Ladattavan hybridin pitää olla täyshybridi, jotta se olisi ympäristöystävällinen

Anonyymi

Lehdet kirjoittelevat, että ladattavat hybridit kuluttavat sähkön loppumisen jälkeen paljon polttoainetta, joten niiden ympäristöystävällisyys on kyseenalainen. Näin kaikkien muiden automerkkien kohdalla asia onkin, mutta se ei koske Toyotaa, sillä Toyotat ovat ladattavinakin malleina täyshybridejä ja kulutus on yhtä pieni kuin ns. itselataavissa hybrideissä.

Tutkikaa ladattavien päästöarvot ennen ostamista. Ne kertovat totuuden. Mercedes on onnistunut pudottamaan päästöarvonsa yhdessä mallissa samaan suurella akkukapasiteetilla, mutta siinäkin kulutus sähkön loppumisen jälkeen on suuri.

Ladattavien Toyotien päästöarvot:

RAV4 Plug-in Hybrid 22g/km
Prius Plug-in Hybrid 29g/km

Alempia et löydä, koska Toyotat ovat täyshybridejä. Kevythybridi ei säästä polttoainetta, koska sillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä.

Koeajojen mukaan lisäksi pelkällä bensiinillä ajaminen kuluttaa Prius Plug-inissä matka-ajossa polttoainetta vain 4,5 l/100 km.

68

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.

      Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.

      Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"

      Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina.

    • Anonyymi

      Autossa pitää olla vain riittävän iso akku, ettei mitään polttista tarvita.

      • Anonyymi

        Aioin juuri kirjoittaa täsmälleen saman kommentin. Aivan näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aioin juuri kirjoittaa täsmälleen saman kommentin. Aivan näin.

        Millainen sähköauto teillä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen sähköauto teillä on?

        Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?

        Katso aloituksen ympäristöystävälliset päästöarvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen "ympäristöystävällinen" ladattava täyshybridi sinulla on?

        Tässä on nyt kysymys ladattavista hybrideistä eikä täyssähköautoista. Pysykää asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen sähköauto teillä on?

        luultavasti molemmat ajelee vielä honda monkeyllä


    • Anonyymi

      Ostajat ovat varmaan lukeneet aloittajan mielipiteet jostakin jo aiemmin, kun lokakuussa rekisteröitiin peräti 1 kpl Toyota Prius Plugin mallia.

      • Anonyymi

        Taitaa olla vain yksi lukutaitoinen Toyotan omistaja?


      • Anonyymi

        Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.

        Ei mahdu tojon ruppana edes koko top-10 listalle.

        https://www.ev-volumes.com/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava Toyota Prius Plug-in on maailman myydyin ladattava hybridi. Älä tuijota omia nurkkiasi.

        Miksi Suomessa myydään vain muita ladattavia kasvavia määriä, miksi?


    • Anonyymi

      "Alempia et löydä, koska Toyotat ovat täyshybridejä. Kevythybridi ei säästä polttoainetta, koska sillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä."
      Minkään valmistajan kevythybridit eivät ole ladattavia, joten niiden mainitseminenkin tässä yhteydessä on absurdia. Mutta niitähän teidän jutut yleensä ovatkin! Yrität vain tehdä Toyotasta jotenkin erkoista.
      Määritelmän mukaan täyshybridi tarkoittaa autoa joka toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua. Kerropa mikä ladattava hybridi ei toimi tuon määritelmän mukaan!

      • Anonyymi

        Ajantasaista tietosi. Olet täysin pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajantasaista tietosi. Olet täysin pihalla.

        Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto

        Luepas tuosta:

        Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä

        "Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli pelkkää faktaa jota kommentoit! Itse voisit sivistää itseäsi hybridiautoasioissa vaikka aloittamalla wikipediasta, ettet aivan toopeksi leimautuisi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto

        Ladattava hybridi voidaan toteuttaa usealla erilaisella ratkaisulla ja se voi olla sarja- tai rinnakkaishybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas tuosta:

        Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä

        "Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

        Ostajat Suomessa nyrpistävät nenäänsä Prius-insinöörien tuotteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas tuosta:

        Toyotan Prius-insinöörit nyrpistävät kevythybrideille nenäänsä

        "Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

        Kevthbridillä ja ladattavalla hybridillä ei ole oikeasti mitään yhteistä vaikka molempien kohdalla puhutaan hybridistä.


    • Anonyymi

      Monet markkinoilla olevat ladattavat hybridit ovat tekniikaltaan sellaisia, jotka on ollut helppo toteuttaa nopeasti muuttuneen markkinatilanteen, kasvavan ympäristötietoisuuden ja kiristyvien päästömääräysten vaatimuksesta. Markkinoilla on ratkaisuja, joissa perinteisen poltto­moottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava korkeajänniteakku.

      Tällaisen järjestelmän toimintaperiaate on sangen yksinkertainen. Huono puoli on se, että ladatun sähkön loputtua polttomoottorin avulla ajettaessa voimalinja ei enää olekaan taloudellinen.

      Sen sijaan....

      Toyotan täyshybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

      • Anonyymi

        Ei ihme että sinänsä hintavia ladattavia RAV4 Plug-in Hybridejä rekisteröitiin Suomessa syyskuussa 95 autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme että sinänsä hintavia ladattavia RAV4 Plug-in Hybridejä rekisteröitiin Suomessa syyskuussa 95 autoa.

        Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
        Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
        Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
        Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
        Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa.

        Kuten tiedämme RAV4 Plug-in Hybrid peittoaa kaikki muut niin on helppo maksaa se 55.000 euroa minkä halvin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa liikkeiden esittelykäyttöön.
        Kukaan fiksu ei maksa Toyotasta 60t€.
        Toyota sopii parhaiten 20 t€ hintaluokka skodien ja ooppeleiden kanssa.

        Jos itselle auton brändi on se juttu niin ei varmaan maksa perusmerkeistä paljon mutta jos auton ostaa... autona asia muuttuu aivan toiseksi.

        Itellä oli 58ke hintainen uudesta ostettu germaani premium ja nyt saman hintainen RAV4 plugari. Olen tyytäväinen. Minulla on nyt auto millä nauttii ajamisesta kaikin puolin.
        Brändillä ei minulle ole merkitystä. En halua enää maksaa sellaisesta mikä ei tuo jotain konkreettista hyötyä auton omistamiseen ja käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tiedämme RAV4 Plug-in Hybrid peittoaa kaikki muut niin on helppo maksaa se 55.000 euroa minkä halvin maksaa.

        55 t€ plus paketti, talvirenkaat, metalliväri, lämmittimet toimituskulut, niin menee reilusti yli 60 t€. Ja on vain Toyota.


      • Anonyymi

        Bemarilla ovat tuotannossa neljännen sukupolven ladattava hybridit. On siinä Toyotalla vielä kirittävää.


    • Anonyymi

      Latauskelvottomat pelkästään 100 % fossiilisen polttoaineen voimin liikkuvat 90-luvun keksinnöt kuuluvat sitten 90 -luvulle.

      Nykyään on markkinoilla paljon vähemmän saastuttavia vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Monet markkinoilla olevat ladattavat hybridit ovat tekniikaltaan sellaisia, jotka on ollut helppo toteuttaa nopeasti muuttuneen markkinatilanteen, kasvavan ympäristötietoisuuden ja kiristyvien päästömääräysten vaatimuksesta. Markkinoilla on ratkaisuja, joissa perinteisen poltto­moottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava korkeajänniteakku. Eli ovat rakenteeltaan kevythybridejä.

      Tällaisen järjestelmän toimintaperiaate on sangen yksinkertainen. Huono puoli on se, että ladatun sähkön loputtua polttomoottorin avulla ajettaessa voimalinja ei enää olekaan taloudellinen.

      Sen sijaan....

      Toyotan täyshybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

    • Anonyymi

      Aika hauska väite tuolla ylhäällä, että kaikki ladattavat hybridit ovat täyshybridejä.

      • Anonyymi

        Nuo nimitykset ovat ihan mitä tahansa ja valmistajat tulkitsevat nimityksiä oman mielensä mukaan.

        Yhtään täyshybridiautoa ei taida olla. Sellaisessahan polttomoottori pyörittää vain generaattoria josta saadaan auton liikuttamiseen tarvittavien sähkömoottorien sähkö. Ylijäämäsähkö voidaan myös ladata akustoon, jolloin polttomoottori-generaattori voidaan sammuttaa välillä.


    • Anonyymi

      Uusimmalla RAV4 PlugIn autolla pystyy ajamaan pelkällä sähköllä enintään 80 km, sen jälkeen tarvitaan polttomoottoria auton liikuttamiseen.

      • Anonyymi

        ............................eli siis polttomoottoria ei tarvita lainkaan. Kulut 1,80 euroa/100 km kun ajetaan sähköllä. Kauppakeskukset maksavat siitäkin vielä puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ............................eli siis polttomoottoria ei tarvita lainkaan. Kulut 1,80 euroa/100 km kun ajetaan sähköllä. Kauppakeskukset maksavat siitäkin vielä puolet.

        Minä olen säästänyt kolmessa vuodessa 3500 euroa kun olen ajanut bensan sijasta sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen säästänyt kolmessa vuodessa 3500 euroa kun olen ajanut bensan sijasta sähköllä.

        sähköllä ajaminen maksaa vain viidesosa bensan hinnassta ja siitä voi vähentää vielä ilmaiset lataukset.


    • Anonyymi

      Noista Toyotan vahvistetuista pienistä päästöarvoista se on nähtävissä. Ympäristöystävällisyys.

      • Anonyymi

        Lussu moottori ei vie paljon bensaa, eikä tosin löydy tehoakaan. Lussu mikä lussu.


      • Anonyymi

        Päästöarvot ovat erityisellä testimenetelmällä tehtyjä ja käyttämällä yhdessä polttomoottoria ja sähköä. Todellinen päästölukema (ja tietenkin kulutus) on paljon suurempi. Jokainen Toyotan itselataavan hybridin omistava voi tehdä vertailevan kulutustestin (päästöt seuraa suoraan kulutuslukemia). Pidetään siis kirjaa ajokilometreistä ja tankkauksista vähintään vuoden kun ajetaan autolla normaalia ajoa ilman seisonta-aikoja. Vuoden lopussa voi sitten laskea mikä kulutus on ollut todellisessa käytössä. Tulos on taatusti suurempi kuin valmistajan ilmoittama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lussu moottori ei vie paljon bensaa, eikä tosin löydy tehoakaan. Lussu mikä lussu.

        Eihän hybridissä tarvita tehokasta konetta, koska kiihdytyksissä sähkömoottori antaa tarvittavan hetkellisen lisätehon. Heikollakin bensakoneella voi sitten ajella tasaisella nopeudella ja siitä riittää vielä tehoa akun lataamiseenkin seuraavaa kiihdytystä varten.

        Kun laitetaan heikkotehoinen bensakone hybridiin, niin saadaan pieni bensankulutus.


    • Anonyymi

      Vuosikymmenien Toyotan työ ympäristön hyväksi sataa nyt Toyotan pussiin.

    • Anonyymi

      Aloittaja voisi kertoa mikä ladattava hybridi EI ole täyshybridi!
      Määritelmän mukaan täyshybridi auto toimii pelkällä sähkömoottorilla aina kun mahdollista, kokonaan ilman polttomoottorin tms. voimanlähteen apua.

      • Anonyymi

        Ei kykene aloittaja eikä kukaan muukaan kertomaan sellaista ladattavaa hybridiä joka ei olisi täyshybridi.
        Tojohönö käyttää Toyotan mainososaston terminologiaa ymmärtämättä lainkaan mistä milloinkin on kyse!


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideillä ajellaan 13-15 tkm vuodessa (Traficom). Paljonkohan tarvitsee ajella ladattavalla bensan voimalla noilla vuosittaisilla kilsoilla, jos sähkö riittää yli 50 km/lataus.

      • Anonyymi

        Terot ajelevat vain Helsingin keskustassa ja pari kertaa vuodessa Lappiin ja takaisin pysähtymättä matkalla.


    • Anonyymi

      Tällaisia ovat päästöhuijauskonsernin puolivalmisteet

      Esimerkki siitä, että sitä Toyotan kaltaista täyshybridiä ei opittu koskaan tekemään ja seuraus siitä:

      "Lautakunta arvioi, että joidenkin kymmenien prosenttien heitto olisi hybridiautokaupassa vielä sallittua. Volkswagen kuitenkin söi bensaa 460 prosenttia enemmän kuin mitä testitulos vihjasi. Lautakunnan mukaan myyjä olisi voinut selventää esitteissään vielä paremmin, millaiseen eri kokonaistulokseen mikäkin ajotapa johtaa."

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba

      • Anonyymi

        Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
        Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
        Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
        Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
        Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2

        Tyypillistä paskaa. Ja puhutaan nyt vain siitä sähköttömästä ajosta, niin totuus tulee esiin. Juuri Tuollainen automyyjä johtaa asian viemiseen kuluttajariitalautakuntta.

        Sotkemalla se sähköllä ajo siihen kulutukseen automyyjät saavat bensan jopa lisääntymään siellä tankissa.

