Lehdet kirjoittelevat, että ladattavat hybridit kuluttavat sähkön loppumisen jälkeen paljon polttoainetta, joten niiden ympäristöystävällisyys on kyseenalainen. Näin kaikkien muiden automerkkien kohdalla asia onkin, mutta se ei koske Toyotaa, sillä Toyotat ovat ladattavinakin malleina täyshybridejä ja kulutus on yhtä pieni kuin ns. itselataavissa hybrideissä.
Tutkikaa ladattavien päästöarvot ennen ostamista. Ne kertovat totuuden. Mercedes on onnistunut pudottamaan päästöarvonsa yhdessä mallissa samaan suurella akkukapasiteetilla, mutta siinäkin kulutus sähkön loppumisen jälkeen on suuri.
Ladattavien Toyotien päästöarvot:
RAV4 Plug-in Hybrid 22g/km
Prius Plug-in Hybrid 29g/km
Alempia et löydä, koska Toyotat ovat täyshybridejä. Kevythybridi ei säästä polttoainetta, koska sillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä.
Koeajojen mukaan lisäksi pelkällä bensiinillä ajaminen kuluttaa Prius Plug-inissä matka-ajossa polttoainetta vain 4,5 l/100 km.
Ladattavan hybridin pitää olla täyshybridi, jotta se olisi ympäristöystävällinen
68
993
Vastaukset
- Anonyymi
Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.
Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.
Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"
Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina. - Anonyymi
Autossa pitää olla vain riittävän iso akku, ettei mitään polttista tarvita.
- Anonyymi
Aioin juuri kirjoittaa täsmälleen saman kommentin. Aivan näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aioin juuri kirjoittaa täsmälleen saman kommentin. Aivan näin.
Millainen sähköauto teillä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen sähköauto teillä on?
Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?
Katso aloituksen ympäristöystävälliset päästöarvot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?
Tässä on nyt kysymys ladattavista hybrideistä eikä täyssähköautoista. Pysykää asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen sähköauto teillä on?
luultavasti molemmat ajelee vielä honda monkeyllä
- Anonyymi
Ostajat ovat varmaan lukeneet aloittajan mielipiteet jostakin jo aiemmin, kun lokakuussa rekisteröitiin peräti 1 kpl Toyota Prius Plugin mallia.
- Anonyymi
Taitaa olla vain yksi lukutaitoinen Toyotan omistaja?
- Anonyymi
Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.
Ei mahdu tojon ruppana edes koko top-10 listalle.
https://www.ev-volumes.com/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.
Miksi Suomessa myydään vain muita ladattavia kasvavia määriä, miksi?
- Anonyymi
"Alempia et löydä, koska Toyotat ovat täyshybridejä. Kevythybridi ei säästä polttoainetta, koska sillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä."
Minkään valmistajan kevythybridit eivät ole ladattavia, joten niiden mainitseminenkin tässä yhteydessä on absurdia. Mutta niitähän teidän jutut yleensä ovatkin! Yrität vain tehdä Toyotasta jotenkin erkoista.
Määritelmän mukaan täyshybridi tarkoittaa autoa joka toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua. Kerropa mikä ladattava hybridi ei toimi tuon määritelmän mukaan!- Anonyymi
Ajantasaista tietosi. Olet täysin pihalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajantasaista tietosi. Olet täysin pihalla.
Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto
Luepas tuosta:
Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä
"Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto
Ladattava hybridi voidaan toteuttaa usealla erilaisella ratkaisulla ja se voi olla sarja- tai rinnakkaishybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas tuosta:
Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä
"Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/Ostajat Suomessa nyrpistävät nenäänsä Prius-insinöörien tuotteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas tuosta:
Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä
"Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/Kevthbridillä ja ladattavalla hybridillä ei ole oikeasti mitään yhteistä vaikka molempien kohdalla puhutaan hybridistä.
- Anonyymi
Monet markkinoilla olevat ladattavat hybridit ovat tekniikaltaan sellaisia, jotka on ollut helppo toteuttaa nopeasti muuttuneen markkinatilanteen, kasvavan ympäristötietoisuuden ja kiristyvien päästömääräysten vaatimuksesta. Markkinoilla on ratkaisuja, joissa perinteisen polttomoottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava korkeajänniteakku.
