viritetyt mopot

Anonyymi

Kumma kun näitä mopo kuskeja ei saada täällä Sysmässä kuriin kaiken iltaa ja välillä yölläkin revittelevät kylänraitilla ja näkyy siellä joku valoton ja kilvetön grossipyöräkin liikkuvan !

25

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäs kummaa siinä on? Ei poliisit näitä pellejä kotoaan tule ratsaamaan, tuuria se vaatii jos kirkolla sattuvat samaan aikaan olevan liikenteessä.
      Jätä ihmettelyt sikseen ja käväse sanomassa pojille terveiset kun Nesteellä istuvat.

    • Anonyymi

      Mitäpä tuossa, pojat ajelee niillä viritetyillä mopoilla omillaan, vakuutusyhtiö ei osallistu muuhun, kuin maksaa syyttömälle osapuolelle vahingot ja perii ne pojilta korkojen kera. Vakuutus on myönnetty lailliselle mopolle, joten vakuutusyhtiö tekee kielteisen korvauspäätöksen vahingonkorvauksista. Joten en ole huolissani, jos joku mopojonne pärähtää autoni kylkeen kolmion takaa. Poju voi toki vammautua tai kuolla, mutta luonto hoitaa yleensä muutenkin tälläiset. Vanhemmat tässä vasta pönttöjä ovatkin, kun eivät pidä virityksistä mitään esitelmää jälkipolvelleen.

      Olen ollut vakuutusyhtiössä töissä, joten aika tuttua tämä touhu. Kerran viikossa näitä tapauksia oli, joskus lähti vanhemmilta omakotitalo, kun alkoivat makselemaan niitä vahinkoja. Vaan mitäpä siinä, selvästi on vakuutusehdoissa kerrottu tuo korvausten takaisinperintä, siellä lukee pienellä tekstillä.

      • Anonyymi

        En minä näistä mopopojista olakkaan huolissani vaan saattaa käydä niin että syyttömät joutuu kärsimään että vanhemmilta vähän enemmän huolenpitoa mitä jälkikasvu puuhailee !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä näistä mopopojista olakkaan huolissani vaan saattaa käydä niin että syyttömät joutuu kärsimään että vanhemmilta vähän enemmän huolenpitoa mitä jälkikasvu puuhailee !

        Ei syyttömät joudu kärsimään, jos viritetyllä mopolla aiheuttaa vahinkoja. Vakuutusyhtiö tai liikennevakuutuskeskus maksaa kyllä syyttömille ja perii sitten ne korvaukset korkojen kera mopoilijoilta.


    • Anonyymi

      Niin tai otat mustan hiustenkuivaajan ja menet tien sivuun kuten poliisi ja olet kuin poliisi, joka mittaa tutkalla liikennettä. Kyllä pojat pelästyy....hahhaaa... voi huoliasi veli.

      • Anonyymi

        Taidatte olla kyseisten omaisia kun noin rikoksen tekijöitä puolustelette niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan !


    • Anonyymi

      Kuuluisin mopon käyttäjä oli Bodomijärven mopedimies, josta aikoinaan tunnettu sysmäläinen teki laulun ja usein sitä myös lauloi.

    • Anonyymi

      Mikä on Sysmän tulevaisuus, kun nuoriso ei välitä säännöistä mitään ????

    • Anonyymi

      Mistä tiedät mopojen olevan viritettyjä? Ota vaan se perskarvafööni mukaan ja mene "tutkaamaan" raittille poikia.

      • Anonyymi

        Yleensä se koira älähtää johon kalikka kolahtaa !


      • Anonyymi

        mä ainaki vetelen mun iha vitusti viritetyl detsil ilma korttii kylil gäänggshiiittt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä ainaki vetelen mun iha vitusti viritetyl detsil ilma korttii kylil gäänggshiiittt

        Kyllä näitä virtsakalloja riittää mutta kyllä se käry viellä käy jatkakaa vaan samaan malliin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä ainaki vetelen mun iha vitusti viritetyl detsil ilma korttii kylil gäänggshiiittt

        Alaikäisten pitää olla jo kotona nukkumassa klo 22.00 jälkeen että jaksatte aamulla mennä kouluun !


    • Anonyymi

      poraa niitä takalistoon niin ei pysty mobedilla ajamaan kun on polte listossa.

    • Anonyymi

      Kaksi alaikäistä, poliisin mukaan nuorta miestä, kuoli Jyväskylän Vaajakosken Jyskässä lauantaina myöhään illalla noin kello 23.05 sattuneessa liikenneonnettomuudessa.

      Nuoret olivat liikenteessä crossimoottoripyörällä, joka ei ollut rekisteröity tieliikennekäyttöön ajohetkellä. Pojilla oli kypärät päässä, mutta pyörässä ei ollut toimivia ajovaloja.