        Ei ihme, että totuus johtaakin riitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reikä päässä ja autoa lataamatta Golf GTE:llä saa menemään enemmänkin bensaa kuin tuossa valittajan tapauksessa. Kyse on ajotavasta ja -olosuhteista.
        Aivan samoin laiskan pulskea Prius kuluttaa enemmän bensaa kuin BMW M3 jos sillä lähdetään kilpasille jälkimmäisen kanssa. Tuossa sellainen testijärjestely: https://youtu.be/F04MXepYiBs .
        Tuossa linkissä on 159 käyttäjän keskimääräiset todelliset kulutukset Golf GTE:llä. Kaikkien keskiarvo on 3,73l/100km. Melko moni on päässyt alle 2l keskikulutuksilla, jotkut jopa alle litran:
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2

        Autoilla kun ei maanteillä
        lähdetä kilpasille ja Prius ei ole ollenkaan laiskan pulskea. siinä on Useita ajotiloja. Ladattava prius ei kulutua missään oloissa yli 5,3 l/100 km ilman sähköä ajettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilla kun ei maanteillä
        lähdetä kilpasille ja Prius ei ole ollenkaan laiskan pulskea. siinä on Useita ajotiloja. Ladattava prius ei kulutua missään oloissa yli 5,3 l/100 km ilman sähköä ajettaessa.

        Testissä kulutti kuitenkin 13l/100km rasituksen alla.


    • Anonyymi

      Jos sähkö tehdään esim. ydin- tai muulla lauhdetuotannolla alhaisella vajaan 40 % hyötysuhteella niin se auton ympäristöystävällisyys on menetetty ennen ensimmäistäkään ajotuntia!

      • Anonyymi

        Kerropa mitä väliä on ydinvoiman hyötysuhteella kun sen kasvihuonepäästöt ovat joka tapauksessa nolla. Mitä väliä kuluuko uraania yksi kilo vai 1,5 kiloa?

        Ja koko lauseen aloittaa elämää isompi "JOS" joka vesittää koko nillityksen. Kuluttaja voi valita fossiilivapaan ja uraanivapaan sähkön liikkumiseensa. Vain valveutumaton ei määritä mitä sähköä käyttää omiin tarpeisiinsa.


      • Anonyymi

        Miten ihmeessä ydinvoimala tuottaa CO2 päästöjä? Sinulla on jokin oma teoria yleisestä fysiikasta ja kemiasta.


    • Anonyymi

      Noihin päästöarvoihin pääsee vaikka diesel-Mersulla kun laittaa Nesteen Myytä tankkiin eikä tartte millään kinnerillä kulkea.

    • Anonyymi

      Tiedätkö mikä on Hybridiauto? Hybridiauto on auto, jossa on vähintään kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori. Kolmen voimanlähteen tapauksessa saatetaan puhua tribridistä.

      Mikä on siis otsikossa mainittu täyshybridi? Hybridi kun on kaksi eri voimalähdettä. Mikä asiasta tekee täydemmän?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevythybridillä säästetään n5% polttoainetta kun taas Toyotan latauskelvottomalla voi säästää 25-30%.

        Tekniikan Maailma totesi kevythybridistä HUONOA: Mitätön polttoaineen säästö.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloituksen totuutta näköjään todistavat myöhemmin ilmestyneet lehdetkin.

    • Anonyymi

      Pieni päästöarvo, vaikka kyseessä on kookas katumaasturi kertoo, että kulutus on kuitenkin pieni.

    • Anonyymi

      Toyotan ladattavien pienet päästöarvot. Voittamattomat:

      RAV4 Plug-in 22 g/km
      Prius Plug-in 29 g/km

      • Anonyymi

        Kenellä onkaan kaikkein pienimmät kulutukset. Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenellä onkaan kaikkein pienimmät kulutukset. Toyotalla.

        Mitenkäs RAV4 kulutus -10 pakkasilla sähköajossa?


    • Anonyymi

      Ladqattavien hybridien kulutukseen pitää perehtyä kunnolla. Toyotalla on moderneimmat, uusimmat ja energiatehokkimmat moottorit ja neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.

      Volkswagenmin, Volvon ja Mersun moottorit ovat aika antiikkisia. Siihen on sitten ympätty kevythybridijärjestelmä, joka ei pinennä bensan kulutusta lainkaan.

    • Anonyymi

      RAV4 Plug-in Hybrid 22g/km

    • Anonyymi

      Tojotan " itselataava täyshybridi " on oikeasti kevythybridi . Ei muuta .

      • Anonyymi

        Miksi sinä tuollaisa valehtelet, koska juuri siksi Toyotan hybridejä kutsutaan täyshybrideiksi, ettei niitä sotkettaisi näisin surkrisiin kevythybridiviritelmiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. R.I.P Marko lämsä

      Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

      otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

      Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

      Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

      Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

      naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

      Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

      olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

      Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe