäyksiä ihmisten kimppuun kuin sudet ja minä en ole vihreä joten aivan turha hokea tuota kulunutta mantraa että "vihreät, vihreät"! Minä olen realisti ja metsästän, olen metsästänyt jo neljäkymmentä vuotta, en pelkää susia enkä karhuja, molempia olen silmiin katsonut, karhua jopa hyvinkin läheltä, eikä tilanne ollut metsästyksessä, ei ollut kummallakaan kerralla asetta mukana. Koirastani olen aina pitänyt huolen enkä ole laskenut sitä ihan mihin tahansa juoksemaan..jos koiran olisi susi syönyt niin vaikka koura mulle kuin perheen jäsen niin olisi ollut oma vika ei suden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa on suurempiakin koiria kuin sudet. Koirat on tehneet enemmän hyökkäyksiä ihmisten kimppuun kuin sudet ja minä en ole vihreä joten aivan turha hokea tuota kulunutta mantraa että "vihreät, vihreät"! Minä olen realisti ja metsästän, olen metsästänyt jo neljäkymmentä vuotta, en pelkää susia enkä karhuja, molempia olen silmiin katsonut, karhua jopa hyvinkin läheltä, eikä tilanne ollut metsästyksessä, ei ollut kummallakaan kerralla asetta mukana. Koirastani olen aina pitänyt huolen enkä ole laskenut sitä ihan mihin tahansa juoksemaan..jos koiran olisi susi syönyt niin vaikka koura mulle kuin perheen jäsen niin olisi ollut oma vika ei suden.
Taas tämä sama mantra mitä olet hokenut täällä jo vuosia. "Minä olen metsästänyt 30, 40, 50 vuotta"
Kuin pyrkisit tuolla valeella tekemään itsestäsi muita paremman. Vastaus: Et tee.
Muut tavat kuolla tai "kun koiratkin" ei muuta sitä tosiasiaa että puhe on sudesta.
Vaikka tuo onkin aina teille punavihreille tapa välttää arka keskustelun aihe.
- Anonyymi
Helsingissä muutama päivä sitten ihminen hyökkäsi ihmistä kohti ja tappoi tämän! Tämäkin tapahtuma olisi vihervasurien mukaan pitänyt salata, mutta oppositio runnoi asian julkiseksi.
- Anonyymi
Mies luomakunnan kruunu ,tappaa Suden milloin haluaa , niin kuin pitääkin , eikä kysele saako vai ei , näin se on aina ollut , Pahat pitää poistaa .
- Anonyymi
Noin se hirvimies ja suomalainen metsästäjä sutta pelkää! Aikuiset miehet..vai liekö nuo henkisesti aikuisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se hirvimies ja suomalainen metsästäjä sutta pelkää! Aikuiset miehet..vai liekö nuo henkisesti aikuisia?
Eivät hirven- ja linnunmetsästäjät sutta nyt millään tavalla pelkää, että se on kyllä kaltaistesi pazkapuhetta. Metsästäjät pelkäävät koiriensa joutuvan suden suuhun, jos susia metsästysalueelle on sattunut pesiytymään enemmänkin.
Mikä siinä on, että kaltaisillasi siihen pelkoon täytyy ens'töikseen viitata, petoihin liittyvistä asioista keskusteltaessa. Ja kun et muuhun kykene, niin alat sen lisäksi vidduilemahan aikuisuudesta ja henkisestä kypsyydestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät hirven- ja linnunmetsästäjät sutta nyt millään tavalla pelkää, että se on kyllä kaltaistesi pazkapuhetta. Metsästäjät pelkäävät koiriensa joutuvan suden suuhun, jos susia metsästysalueelle on sattunut pesiytymään enemmänkin.
Mikä siinä on, että kaltaisillasi siihen pelkoon täytyy ens'töikseen viitata, petoihin liittyvistä asioista keskusteltaessa. Ja kun et muuhun kykene, niin alat sen lisäksi vidduilemahan aikuisuudesta ja henkisestä kypsyydestä?Erityisesti vihreillä on tapana haukkua erimieltä olevia olkoon aihe mikä tahansa että "kun pelkäätte"
Jos asioista on erimieltä niin kaikki saati yleensä mikään ei liity pelkoon. Se on vaan helppo peruste ohittaa dialogi aiheesta.
- Anonyymi
Nyt kun asian laita tiedetään, tämä aloitus tuntuu aika koomiselle. Taitaa mennä tragikomiikan puolelle...
- Anonyymi
Kyseinen susi taitaa olla jo turpeen alla, kun aikaa kyseisestä eposodista on kulunut jo useampi viikko. Meinaan Lapin ukot kuulostavat olevan senverran ravakoita liikkeissään, ettei moinen kortto kauan jolkuttele ja lymyile edes UKK:n kansallispuistossa, jossa ne yleensä lymyilee. Ja kun tuollaista tapahtuu poronhoitoalueella, niin uhka poistetaan tilaisuuden tullen heti eikä viidestoista päivä, vaikka susi lymyilisi kansallispuistossakin. Siellähän on paikallisilla poromiehillä ja naisilla yleinen metsästysoikeus.
Ja kun kyseisen suden turpeen alle laitosta ei Lapin ukot eikä akat 'huutele', niin media jää nuolemaan näppejään, samoinkuin ns. ituhipitkin.- Anonyymi
Tuskin vaan. Ei lapin kuukka-ukot maastoon pääse kun ei ole kelekalle lunta
- Anonyymi
Eivät ne sudet kai ole vaarallisia ihmisille kuin koirat, jos susi syö metsästyskoiran, se on metsästäjän vika.
Joutsenia alkaa olemaan liikaa jo niiden vapaa metsästys olisi sallittava. - Anonyymi
Olis ny huolehtinut sen metian paikalle ennenkuin ärsytti hukan käymään päällensä. Meni hukkaan koko keissi, ei todisteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283078Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782891Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321600
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61360- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2021235Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321055