Nälkäkuolemako kohtalomme?

Ruuneperi

Kun vuodenvaihteesssa kerrottiin eläkkeiden noususta, ilmoituksessa kerrottiin myös korotuksesn perusteista.

Eläkeläisille hyvitetään kustannusten nousu vain osittain, ei sataprosenttisesti. Kun eläkkeiden korotus oli vain muistaakseni 0,97 % alenee eläkeläisten elintaso vuosi vuodelta. Inflaatiovauhti lienee sentään muutama prosentti.

8

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän asian korjaukseen on jo eri eläkejärjestöt ottaneet kantaa.
      Brysseliinkin on lähetetty,tai lähetetään vetoomus koko euroopan eläkeläisten huomioon ottamisesta .
      Hallituksessa on tulevissa neuvotteluissa otettava myös eläkeläisten tarpeet huomioon.

      • 1ullapulla

        olisi vaan meidän eläkeläisten saatava vauhtia ,koska aika rientää ja monen kohdalla kaikki on myöhäistä. Kaikki vaan joukolla jäätäsärkemään,jäätäsärkemään ---jne!


    • Kirsikka

      Valitettavasti Ruuneperin toteamaan suuntaan ovat eläkkeet vahvasti menossa.

      Tämä viimeinen 0,97% korotus on mielestäni pilkan tekoa eläkeläisiä kohtaan. Taitettu indeksi -90 luvun alusta sakka on syönyt eläkeläisten ostovoimaa kaiken aikaa alaspäin. On laskelmia joissa tulee esille, tämän vuosikymmenen lopuun mennessä eläkeläisten ostovoima on pudonnut 100%, työelämässä oleviin nahden.

      Ei tarvitse kummaa laskupäätä kun vielä otetaan huomioon etteivät veronkevennykset koske eläkkeensaajia. Omakin eläkkeeni on -merkkinen eli maksettava osuus putosi 9€.
      Näin meitä eläkeläisiä kohdellaan, luvataan maat ja mannut vaalien edellä. Lupauksia ei kuitenkaan toteuteta.

      • Meitä kuitenkin pelätään suuren lukumäärämme perusteella, muuten ei äänestysoikeuttamme uhattaisi.

        Minkähän puolueen edustaja näin teki?


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Meitä kuitenkin pelätään suuren lukumäärämme perusteella, muuten ei äänestysoikeuttamme uhattaisi.

        Minkähän puolueen edustaja näin teki?

        Eläkeläisiltä.

        Se oli Elinkeinoelämän Valtuuskunnan EVA:n toimitusjohtaja Pentti Vartia, joka tuollaisen sammakon suustaan päästi. Sanoiko hän todella niin, en tiedä, mutta siitä se rähinä alkoi.

        Olemme kuulemma kehityksen jarruja, mutta niin ovat myös ”työttömät ym. yhteiskunnan elätit”!

        Äänioikeus vaan niille, jotka maksavat veroja yli 20 000€ vuodessa.

        beataB ( ei kun barrikadeille…!)


      • beataBarbara kirjoitti:

        Eläkeläisiltä.

        Se oli Elinkeinoelämän Valtuuskunnan EVA:n toimitusjohtaja Pentti Vartia, joka tuollaisen sammakon suustaan päästi. Sanoiko hän todella niin, en tiedä, mutta siitä se rähinä alkoi.

        Olemme kuulemma kehityksen jarruja, mutta niin ovat myös ”työttömät ym. yhteiskunnan elätit”!

        Äänioikeus vaan niille, jotka maksavat veroja yli 20 000€ vuodessa.

        beataB ( ei kun barrikadeille…!)

        Näinköhän nykypäivän päättäjät suunnittelevat omaa tulevaisuuttaan. Kun siirtyvät eläkeläisiksi niin menettävät kai kohta kansalaisoikeutensakin.

        Onneksi asia tuli esiin näin varhaisessa vaiheessa ennen seuraavia eduskuntavaaleja, aiheesta käytäneen vielä kuumaakin keskustelua.


      • ennenkään
        Ruuneperi kirjoitti:

        Näinköhän nykypäivän päättäjät suunnittelevat omaa tulevaisuuttaan. Kun siirtyvät eläkeläisiksi niin menettävät kai kohta kansalaisoikeutensakin.

        Onneksi asia tuli esiin näin varhaisessa vaiheessa ennen seuraavia eduskuntavaaleja, aiheesta käytäneen vielä kuumaakin keskustelua.

        nälkään kuoltu vaik ei eläkkeitä maksettukaan,nyt vain pittää ihmisillä olla varaa matkustella ulkomaille ja asua talvet siellä,että suomalaisten rahat saavat mennä muualle kuin kotimaahan ja vaatimassa vain ollaan suomelta lisää.on siellä sitten missä on eikä tänne tulla valittamaan,kyllä meillä suomessa on ihan hyvät oltavat,jos osataan olla kiitollisia siitä mitä on,vaan ei kyllä sitä ruikutetaan,aina vain lisää ja lisää,herra ihme enhän minä pääse espanjaan kun suomessa ei minulle makseta tarpeeksi,ei minulla ole varaa ostaa sieltä loma-asuntoo,eikä minulla ole varaa siellä opiskella ei minulla ole varaa siellä tyttölöit pittää ja ei ikinä ole varaa,kyllä suomi on tyhmä kun se ei maksa minulle,että saisin näitä kaikkia tehä ulkomailla ja syytää sinne suomen maksamat rahani.


      • ennenkään kirjoitti:

        nälkään kuoltu vaik ei eläkkeitä maksettukaan,nyt vain pittää ihmisillä olla varaa matkustella ulkomaille ja asua talvet siellä,että suomalaisten rahat saavat mennä muualle kuin kotimaahan ja vaatimassa vain ollaan suomelta lisää.on siellä sitten missä on eikä tänne tulla valittamaan,kyllä meillä suomessa on ihan hyvät oltavat,jos osataan olla kiitollisia siitä mitä on,vaan ei kyllä sitä ruikutetaan,aina vain lisää ja lisää,herra ihme enhän minä pääse espanjaan kun suomessa ei minulle makseta tarpeeksi,ei minulla ole varaa ostaa sieltä loma-asuntoo,eikä minulla ole varaa siellä opiskella ei minulla ole varaa siellä tyttölöit pittää ja ei ikinä ole varaa,kyllä suomi on tyhmä kun se ei maksa minulle,että saisin näitä kaikkia tehä ulkomailla ja syytää sinne suomen maksamat rahani.

        En valittanut itseni puolesta. Voin vieläkin mennä Espanjaan mutta todellisilla pieneläkeläisillä, jotka elävät kansaneläkkeen varassa on jo nyt vaikeata.

        Kun suuret palkat ovat nousseet moninkertaisiksi ja samanaikaisesti pienet tuskin yhtään, on asioissa jotain mätää. Veroprogressiotakaan ei ole enää tuskin lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe