kerrostalossa siirrettiin niiden osakkeiden eli asuntojen kohdalla, joissa asui riskiryhmään kuuluva ihminen eli yli 70 ikäinen. Nyt olen vierestä seurannut tuota putkiremonttia ja huomannut, niin koronan toinen aalto on tavallaan jo olemassa, sairastapauksia on paljon ja juuri tässäkin suuremmassa kaupungissa niitä on runsaasti ja joka viikko tulee paljon lisää.
Kesäaikana työtä tuossa taloyhtiössä myöskin jatkettiin. Nyt tilanne on sama lähestulkoon koronan kanssa kuin se oli keväällä, mutta silti putkiremonttia tehdään myöskin näissä riskiryhmäasunnoissa, joita on jokunen tuossa talossa. Olen useita päiviä yli 80 vee perussairaan vanhuksen auttajana ja niin vaan remonttimiehet tulevat ko asuntoon ilman suunenäsuojusta, ilman mitään suojahanskoja eivätkä käytä käsidesiä.
Vanhuksilla kuten tässäkin tapauksessa muisti on huono, joten hän vanhus ei muista itse pitää turvaväliä lainkaan, joten ei sitä turvaväliä pidä remonttimieskään. Olen sitten kutsunut vanhuksen kauemmas ja laittanut ikkunoita auki, jos siitä olisi jotain apua.
Mutta kysyn. Mitäs nyt, jos vanhus sairastuu koronaan ja kuolee ja ainoa tartunnan lähde olisi joku putkiremonttimiehistä? Vanhus pitää muuten itsensä karanteeninomaisissa oloissa niinkuin olen minäkin niin etten käy missään ja jos kerran viikossa käyn lähikaupassa, niin minulla on visiiri, kasvomaski ja suojakäsineet ja hiljaiseen aikaan menen lähikauppaan, automarketissa en nyt käy ihan koronavaaran takia.
Miten tällaisessa tapauksessa lain mukaan tulee nyt toimia? Onko tämä tällainen toiminta putkiremonttia tekevän firman puolelta rikollista ja lainvastaista toimintaa?
Ihmettelen seuraavaa asiaa. Keväällä putkiremontti
Anonyymi
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoita putkifirmalle ja talon isännöitsijälle ettei remonttimiehet käytä maskia asunnossa työskennellessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185402
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2762206- 921773
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401220Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411197Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051120- 501119
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531116- 1141098
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.831047