Tällaisen järjestelmän toimintaperiaate on sangen yksinkertainen. Huono puoli on se, että ladatun sähkön loputtua polttomoottorin avulla ajettaessa voimalinja ei enää olekaan taloudellinen.
Sen sijaan....
Toyotan täyshybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.- Anonyymi
Ei ihme että sinänsä hintavia ladattavia RAV4 Plug-in Hybridejä rekisteröitiin Suomessa syyskuussa 95 autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme että sinänsä hintavia ladattavia RAV4 Plug-in Hybridejä rekisteröitiin Suomessa syyskuussa 95 autoa.
Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa.Kuten tiedämme RAV4 Plug-in Hybrid peittoaa kaikki muut niin on helppo maksaa se 55.000 euroa minkä halvin maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa.Jos itselle auton brändi on se juttu niin ei varmaan maksa perusmerkeistä paljon mutta jos auton ostaa... autona asia muuttuu aivan toiseksi.
Itellä oli 58ke hintainen uudesta ostettu germaani premium ja nyt saman hintainen RAV4 plugari. Olen tyytäväinen. Minulla on nyt auto millä nauttii ajamisesta kaikin puolin.
Brändillä ei minulle ole merkitystä. En halua enää maksaa sellaisesta mikä ei tuo jotain konkreettista hyötyä auton omistamiseen ja käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tiedämme RAV4 Plug-in Hybrid peittoaa kaikki muut niin on helppo maksaa se 55.000 euroa minkä halvin maksaa.
55 t€ plus paketti, talvirenkaat, metalliväri, lämmittimet toimituskulut, niin menee reilusti yli 60 t€. Ja on vain Toyota.
- Anonyymi
Bemarilla ovat tuotannossa neljännen sukupolven ladattava hybridit. On siinä Toyotalla vielä kirittävää.
- Anonyymi
Latauskelvottomat pelkästään 100 % fossiilisen polttoaineen voimin liikkuvat 90-luvun keksinnöt kuuluvat sitten 90 -luvulle.
Nykyään on markkinoilla paljon vähemmän saastuttavia vaihtoehtoja. - Anonyymi
Monet markkinoilla olevat ladattavat hybridit ovat tekniikaltaan sellaisia, jotka on ollut helppo toteuttaa nopeasti muuttuneen markkinatilanteen, kasvavan ympäristötietoisuuden ja kiristyvien päästömääräysten vaatimuksesta. Markkinoilla on ratkaisuja, joissa perinteisen polttomoottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava korkeajänniteakku. Eli ovat rakenteeltaan kevythybridejä.
Tällaisen järjestelmän toimintaperiaate on sangen yksinkertainen. Huono puoli on se, että ladatun sähkön loputtua polttomoottorin avulla ajettaessa voimalinja ei enää olekaan taloudellinen.
Sen sijaan....
Toyotan täyshybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin. - Anonyymi
Aika hauska väite tuolla ylhäällä, että kaikki ladattavat hybridit ovat täyshybridejä.
- Anonyymi
Nuo nimitykset ovat ihan mitä tahansa ja valmistajat tulkitsevat nimityksiä oman mielensä mukaan.
Yhtään täyshybridiautoa ei taida olla. Sellaisessahan polttomoottori pyörittää vain generaattoria josta saadaan auton liikuttamiseen tarvittavien sähkömoottorien sähkö. Ylijäämäsähkö voidaan myös ladata akustoon, jolloin polttomoottori-generaattori voidaan sammuttaa välillä.
- Anonyymi
Uusimmalla RAV4 PlugIn autolla pystyy ajamaan pelkällä sähköllä enintään 80 km, sen jälkeen tarvitaan polttomoottoria auton liikuttamiseen.
- Anonyymi
............................eli siis polttomoottoria ei tarvita lainkaan. Kulut 1,80 euroa/100 km kun ajetaan sähköllä. Kauppakeskukset maksavat siitäkin vielä puolet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
............................eli siis polttomoottoria ei tarvita lainkaan. Kulut 1,80 euroa/100 km kun ajetaan sähköllä. Kauppakeskukset maksavat siitäkin vielä puolet.
Minä olen säästänyt kolmessa vuodessa 3500 euroa kun olen ajanut bensan sijasta sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen säästänyt kolmessa vuodessa 3500 euroa kun olen ajanut bensan sijasta sähköllä.
sähköllä ajaminen maksaa vain viidesosa bensan hinnassta ja siitä voi vähentää vielä ilmaiset lataukset.
- Anonyymi
Noista Toyotan vahvistetuista pienistä päästöarvoista se on nähtävissä. Ympäristöystävällisyys.
- Anonyymi
Lussu moottori ei vie paljon bensaa, eikä tosin löydy tehoakaan. Lussu mikä lussu.
- Anonyymi
Päästöarvot ovat erityisellä testimenetelmällä tehtyjä ja käyttämällä yhdessä polttomoottoria ja sähköä. Todellinen päästölukema (ja tietenkin kulutus) on paljon suurempi. Jokainen Toyotan itselataavan hybridin omistava voi tehdä vertailevan kulutustestin (päästöt seuraa suoraan kulutuslukemia). Pidetään siis kirjaa ajokilometreistä ja tankkauksista vähintään vuoden kun ajetaan autolla normaalia ajoa ilman seisonta-aikoja. Vuoden lopussa voi sitten laskea mikä kulutus on ollut todellisessa käytössä. Tulos on taatusti suurempi kuin valmistajan ilmoittama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lussu moottori ei vie paljon bensaa, eikä tosin löydy tehoakaan. Lussu mikä lussu.
Eihän hybridissä tarvita tehokasta konetta, koska kiihdytyksissä sähkömoottori antaa tarvittavan hetkellisen lisätehon. Heikollakin bensakoneella voi sitten ajella tasaisella nopeudella ja siitä riittää vielä tehoa akun lataamiseenkin seuraavaa kiihdytystä varten.
Kun laitetaan heikkotehoinen bensakone hybridiin, niin saadaan pieni bensankulutus.
- Anonyymi
Vuosikymmenien Toyotan työ ympäristön hyväksi sataa nyt Toyotan pussiin.
- Anonyymi
Aloittaja voisi kertoa mikä ladattava hybridi EI ole täyshybridi!
Määritelmän mukaan täyshybridi auto toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua.- Anonyymi
Ei kykene aloittaja eikä kukaan muukaan kertomaan sellaista ladattavaa hybridiä joka ei olisi täyshybridi.
Tojohönö käyttää Toyotan mainososaston terminologiaa ymmärtämättä lainkaan mistä milloinkin on kyse!
- Anonyymi
Toyotan hybrideillä ajellaan 13-15 tkm vuodessa (Traficom). Paljonkohan tarvitsee ajella ladattavalla bensan voimalla noilla vuosittaisilla kilsoilla, jos sähkö riittää yli 50 km/lataus.
- Anonyymi
Terot ajelevat vain Helsingin keskustassa ja pari kertaa vuodessa Lappiin ja takaisin pysähtymättä matkalla.
- Anonyymi
Tällaisia ovat päästöhuijauskonsernin puolivalmisteet
Esimerkki siitä, että sitä Toyotan kaltaista täyshybridiä ei opittu koskaan tekemään ja seuraus siitä:
"Lautakunta arvioi, että joidenkin kymmenien prosenttien heitto olisi hybridiautokaupassa vielä sallittua. Volkswagen kuitenkin söi bensaa 460 prosenttia enemmän kuin mitä testitulos vihjasi. Lautakunnan mukaan myyjä olisi voinut selventää esitteissään vielä paremmin, millaiseen eri kokonaistulokseen mikäkin ajotapa johtaa."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba- Anonyymi
Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2Tyypillistä paskaa. Ja puhutaan nyt vain siitä sähköttömästä ajosta, niin totuus tulee esiin. Juuri Tuollainen automyyjä johtaa asian viemiseen kuluttajariitalautakuntta.
Sotkemalla se sähköllä ajo siihen kulutukseen automyyjät saavat bensan jopa lisääntymään siellä tankissa.
Ei ihme, että totuus johtaakin riitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2Autoilla kun ei maanteillä
lähdetä kilpasille ja Prius ei ole ollenkaan laiskan pulskea. siinä on Useita ajotiloja. Ladattava prius ei kulutua missään oloissa yli 5,3 l/100 km ilman sähköä ajettaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilla kun ei maanteillä
lähdetä kilpasille ja Prius ei ole ollenkaan laiskan pulskea. siinä on Useita ajotiloja. Ladattava prius ei kulutua missään oloissa yli 5,3 l/100 km ilman sähköä ajettaessa.Testissä kulutti kuitenkin 13l/100km rasituksen alla.
- Anonyymi
Jos sähkö tehdään esim. ydin- tai muulla lauhdetuotannolla alhaisella vajaan 40 % hyötysuhteella niin se auton ympäristöystävällisyys on menetetty ennen ensimmäistäkään ajotuntia!
- Anonyymi
Kerropa mitä väliä on ydinvoiman hyötysuhteella kun sen kasvihuonepäästöt ovat joka tapauksessa nolla. Mitä väliä kuluuko uraania yksi kilo vai 1,5 kiloa?
Ja koko lauseen aloittaa elämää isompi "JOS" joka vesittää koko nillityksen. Kuluttaja voi valita fossiilivapaan ja uraanivapaan sähkön liikkumiseensa. Vain valveutumaton ei määritä mitä sähköä käyttää omiin tarpeisiinsa. - Anonyymi
Miten ihmeessä ydinvoimala tuottaa CO2 päästöjä? Sinulla on jokin oma teoria yleisestä fysiikasta ja kemiasta.
- Anonyymi
Noihin päästöarvoihin pääsee vaikka diesel-Mersulla kun laittaa Nesteen Myytä tankkiin eikä tartte millään kinnerillä kulkea.
- Anonyymi
Tiedätkö mikä on Hybridiauto? Hybridiauto on auto, jossa on vähintään kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori. Kolmen voimanlähteen tapauksessa saatetaan puhua tribridistä.
Mikä on siis otsikossa mainittu täyshybridi? Hybridi kun on kaksi eri voimalähdettä. Mikä asiasta tekee täydemmän?- Anonyymi
Kevythybridi on kevythybridi eli roskahybridi.
Tässä sinulle kerrotaan kuinka Toyotan täyshybridejä suunnittelevat ja valmistavat insinöörit nyrpistävät nenäänsä kevythybrideille:
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevythybridi on kevythybridi eli roskahybridi.
Tässä sinulle kerrotaan kuinka Toyotan täyshybridejä suunnittelevat ja valmistavat insinöörit nyrpistävät nenäänsä kevythybrideille:
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/Kevythybridillä säästetään n5% polttoainetta kun taas Toyotan latauskelvottomalla voi säästää 25-30%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevythybridillä säästetään n5% polttoainetta kun taas Toyotan latauskelvottomalla voi säästää 25-30%.
Tekniikan Maailma totesi kevythybridistä HUONOA: Mitätön polttoaineen säästö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikan Maailma totesi kevythybridistä HUONOA: Mitätön polttoaineen säästö.
Totta puhut. Niin täällä sanotaan:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9a-2019/tm-ajettua-hyundai-tucson-48-v-kevythybridilla-kevyemmin/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhut. Niin täällä sanotaan:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9a-2019/tm-ajettua-hyundai-tucson-48-v-kevythybridilla-kevyemmin/Niin sanotaan monissa muissakin koeajoissa. Ei tuo ole ainoa.
- Anonyymi
Aloituksen totuutta näköjään todistavat myöhemmin ilmestyneet lehdetkin.
- Anonyymi
Pieni päästöarvo, vaikka kyseessä on kookas katumaasturi kertoo, että kulutus on kuitenkin pieni.
- Anonyymi
Toyotan ladattavien pienet päästöarvot. Voittamattomat:
RAV4 Plug-in 22 g/km
Prius Plug-in 29 g/km- Anonyymi
Kenellä onkaan kaikkein pienimmät kulutukset. Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellä onkaan kaikkein pienimmät kulutukset. Toyotalla.
Mitenkäs RAV4 kulutus -10 pakkasilla sähköajossa?
- Anonyymi
Ladqattavien hybridien kulutukseen pitää perehtyä kunnolla. Toyotalla on moderneimmat, uusimmat ja energiatehokkimmat moottorit ja neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.
Volkswagenmin, Volvon ja Mersun moottorit ovat aika antiikkisia. Siihen on sitten ympätty kevythybridijärjestelmä, joka ei pinennä bensan kulutusta lainkaan. - Anonyymi
RAV4 Plug-in Hybrid 22g/km
- Anonyymi
Tojotan " itselataava täyshybridi " on oikeasti kevythybridi . Ei muuta .
- Anonyymi
Miksi sinä tuollaisa valehtelet, koska juuri siksi Toyotan hybridejä kutsutaan täyshybrideiksi, ettei niitä sotkettaisi näisin surkrisiin kevythybridiviritelmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791