    • Anonyymi

      Alaikäisten poikien elämä päättyi Jyväskylässä tiellä, jolla on 40 kilometrin rajoitus – poliisi: ”Törmäys on ollut raju”
      Koska saadaan lukea että Sysmässä päättyi alaikäisen elämä kolariin, niin holtitonta ja välinpitämätöntä on joidenkin nuorten ajaminen.

      • Anonyymi

        Se on toi nuoruus ja hurjuus ei aina tarkoita että pitää mennä täysillä joskus sitten tulee se äkkipysähdys ja sitten itkijöitä riittää ja jälkiviisaita ! Kyllä vanhempien pitäisi vähän katsoa perään mitä se jälkikasvu puuhaa !


      • Anonyymi

        Surullinen tapaus tämä Jyväskylän tapaus tässä se hurmellus nähdään ! Nyt viimeistään täällä Sysmässäkin pitäisi ottaa ihan oikeasti opiksi eikä turhia uhota se voi käydä omaan nilkkaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullinen tapaus tämä Jyväskylän tapaus tässä se hurmellus nähdään ! Nyt viimeistään täällä Sysmässäkin pitäisi ottaa ihan oikeasti opiksi eikä turhia uhota se voi käydä omaan nilkkaan !

        Surullinen tietty, mutta luonto hoitaa tälläiset. Syyttömät ei joudu kuitenkaan kovin kärsimään, kun vakuutusyhtiöt tai Liikennevakuutuskeskus korvaa syyttömille aiheutetut vahingot, vaikka mopo olisikin viritetty, perivät sitten korkojen kera näiltä virittäjiltä ne maksamansa korvaukset. Näin se vaan menee! Kirjoitettu aika selkeästi vakuutusehdoissa, jos joku niitä viitsii lukea, vanhempien olisi syytä ainakin lukea ja sisäistää lukemansa.
        Olen ollut töissä vakuutusyhtiössä, sekä yhteistyössä AVK:n kanssa onnettomuuksiin liittyviin ajoneuvoihin ja nähnyt, kuinka joka viikko tulee tälläinen tapaus, missä vakuutusyhtiö tekee kielteisen korvauspäätöksen mopon virityksen jälkeen, kun vahinkoja on sattunut. Siinä on vanhemmat aika hiljaisia, kun selviää ne korvaussummat. Lisäksi Käpylän kuntotuskeskuksessa on hiljasta porukkaan, kun moponvirittäjä alkaa kelailemaan tai opettelemaan uudelleen kävelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullinen tietty, mutta luonto hoitaa tälläiset. Syyttömät ei joudu kuitenkaan kovin kärsimään, kun vakuutusyhtiöt tai Liikennevakuutuskeskus korvaa syyttömille aiheutetut vahingot, vaikka mopo olisikin viritetty, perivät sitten korkojen kera näiltä virittäjiltä ne maksamansa korvaukset. Näin se vaan menee! Kirjoitettu aika selkeästi vakuutusehdoissa, jos joku niitä viitsii lukea, vanhempien olisi syytä ainakin lukea ja sisäistää lukemansa.
        Olen ollut töissä vakuutusyhtiössä, sekä yhteistyössä AVK:n kanssa onnettomuuksiin liittyviin ajoneuvoihin ja nähnyt, kuinka joka viikko tulee tälläinen tapaus, missä vakuutusyhtiö tekee kielteisen korvauspäätöksen mopon virityksen jälkeen, kun vahinkoja on sattunut. Siinä on vanhemmat aika hiljaisia, kun selviää ne korvaussummat. Lisäksi Käpylän kuntotuskeskuksessa on hiljasta porukkaan, kun moponvirittäjä alkaa kelailemaan tai opettelemaan uudelleen kävelyä.

        Tuohon lisätäkseni, siellä on myös mopoilijoita joilla ei liiku mikään raaja ja putki kurkussa(trakeostomia). Voi, voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon lisätäkseni, siellä on myös mopoilijoita joilla ei liiku mikään raaja ja putki kurkussa(trakeostomia). Voi, voi.

        Oli se tavallaan surullista katsottavaa, kun muutamia vuosia sitten katselin yhtä sysmäläistä poikaa, joka oli siellä Käpylässä kuntoutuksessa ja opetteli kelaamaan pyörätuolilla. Oli lentänyt mopollaan männyn kylkeen selkä edellä ja halvaantui vyötäröstä alaspäin. Koko elämä oli käytännössä pilalla yhden lauantai-illan hölmöilyn vuoksi!


    • Anonyymi

      Luonto hoitaa tälläiset virittäjät!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe